Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#10481
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
há mitszolnál 300adik kilométernél két fél kerohoz? :D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10482
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Finnyás! :)

#10483
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Émeg legót nemcsinálok ;)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10484
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás

Kéne még egy ötlet, egy könnyen oldható, de mereven tartó kötésre, rögzítésre.

Nézd meg a Greenspeed S&S Couplingját!

#10485
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Természetesen megvannak ennek a formációnak a is a korlátai. A véleményed osztom, használhatóbb, de egy monti képességeivel nem vetekszik!
Stokinak lehetõséget kínálok arra, hogy tapasztalatot is szerezzen a véleményéhez, hiszen Õ azt állította, hogy túrára az ideális gép a 2x20"-as. Én meg ezzel az állítással nem teljes mértékben értek egyet!

Egyébként a blogodat nézegetve (bár nem ez volt a fõ csapás iránya) egy számomra rendkívül hasznos dolgot kezdesz fejleszteni! Nem, nem a flevot, bár arra is nagyon kíváncsi vagyok.
A 2x26"-os foldingot!
A montimat szoktam egy speciális zsákban hordani, az ötletedet adaptálva épülhet egy könnyen összerakható gép, ami elfér a hátsó ülésen vagy a csomagtartóban (mint pl.:a TW Bents Cobra). Ez tetszik! Azt hiszem az egyszerûség kedvéért nálam csak az ülés és a hátsó vázdarab a kerékkel lesz leszerelhetõ.
Kéne még egy ötlet, egy könnyen oldható, de mereven tartó kötésre, rögzítésre.

#10486
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

padkázni meg rekumbenssel nem szoktam, max lefelé. Felfelé mindig felemelem a rekut

Na épp ez az! A 7barra kikeményített 20-as kerékkel és merev villával én is nagyon meggondolom a padkázást. Általában kénytelen vagyok leállni és felemelni a járdára, de ezt nagyon utálom! Python 2x26-osával (ráadásul azon jó ballonos gumik voltak) viszont teljesen simán lehetett padkázni, mindenen fel tudtam menni ami az utunkba került, pedig volt padkából bõven!
Nyilván viszont ehhez nem elég a nagy kerék, az outival sem padkázik az ember, hanem felemeli elejét és hátulját. Csak hát ott nem kell ehhez leszállni... elég lelassítani.
Szóval a padkázós városi fekvõ 26-os kerekeire kell legalább 1.5-ös köpeny is.

#10487
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Ühüm :)

#10488
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
...nekem is...csak a 2x20-as az reku a 2x26-os monti.
2x26-os rekuval még nem mentem,csak a 2x20-as többfélével meg a 20/26-os többfélével meg mindenféle biciklivel (kemping, trekking,monti, alföldi,city stb.)
Egyszer majd kipróbálom(-nám) a tiédet is.
(Szombaton én is túrázom, csak egy másik társasággal.)

#10489
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Értem! Az egy új mondat!
A Királynõt megölni nem kell félnetek jó lesz!
Régi találmány ez... :)

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy van 2x20 és 2x26 gépem is. Egyik sem szobadísz! Mindkettõ másban jeleskedik. Mindkettõ jó! A 2x26 akár padkázásra is! Mentél már 2x26 géppel? ...és rekuban?
Tudok kölcsönözni egyet! Szombaton, perhaps?

#10490
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
..én a kátyúkat ki szoktam kerülni ;), padkázni meg rekumbenssel nem szoktam, max lefelé. Felfelé mindig felemelem a rekut, ritka hogy én nekifussak legyen az bármekkora kerék. Egy hagyományos bringánál ez nem gond, mert kiállok a nyeregbõl és még rántok is egyet a kormányon. Rekumbensnél mivel nem tudok kiállni az ülésbõl nekem fáj, ha nyeklik a bringa és én szeretem a bringáimat.;)
Pár centis padkát bevállalok, de a 10 centiseknél már a rekuról való leugrás van.

...nincs elírás, ha egybe elolvasod újból a mondatod és máshogy tagolod rögtön más lesz az értelme. Merevebb is, könnyebb is, kisebb is a gördülési ellenállás meg nem számít abban a sebesség tartományban. Egy ponttal, vagy vesszõvel (névelõ elé nem szokás vesszõt rakni) jobban elsült volna a mondatom, de ez most így sikerült a gondolat menetet így értettem...

#10491
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Mondom Én, hogy nem iszik eleget ez a Motyoo! Csatlakozz az egyik téli-hétvégi sörös-jageres-forraltboros dunaparti túránkhoz.
Éppen most fûzöm Lompit, hogy most Õ jöjjön fel Pestre!
Amennyiben sikerül egyeztetni, akkor meg is hirdetem a szombati margitszigeti találkozót.

#10492
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Azt a fûzfán fügyülõ mordizomadta rézangyalát neki! Hogy lehet az, hogy te CAD-ben rajzolgatsz és közben centikben beszélsz? Nem vagyunk mi ácsok a héccázát! :D

A 200-as rádius természetesen mm-ben értendõ.


Nem vagyok CAD guru, csak a fekvõk miatt tanultam kicsit bele a rajzolásba. Ráadásul gyerekCADdel rajzolok, Google Sketchuppal. Itt az alapmértékegység defaultból centire van állítva :)
200mm rádiusszal már lehet játszani! Jobban hangzik!
(és persze bocs a centiért... gondolhattam volna)

#10493
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Próbáltam, de Én mégis a nagyobb kereket választanám a magyar utakra.
Feltöltött kép
A 2x20' -al nehezebb le(fel)küzdeni a padkákat, kátyúkat. A nagyobb kerekek méretükbõl adódóan is komfortosabbak!
A csomagok számának növekedésével, ez hatványozottan érvényes.
...szerintem...

Itt azért van valami elírás :) :
"2x20" kerék a nyerõ rekumbenseknél. Merevebb is, könnyebb is, kisebb is a gördülési ellenállás"
"a 28"-as kerék a gördülési ellenállást hivatott még jobban csökkenteni. Minél nagyobb egy kerék annál kisebb a gördülési ellenállása"

#10494
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
...szerintem, ha praktikusság és hosszú csomagos túra, akkor 2x20" kerék a nyerõ rekumbenseknél. Merevebb is, könnyebb is, kisebb is a gördülési ellenállás meg nem számít abban a sebesség tartományban.
(Könnyebben elfér a vonaton a bringa...)

A mai minõségi külsõknél már kisebb az esélye egy komolyabb szakadásnak én legalábbis nem találkoztam már régen ilyen problémával, úgyhogy hosszabb útra nem hiszem, hogy vinnék külsõt magammal 2 belsõ meg nem a világ vége súlyban. Túrára valami marathon schwalbe szerûséget raknék fel és nem egy megakönnyített külsõt.

#10495
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
140-es sugarú tárcsát találtak, valamelyik nap megyek kísérletezni!
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#10496
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Jobban belegondolva viszont 200-as sugarú hajlítással nem sokkal vagyunk beljebb, mint egy egyenes csõvel. Ez méterenként kb. 30 centi emelkedést jelent (mármint a csõ síkjában, értitek).


Azt a fûzfán fügyülõ mordizomadta rézangyalát neki! Hogy lehet az, hogy te CAD-ben rajzolgatsz és közben centikben beszélsz? Nem vagyunk mi ácsok a héccázát! :D

A 200-as rádius természetesen mm-ben értendõ.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#10497
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Messzire jutottunk! Végül is abból indultunk ki, hogy megkérdõjeleztem az eltérõ méretû kerekek praktikusságát. Ezzel együtt a megosztott információk mind hasznosak voltak!
A vidinek utána járok!

#10498
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

De igazad van, ez is lehet egy indok. Most már csak a lowracerek nagyobb gördülési ellenállását kellene összevetni a highracerek nagyobb légellenállásával.
Nem! nem, nehogy összevesd! Csak vicceltem!

Én viszont nem. Ez ugyanis sebességfüggõ. Aki a sebesség megszállottja a LR magasnyomású slick gumival biztosan magasan nyer. Guminyomástól/felülettõl és alaktényezõtõl!!! függõen 15-20km/h-tól kezdõdõden a légellenállás lényegesen nagyobb, mint a gördülési ellenállás.

Ha valakit érdekel de sok lett volna letölteni, itt van a YouTubeon a Lompibike és Tom2 FWD-ja is meg a Rans Enduro! :)

Sajnos egy kicsit akadozik. Lehet h vmi más formátumban kellene elkészítenem. (értsd alacsonyabb bitrátával)

#10499
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

A 29' gördülési ellenállása még kisebb! Mennyivel is?


Nem kisebb! Sõt nagyobb. Mert olyan, hogy 29" nincsen. Azok 47-52/622-esek.

#10500
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
A 29' gördülési ellenállása még kisebb! Mennyivel is? De a praktikumra visszatérve, ez egy hosszabb túrán két köpeny, két belsõ. Persze azok a kerósok akik egy körpályán nyomják, ott nem számít.

De igazad van, ez is lehet egy indok. Most már csak a lowracerek nagyobb gördülési ellenállását kellene összevetni a highracerek nagyobb légellenállásával.
Nem! nem, nehogy összevesd! Csak vicceltem!

Ha valakit érdekel de sok lett volna letölteni, itt van a Tubeon a Lompibike és Tom2 FWD-ja is meg a Rans Enduro! :)