
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#7861
Írta 2010. augusztus 23. - 09:19


#7862
Írta 2010. augusztus 23. - 09:04

#7863
Írta 2010. augusztus 23. - 09:00

#7864
Írta 2010. augusztus 23. - 08:40


#7865
Írta 2010. augusztus 23. - 08:31

Nem. Piros lámpánál állj be a sáv közepére! Ha dudál mögötted a barom, egy bocsánatkérõ kézfelemeléssel válaszolj! Én már arra is gondoltam, hogy kiteszek hátra egy rokkant matricát, hogy elnézzék nekem az indulási bénázást.A lengõorrúnál meg fog szûnni valaha ez az indulási "kacsázás" ?
#7866
Írta 2010. augusztus 23. - 08:25

#7867
Írta 2010. augusztus 23. - 08:21

#7868
Írta 2010. augusztus 23. - 08:18

én is gondolkodtam a trájkon, de letettem róla. Gondolj bele: Három nyomon halad, háromszor annyi kátyút talál. Én inkább valami ilyesminek a kipróbálását javaslom nektek, ha az elsõkerékhajtással nem vagytok teljesen kibékülve:
http://www.ransbikes...duroSport10.htm
Bacchetta Giro 20
Woodside Cycles
http://picasaweb.goo...104200658872370
Ezek a fekvõs világ öszvérei. Sokoldalúak, kényelmesek, biztonságosak, szállíthatók, koppinthatók.
A hálós üléshez pedig ragaszkodjatok!

#7869
Írta 2010. augusztus 23. - 08:03

szlovak2010
A jobb felsõ sarokban át lehet kapcsolni metrikus mértékegységekre. Fotókat nem teszek fel, csak ha van valami jól sikerült darab. Gyönyörû, középhegységes út volt, lombos erdõkkel, zöld rétekkel, gyógynövény- és szénaillattal, brindzával, vargányás rántottával, stb...
Két info, arra járóknak:
- Hrinován, az ipszilonban van egy szép, új panzió. 33 EUR volt egy háromágyas, igényes szoba.
- Zelené - Poltárban van egy új strand. Tiszta, rendezett, szép.
Jó hely az a Szlovákia, apróbb szépséghibákkal. Eléggé aggasztó a falvak utcáit ellepõ, munkanélküli cigányok tömege. Az esetek 90%-ában semmi gondot nem jelent hogy magyarok vagyunk, nem is volt nálunk semmi erre utaló jelzés. Azért elõfordult hogy magánháznál nem kaptunk szobát, és éreztették hogy miért nem, valamint a Nagykürtösi munkásszállón, ahol aludtunk egyet, odarottyantottak az ajtónk elé.
De ez nem vette el a kedvemet Szlovákiától. Hülyék mindenütt vannak.
#7870
Írta 2010. augusztus 23. - 06:52

Ez is felvetõdött, de már is jóval így szélesebb, mint egy normál bicaj. Nem lehet úgy trükközni vele a kocsik között.Kedves Szélvész!
Én (a további válaszaid is olvasva) mégiscsak négykerekût ajánlanék. (mások is említették)
Persze, ha már tandem, akkor ketten egymás mellett ülve, úgy csak jobb együtt utazni...

Erre gondoltam alább. A V-fék könnyebb, olcsóbb.... de vajon elég?...Az, hogy a trike-ok egy részén lespórolják, az nem azt jelenti, hogy az úgy jó, aki feltesz egy hátsó féket késõbb, biztosan megérzi a különbséget. ... És akkor valószínûleg elég lehet a V-fék is, mert kerekenként nemigen sokkal több súly esik ennél egyre, mint a normál bringáknál.
#7871
Írta 2010. augusztus 23. - 06:31

Olyannyira h még az is felvetõdött bennem h ha a megrakott Csepel outimon (30-32kg velem együtt ez 105-110kg) 60-80km/h-val lefelé megfogja az outi fék, akkor nem lenne elég a tandem trike-ra elõre is egy komoly V-fék? Az outin erõs fékezésnél (Amikor kisebb a tempó és merem komolyan húzni a hátsó fék gyakorlatilag már nem fog. Ha éppen nem túl nehéz a csomagom néha még meg is emeli a hátulját.)V féknek a Single Digit 7 tudnám ajánlani elég erõs és precíz fék.
Az új gép teljes tömege sem lehet 200kg felett. (párommal együtt beöltözve max. 140kg, csomagot maximálni kell 20kg-ban az új gépet pedig szõrõstül-bõröstül 40kg-ban, de jó lenne kevesebb is - vagy nekünk kell komolyan fogyózni

Ha 2 pár spéci V-féket tennék fel összesen (hátulra duplát hiszen éppen a hátsó tengelyre jut a csomagok súlya - megrakott tandemnél nem fogja emelgetni), ez vajon nem lenne elegendõ?
Itt azt hiszem a elsõ/hátsó tengelyterhelés aránya nem annyi, mint a "szóló" trike esetén. (Próbáltam hozzávetõlegesen számolgatni 5m/s2 lassulásnál a fenti tömegekkel, alighanem 60%/40% körül lehet a valóság.
(természetesen tudom h a 20-as felnin azonos fékerõ mellet a fékhatás kb. 25%-kal kisebb mint 622-es felni esetén)
#7872
Írta 2010. augusztus 23. - 06:05

Tanár Úr ! Fordított beüléses tandemben nem gondolkodtál...??? Könnyebb beszélgetni és lehet nyerni a hosszán is nem keveset. A csomagok a két ülés között lennének ideálisan hossz középen.Persze ehhez az kell, hogy az utas bírja a hátrafelé suhanó tájat...
Felvetõdött, de egyértelmûen nem, egyikünk sem bírja "hátramenetben" a 70-80-as tempót pedig akkor hátulról is zavartalan a kilátás. Gondold el ITT lefelé.

(Bár mi itt éppen felfelé mentünk.)
http://picasaweb.goo...450199883109394
#7873
Írta 2010. augusztus 23. - 05:45

Szia Papa!
Pont jól jött a commented, hiszen ez az oka annak, hogy a Szélvészék szeretnének + 1 kereket! Amit leírtál azt mindannyian tapasztaltuk, ezzel együtt a honi viszonyokon belül ideális túragép, de tátrát-mátrát mászni én sem ezzel mennék...
... és a Mátra-Tátra még csak bemelegítés

Tavasszal tervezek diákjaimmal egy 2 napos Kékestetõ-Parádsasvár-Galyatetõ túrát, oda is mint minden túrámra érvényes a meghívásom.

#7874
Írta 2010. augusztus 23. - 05:42

Gratulálunk! Ez a mi mûfajunk (legfeljebb átlagosan naponta kevesebb szinttel). Valahol a neten meséld el merre jártatok (természetesen képekkel).A puding próbája
A hosszú hétvégét kihasználva tettünk egy négynapos kört Szlovákiában. 520 km, 7000m feletti mászással. Felpakolva. Lengõorrúval.
Röviden: Négyes alá.
Miért nem ötös?
- Mert vizes aszfalton, 10% emelkedõn már nem tudtam vele felmenni.
- Mert zúzottköves emelkedõn alig tudtam elindulni.
- Mert a vázam rugózik, és 50 felett pattog a huplikon.
Egyébként szuper volt. Kaptam elsõ defektet (üvegszilánk) 40 felett, egy sec alatt felnin gurultam. És meg tudtam fogni. A lábak stabilizáló hatása nagyon jól jött. Most pedig megyek és eszek 8..10 palacsintát...
#7875
Írta 2010. augusztus 23. - 02:29

Sziasztok!
Régóta csak "readonlyban" vagyok. Most azonban tanácsokat, ötleteket szeretnék kérni. Párommal egy tandem trike-ra fája fogunk. Jellemzõen nagy hegyeken járunk, csomagokkal. Hosszú 10-15%-os emelkedõkön tempónk kissé már "öreges", gyakran csak 4-6km/h között van. Ilyenkor minden kétkerekû gép instabil, pláne szélben, szakadó esõben tekerve.
Milyet kéne építeni?
Ez tetszik: http://www.szelvesz.hu/reku/logo1.jpg
A zártszelvénybõl készített gép nagyon nem tetszik http://www.szelvesz.hu/reku/large1.jpg
Elegendõ-e csak hátsó rugózás vagy kell elsõ is? Mindenhol tárcsafék van, 2-3 V-fék nem fog meg egy ekkora tömeget? (ketten kb. 135-140kg között vagyunk+csomag 20-25kg+ maga a trike) Hátsó fék nem szokott lenni a trikekokon. Tandemre se kell?
Tehát várom az ötleteket, hogy ez lista - fõleg az elsõ harmada - bõvülhessen.
Kedves Szélvész!
Én (a további válaszaid is olvasva) mégiscsak négykerekût ajánlanék. (mások is említették)
pl. ilyesmit: http://www.youtube.com/watch?v=e8SMzIXd3EQ&feature=related
Persze, ha már tandem, akkor ketten egymás mellett ülve, úgy csak jobb együtt utazni.
A két hátsó kerék ekkor már jobb, mert a súlypont a kerekeken belül marad, a két elsõ kerék pedig azért, mert (mint írod te is) kanyarban jobb, biztosabb. A csomagok egy részét lehet a mellsõ tengelyre tenni, ha nincs eltúlozva, még javítja is a kanyarstabilitást.
Hátsó fék mindenképp kell, igaz, hogy a kocsikon is az elsõ ami igazán fékez, de a hátsó nélkül hosszabb a fékút. Az, hogy a trike-ok egy részén lespórolják, az nem azt jelenti, hogy az úgy jó, aki feltesz egy hátsó féket késõbb, biztosan megérzi a különbséget. (amikor szétment a hátsó fékhengerem, olajos fékdobon pedig nem fognak a fékpofák, akkor volt ugyan továbbra is fék, csak hamarabb megcsúszott az elsõ. Sokkal.) Mellesleg a szabály is úgy szól, két fék kell a kerékpárra, de ezt nem lehet kijátszani, megdumálni azzal, hogy van két elsõ, mert az is benne van, hogy az egyik az elsõ, a másik a hátsó keréken/kerekeken fogjon... És akkor valószínûleg elég lehet a V-fék is, mert kerekenként nemigen sokkal több súly esik ennél egyre, mint a normál bringáknál.
A rugózásról fogalmam sincs, pedig kéne gondolkodnom rajta, mert a bogár a fülemben. Valamikor álmodoztam én négykerekûrõl, és most egyre jobban tetszik újra az ötlet. Még itt a homokon arra is jó lenne, hogy nem csúszkálnék, legalábbis nem fenyegetne eleséssel amikor a homok megfogja, félretéríti az elsõ kereket.
Csak ne félnék annyira attól, hogy összeveszünk rajta, ki hajtott gyengébben a másik kárára...

#7876
Írta 2010. augusztus 23. - 01:06

- Mert vizes aszfalton, 10% emelkedõn már nem tudtam vele felmenni.
- Mert zúzottköves emelkedõn alig tudtam elindulni.
Most pedig megyek és eszek 8..10 palacsintát...


A palacsintaevés örömeit annál inkább irigylem...
#7877
Írta 2010. augusztus 22. - 20:46

Szia Papa!- Mert vizes aszfalton, 10% emelkedõn már nem tudtam vele felmenni.
- Mert zúzottköves emelkedõn alig tudtam elindulni.
- Mert a vázam rugózik, és 50 felett pattog a huplikon.

Pont jól jött a commented, hiszen ez az oka annak, hogy a Szélvészék szeretnének + 1 kereket! Amit leírtál azt mindannyian tapasztaltuk, ezzel együtt a honi viszonyokon belül ideális túragép, de tátrát-mátrát mászni én sem ezzel mennék...

#7878
Írta 2010. augusztus 22. - 20:19

A puding próbája
A hosszú hétvégét kihasználva tettünk egy négynapos kört Szlovákiában. 520 km, 7000m feletti mászással. Felpakolva. Lengõorrúval.
Röviden: Négyes alá.
Miért nem ötös?
- Mert vizes aszfalton, 10% emelkedõn már nem tudtam vele felmenni.
- Mert zúzottköves emelkedõn alig tudtam elindulni.
- Mert a vázam rugózik, és 50 felett pattog a huplikon.
Egyébként szuper volt. Kaptam elsõ defektet (üvegszilánk) 40 felett, egy sec alatt felnin gurultam. És meg tudtam fogni. A lábak stabilizáló hatása nagyon jól jött. Most pedig megyek és eszek 8..10 palacsintát...
Gondoltam, hogy ez a hallgatás oka. Ha nem vagyok indiszkrét merre jártatok? Üdv.
#7879
Írta 2010. augusztus 22. - 19:33

A hosszú hétvégét kihasználva tettünk egy négynapos kört Szlovákiában. 520 km, 7000m feletti mászással. Felpakolva. Lengõorrúval.
Röviden: Négyes alá.
Miért nem ötös?
- Mert vizes aszfalton, 10% emelkedõn már nem tudtam vele felmenni.
- Mert zúzottköves emelkedõn alig tudtam elindulni.
- Mert a vázam rugózik, és 50 felett pattog a huplikon.
Egyébként szuper volt. Kaptam elsõ defektet (üvegszilánk) 40 felett, egy sec alatt felnin gurultam. És meg tudtam fogni. A lábak stabilizáló hatása nagyon jól jött. Most pedig megyek és eszek 8..10 palacsintát...

#7880
Írta 2010. augusztus 22. - 19:24

V féknek a Single Digit 7 tudnám ajánlani elég erõs és precíz fék.