Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#9961
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Sziasztok. Trikén hogy tudnám bowdenes tárcsával megoldani a differenciált fékezést?
egyik kar hátsó másik két elsõ


Egy fékkaron két bowden?
Lowracer? Készleten esetleg?

#9962
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

Sziasztok. Trikén hogy tudnám bowdenes tárcsával megoldani a differenciált fékezést?
egyik kar hátsó másik két elsõ

egyszerüen igy Feltöltött kép 6,539.09 HUFért kb vagy két bovdent öszeforasztod és egy megy a fék karhoz +egy bak a bovdeneknek ahol elágazik a kettö hogy betud álitani hogy egyszere fogjon a két fék.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#9963
TheTriker

TheTriker

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Sziasztok. Trikén hogy tudnám bowdenes tárcsával megoldani a differenciált fékezést?
egyik kar hátsó másik két elsõ

#9964
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
egyenes lejtön nem is gond a sebeség de egy jóéles kanyar az már nem semmi de kinek mi a véleménye eröl én 2 keréken jobban élvezem a nagy sebeséget. külömben meg ha rágyujtasz dombnak felfele bachatod a watokat:D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#9965
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts
2kerék vs 3 kerék.
igazából azt az összehasonlítást tudnám elfogadni amiben a két gép üléspozíciója ülés pedál + pedáltávolsága tizedre megegyezik. Egy kis eltérés és borul az egész.
Amit tapasztaltam hogy azok a trájkok amiket használtam valóban lassabbak (bár sokáig trájkkal tartottam a saját sebességrekordom 72) de nem akkora az eltérés hogy nekem bármit is jelentene.
Lejtõn tényleg csak adrenalin függõknek ajánlom a zúzást trájkkal. :):)

#9966
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts

Hogyhogy csak voltál? Az a baj, hogy ezeknek az országútikkal mért adatoknak köszönõviszonyuk sincsen a trike-os adatokhoz. Meg ha valaki 120kg, akkor a fél kezem felteszem rá, hogy nem fog 6-8 órát 150W-on menni.

Már csak hobbiból tekerek :)
Nem tudom, én spec gépen mértem, nyilván nem fekvõbringa kialakítású volt :)
Az igaz, hogy nem fog.

Ti vagytok az AMBringa? Ott voltam már, mikor még Sala volt ott.

Egy montis Trike-ot próbáltam már, az tetszett ;)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#9967
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 posts

Hát ez (http://www.windwrap.com/ub.htm) kosárral beszarás...:)


Van ilyenünk, csak Azub márkanéven. Okos dolog :)

egy biztos a 3 kereküvel sokal lassabb a tempo 20km en min 50perc pedig rendesen toltam neki 2 kerékem 30p alatis volt már ez tény.És holvan ez a 140 km hez? Nembeszélve a lejtökön lefele 2keréken 60 km semmi félekem 3 keréken 45 se kutya föleg ha kanyaris van huuuu


Hát a hiba az ön készülékében lehet. Nekem simán ment az 55-60 trike-al is a kétbükkfától lefelé. Ugyanolyan súlyú volt a két, és a három kerekû? Ugyanolyan gumikkal, és nyomással?

Ezt kategorikusan cáfolom. Rendben, hogy versenyzõ voltam, de 150wattnál olyan 120-125 körül van a pulzusom. Folyamatosan simán lehet 150-160as pulzussal menni, akár 3-4 órát is, persze edzetten. Ami nálam olyan 280-300 watt. Sportkórházban, ill magánklinikán Zeg.-en mérve. 480 watt volt a max, amit még el bírtam tekerni terheléses teszten 2 percig, 1300 watt pedig a pillanatnyi maximumom, pályaversenyzõknél ez lehet 2-2500 watt is.
Az meg hogy mekkora átlagot mész... Én 297 km-t mentem kerek 10 óra alatt, országútival, és nem is teljesen sík terepen. Vagy szeptemberben 162 km-t 34,6-os átlaggal, egyedül, szintén nem síkon. Vagy Zalaegerszeg-Keszthely-Zalaegerszeget (ami igen dombos) 32.1 es átlaggal hátizsákkal. Ez a 150 watt meg vicces. Ha Garamszegi ennyit bírna eltekerni, elsírná magát :D


Hogyhogy csak voltál? Az a baj, hogy ezeknek az országútikkal mért adatoknak köszönõviszonyuk sincsen a trike-os adatokhoz. Meg ha valaki 120kg, akkor a fél kezem felteszem rá, hogy nem fog 6-8 órát 150W-on menni.
De egyszer ugorj be, és próbáld ki milyen egy ilyen géppel menni. Tetszeni fog:)
De hamarosan lesz végre wattmérõnk. Csúnya sírás lesz:D

#9968
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts

Tudod ki tud folymatosan 150W felett tekerni? Az új kollégánk, a Garamszegi Laci. Aki volt már magyar bajnok, meg hegyi idõfutam bajnok is. Te sosem fogsz. Ezt is kalkuláld bele.


Ezt kategorikusan cáfolom. Rendben, hogy versenyzõ voltam, de 150wattnál olyan 120-125 körül van a pulzusom. Folyamatosan simán lehet 150-160as pulzussal menni, akár 3-4 órát is, persze edzetten. Ami nálam olyan 280-300 watt. Sportkórházban, ill magánklinikán Zeg.-en mérve. 480 watt volt a max, amit még el bírtam tekerni terheléses teszten 2 percig, 1300 watt pedig a pillanatnyi maximumom, pályaversenyzõknél ez lehet 2-2500 watt is.
Az meg hogy mekkora átlagot mész... Én 297 km-t mentem kerek 10 óra alatt, országútival, és nem is teljesen sík terepen. Vagy szeptemberben 162 km-t 34,6-os átlaggal, egyedül, szintén nem síkon. Vagy Zalaegerszeg-Keszthely-Zalaegerszeget (ami igen dombos) 32.1 es átlaggal hátizsákkal. Ez a 150 watt meg vicces. Ha Garamszegi ennyit bírna eltekerni, elsírná magát :D
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#9969
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
egy biztos a 3 kereküvel sokal lassabb a tempo 20km en min 50perc pedig rendesen toltam neki 2 kerékem 30p alatis volt már ez tény.És holvan ez a 140 km hez? Nembeszélve a lejtökön lefele 2keréken 60 km semmi félekem 3 keréken 45 se kutya föleg ha kanyaris van huuuu
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#9970
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

http://www.windwrap.com/


Hát ez (http://www.windwrap.com/ub.htm) kosárral beszarás...:)

#9971
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Mi tiltja?


Lehet hogy nem kresz hanem az MSZ 6496:1980 tartalmazza, nem tudom mert már rég olvastam és nem hinném hogy mai viszonylatban életszerû lenne még, de ki tudja. Ha valaki meg tudja szerezni ezt a szabványt ossza meg legyen szíves :)

#9972
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

bringán nem engedélyezett az áttételes kormányrendszer


Mi tiltja?
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#9973
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts
A trike kormányzásához hozzászólva.
A közvetlen kormányzás egy összekötõ rúd használatával a legtutibb és építéskor a legkönnyebb megoldás pl catrike.
Tapasztalatból mondom. Csináltam már greenspeedes rudazatost, ice formát és catrike rendszert is. Az elsõ két megoldásnál azért elég sokat kellett sakkozni hogy minden körívnél megfelelõ alacsony legyen a hibaszázalék és ne gyûrje le a gumit a kanyarban.
http://www.eland.org...r_download.html

A közvetlennél nincsen gond az "ackermann" szöget egy spárgával meg tudod oldani és kész.
Szóval ha saját építés akkor közvetlen kormányzás trike esetében.

Javítsatok ki ha tévednék,
de a kresz szerint nem is lehetne más, a rend õre ha kockafejû akkor mondhatná hogy bringán nem engedélyezett az áttételes kormányrendszer.
Üdv,
T2

#9974
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

segít jó irányba terelni a menetszelet.


http://www.windwrap.com/
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#9975
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Az értelmezhetõ, de nem egyértelmû, hogy gyorsabb a két kerekû, szerintem egyszerû számolással kilehet számolni, persze ahhoz, minden ellenállást figyelembe kell venni...:D


El vagyunk ezen a kérdésen... :) Pedig ez nem kérdés... :)
Döntöttél és így nincs is jelentõsége.

#9976
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 posts

Akkor válaszolgatnék, mivel ott a tapasztalat itt meg, hogy mire vagyok képes és mit akarok, jobbnak látnám, ha szakboltban részletesen megdumálni...
Viszont ez a 150 watt dolgot vitatnám, de ha letudom mérni egy szerkezeten, akkor annak örülnék. Úgy tudom a tavaszi bringa kiállításon az expon(vagy syma?) van ilyen gép, egy srác 800wattig tekerte ki és õ mondta, hogy a sprinterek akár 2000wattot is kitudnak fejteni azona 100 méteren.

Aluról azt tudom, hogy nem eléggé tartós, mint az acél. Csak ezért kéne.
Nem sajnálom Alura a pénzt, ha úgy van ahogy mondtad,(energiabevitel és szükséges energia 30 kilós bringánál) ami után utána fogok nézni, akkor leteszek errõl az ötletrõl!

Mondasz egy címet?!
Köszi szépen! A többieknek is!


Igen, 800W-ot 2mp-ig. Neked 8-10 órán keresztül ennek a töredéke sem fog sikerülni. Én hanyatló edzettség mellett a könnyû Challenge Trike-al tudtam 28-as átlagot menni. De az 15kg körül van. Az ICE-al 10-el tudtam dobógókõre menni. Persze az én edzettségem jelenleg nem mérvadó, csak viszonyításnak írtam. Persze, ha az arcom végre felépül, akkor nekikezdek edzeni :(

Ha végtelenben nézzük, akkor igen, az acél tartósabb. Azonban 5-7 évet az alu is kibír. Addig egy épített váz nem lesz meg úgysem. Persze az alut nehezebb hegeszteni, de az acélt sem könnyû, ha JÓL, és TARTÓSAN szeretnéd. Persze 1-es fallal nem vészes :D

Na most ezzel hogyan óhajtottad bizonyítani azt, hogy egy háromkerekû átlagosan nem lassúbb egy kétkerekûnél. Nem világos az okfejtésed.


Arra akartam nem túl jól fogalmazva kilukadni, hogy 5-10%-nyi különbség szinte semmit nem jelent, ha túra a cél, és valljuk be egy trike-nak rengeteg elõnye van. Számszerûen nézve lassabb, de életszerûen nem. Mi arra saccoltunk, hogy 30%-al kell lassabbnak lennie. Ettõl messze van.

Jó kiosztottál mindenkit...:)

...én nem hiszek a sátor anyagos vázra felhúzott borításban, mert abba szerintem inkább belekap a menetszél. Látványos és el lehet vele bíbelõdni, de én egészen biztosan nem vacakolnék vele.


Én is így gondoltam, azonban a már szobahõn megfeszített anyag kint a mínuszban szinte kõkeményre feszül. Semmi vitorlaeffektus nincsen. De nekem sem egy ilyen az álmom.

#9977
Bájksön

Bájksön

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts

Na ez viszot egy világos, megalapozott, értelmezhetõ okfejtés. :)


Az értelmezhetõ, de nem egyértelmû, hogy gyorsabb a két kerekû, szerintem egyszerû számolással kilehet számolni, persze ahhoz, minden ellenállást figyelembe kell venni...:D

#9978
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Ki fogja hozni...;)

A kétkerekûre engem fog felültetni a trike-ra meg Garamszegi kollégát és egybõl kiderül, hogy a trike gyorsabb...;)


Na ez viszot egy világos, megalapozott, értelmezhetõ okfejtés. :)

#9979
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
[quote name='stoki'](http://www.utahtrike...ure/myrace1.jpg)

Ennek még én is látom értelmét (pedig az nagy dolog!)

#9980
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Na most ezzel hogyan óhajtottad bizonyítani azt, hogy egy háromkerekû átlagosan nem lassúbb egy kétkerekûnél. Nem világos az okfejtésed.


Ki fogja hozni...;)

A kétkerekûre engem fog felültetni a trike-ra meg Garamszegi kollégát és egybõl kiderül, hogy a trike gyorsabb...;)