
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#10481
Írta 2009. november 18. - 23:14


#10482
Írta 2009. november 18. - 23:12

#10483
Írta 2009. november 18. - 23:11

#10484
Írta 2009. november 18. - 23:08

Nézd meg a Greenspeed S&S Couplingját!Kéne még egy ötlet, egy könnyen oldható, de mereven tartó kötésre, rögzítésre.
#10485
Írta 2009. november 18. - 22:17

Stokinak lehetõséget kínálok arra, hogy tapasztalatot is szerezzen a véleményéhez, hiszen Õ azt állította, hogy túrára az ideális gép a 2x20"-as. Én meg ezzel az állítással nem teljes mértékben értek egyet!
Egyébként a blogodat nézegetve (bár nem ez volt a fõ csapás iránya) egy számomra rendkívül hasznos dolgot kezdesz fejleszteni! Nem, nem a flevot, bár arra is nagyon kíváncsi vagyok.
A 2x26"-os foldingot!
A montimat szoktam egy speciális zsákban hordani, az ötletedet adaptálva épülhet egy könnyen összerakható gép, ami elfér a hátsó ülésen vagy a csomagtartóban (mint pl.:a TW Bents Cobra). Ez tetszik! Azt hiszem az egyszerûség kedvéért nálam csak az ülés és a hátsó vázdarab a kerékkel lesz leszerelhetõ.
Kéne még egy ötlet, egy könnyen oldható, de mereven tartó kötésre, rögzítésre.
#10486
Írta 2009. november 18. - 21:42

Na épp ez az! A 7barra kikeményített 20-as kerékkel és merev villával én is nagyon meggondolom a padkázást. Általában kénytelen vagyok leállni és felemelni a járdára, de ezt nagyon utálom! Python 2x26-osával (ráadásul azon jó ballonos gumik voltak) viszont teljesen simán lehetett padkázni, mindenen fel tudtam menni ami az utunkba került, pedig volt padkából bõven!padkázni meg rekumbenssel nem szoktam, max lefelé. Felfelé mindig felemelem a rekut
Nyilván viszont ehhez nem elég a nagy kerék, az outival sem padkázik az ember, hanem felemeli elejét és hátulját. Csak hát ott nem kell ehhez leszállni... elég lelassítani.
Szóval a padkázós városi fekvõ 26-os kerekeire kell legalább 1.5-ös köpeny is.
#10487
Írta 2009. november 18. - 19:54

#10488
Írta 2009. november 18. - 19:39

2x26-os rekuval még nem mentem,csak a 2x20-as többfélével meg a 20/26-os többfélével meg mindenféle biciklivel (kemping, trekking,monti, alföldi,city stb.)
Egyszer majd kipróbálom(-nám) a tiédet is.
(Szombaton én is túrázom, csak egy másik társasággal.)
#10489
Írta 2009. november 18. - 16:00

A Királynõt megölni nem kell félnetek jó lesz!
Régi találmány ez...

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy van 2x20 és 2x26 gépem is. Egyik sem szobadísz! Mindkettõ másban jeleskedik. Mindkettõ jó! A 2x26 akár padkázásra is! Mentél már 2x26 géppel? ...és rekuban?
Tudok kölcsönözni egyet! Szombaton, perhaps?
#10490
Írta 2009. november 18. - 15:30



Pár centis padkát bevállalok, de a 10 centiseknél már a rekuról való leugrás van.
...nincs elírás, ha egybe elolvasod újból a mondatod és máshogy tagolod rögtön más lesz az értelme. Merevebb is, könnyebb is, kisebb is a gördülési ellenállás meg nem számít abban a sebesség tartományban. Egy ponttal, vagy vesszõvel (névelõ elé nem szokás vesszõt rakni) jobban elsült volna a mondatom, de ez most így sikerült a gondolat menetet így értettem...
#10491
Írta 2009. november 18. - 14:47

Éppen most fûzöm Lompit, hogy most Õ jöjjön fel Pestre!
Amennyiben sikerül egyeztetni, akkor meg is hirdetem a szombati margitszigeti találkozót.
#10492
Írta 2009. november 18. - 14:31

Azt a fûzfán fügyülõ mordizomadta rézangyalát neki! Hogy lehet az, hogy te CAD-ben rajzolgatsz és közben centikben beszélsz? Nem vagyunk mi ácsok a héccázát!
A 200-as rádius természetesen mm-ben értendõ.
Nem vagyok CAD guru, csak a fekvõk miatt tanultam kicsit bele a rajzolásba. Ráadásul gyerekCADdel rajzolok, Google Sketchuppal. Itt az alapmértékegység defaultból centire van állítva

200mm rádiusszal már lehet játszani! Jobban hangzik!
(és persze bocs a centiért... gondolhattam volna)
#10493
Írta 2009. november 18. - 13:58


A 2x20' -al nehezebb le(fel)küzdeni a padkákat, kátyúkat. A nagyobb kerekek méretükbõl adódóan is komfortosabbak!
A csomagok számának növekedésével, ez hatványozottan érvényes.
...szerintem...
Itt azért van valami elírás

"2x20" kerék a nyerõ rekumbenseknél. Merevebb is, könnyebb is, kisebb is a gördülési ellenállás"
"a 28"-as kerék a gördülési ellenállást hivatott még jobban csökkenteni. Minél nagyobb egy kerék annál kisebb a gördülési ellenállása"
#10494
Írta 2009. november 18. - 13:44

(Könnyebben elfér a vonaton a bringa...)
A mai minõségi külsõknél már kisebb az esélye egy komolyabb szakadásnak én legalábbis nem találkoztam már régen ilyen problémával, úgyhogy hosszabb útra nem hiszem, hogy vinnék külsõt magammal 2 belsõ meg nem a világ vége súlyban. Túrára valami marathon schwalbe szerûséget raknék fel és nem egy megakönnyített külsõt.
#10495
Írta 2009. november 18. - 10:00

#10496
Írta 2009. november 18. - 08:09

Jobban belegondolva viszont 200-as sugarú hajlítással nem sokkal vagyunk beljebb, mint egy egyenes csõvel. Ez méterenként kb. 30 centi emelkedést jelent (mármint a csõ síkjában, értitek).
Azt a fûzfán fügyülõ mordizomadta rézangyalát neki! Hogy lehet az, hogy te CAD-ben rajzolgatsz és közben centikben beszélsz? Nem vagyunk mi ácsok a héccázát!

A 200-as rádius természetesen mm-ben értendõ.
#10497
Írta 2009. november 18. - 07:38

A vidinek utána járok!
#10498
Írta 2009. november 18. - 07:16

Én viszont nem. Ez ugyanis sebességfüggõ. Aki a sebesség megszállottja a LR magasnyomású slick gumival biztosan magasan nyer. Guminyomástól/felülettõl és alaktényezõtõl!!! függõen 15-20km/h-tól kezdõdõden a légellenállás lényegesen nagyobb, mint a gördülési ellenállás.De igazad van, ez is lehet egy indok. Most már csak a lowracerek nagyobb gördülési ellenállását kellene összevetni a highracerek nagyobb légellenállásával.
Nem! nem, nehogy összevesd! Csak vicceltem!
Sajnos egy kicsit akadozik. Lehet h vmi más formátumban kellene elkészítenem. (értsd alacsonyabb bitrátával)Ha valakit érdekel de sok lett volna letölteni, itt van a YouTubeon a Lompibike és Tom2 FWD-ja is meg a Rans Enduro!
#10499
Írta 2009. november 18. - 06:52

A 29' gördülési ellenállása még kisebb! Mennyivel is?
Nem kisebb! Sõt nagyobb. Mert olyan, hogy 29" nincsen. Azok 47-52/622-esek.
#10500
Írta 2009. november 18. - 01:17

De igazad van, ez is lehet egy indok. Most már csak a lowracerek nagyobb gördülési ellenállását kellene összevetni a highracerek nagyobb légellenállásával.
Nem! nem, nehogy összevesd! Csak vicceltem!
Ha valakit érdekel de sok lett volna letölteni, itt van a Tubeon a Lompibike és Tom2 FWD-ja is meg a Rans Enduro!
