Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
Indította
Bikemag
, 2001. június 02. 03:26
#10461
Írta 2009. november 19. - 23:29

Köszönöm megtisztelõ szavaid.
Valójában anyám kempingbiciklijével van ilyen tapasztalatom. A praktikerben vettem egy hegesztõtrafót és hozzáillesztettem egy harmadik kereket a második mögé, így lett egy hosszú tengelytávú középhajtású bringám. Nagy elõnye, hogy több csomag fér rá és az összecsukhatósága révén vonaton is szállítható.
Szeretném ha megfogalmaznád, hogy akkor most mi a témakör, mert én azt hittem, hogy tudom, de valahogy úgy érzem, hogy a cél az, hogy kihozzuk minden szempontból a 26/26-ost a tökéletesnek és az se lenne gond, ha lengõorrú lenne.
Egyébként Lompinak tökéletesen igaza van, hogy tényleg megint egy felesleges téma, felesleges szövegekkel, csak én hiszem azt, hogy komolyan kellene venni, pedig csak lapozni kellene...
Valójában anyám kempingbiciklijével van ilyen tapasztalatom. A praktikerben vettem egy hegesztõtrafót és hozzáillesztettem egy harmadik kereket a második mögé, így lett egy hosszú tengelytávú középhajtású bringám. Nagy elõnye, hogy több csomag fér rá és az összecsukhatósága révén vonaton is szállítható.
Szeretném ha megfogalmaznád, hogy akkor most mi a témakör, mert én azt hittem, hogy tudom, de valahogy úgy érzem, hogy a cél az, hogy kihozzuk minden szempontból a 26/26-ost a tökéletesnek és az se lenne gond, ha lengõorrú lenne.
Egyébként Lompinak tökéletesen igaza van, hogy tényleg megint egy felesleges téma, felesleges szövegekkel, csak én hiszem azt, hogy komolyan kellene venni, pedig csak lapozni kellene...
#10462
Írta 2009. november 19. - 18:17

Ismét meghajolok a logikád elõtt! Az hogy mind ezt a Radius Viperrel (jól látom, hogy egy ilyen 2x20 géped van? -lásd alább-) szerzett túra tapasztalatokra alapozod, az külön elismerésre méltó!

#10463
Írta 2009. november 19. - 17:57

Összehasonlítottam két modellt :
http://challengebike...tsen-mistral-en
és
http://challengebike...sen-seiran26-en
valamint
http://www.ktmteam.h...port_ultra_line
Ezek túramodellek (a bringa nem, de fogjuk rá, hogy valami ilyesmirõl lenne szó)
Az egyik "Wheelbase 116 cm / 45,7”"
A másik "Wheelbase 121 cm / 47,6”"
Harmadik : 105 cm
A bringánál már nincs kinyúlás semerre (elõre-hátra)az tuti...
Ha ezt a hosszt csak tengelytávból számolom és a boom-ot és mindegy egyébbel nem foglalkozom, akkor az
elsõ esetében : 116+51=167
másodiknál : 121+66=187
Harmadik : 105+66=171
(A giro26-os bacchetta lehet, hogy szûkebb értékekkel bír idõt nem szántam rá, hogy kikeressem...)
(...ja és a magyar vasútnál nem mindig van kinyítható kerékpárszállító kocsi, sõt gyakran a behirdetett kocsi sincs...
, ezért a folyóson kell tolongani, szerencsés esetben át lehet kúszni a folyósóról a kerékpárszállítóba, úgyhogy a centik is tudnak számítani sajnos...:/)
http://challengebike...tsen-mistral-en
és
http://challengebike...sen-seiran26-en
valamint
http://www.ktmteam.h...port_ultra_line
Ezek túramodellek (a bringa nem, de fogjuk rá, hogy valami ilyesmirõl lenne szó)
Az egyik "Wheelbase 116 cm / 45,7”"
A másik "Wheelbase 121 cm / 47,6”"
Harmadik : 105 cm
A bringánál már nincs kinyúlás semerre (elõre-hátra)az tuti...
Ha ezt a hosszt csak tengelytávból számolom és a boom-ot és mindegy egyébbel nem foglalkozom, akkor az
elsõ esetében : 116+51=167
másodiknál : 121+66=187
Harmadik : 105+66=171
(A giro26-os bacchetta lehet, hogy szûkebb értékekkel bír idõt nem szántam rá, hogy kikeressem...)
(...ja és a magyar vasútnál nem mindig van kinyítható kerékpárszállító kocsi, sõt gyakran a behirdetett kocsi sincs...

#10464
Írta 2009. november 19. - 17:55

#10465
Írta 2009. november 19. - 16:10

Igazán nem akarok beleszólni, DE... Egy 26/26-os gépnek a tengelytávja közel akkora, mint egy normál montié. Persze a boom kilóg kicsit, de nem nagyon. Márpedig vonaton nem nagy mûvészet montit szállítani.
Egyébként meg mindenki olyan gépet vesz magának, amilyet akar!
...na meg amilyet tud.
Egyébként meg mindenki olyan gépet vesz magának, amilyet akar!

#10466
Írta 2009. november 19. - 14:43

Ebben is igazad van! Annyit tudok felhozni a mentségemre, hogy igyekeztem két gépet kihagyni a példák közül. Az egyik a Lompi féle lengõorrú,....szerintem sikerült kiemelned két szélsõséges gépet...

a másik pedig a Radius Viper...

#10467
Írta 2009. november 19. - 13:59

Mit lehetne ehez hozzáfûzni? IGEN!
Jó tudni, hogy itt vagy nekem és visszatérítesz a helyes útra!
Ja és megint majdnem elfelejtettem!
Csak hogy ne kelljen a többieknek keresgélni:

Jó tudni, hogy itt vagy nekem és visszatérítesz a helyes útra!
Ja és megint majdnem elfelejtettem!

Csak hogy ne kelljen a többieknek keresgélni:


#10468
Írta 2009. november 19. - 13:35

....szerintem sikerült kiemelned két szélsõséges gépet...
Ha mondjuk a tagun helyett egy azub minit teszünk a kosárba máris változik a helyzet. Ha mondjuk a rans modellbõl a stratus XP-t tesszük egy tagun mellé, akkor megint változik a helyzet.
Szerintem így jó összehasonlítani õket és a méretekbõl adódóan a 20/20-as nyerõbb, ha hosszú csomagos a túra (nem pilis oda-vissza), a praktikusság is fontos.
Sok mindentõl függ a választás és ezért széles a termékválaszték és tényleg mindenki olyat épít, amilyet szeretne. MAgam is így vagyok ezzel.

Ha mondjuk a tagun helyett egy azub minit teszünk a kosárba máris változik a helyzet. Ha mondjuk a rans modellbõl a stratus XP-t tesszük egy tagun mellé, akkor megint változik a helyzet.
Szerintem így jó összehasonlítani õket és a méretekbõl adódóan a 20/20-as nyerõbb, ha hosszú csomagos a túra (nem pilis oda-vissza), a praktikusság is fontos.
Sok mindentõl függ a választás és ezért széles a termékválaszték és tényleg mindenki olyat épít, amilyet szeretne. MAgam is így vagyok ezzel.
#10469
Írta 2009. november 19. - 11:25

Namost olyat teszek, amit eddig kifogásoltam! Tapasztalat hiányában alkotok véleményt!
Tommyt idézve: mindenki azt vesz amit akar! Ez vegyük alapvetésnek. Nekem nincsennek széleskörû tapasztalataim a rekuk vonaton történõ szállításáról. A kérdés ugyebár az volt, hogy 2x20" vagy nagyobb...
Szerintem nagyobb, szerinted kisebb. Nézzünk két konkrét gépet. Az egyik legyen a Rans Enduro,

a másik legyen a Hase Tagun.

Bennem a következõ kérdések merültek fel (most már a vasúti szállítást is figyelembe véve):
- hol szállítod a kerékpárt (a vonaton vagonban, autó tetején stb.)
- szükséges lesz-e szûk területen mozgatni vagy pakolni, emelni a gépet?
- tömegben magam mellett kell-e tolnom?
- mekkora térfogatú, kiterjedésû a csomag amit rögzítenem kell?
- milyen útviszonyokkal találkozom? (mentem már a Dunaparton agyváltóig érõ vízben a 2x20"-al)
- mennyire látnak és mennyire látok a forgalomban?
Ilyen és ezekhez hasonló tényezõket vettem figyelembe, amikor azt állítottam, hogy a nagyobb kerékméret kedvezõbb a túrázáshoz.
Természetesen sok paraméter kimaradt. Tehát mindenki azzal megy amivel akar!
Tommyt idézve: mindenki azt vesz amit akar! Ez vegyük alapvetésnek. Nekem nincsennek széleskörû tapasztalataim a rekuk vonaton történõ szállításáról. A kérdés ugyebár az volt, hogy 2x20" vagy nagyobb...
Szerintem nagyobb, szerinted kisebb. Nézzünk két konkrét gépet. Az egyik legyen a Rans Enduro,

a másik legyen a Hase Tagun.

Bennem a következõ kérdések merültek fel (most már a vasúti szállítást is figyelembe véve):
- hol szállítod a kerékpárt (a vonaton vagonban, autó tetején stb.)
- szükséges lesz-e szûk területen mozgatni vagy pakolni, emelni a gépet?
- tömegben magam mellett kell-e tolnom?
- mekkora térfogatú, kiterjedésû a csomag amit rögzítenem kell?
- milyen útviszonyokkal találkozom? (mentem már a Dunaparton agyváltóig érõ vízben a 2x20"-al)
- mennyire látnak és mennyire látok a forgalomban?
Ilyen és ezekhez hasonló tényezõket vettem figyelembe, amikor azt állítottam, hogy a nagyobb kerékméret kedvezõbb a túrázáshoz.
Természetesen sok paraméter kimaradt. Tehát mindenki azzal megy amivel akar!

#10470
Írta 2009. november 19. - 11:23

Vita nincs köztünk és a lengõorrú - szerintem - komoly jõvõ elõtt áll nem is igazán értem, hogy miért nincs a kínálatban valamelyik cégnél...
Szerintem a közeljövõben egy seregélyesi cégnél várható
#10471
Írta 2009. november 19. - 00:23

...nem a 26/26-al van a gondom, hanem a méretével. Hatalmasak és egy hosszú csomagos túrán idõnként vonatozni is kellhet egy kevésbé csomagoson már megtapasztaltam ennek korlátait.
Én folyamatosan Python jelzõin rúgozom, nem azon, hogy melyik a jobb
(csomagos túra,praktikusság,azonos külsõméret)
Vita nincs köztünk és a lengõorrú - szerintem - komoly jõvõ elõtt áll nem is igazán értem, hogy miért nincs a kínálatban valamelyik cégnél...
Én folyamatosan Python jelzõin rúgozom, nem azon, hogy melyik a jobb

(csomagos túra,praktikusság,azonos külsõméret)
Vita nincs köztünk és a lengõorrú - szerintem - komoly jõvõ elõtt áll nem is igazán értem, hogy miért nincs a kínálatban valamelyik cégnél...
#10472
Írta 2009. november 19. - 00:11

Annak, hogy 26/26-os fekvõt nem látsz, van egy másik fontos oka is: a piacon gyakorlatilag nincsenek lengõorrúk. Normál fekvõnél pedig a 2x26-tal elkerülhetetlen a magas üléspozíció, ami sok esetben nem praktikus. Csak magas pilótáknak használható, és a kisebb légellenállás miatt a rekus társadalom inkább a lowracereket kultiválja. A terepreku meg -szerintem- egy vicc, gondolok itt az Azub Max-os videókra. Jó, jó, poén, meg én is szeretem azokat a kisfilmeket, de ha valami nagyon nem praktikus, akkor az egy olyan terepbingra, aminél nem tudod áthelyezni hosszirányban a testsúlyodat, nem tudod tehermentesíteni vagy felkapni a kerekeket, stb.Ahogy végignézem a reku kínálatokat hosszú, csomagos túrára minden gyártónál a 20/20-as kerül elõtérbe. Néhol beficcen egy 20/26-os, de fõként 20/20-okat látok.
#10473
Írta 2009. november 19. - 00:11

"""Kéne még egy ötlet, egy könnyen oldható, de mereven tartó kötésre, rögzítésre."""
http://www.fastfwd.nl/index.php?id=35
...az hogy mereven tart nem tudom, de én látok benne fantáziát...
http://www.fastfwd.nl/index.php?id=35
...az hogy mereven tart nem tudom, de én látok benne fantáziát...
#10474
Írta 2009. november 19. - 00:01

A bloggal még nem értem utol magam, de a tervek jelenlegi állása szerint nálam is csak a hátulja lesz kiszedhetõ. A napokban remélem meg tudom írni az aktuális tervig.Azt hiszem az egyszerûség kedvéért nálam csak az ülés és a hátsó vázdarab a kerékkel lesz leszerelhetõ.
Kéne még egy ötlet, egy könnyen oldható, de mereven tartó kötésre, rögzítésre.
A boomos becsúszós rögzítés miért nem szimpatikus neked? 15-20 centi átfedéssel 3 gyorszárral megfogva szerintem elég bikán tart. Ha félsz a kifordulástól, akkor kaphat keresztbe csapokat, de szerintem fölösleges.
#10475
Írta 2009. november 19. - 00:00

"Stokinak lehetõséget kínálok arra, hogy tapasztalatot is szerezzen a véleményéhez, hiszen Õ azt állította, hogy túrára az ideális gép a 2x20"-as. Én meg ezzel az állítással nem teljes mértékben értek egyet!"
...én amikor ezt leírtam mindent számba vettem. Ugyanolyan kerékméret, szállítás, méretek stb. Persze, ha infrastruktúra megvan hozzá, akkor már rögtön nem igaz és ha sok minden más is csorbul akkor sem. Egy igaz low ridert, de még egy middle-t is feltuszkolni a vonatra tele csomagokkal nem egy egyszerû dolog, fõleg, ha nincs kerékpárszállító. 26/26-al ez már keményebb dió.
Egy túra 15-25 km/h átlaggal szokott bírni ezt a 20/20-as is teljesíti.
Ahogy végignézem a reku kínálatokat hosszú, csomagos túrára minden gyártónál a 20/20-as kerül elõtérbe. Néhol beficcen egy 20/26-os, de fõként 20/20-okat látok.
HA én építenék túrabringát, akkor szinte biztos, hogy ettõl eltérnék, mert szeretem a gyorsaságot, viszont a praktikusság ahogy említetted elvesztõdne. Úgyhogy szerintem mi a kérdéskörben egyetértünk, de lesz benne olyan ami a praktikusságot megvétozza.
...én amikor ezt leírtam mindent számba vettem. Ugyanolyan kerékméret, szállítás, méretek stb. Persze, ha infrastruktúra megvan hozzá, akkor már rögtön nem igaz és ha sok minden más is csorbul akkor sem. Egy igaz low ridert, de még egy middle-t is feltuszkolni a vonatra tele csomagokkal nem egy egyszerû dolog, fõleg, ha nincs kerékpárszállító. 26/26-al ez már keményebb dió.
Egy túra 15-25 km/h átlaggal szokott bírni ezt a 20/20-as is teljesíti.
Ahogy végignézem a reku kínálatokat hosszú, csomagos túrára minden gyártónál a 20/20-as kerül elõtérbe. Néhol beficcen egy 20/26-os, de fõként 20/20-okat látok.
HA én építenék túrabringát, akkor szinte biztos, hogy ettõl eltérnék, mert szeretem a gyorsaságot, viszont a praktikusság ahogy említetted elvesztõdne. Úgyhogy szerintem mi a kérdéskörben egyetértünk, de lesz benne olyan ami a praktikusságot megvétozza.
#10476
Írta 2009. november 18. - 23:53

...
Kéne még egy ötlet, egy könnyen oldható, de mereven tartó kötésre, rögzítésre.
http://www.sandsmachine.com/
ötletnek nem rossz bár inkább háromszögeléses vázakon láttam csak
#10477
Írta 2009. november 18. - 23:32

#10478
Írta 2009. november 18. - 23:31

#10479
Írta 2009. november 18. - 23:21

#10480
Írta 2009. november 18. - 23:16
