Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#9481
Posted 2010. March 16. - 07:44

Érdemes elolvasgatni Bill Gates és Warren Buffett történetét.
#9482
Posted 2010. March 15. - 23:19


...amit leírt hosszan (most már tudom miért ír ez a fiú ilyen sokat az ügyfeleinek...


...Én sem emlékszem, hogy bármikor is probléma lett volna az õ részérõl, hogyha valaki alkot, sõt...
#9483
Posted 2010. March 15. - 23:04

Ki úgy hogy forgalmazza ki úgy hogy barkácsol ki hajtja évi több ezer km-t is.
Vélemények fikázások voltak vannak és lesznek is. Elkerülhetetlen.
Tökéletes alkotást még csak egy embertõl láttam!! ( a balcsi mellett él



Eredményesebben és boldogabban lehetne tenni az ügy érdekében ha kevesebb negatív energiák keringenének.
Szóval csak nyugodtan, elõre a sárga úton


#9484
Posted 2010. March 15. - 22:33

Nem vagyok üzlet ember! Egyszerû, vidéki pórnép vagyok akit, mint régen is (jogosan, vagy csak úgy érzem) zavar ha valaki
lenézi az egyszerû, alkotni vágyó embert. Még utoljára, csak annyit, nem arra vágyom, hogy elszedjem a vásárlóid! Nem arra vágyom, hogy valaki elszedje a vásárlóid! Nem akarok forgalmazni semmit! ...ha, annak idején, nem kezdtem...
Csak azt írtam, hagyjuk a népet alkotni. Ha rossz, és életképtelen amit csinál, úgy is kiderül.
Sikert és örömet mindenkinek, legyen az építõ, vagy forgalmazó!
Üdv.: tyito a nem hegylakó! Peace
#9485
Posted 2010. March 15. - 21:58

#9486
Posted 2010. March 15. - 21:23

Az a gond, hogy nagyon félreértesz. A Bringaexpo-n nekem ugrottál, elmondtál mindennek, olyannak, aki megtéveszti az embereket, fikázza a házi gyártmányokat, aki nem ért egyébként semmihez, csak dumál. Sajnálom, ha így érzed.
Engedd meg, hogy most a félreértések elkerülése érdekében válaszoljak a felvetéseidre:
1, Nem emlékszem olyanra, hogy bárki gépét fikáztam volna, legfeljebb azt mondtam, hogy azon gyártók, akik 5-10 vagy még több éve fejlesztenek és üzemi körülmények között gyártanak rekukat, azok gépei JELLEMZÕEN kifinomultabbak, jobbak, mint a házilagosan készült modellek. Egyszerûen több évig finomították azokat, komolyabb technológiákat tudnak használni, olyanokat, amiket egy-egy darabnál nem szokás a költségek miatt. Sokan kértek tõlem véleményt, sokan mutatták meg rekujukat és én mindig tapintatosan nyilatkoztam, nem célom senkinek a megbántása, fõleg nem azoké, akik hajlandóak tenni azért, hogy egyre több reku legyen szép hazánkban! Ezen vélemények mindig jobbító szándékkal hangzottak el, azért, hogy a következõ darab jobb legyen. Az "ipari hulladék" kifejezést én sose használtam, nem is értek egyet vele. Ne tulajdoníts nekem olyat, amit nem tettem!
2, Azt gondolom, hogy jelenleg én vagyok az a személy Magyarországon, aki a legtöbb fekvõkerékpárt kipróbálta, így több, mint 200 reku (gyári és házilagos is vegyesen) hosszabb-rövidebb tesztelését követõen talán van némi tapasztalatom megítélni egy-egy gyártmányt.
3, Szaktudásomról annyit, hogy mûszaki diplomával rendelkezem, 4 szabadalmam van, melyek közül kettõvel több európai országban is kaptam találmányi díjakat. Emellett formatervezési nivódíjat is nyertem (nem kártyán...) Magyarországon. Ha az egyéb termékeimet nem nézzük, terveztem már kétkerekû fekvõkerékpárt többfélét is, dönthetõ-össztelós trike-ot, valamint velomobil burkolatot. Bár tanultam hegeszteni, marni, esztergálni, stb, de ezekben valóban nincs olyan jártasságom, mint egy szakembernek. Az elvem viszont az, hogy mindenki azt csinálja, amihez ért! Nem fogok hegeszteni, ha evvel megbízhatok olyan embert, aki azt nálam jobban, szebben tudja megtenni. Ezt várod tõlem?
4 Nem azért kezdtem bele a fekvõkerékpárok forgalmazásába, mert meg szeretnék belõle gazdagodni, mert több pénzre nem volt már szükségem. Az elõzõ cégembõl (mely egy kiemelkedõ hazai sikertörténet, amit az egyik találmányomra alapulva valósítottam meg) már kerestem eleget ahhoz, hogy azzal foglalkozzak, amit szeretek.
5, Amit szeretek, és amiben hiszek, az pedig a rekumbens! Egyszerûen beleszerettem ezekbe a termékekbe és azt gondoltam, hogy segítek azoknak, akik nem ismerik a fekvõkerékpárokat, vagy nem akarnak külföldre menni gyári modelleket kipróbálni. Ha a pénz lett volna a fõ motiváció, akkor teljesen mással foglalkoztam volna!
6, Négy éve napi 12-14 órában saját költségemre foglalkozom azzal, hogy sikerüljön elterjeszteni a rekukat idehaza. Erre ráment számodra elképzelhetetlenül sok pénzem, és ha a pénz lett volna a fontos, akkor maximum 2 évvel az indulás után abbahagytam volna, ahogy azok tették, akik nem sokkal utánam hasonlóba fogtak…
6, Sok barátom már többször le akart beszélni arról, hogy elkezdjem illetve késõbb, hogy folytassam, mert õk csak a dolog pénzügyi oldalát nézik illetve látják. Engem viszont az motivál, mikor látom azokat az embereket, akik a tesztpályánkon megtett körök közben boldog mosollyal mondják, hogy milyen fantasztikus a reku.
7, Ismerem és tisztelem Tomit, Gyõzõt, Antit, Frigyest, Ádámot, Lompit, hogy a többieket ne is említsem. Bizonyos dolgokhoz jobban értenek, mint én, bizonyos dolgokhoz meg én értek jobban. Ismerem a gyártmányaikat és termékeiket (legalábbis amelyeket nekem megmutattak) is. Mindegyikükkel alapvetõen jó viszonyban állok szerintem, némelyikükkel pedig kifejezetten baráti a kapcsolatom. Remélem ezt õk is így érzik. Rajtad kívül másokról nem igazán tudok, akik így ellenem dolgoznának. Lehet, hogy vannak persze és lehet, hogy Te legalább annyiban tisztességes vagy, hogy a szemembe mondtad a véleményed! A véleményed viszont egy dolog, a másik, ha valakit nemcsak nem tisztelsz, hanem kifejezetten ártani akarsz neki… Ez szerintem nem fair!
8, Az általad megjelölt árak vonatkozásában pedig azt gondolom, hogy ha igazak, akkor érdemes lenne egyeztetnünk, mert én ennél jelentõsen drágábban kapom ezeket a rekukat, ráadásul Tajvanból még rárakódik a szállítási költség, a vám (14%) és az Áfa (25%), így korántsincs olyan nagy árrés, mint gondolod. Ettõl függetlenül, ha az általad írt szám igaz, akkor valami nagyon nem stimmel, és én át vagyok verve. De tekintve, hogy már sok cégtõl rengeteg ajánlatot kaptam, engedd meg, hogy kételkedjek és inkább szándékos hitelrontásnak érezzem…
9, Ha viszont igaz, amit írsz, akkor vagy tegyünk közösen érte, oszd meg velem az információdat én pedig olcsóbban fogom tudni adni a rekukat, vagy hozz be Te egy szállítmányt és add olcsóbban! Bárki számára nyitott a pálya, bátran vágj bele! Könnyû a pálya szélérõl szidni azt, aki tesz valamit. Vajh miért nem forgalmaznak már egy csomóan rekut, ha ekkora üzlet? Gondolom nem hiszed, de jelenleg ez kifejezetten veszteséges… Erre nyilván azt fogod mondani, hogy már megint hazudok, hiszen miért csinálnám, ha így lenne? Erre az ötös pontra utalnék vissza, ha hiszed, ha nem, szeretem a rekukat és sok kedves rekus barátot szereztem az utóbbi években. Pedig közülük többen nem is vettek tõlem fekvõt, legfeljebb alkatrészeket!
Elnézést mindenkitõl, hogy ennyire hosszúra sikeredett, de ez már egy ideje kikívánkozott belõlem. Igen, fájt Tyito véleménye a Bringaexpo-n is és most is. Ha ez volt a cél, akkor sikerrel járt, fáj amikor bántanak.
A feniteket nem azért írtam, mert vitát szeretnék indukálni, hanem mert úgy éreztem, nem hagyhatom szó nélkül. Lehet, hogy felesleges volt, sõt, valószínûleg az, de legalább kiadtam magamból a dolgokat. Uff én beszéltem...
#9487
Posted 2010. March 15. - 20:45

A végeredmény biztosan nem egy egetverõ összeg, de több mint 50-80 ezer forint. Az viszont tény, hogy kis pénzbõl nem lehet nagyokat vágyakozni.
...ha egy gyár korrekt vagy nincs elszállva magától foglalkozik a kis emberekkel is. Érdekes módon mióta "válság" van azóta ez egyre erõteljesebb, nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
...ha Murla sokat irogat egy ügyfelének ott valószínûleg az a probléma, hogy a gyár szarik a kis emberre. Annak idején én is így jártam. Írtam az M5-nek, hogy szeretnék több képet látni a termékrõl erre visszaírt a tulaj, hogy fent van a neten. Fenn is volt kb. 2 db kép. Meg is volt a véleményem a cég eme politikájáról. Ha egy cég normális információkat ad a termékérõl akkor a levelezés mennyisége is csökken.
...szerintem a home made készítõk árát nem illik összehasonlítani a gyári árral. Ha a home made készítõt hivatalos útra tereljük, akkor rögtön beugrana az ÁFA amint gazdát cserél a cucc, valamint például szívesen látnék egy típusbizonyítványt is, amit bár én még sosem kértem gyári után sem, de úgy gondolom, hogy egy gyári után szükségszerû egy home made-nél nemigen akad. Vagy ha akad, akkor rögtön ugrik az ár. Szóval én inkább úgy kezelem ezt az ügyet, hogy van a gyári és van a home made, de egy lapon nem emlegethetõek.
#9488
Posted 2010. March 15. - 20:15

Ha a piac igényli a terméket, de annak az ára nem elérhetõ a tömegek számára, akkor olyan termékkel jelentkezik ami már megfizethetõ a potenciális vevõk számára. A piac önszabályzó folyamatai mûködnek.
Igen, ezerszer szó volt már errõl és a konklúzió nem változik:
Amíg nincs átlagkeresõk számára is megfizethetõ áru reku a hivatalos forgalmazók kínálatában, addig lesznek "ipari hulladékok". Megnéztem a Bikemag aprót. A fekvõ kínálat 12 hirdetésbõl áll, ebbõl egy alkatrész, 5 db. IH és 6 gyári. Ez a Magyar valóság.
A többi kategóriában egyetlen kisipari mûhelybõl származó gépet nem találok!? Miért is lenne? Ha a piacnak 30 ezres downhill-re van szüksége, azt is megkapja. (persze az egy foss! de van.)
Tehát a piacon jelentkezõ réteg igények is kielégítésre kerülnek. Ezért felesleges a gyártót, a nagykert, a forgalmazót vagy a másik oldalon az otthoni barkácsolókat szekálni. Ha szart csinál, úgy sem lesz piacképes. Ha jót elfogadható áron, akkor lesz gazdája.
Mindig a vevõ jár jól!
Azért felesleges reklamálni, hogy nem adják a Mercit a Dacia áráért és ugyanennyire nonsens reklamálni azért is, hogy a Dacia elviszi a Merci (in)potenciális vevõit.
#9489
Posted 2010. March 15. - 20:03

A 300 Usd árat, komplett keróra és nem egy vázszetter értettem!
Mondjuk, elég egy váz, max a tag bele, ha bikérõl beszélünk, mivel az elsõ teló is lehet szabadon választott.
Tudjuk, hogy 20"os telót Suntourt, állíthatót, cirka 8ropiért már kapni.
A trikéknek kell, hogy adják hozzá a kormányzást, melyet otthon, ha nem a Kamper barkácsolta otthon az egészet, nehezebb
elkészíteni.
Pölö, ha jól tudom, Steintrike régebben (cirka 6-8 éve) úgy adódott, hogy váz+kormányzás+elsõ kerekek és alap ülés. Ezek, minden esetben ugyan azok voltak. Amit magadnak kitalálhattál rá: hátsó kerék, gumik, hajtásrendszer, váltásrendszer, fékrendszer. Gondolom, nem kell ecsetelnem, hogy csak a lánc (tudom, hogy mennyire tartós) esetében, Dura Ace (3×8'900- Huf) vagy KMC (3×640Huf) már is spóroltam a minõség rovására. Hajtást is lehet rá tenni XTR-t 105'000 Hufért és NN-t 1'600 Huf ért is. (bár, én 145ös átszabott hajtókart használok)
Szeretném hangsúlyozni, hogy a homemade gyártást fikázó emberek, és aki olvassa a fórum ezen részét, tudja, hogy kik azok, miatt írtam, hogy lehetne másképpen is.
Aki drágát akar venni, úgy is megveszi a gyárit (az is reped, törik!!)
Másrészt, azok fikáznak, akik életükben, saját kútfõbõl egy wcülõkét nem tudnának papírból szabni.
Egy legyártott és kipróbált recut, könnyebb árulni, és pár dolgot elolvasva róluk, elmondani egy laikusnak (aki, ettõl se**re is esik) mint, már említettem fentebb, papírt, szögmérõt, vonalzót, vasat, fûrészt és minden mást ragadni és alkotni, majd szétszedni (mert nem úgy sikerült) és újra összerakni, majd örülni, hogy lám... sikerült ...valamit összehozni.
Vagy, egybõl már jót és szépet építeni...
Nem feszegetem tovább, mert unalmas lett a téma.
Építsetek, mutassátok, tekerjünk majd valahol egy nagyot!
Tyito: Mivel ismerjük egymást ezer éve ezért tudod, hogy nem írok valótlan dolgokat. KMC-bõl ennyiért max 1 sebességes láncot veszel, egy normális 8-as is 1500 HUF. XTR szettet még a CRC-rõl sem kapsz 100-ért, mert a hajtómû annyi.
A törésrõl annyit, hogy eddig egyetlen váz sem repedt el, amit eladtunk. Valótlan dologgal ne ilyesztgessük az olvasókat. Elhiszem, hogy véded az építõket, nincs is ezzel baj, csak maradjunk a valóságnál. És azt is kifejtettük már itt többszöri nekifutással, hogy nem kell ahhoz építõnek lenni, hogy valaki fikázzon, hiszen ehhez mindenkinek szubjektív alapon megvan a maga szíve joga. De majd tényleg leugrunk egyszer hozzátok, és tekerünk egy jót:D
#9490
Posted 2010. March 15. - 18:44

Mondjuk, elég egy váz, max a tag bele, ha bikérõl beszélünk, mivel az elsõ teló is lehet szabadon választott.
Tudjuk, hogy 20"os telót Suntourt, állíthatót, cirka 8ropiért már kapni.
A trikéknek kell, hogy adják hozzá a kormányzást, melyet otthon, ha nem a Kamper barkácsolta otthon az egészet, nehezebb
elkészíteni.
Pölö, ha jól tudom, Steintrike régebben (cirka 6-8 éve) úgy adódott, hogy váz+kormányzás+elsõ kerekek és alap ülés. Ezek, minden esetben ugyan azok voltak. Amit magadnak kitalálhattál rá: hátsó kerék, gumik, hajtásrendszer, váltásrendszer, fékrendszer. Gondolom, nem kell ecsetelnem, hogy csak a lánc (tudom, hogy mennyire tartós) esetében, Dura Ace (3×8'900- Huf) vagy KMC (3×640Huf) már is spóroltam a minõség rovására. Hajtást is lehet rá tenni XTR-t 105'000 Hufért és NN-t 1'600 Huf ért is. (bár, én 145ös átszabott hajtókart használok)
Szeretném hangsúlyozni, hogy a homemade gyártást fikázó emberek, és aki olvassa a fórum ezen részét, tudja, hogy kik azok, miatt írtam, hogy lehetne másképpen is.
Aki drágát akar venni, úgy is megveszi a gyárit (az is reped, törik!!)
Másrészt, azok fikáznak, akik életükben, saját kútfõbõl egy wcülõkét nem tudnának papírból szabni.
Egy legyártott és kipróbált recut, könnyebb árulni, és pár dolgot elolvasva róluk, elmondani egy laikusnak (aki, ettõl se**re is esik) mint, már említettem fentebb, papírt, szögmérõt, vonalzót, vasat, fûrészt és minden mást ragadni és alkotni, majd szétszedni (mert nem úgy sikerült) és újra összerakni, majd örülni, hogy lám... sikerült ...valamit összehozni.
Vagy, egybõl már jót és szépet építeni...
Nem feszegetem tovább, mert unalmas lett a téma.
Építsetek, mutassátok, tekerjünk majd valahol egy nagyot!
Üdv.: tyito a nem hegylakó! Peace
#9491
Posted 2010. March 15. - 16:11

Reku Papa: bocsánat az írásomért, kicsit félreérthetõre sikeredett...
Tyito,
nincs miért bocsánatot kérned. Semmi bántót nem írtál. Nem látsz bele valamibe, csak azt tudod, hogy milyen hatalmas a felár. Ha tételesen belenézel, meglátod, mekkora (mekkorka) itt az adózott profit. Murláék sok éve, nagy lendülettel, ügyesen, okosan csinálják ezt a bizniszt, és még mindig nem járnak Lexussal. Valószínûleg soha nem is fognak.
Lowracer írja ezt a 100.000 forintos vázszettet. Szerintem egy ilyenen Murlának, az összes költség, adó, járulék, stb. kifizetése után, nem marad egy tízesnél több. És hány ilyet tud eladni egy évben? Húszat, mondjuk? Akkor keresett tisztán kétszázat. Egy év alatt.
És az a húsz ember már nem fog komplett rekut venni egy darabig.
#9492
Posted 2010. March 15. - 15:35

...Tehát, ha magánszemély venni akar egy bringát, akkor el kell mennie a kiskerbe, aki majd továbbítja a rendelést a nagykernek....
Valszeg félreértés esete forog fenn, Tyito tudtommal az ismerõs boltos haverját kérte meg hogy viszonteladói minõségében érdeklõdjön. De ez az elõzõekben leírtak alapján nem biztos hogy kiderült. Ennek fényében még mindig nem vagyok meggyõzve egy szimpla árajánlat adás nehézségeit illetõen. Max fél gépelt oldal megszólításokkal. De én ilyen nehéz eset vagyok sajna.


#9493
Posted 2010. March 15. - 15:16

;960652']Ez viszont nem tûnik rossz vételnek! Kérdés az, hogy mit takar a "bõven" kifejezés
.
Tyito "... Rákérdeztettem Szerbiából egy kínai gyártmányra (itthon forgalmazzák több, mint
dupla pénzért) úgy le van zsírozva a bolt, hogy még Szerbiába sem tudtam hozatni, csak Magyarországon keresztül, ..."
Most akkor hogy is van ez? Ha a leendõ vevõ-érdeklõdõ szeretne rendelni közvetlen a gyártótól, le se sajnálják, hanem elküldik?
Hol itt a kereskedõi hozzáállás?
Én ezt nem értem.
Világosítson fel valaki.
Ha én gyártó lennék és megkérdeznének hogy x gépet y helyre mennyiért szállítanám le akkor mondanék azért egy árat, hiszen el akarom adni. Más kérdés, hogy az lehet hogy több lenne egyedi darabról lévén szó, mint a már szerzõdött boltban, de akkor is az infó ebben az esetben nem került volna semmibe.
Mi lehet a gond? Hozzáállás? Kis ember kis pénzzel menjen rollerért?
Ha ugyanarra gondolunk, akkor az taiwani, nem kínai. Csak a pontosság kedvéért:) Azért azt nem nehéz belátni, hogy egy gyár nem fog magánszeméllyel foglalkozni, egy-két darabos tétellel. Ha a gyártó meg van elégedve az eladott mennyiséggel, akkor nem csak az országra ad kizárólagosságot, hanem saját döntése alapján a környezõekre is. Lásd román nagyker nem kezdhet bele a Meridába, mert a magyar jól megy, és eddig is innen vitték a kiskerek. Tehát logikus, hogy minden környezõ országbeli megkeresést átirányít ide. Alapvetõen azért alakult ki a gyártó-nagyker-kisker lánc, mert a gyártó nem igazán szeretné, ha mindenki az ügyes bajos dolgaival megtalálná. Nincsen rá kapacitása, meg valszeg kedve sem. Mikor látom, hogy Murla egy érdeklõdõvel hónapokon keresztül több gépelt oldalnyit levelezik, akkor valahogy megértem õket, hogy ebbe nem folynának bele. Tehát, ha magánszemély venni akar egy bringát, akkor el kell mennie a kiskerbe, aki majd továbbítja a rendelést a nagykernek, akinek remélhetõleg van raktáron az adott modell. És ez így van rendjén, még ha sokaknak nem is tetszik. Vagy mindenki közvetlenül az autógyárból veszi a kocsiját, illetve a tv gyártból a tv-jét? Persze a kenyeret lehet a péktõl venni, de attól még közel annyiért, amennyi a tuskóban.
#9494
Posted 2010. March 15. - 15:09

;960652']Ez viszont nem tûnik rossz vételnek! Kérdés az, hogy mit takar a "bõven" kifejezés
.
Ha beérkezett minden papírjával, akkor már tudok pontosat mondani. Vámolás alatt van jelenleg.
#9495
Posted 2010. March 15. - 14:21

dupla pénzért) úgy le van zsírozva a bolt, hogy még Szerbiába sem tudtam hozatni, csak Magyarországon keresztül, ..."
Most akkor hogy is van ez? Ha a leendõ vevõ-érdeklõdõ szeretne rendelni közvetlen a gyártótól, le se sajnálják, hanem elküldik?
Hol itt a kereskedõi hozzáállás?
Én ezt nem értem.
Világosítson fel valaki.
Ha én gyártó lennék és megkérdeznének hogy x gépet y helyre mennyiért szállítanám le akkor mondanék azért egy árat, hiszen el akarom adni. Más kérdés, hogy az lehet hogy több lenne egyedi darabról lévén szó, mint a már szerzõdött boltban, de akkor is az infó ebben az esetben nem került volna semmibe.
Mi lehet a gond? Hozzáállás? Kis ember kis pénzzel menjen rollerért?

#9496
Posted 2010. March 15. - 14:01

Mondjuk most érkezik be az Action Plus vázszett ami bõven 100 alatt lesz.
Ez viszont nem tûnik rossz vételnek! Kérdés az, hogy mit takar a "bõven" kifejezés

#9497
Posted 2010. March 15. - 12:23

Reku Papa: bocsánat az írásomért, kicsit félreérthetõre sikeredett...
Lényeg, hogy a fele árban már a szállítás is (hajón) enne volt.
Azért bátorkodtam leírni, amit leírtam, mert a saját -nekiállok, kitalálom, megcsinálom, szétszabom, átcsinálom,
használom- home made cuccok, fikázását már nagyon unom!
Tisztában vagyok vele, hogy amíg egy monti vázból 1000db-ot adnak el, addig recuból, max 1et.
A bringa Expón, Murlával folytatott beszélgetésünk nyomán, ahol is azt mondta többek között, hogy Õ azért fikázza a házi
cuccokat, mert a rossz minõségû és nem jól sikerült recuk, elveszik az emberek kedvét a recumbentektõl.
-szerintem az ára is elveszi!
-a gyári, drága, szuper keró vázak is törnek, még a karbon is!!
Azt is mondta, egy gondolatunk, hogy népszerûsítsük és tegyük elterjedtebbé a recumbentet.
Igen! Sokan azt szeretnék! ...és, nem csak anyagi szempontból.
Akkor, kedves importõrök: hozzatok be pár pici pénzért (300 Usdért jó, komplett keró van) csak vázszettet, aki megveszi,
felszereli magának, amivel szeretné. A vázszetten is lenne hasznod, aki pedig a méregdrága recut nem tudja megvenni,
otthoni akatrészekbõl összerakja. Amerikában, dobozban kapod, ha akarod, és összerakod magadnak...
A mountikat is sokan úgy veszik... jó, úgy is, hogy kicsengeti a nagy zsét... de itt Orosháza környékén, vesz alkatrészt, kicsit használja, eladja és vesz kicsit jobbat, ha lesz plusz pénze.
Vannak szegényebb emberek is, akik szívesen tekernének recumbentel.
bocsi, még egyszer, ha olyat írtam, ami nem tetszik!
Lehet csûrni, csavarni a dolgokat, de a lényegen sajnos nem sokat változtat. A reku amíg kis széria, addig nem lesz olcsó. Most az építés, nem építés témájába nem mennék bele, mert ezerszer ki lett vesézve. Sajnos ha nem csak magadnak hozol 1 db bringát gari nélkül a távolkeletrõl, akkor nem a kinti ára + 20%-ban fog megállni. Finanszírozz meg egy 20 bringás szállítmányt. Ennek a gyakorlatilag belerakott pénzen kívül is van "némi" költsége. Foglalkozz az ügyintézéssel néhány tíz órát, majd fizesd ki a szállítást, vámot, áfát, vámügyintézést, belföldi szállítást, alkalmazz néhány embert legálisan, tarts fenn egy boltot legálisan, és próbáld meg legálisan számlával eladni. Nem kell matematikusnak lenni ahhoz, hogy lásd sajnos nem a kereskedõ viszi el a nagy pénz. Ha így lenne, akkor sok vállalkozás jól élne. Nem szabad azonban egy feketén behozott, és saját célra "papírozott" bringa költségeit levetíteni az elõbbi esetre.
És igen, be kellene végre látni, hogy sajnos egy komoly gyári gép nem elérhetõ mindenkinek. Mint ahogy egy Patek Philippe óra sem, de valakinek a Festina sem. Pedig két nullával olcsóbb! És nem kell messzire menni. Az USA-ban egy Chrysler Voyager újonnan 4,3M HUF átszámolva. Itthon a Pappasnál 12,3M. Ez "csak" a 3 szorosa. És nagyjából mindkét kereskedõ ugyanannyit keres rajta. Csakhogy darabonként 1,5M körül hajózod be, kifizeted a 4M körüli regadót, üzembehelyezést, bünti vámot, áfát...stb. Mind az államnak. Ez itt magyarország.
Mi örülnénk a legjobban, ha 100-ért tudnánk egy komplett gépet adni. Mondjuk most érkezik be az Action Plus vázszett ami bõven 100 alatt lesz. A fél karomat teszem rá, hogy nem fog egy hét alatt elfogyni. Trike lesz 300 alatt. Mindezt garival elszámolhatóan, alkatrészellátással, és remélhetõleg szakértõnek mondható gárdával.
#9498
Posted 2010. March 15. - 11:55

Akkor, kedves importõrök: hozzatok be pár pici pénzért (300 Usdért jó, komplett keró van) csak vázszettet, aki megveszi,
felszereli magának, amivel szeretné. A vázszetten is lenne hasznod, aki pedig a méregdrága recut nem tudja megvenni,
otthoni akatrészekbõl összerakja. Amerikában, dobozban kapod, ha akarod, és összerakod magadnak...
A mountikat is sokan úgy veszik... jó, úgy is, hogy kicsengeti a nagy zsét... de itt Orosháza környékén, vesz alkatrészt, kicsit használja, eladja és vesz kicsit jobbat, ha lesz plusz pénze.
Vannak szegényebb emberek is, akik szívesen tekernének recumbentel.
bocsi, még egyszer, ha olyat írtam, ami nem tetszik!
Tulajdonképpen egyetértek Veled, mégis szeretném megjegyezni, hogy a várhatóan 100.000 Ft-körüli vázszetteket sem fogják vinni, mint a cukrot. A vidéki cégeknél dolgozó emberek többsége 50-80.000 Ft között keres nettóban. Ez tény, mûszakvezetõként látom a bérlapokat, ismerem az órabéreket. Ez a nagy magyar valóság. Számukra a 100.000 még közel sem lesz az olcsó kategória. Lesz rá egy szûk vásárlói réteg, aki olyanokból áll mint jómagam, akik a 300-at soknak tartják egy bringáért, de arra azért van esély, hogy ugyanezt a háromszázat alkatrészekben öljem bele néhány hónap, vagy év alatt a bicajba. A rekumbens, valószínûleg sosem lesz a csórók hobbija. De nézd a világ sajnos így mûködik. Vannak a termékek, amelyeket gyártók gyártanak, és kereskedõk adnak el. Ha úgy vesszük minden termék ára irreális. A vásárlóknak pedig vagy van pénzük az adott termékre, vagy megtanulnak nélküle élni.
A vágyak néha képesek megmozgatni az embert, és összegyûjti a szükséges összeget, de ebben az esetben más marad el, márpedig a számlákat fizetni, a gyerekeket etetni, és tanítatni kell. Mindenkinek megvannak az anyagi korlátai, ebben az országban a nagytöbbségnek ezek a korlátok nagyon szûk teret szabnak. Nekem például szinte biztos, hogy sosem lesz X5-ös BMW-m (az már más kérdés, hogy nem is vágyom rá). Van gyári bringám is, és most már van egy Lompi féle lengõorrúm, és elmondanám, hogy mindkettõ nagyon jó. Attillának az a félelme, hogy a home made rekuk elveszik az emberek kedvét, nem teljesen alaptalan, de egyben az is igaz, hogy sok ember számára ez az egyetlen esély, hogy valaha is fekvõbicaja legyen, és aki belekóstol ebbe az élménybe, úgy gondolom nagyobb eséllyel válik potencionális reku vásárlóvá, mint aki csak az interneten nézegeti a rekuk képeit. Ha belegondolunk, bármilyen márkát is veszünk, bárhonnét, az idõben egy kicsit visszafelé lépkedve a végén ott áll egy holland, vagy cseh nemzetiségû Lompi, aki a saját elképzeléseit öntötte formába, és sok kísérletezés után megszületett, a sorozatgyártásra érett termék. Ha megnézzük a "Mi" Lompink utolsó gyártmányait azok már igen messze esnek az ipari hulladék kategóriától.

#9499
Posted 2010. March 15. - 10:42

Lényeg, hogy a fele árban már a szállítás is (hajón) enne volt.
Azért bátorkodtam leírni, amit leírtam, mert a saját -nekiállok, kitalálom, megcsinálom, szétszabom, átcsinálom,
használom- home made cuccok, fikázását már nagyon unom!
Tisztában vagyok vele, hogy amíg egy monti vázból 1000db-ot adnak el, addig recuból, max 1et.
A bringa Expón, Murlával folytatott beszélgetésünk nyomán, ahol is azt mondta többek között, hogy Õ azért fikázza a házi
cuccokat, mert a rossz minõségû és nem jól sikerült recuk, elveszik az emberek kedvét a recumbentektõl.
-szerintem az ára is elveszi!
-a gyári, drága, szuper keró vázak is törnek, még a karbon is!!

Azt is mondta, egy gondolatunk, hogy népszerûsítsük és tegyük elterjedtebbé a recumbentet.
Igen! Sokan azt szeretnék! ...és, nem csak anyagi szempontból.
Akkor, kedves importõrök: hozzatok be pár pici pénzért (300 Usdért jó, komplett keró van) csak vázszettet, aki megveszi,
felszereli magának, amivel szeretné. A vázszetten is lenne hasznod, aki pedig a méregdrága recut nem tudja megvenni,
otthoni akatrészekbõl összerakja. Amerikában, dobozban kapod, ha akarod, és összerakod magadnak...
A mountikat is sokan úgy veszik... jó, úgy is, hogy kicsengeti a nagy zsét... de itt Orosháza környékén, vesz alkatrészt, kicsit használja, eladja és vesz kicsit jobbat, ha lesz plusz pénze.
Vannak szegényebb emberek is, akik szívesen tekernének recumbentel.
bocsi, még egyszer, ha olyat írtam, ami nem tetszik!
Üdv.: tyito a nem hegylakó! Peace
#9500
Posted 2010. March 15. - 06:27

(itthon forgalmazzák több, mint dupla pénzért)
A kereskedõk védelmében
Én is kereskedõ vagyok. Nem bringa, de importõr. Nagyon tisztában vagyok azzal, hogy mik a költségek. Egyáltalán nem tartom busás haszonnak, ha valaki behoz egy kis tétel bringát Taiwanból és a gyári honlapon látható ár duplájáért adja. A kerékpár sok helyet foglal, szállítása drága. Vámoltatni is szükséges, és ne feledjük a 25% áfát se. Ja, és a kereskedõ hasznának 60%-át elviszi az állam.
Ilyen viszonyok között, a törpe magyar piacot figyelembe véve, nem lehet olcsón, gyári rekut árulni.
Lehetõségek:
- házilagos, épített reku
- másik EU országból megvenni a taiwanit.
A legnagyobb darabszámokat holland és német kereskedõk rendelik, náluk a legolcsóbb. Ki lehet menni fapados repcsivel, és hazatekerni a bringával. Ez a legolcsóbb útja, ha a hazatekerést nem járulékos költségnek hanem kerékpártúrának nevezzük.