Jelentkezz be Regisztrálj
Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#8521
Írta 2010. június 18. - 13:49
#8522
Írta 2010. június 18. - 13:25
#8523
Írta 2010. június 18. - 12:57
#8524
Írta 2010. június 18. - 12:09
#8525
Írta 2010. június 18. - 11:43
http://recumbentcoun...thon/python.wmv
Szerintem csak "városnézésre" alkalmas... Az enyémen úgy 40-tõl kellett a pelust cserélni, 30-ig egész stabil volt. De annak csak két kereke volt...
#8526
Írta 2010. június 17. - 14:33
Föld körüli útra nem indulnék vele, de afféle "lájtos" bringázáshoz el tudom képzelni. Engem aggaszt, hogy nm hatásvonalban adja át a nyomatékot a lánc az agynak. Node a puding próbája az amikor megeszik. Megcsinálod, aztán kiderül.
Igen, én is gondoltam erre. Az nyugtat meg valamennyire, hogy az agyon a fogaskerék nem középpontos, a forgatásával változtatható a láncvonal (42 vagy 47 mm). Tehát ha beforgatom a kicsit fogaskereket úgy, hogy a 47-es láncvonalat adja és úgy rakom mellé a nagyot, akkor ez a nyíró hatás csökken, remélhetõleg minimalizálódik.
Semmiképpen sem cél tönkretenni az agyat...
#8527
Írta 2010. június 17. - 14:16
#8528
Írta 2010. június 17. - 14:09
#8529
Írta 2010. június 17. - 13:48
-nem kell vagyonokat költeni a kompakt hajtómûre (olcsóbb megoldás)
-nem kell szenvedni az elsõ átdobóval, ami nagyon nehezen fér(ne) csak el (egyszerûbb megoldás)
-amúgy is szükségem van láncfeszítõre, tehát egy hátsó váltó nem okoz plusz gondot (kényelmes megoldás)
Az elképzelés elég egyszerû: egy sima Alfine fogaskerékhez a megfelelõ távtartókkal (a távolságot egy normál 8-as vagy 9-es fogaskoszorúról lekoppintva) hozzáhegeszteni/csavarozni egy nagyobb fogaskereket, pl 17/26 vagy 20/30 kombinációban (az elsõ tányértól függõen). A nagy fogaskerék egy fogaskoszorúról lenne leszedve, ez pusztán a könnyebb váltás érdekében (mivel így lenne rajta "láncfelszedõ", egy normál Alfi/Nexus fogaskeréken pedig nincs). Ennyi.
Sajna a csókát aki ezt megcsinálta nem sikerült újra megtalálnom, de hasonló megoldásokat leltem, bár õk más célbõl raktak plusz fogaskereket az agyváltóra:
Endless-sphere.com • View topic - Fitting chainrings to hub gears
Products
Endless-sphere.com • View topic - 20" Mariner w/3210-12T, a Nexus-3 hub and a 15s4p a123 pack
És õk is ilyenben mesterkednek: http://groups.yahoo....es/message/1554
Mi a véleményetek?
#8530
Írta 2010. június 16. - 16:30
#8531
Írta 2010. június 16. - 15:54
Ha ez kérdés, akkor nem értem...Titkok az Azubnál vannak még szerinted.
Az elõzõ témához csak annyit, hogy amennyibe nekem egy "véglegesen" elkészült reku kerül, annyit nem adnának érte! (pedig én sem a kisipari óradíjat adom a mesternek
#8532
Írta 2010. június 16. - 15:34
Hegeszteni egyszerûbb mint pythonnal menni ez tuti.
#8533
Írta 2010. június 16. - 15:25
#8534
Írta 2010. június 16. - 15:23
Nem vetném el az ötletet
A flevo, a Cruzebike, Chinkara, Albatros, Recúgbens és az Elephantok mind egy kaptafára épültek. Az elv ugyan az, a megvalósításban vannak eltérések. Ez is "csak" egy lengõorrú, de az ülést együtt mozgatni a hajtómûvel sok elõnyt jelenthet. A kérdés, hogy mit nyersz és mit veszítesz. Valamit biztosan veszíteni fogsz, mert ez így mûködik!
#8535
Írta 2010. június 16. - 15:19
Egy dolog álandó az életben, a változás!
Nem az elsõ kanyar volt, illetve igen!Hónapok óta készült már a gép, elõször össztelósként, hoszabb tengelytávval. Azzal tudtam egyenesen menni, de fordulni nem. Aztán változott a homlokcsõszög, a ülõlap helyzete, szöge és minden más... Ugye az evolúció... Jürgen Mages és a többi Pythonauta tanácsára lemondtam az elsõ telóról... Szerintük nem mûködne, de ezt mondták a hátsókerék kormányzásról is...
Tehát hónapok alatt jutottam el eddig a változatig, de ennél meg is maradtam.
Lompival ekkor ismerkedtem meg. A tõle azóta megszokott módon jelezte hogy (tegnap ebédidõben) összedobott egyet és nem mûködik...
Leugrottam hozzá és megadtam a paramétereket. Azt elõrébb, azt hátrébb, az 63', 20 percen belül átalakította én meg mentem vele egy karikát, aznap este már õ is.A gyorsasága azóta sem változott
, mi beszélünk róla, õ csinálja.
Szerintem nektek már kellene egy céget alapítani valami jó márkanévvel kis szériákra.
#8536
Írta 2010. június 16. - 15:02
#8537
Írta 2010. június 16. - 14:54
Nem az elsõ kanyar volt, illetve igen!
Tehát hónapok alatt jutottam el eddig a változatig, de ennél meg is maradtam.
Lompival ekkor ismerkedtem meg. A tõle azóta megszokott módon jelezte hogy (tegnap ebédidõben) összedobott egyet és nem mûködik...
Leugrottam hozzá és megadtam a paramétereket. Azt elõrébb, azt hátrébb, az 63', 20 percen belül átalakította én meg mentem vele egy karikát, aznap este már õ is.
#8538
Írta 2010. június 16. - 14:43
Az meg én vónék
és ez a film:
http://www.youtube.com/watch?v=rQQ4yaanNM4&feature=related
A "fordítsuk meg a kígyót" gondolat meg már megvalósult, mint alább olvashattad.
Ja ez az a vidi.Naaaa neee nem hiszem hogy az elsõ nekifutás volt.Vagy benned van valami ami bennem nincs és nem jõ elõ.Egyébként én abból az élményembõl indultam ki amit még gyerek koromban próbálgattunk,a kormányon ülve hátrafelé mentünk és nagyon ment,annyira hogy én már akkor megfordítottam a kontrás kereket meg a pedálokat és így mentünk vele már nem hátra hanem elõre.Én nem adtam még fel hogy építsek egy hátsó kormányost és az ezek egyikére se fog hasonlítani van még ebben a témában lehetõség úgy gondolom.
#8539
Írta 2010. június 16. - 14:40
;992461']Tehát akkor mindig a menetirány szerinti elsõ kerékhez viszonyítjuk a pozitív/negatív utánfutást!?
Csak gondolkodok... Egyszerû, rövid láncvonalas, görgõ nélküli elsõkerekes gépnek ott van a lengõorrú, ami ráadásul még szép is. Ezt a hátsókerekest meg akárhogy próbáltam felskiccelni, mindig randa lett a végeredbény, ráadásul még bonyolult is. De azért kíváncsiságból megépíteném..., ha tudnám; és beleférne az idõmbe
Nekem tetszik Renner hátsókerék kormányzású gépe, csak az a negatív utánfutás ne lenne...
A lengõorrú valóban egyszerû, építeni az egyik legjobb. A többit vegyétek meg a boltban!
Lompinak télire, Pacinak meg Motyoonak és neked is ezt ajánlom:
http://www.youtube.com/watch?v=d9gs5gjnh9w&feature=related
Megoldható pozitív utánfutással, nem változik a lábhosz a fordulókban és alsókormányos.
Biztos lesz vele némi nyûg, mert a súlypont a fordulókban kitér az ideálisból, de ha valaki elég közel teszi a homlokcsõhöz az ülést (esetleg fölé) és nem fekteti el nagyon a háttámlát, akkor egészen jó korlátok között lehetne tartani a tömegközéppontot...
Úgy is gondolkodtam valami könnyû merevvázasban és a lengõorrú is ilyen felvetésekkel indult...
... és lehet, hogy ezzel is úgy járok mint a Zockra-val, Lompi holnap belinkel egy fotót. Kész van! Ettõl a pasitól minden kitelik!
#8540
Írta 2010. június 16. - 14:15
Csak gondolkodok... Egyszerû, rövid láncvonalas, görgõ nélküli elsõkerekes gépnek ott van a lengõorrú, ami ráadásul még szép is. Ezt a hátsókerekest meg akárhogy próbáltam felskiccelni, mindig randa lett a végeredbény, ráadásul még bonyolult is. De azért kíváncsiságból megépíteném..., ha tudnám; és beleférne az idõmbe

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






