Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#8521
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
rondaaaaaaa? nem érteszte a müvészethez :D nagy festök képei is rondák némej ember szerint mégis miliokat érnek és nem is forintba :D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#8522
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Húúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú vazze! Ez még az originális Lompi féle "régi" iskola! :) Nem mondanám csúnyának, inkább ronda! :) Viszont minden a helyén van, igazi komfort geometria.

#8523
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
énmeg csináltam már 3 kerekü lengöorut bebe :D Feltöltött kép
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#8524
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
... és van egy majdnem komplett Python aluvázam! Csak a hátulja hiányzik. :) pont, amit egyébként is csinálni kellett volna...

#8525
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
A python lowracerekrõl több elérhetõ film is van, trike-ról kevesebb. (én most találtam rá az elsõre) Ha valakit érdekelne:
http://recumbentcoun...thon/python.wmv
Szerintem csak "városnézésre" alkalmas... Az enyémen úgy 40-tõl kellett a pelust cserélni, 30-ig egész stabil volt. De annak csak két kereke volt...

#8526
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

Föld körüli útra nem indulnék vele, de afféle "lájtos" bringázáshoz el tudom képzelni. Engem aggaszt, hogy nm hatásvonalban adja át a nyomatékot a lánc az agynak. Node a puding próbája az amikor megeszik. Megcsinálod, aztán kiderül.


Igen, én is gondoltam erre. Az nyugtat meg valamennyire, hogy az agyon a fogaskerék nem középpontos, a forgatásával változtatható a láncvonal (42 vagy 47 mm). Tehát ha beforgatom a kicsit fogaskereket úgy, hogy a 47-es láncvonalat adja és úgy rakom mellé a nagyot, akkor ez a nyíró hatás csökken, remélhetõleg minimalizálódik.
Semmiképpen sem cél tönkretenni az agyat...

#8527
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts
Föld körüli útra nem indulnék vele, de afféle "lájtos" bringázáshoz el tudom képzelni. Engem aggaszt, hogy nm hatásvonalban adja át a nyomatékot a lánc az agynak. Node a puding próbája az amikor megeszik. Megcsinálod, aztán kiderül.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#8528
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts
És itt is A to B (August 2006)

#8529
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts
Na most, hogy elült a hátulkormányzós téma, itt egy új felvetés: még mindig azon vagyok, hogyan lenne érdemes megoldani a 8-as agyváltóhoz a szorzót. A legjobb megoldásnak egy kompakt outi duplatányéros hajtómû tûnt eddig, de tegnap beugrott, hogy valami fórumon régebben láttam egy arcot, aki az Alfine agyra hekkelt fel két/három fogaskereket egy hátsó váltóval, és ezzel váltotta ki az elsõ szorzót. A baj az, hogy ez a megoldás nekem nagyon tetszik :) Jelenleg számos elõnyét látom az elsõ átdobóssal szemben:
-nem kell vagyonokat költeni a kompakt hajtómûre (olcsóbb megoldás)
-nem kell szenvedni az elsõ átdobóval, ami nagyon nehezen fér(ne) csak el (egyszerûbb megoldás)
-amúgy is szükségem van láncfeszítõre, tehát egy hátsó váltó nem okoz plusz gondot (kényelmes megoldás)
Az elképzelés elég egyszerû: egy sima Alfine fogaskerékhez a megfelelõ távtartókkal (a távolságot egy normál 8-as vagy 9-es fogaskoszorúról lekoppintva) hozzáhegeszteni/csavarozni egy nagyobb fogaskereket, pl 17/26 vagy 20/30 kombinációban (az elsõ tányértól függõen). A nagy fogaskerék egy fogaskoszorúról lenne leszedve, ez pusztán a könnyebb váltás érdekében (mivel így lenne rajta "láncfelszedõ", egy normál Alfi/Nexus fogaskeréken pedig nincs). Ennyi.
Sajna a csókát aki ezt megcsinálta nem sikerült újra megtalálnom, de hasonló megoldásokat leltem, bár õk más célbõl raktak plusz fogaskereket az agyváltóra:
Endless-sphere.com • View topic - Fitting chainrings to hub gears
Products
Endless-sphere.com • View topic - 20" Mariner w/3210-12T, a Nexus-3 hub and a 15s4p a123 pack
És õk is ilyenben mesterkednek: http://groups.yahoo....es/message/1554

Mi a véleményetek?

#8530
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
Hehehe szerintem meg ketönk közöt nem a kisipari óradij a fö szem pont szerintem a barátság nem eröl szó legalábis én ezt igy gondolom. ( meg a kisipari szakmunkás már berágott volna) :D :D :D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#8531
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Titkok az Azubnál vannak még szerinted.

Ha ez kérdés, akkor nem értem...
Az elõzõ témához csak annyit, hogy amennyibe nekem egy "véglegesen" elkészült reku kerül, annyit nem adnának érte! (pedig én sem a kisipari óradíjat adom a mesternek :)) A következõn persze már lehetne némi profitot realizálni, de az üzleti részét meghagyom Lompinak. Szerintem, így egyikõnk sem jár rosszul. Remélem Õ is így látja! :)

#8532
paci62

paci62

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Élni sok lábon is lehet.A hobbi a munkám az meg egy álom szerintem.Ezt meg így is úgy is csinálod.Titkok az Azubnál vannak még szerinted.
Hegeszteni egyszerûbb mint pythonnal menni ez tuti.

#8533
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Nem ebbõl élek :), nem is tervezem, ez csak hobbi... Még hegeszteni sem tudok...

#8534
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Igen és nem! :) Mivel a dolog nem ennyire egyszerû. Az elsõkereket fogod a hátsóhoz képest elmozdítani vagy esetleg a hátsót az elsõhöz képest, hiszen az elsõre nagyobb terhelés esik. Rajta ülsz... Valószínûleg mindkettõ mozdulni fog a tengelyterhelések fügvényében.
Nem vetném el az ötletet :)!
A flevo, a Cruzebike, Chinkara, Albatros, Recúgbens és az Elephantok mind egy kaptafára épültek. Az elv ugyan az, a megvalósításban vannak eltérések. Ez is "csak" egy lengõorrú, de az ülést együtt mozgatni a hajtómûvel sok elõnyt jelenthet. A kérdés, hogy mit nyersz és mit veszítesz. Valamit biztosan veszíteni fogsz, mert ez így mûködik!

#8535
paci62

paci62

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts

Egy dolog álandó az életben, a változás!
Nem az elsõ kanyar volt, illetve igen! :) Hónapok óta készült már a gép, elõször össztelósként, hoszabb tengelytávval. Azzal tudtam egyenesen menni, de fordulni nem. Aztán változott a homlokcsõszög, a ülõlap helyzete, szöge és minden más... Ugye az evolúció... Jürgen Mages és a többi Pythonauta tanácsára lemondtam az elsõ telóról... Szerintük nem mûködne, de ezt mondták a hátsókerék kormányzásról is...
Tehát hónapok alatt jutottam el eddig a változatig, de ennél meg is maradtam.
Lompival ekkor ismerkedtem meg. A tõle azóta megszokott módon jelezte hogy (tegnap ebédidõben) összedobott egyet és nem mûködik...
Leugrottam hozzá és megadtam a paramétereket. Azt elõrébb, azt hátrébb, az 63', 20 percen belül átalakította én meg mentem vele egy karikát, aznap este már õ is. :) A gyorsasága azóta sem változott :), mi beszélünk róla, õ csinálja.


Szerintem nektek már kellene egy céget alapítani valami jó márkanévvel kis szériákra.

#8536
paci62

paci62

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Equi ez nagyon hasonlít arra a háromkerekûre amivel már mentem.Nem jó a sját testsúlyodat kellene hol jobb hol balkezeddel mozgatni itt meg még egyensújozni is á ez nem megy.De nagyon jól nézki.A flevobike még hasonló de ott máshol van a súlypont.

#8537
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Egy dolog álandó az életben, a változás!
Nem az elsõ kanyar volt, illetve igen! :) Hónapok óta készült már a gép, elõször össztelósként, hoszabb tengelytávval. Azzal tudtam egyenesen menni, de fordulni nem. Aztán változott a homlokcsõszög, a ülõlap helyzete, szöge és minden más... Ugye az evolúció... Jürgen Mages és a többi Pythonauta tanácsára lemondtam az elsõ telóról... Szerintük nem mûködne, de ezt mondták a hátsókerék kormányzásról is...
Tehát hónapok alatt jutottam el eddig a változatig, de ennél meg is maradtam.
Lompival ekkor ismerkedtem meg. A tõle azóta megszokott módon jelezte hogy (tegnap ebédidõben) összedobott egyet és nem mûködik...
Leugrottam hozzá és megadtam a paramétereket. Azt elõrébb, azt hátrébb, az 63', 20 percen belül átalakította én meg mentem vele egy karikát, aznap este már õ is. :) A gyorsasága azóta sem változott :), mi beszélünk róla, õ csinálja.

#8538
paci62

paci62

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts

Az meg én vónék :) és ez a film:
http://www.youtube.com/watch?v=rQQ4yaanNM4&feature=related
A "fordítsuk meg a kígyót" gondolat meg már megvalósult, mint alább olvashattad.


Ja ez az a vidi.Naaaa neee nem hiszem hogy az elsõ nekifutás volt.Vagy benned van valami ami bennem nincs és nem jõ elõ.Egyébként én abból az élményembõl indultam ki amit még gyerek koromban próbálgattunk,a kormányon ülve hátrafelé mentünk és nagyon ment,annyira hogy én már akkor megfordítottam a kontrás kereket meg a pedálokat és így mentünk vele már nem hátra hanem elõre.Én nem adtam még fel hogy építsek egy hátsó kormányost és az ezek egyikére se fog hasonlítani van még ebben a témában lehetõség úgy gondolom.

#8539
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

;992461']Tehát akkor mindig a menetirány szerinti elsõ kerékhez viszonyítjuk a pozitív/negatív utánfutást!?

Csak gondolkodok... Egyszerû, rövid láncvonalas, görgõ nélküli elsõkerekes gépnek ott van a lengõorrú, ami ráadásul még szép is. Ezt a hátsókerekest meg akárhogy próbáltam felskiccelni, mindig randa lett a végeredbény, ráadásul még bonyolult is. De azért kíváncsiságból megépíteném..., ha tudnám; és beleférne az idõmbe :(


Nekem tetszik Renner hátsókerék kormányzású gépe, csak az a negatív utánfutás ne lenne...
A lengõorrú valóban egyszerû, építeni az egyik legjobb. A többit vegyétek meg a boltban!
Lompinak télire, Pacinak meg Motyoonak és neked is ezt ajánlom:
http://www.youtube.com/watch?v=d9gs5gjnh9w&feature=related
Megoldható pozitív utánfutással, nem változik a lábhosz a fordulókban és alsókormányos.
Biztos lesz vele némi nyûg, mert a súlypont a fordulókban kitér az ideálisból, de ha valaki elég közel teszi a homlokcsõhöz az ülést (esetleg fölé) és nem fekteti el nagyon a háttámlát, akkor egészen jó korlátok között lehetne tartani a tömegközéppontot...
Úgy is gondolkodtam valami könnyû merevvázasban és a lengõorrú is ilyen felvetésekkel indult... :) bár ez nehezebb lenne az ülést tartó konzol miatt, mint egy lengõorrú.
... és lehet, hogy ezzel is úgy járok mint a Zockra-val, Lompi holnap belinkel egy fotót. Kész van! Ettõl a pasitól minden kitelik! :)

#8540
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts
Tehát akkor mindig a menetirány szerinti elsõ kerékhez viszonyítjuk a pozitív/negatív utánfutást!?

Csak gondolkodok... Egyszerû, rövid láncvonalas, görgõ nélküli elsõkerekes gépnek ott van a lengõorrú, ami ráadásul még szép is. Ezt a hátsókerekest meg akárhogy próbáltam felskiccelni, mindig randa lett a végeredbény, ráadásul még bonyolult is. De azért kíváncsiságból megépíteném..., ha tudnám; és beleférne az idõmbe :(
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"