Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#7861
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Fsza ! Viszont ha Papának lesz igaza, és ígymaradok, az gáz. Könnyû azt mondani, hogy tegyem fel a kezem. Indulásnál a kormány helyett ilyenkor találóbb inkább a majrévas kifejezés. Engedje el akinek 7 anyja van ! :)

#7862
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
És csak fél sávnyit kacsázol? Párszáz km, és kisimul.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#7863
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Egyszer kb 30-at, négyszer pedig városban 5-6 km-t.

#7864
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
El lehet indulni kacsázás nélkül is, csak gyakorolni kell. Én csak néha szoktam kacsázni indulásnál, akkor viszont nagyot :). Hány km-t mentél már vele?
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#7865
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

A lengõorrúnál meg fog szûnni valaha ez az indulási "kacsázás" ?

Nem. Piros lámpánál állj be a sáv közepére! Ha dudál mögötted a barom, egy bocsánatkérõ kézfelemeléssel válaszolj! Én már arra is gondoltam, hogy kiteszek hátra egy rokkant matricát, hogy elnézzék nekem az indulási bénázást.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7866
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Az ilyen nagyobb túra az nekem még álom. Viszont van egy nem is annyira apró gondom a tüzessel. Ha lámpánál beáll mellém egy autó egyszerûen szûk a hely az induláshoz. Nem tudom, hogy tényleg a kis hely, vagy inkább a para az oka, de már akkor stresszelek ha látom, hogy piros lesz a lámpa mire odaérek. Indulásnál kacsázok egy kicsit, egy fél sáv legalább kell, azután már nincs különösebb gond. A lengõorrúnál meg fog szûnni valaha ez az indulási "kacsázás" ?

#7867
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Lengõorrú deltához mit szólnál? A hossza nem lenne durva, mert a hátsó embert be lehet ültetni teljesen a kerekek közé. Diffi helyett szerintetek nem lehet inkább mindkét kerékre racsnit tenni? Esetleg egy négykerekû, amelyiknél egyik ember a bal, másik a jobb hátsó kereket hajtja...
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#7868
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Szélvész,

én is gondolkodtam a trájkon, de letettem róla. Gondolj bele: Három nyomon halad, háromszor annyi kátyút talál. Én inkább valami ilyesminek a kipróbálását javaslom nektek, ha az elsõkerékhajtással nem vagytok teljesen kibékülve:
http://www.ransbikes...duroSport10.htm
Bacchetta Giro 20
Woodside Cycles
http://picasaweb.goo...104200658872370

Ezek a fekvõs világ öszvérei. Sokoldalúak, kényelmesek, biztonságosak, szállíthatók, koppinthatók.
A hálós üléshez pedig ragaszkodjatok!
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7869
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
A tervezett útvonalba még besuvasztottam egy kerülõt, a végleges ez lett:
szlovak2010

A jobb felsõ sarokban át lehet kapcsolni metrikus mértékegységekre. Fotókat nem teszek fel, csak ha van valami jól sikerült darab. Gyönyörû, középhegységes út volt, lombos erdõkkel, zöld rétekkel, gyógynövény- és szénaillattal, brindzával, vargányás rántottával, stb...

Két info, arra járóknak:
- Hrinován, az ipszilonban van egy szép, új panzió. 33 EUR volt egy háromágyas, igényes szoba.
- Zelené - Poltárban van egy új strand. Tiszta, rendezett, szép.

Jó hely az a Szlovákia, apróbb szépséghibákkal. Eléggé aggasztó a falvak utcáit ellepõ, munkanélküli cigányok tömege. Az esetek 90%-ában semmi gondot nem jelent hogy magyarok vagyunk, nem is volt nálunk semmi erre utaló jelzés. Azért elõfordult hogy magánháznál nem kaptunk szobát, és éreztették hogy miért nem, valamint a Nagykürtösi munkásszállón, ahol aludtunk egyet, odarottyantottak az ajtónk elé.

De ez nem vette el a kedvemet Szlovákiától. Hülyék mindenütt vannak.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7870
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Kedves Szélvész!
Én (a további válaszaid is olvasva) mégiscsak négykerekût ajánlanék. (mások is említették)
Persze, ha már tandem, akkor ketten egymás mellett ülve, úgy csak jobb együtt utazni...

Ez is felvetõdött, de már is jóval így szélesebb, mint egy normál bicaj. Nem lehet úgy trükközni vele a kocsik között.;)

...Az, hogy a trike-ok egy részén lespórolják, az nem azt jelenti, hogy az úgy jó, aki feltesz egy hátsó féket késõbb, biztosan megérzi a különbséget. ... És akkor valószínûleg elég lehet a V-fék is, mert kerekenként nemigen sokkal több súly esik ennél egyre, mint a normál bringáknál.

Erre gondoltam alább. A V-fék könnyebb, olcsóbb.... de vajon elég?

#7871
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

V féknek a Single Digit 7 tudnám ajánlani elég erõs és precíz fék.

Olyannyira h még az is felvetõdött bennem h ha a megrakott Csepel outimon (30-32kg velem együtt ez 105-110kg) 60-80km/h-val lefelé megfogja az outi fék, akkor nem lenne elég a tandem trike-ra elõre is egy komoly V-fék? Az outin erõs fékezésnél (Amikor kisebb a tempó és merem komolyan húzni a hátsó fék gyakorlatilag már nem fog. Ha éppen nem túl nehéz a csomagom néha még meg is emeli a hátulját.)
Az új gép teljes tömege sem lehet 200kg felett. (párommal együtt beöltözve max. 140kg, csomagot maximálni kell 20kg-ban az új gépet pedig szõrõstül-bõröstül 40kg-ban, de jó lenne kevesebb is - vagy nekünk kell komolyan fogyózni :)).
Ha 2 pár spéci V-féket tennék fel összesen (hátulra duplát hiszen éppen a hátsó tengelyre jut a csomagok súlya - megrakott tandemnél nem fogja emelgetni), ez vajon nem lenne elegendõ?
Itt azt hiszem a elsõ/hátsó tengelyterhelés aránya nem annyi, mint a "szóló" trike esetén. (Próbáltam hozzávetõlegesen számolgatni 5m/s2 lassulásnál a fenti tömegekkel, alighanem 60%/40% körül lehet a valóság.
(természetesen tudom h a 20-as felnin azonos fékerõ mellet a fékhatás kb. 25%-kal kisebb mint 622-es felni esetén)

#7872
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Tanár Úr ! Fordított beüléses tandemben nem gondolkodtál...??? Könnyebb beszélgetni és lehet nyerni a hosszán is nem keveset. A csomagok a két ülés között lennének ideálisan hossz középen.Persze ehhez az kell, hogy az utas bírja a hátrafelé suhanó tájat...


Felvetõdött, de egyértelmûen nem, egyikünk sem bírja "hátramenetben" a 70-80-as tempót pedig akkor hátulról is zavartalan a kilátás. Gondold el ITT lefelé. :D
(Bár mi itt éppen felfelé mentünk.)
http://picasaweb.goo...450199883109394

#7873
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Szia Papa! :)
Pont jól jött a commented, hiszen ez az oka annak, hogy a Szélvészék szeretnének + 1 kereket! Amit leírtál azt mindannyian tapasztaltuk, ezzel együtt a honi viszonyokon belül ideális túragép, de tátrát-mátrát mászni én sem ezzel mennék... :(


... és a Mátra-Tátra még csak bemelegítés ;)

Tavasszal tervezek diákjaimmal egy 2 napos Kékestetõ-Parádsasvár-Galyatetõ túrát, oda is mint minden túrámra érvényes a meghívásom. :D

#7874
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

A puding próbája

A hosszú hétvégét kihasználva tettünk egy négynapos kört Szlovákiában. 520 km, 7000m feletti mászással. Felpakolva. Lengõorrúval.

Röviden: Négyes alá.

Miért nem ötös?
- Mert vizes aszfalton, 10% emelkedõn már nem tudtam vele felmenni.
- Mert zúzottköves emelkedõn alig tudtam elindulni.
- Mert a vázam rugózik, és 50 felett pattog a huplikon.

Egyébként szuper volt. Kaptam elsõ defektet (üvegszilánk) 40 felett, egy sec alatt felnin gurultam. És meg tudtam fogni. A lábak stabilizáló hatása nagyon jól jött. Most pedig megyek és eszek 8..10 palacsintát...
:)

Gratulálunk! Ez a mi mûfajunk (legfeljebb átlagosan naponta kevesebb szinttel). Valahol a neten meséld el merre jártatok (természetesen képekkel).

#7875
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Sziasztok!
Régóta csak "readonlyban" vagyok. Most azonban tanácsokat, ötleteket szeretnék kérni. Párommal egy tandem trike-ra fája fogunk. Jellemzõen nagy hegyeken járunk, csomagokkal. Hosszú 10-15%-os emelkedõkön tempónk kissé már "öreges", gyakran csak 4-6km/h között van. Ilyenkor minden kétkerekû gép instabil, pláne szélben, szakadó esõben tekerve.
Milyet kéne építeni?
Ez tetszik: http://www.szelvesz.hu/reku/logo1.jpg
A zártszelvénybõl készített gép nagyon nem tetszik http://www.szelvesz.hu/reku/large1.jpg
Elegendõ-e csak hátsó rugózás vagy kell elsõ is? Mindenhol tárcsafék van, 2-3 V-fék nem fog meg egy ekkora tömeget? (ketten kb. 135-140kg között vagyunk+csomag 20-25kg+ maga a trike) Hátsó fék nem szokott lenni a trikekokon. Tandemre se kell?
Tehát várom az ötleteket, hogy ez lista - fõleg az elsõ harmada - bõvülhessen. :o


Kedves Szélvész!
Én (a további válaszaid is olvasva) mégiscsak négykerekût ajánlanék. (mások is említették)
pl. ilyesmit: http://www.youtube.com/watch?v=e8SMzIXd3EQ&feature=related

Persze, ha már tandem, akkor ketten egymás mellett ülve, úgy csak jobb együtt utazni.
A két hátsó kerék ekkor már jobb, mert a súlypont a kerekeken belül marad, a két elsõ kerék pedig azért, mert (mint írod te is) kanyarban jobb, biztosabb. A csomagok egy részét lehet a mellsõ tengelyre tenni, ha nincs eltúlozva, még javítja is a kanyarstabilitást.
Hátsó fék mindenképp kell, igaz, hogy a kocsikon is az elsõ ami igazán fékez, de a hátsó nélkül hosszabb a fékút. Az, hogy a trike-ok egy részén lespórolják, az nem azt jelenti, hogy az úgy jó, aki feltesz egy hátsó féket késõbb, biztosan megérzi a különbséget. (amikor szétment a hátsó fékhengerem, olajos fékdobon pedig nem fognak a fékpofák, akkor volt ugyan továbbra is fék, csak hamarabb megcsúszott az elsõ. Sokkal.) Mellesleg a szabály is úgy szól, két fék kell a kerékpárra, de ezt nem lehet kijátszani, megdumálni azzal, hogy van két elsõ, mert az is benne van, hogy az egyik az elsõ, a másik a hátsó keréken/kerekeken fogjon... És akkor valószínûleg elég lehet a V-fék is, mert kerekenként nemigen sokkal több súly esik ennél egyre, mint a normál bringáknál.
A rugózásról fogalmam sincs, pedig kéne gondolkodnom rajta, mert a bogár a fülemben. Valamikor álmodoztam én négykerekûrõl, és most egyre jobban tetszik újra az ötlet. Még itt a homokon arra is jó lenne, hogy nem csúszkálnék, legalábbis nem fenyegetne eleséssel amikor a homok megfogja, félretéríti az elsõ kereket.
Csak ne félnék annyira attól, hogy összeveszünk rajta, ki hajtott gyengébben a másik kárára... :)

#7876
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

- Mert vizes aszfalton, 10% emelkedõn már nem tudtam vele felmenni.
- Mert zúzottköves emelkedõn alig tudtam elindulni.

Most pedig megyek és eszek 8..10 palacsintát...
:)


:) Az elsõkerékhajtású, hátul megterhelt jármûvek örömei :)

A palacsintaevés örömeit annál inkább irigylem...

#7877
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

- Mert vizes aszfalton, 10% emelkedõn már nem tudtam vele felmenni.
- Mert zúzottköves emelkedõn alig tudtam elindulni.
- Mert a vázam rugózik, és 50 felett pattog a huplikon.

Szia Papa! :)
Pont jól jött a commented, hiszen ez az oka annak, hogy a Szélvészék szeretnének + 1 kereket! Amit leírtál azt mindannyian tapasztaltuk, ezzel együtt a honi viszonyokon belül ideális túragép, de tátrát-mátrát mászni én sem ezzel mennék... :(

#7878
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

A puding próbája

A hosszú hétvégét kihasználva tettünk egy négynapos kört Szlovákiában. 520 km, 7000m feletti mászással. Felpakolva. Lengõorrúval.

Röviden: Négyes alá.

Miért nem ötös?
- Mert vizes aszfalton, 10% emelkedõn már nem tudtam vele felmenni.
- Mert zúzottköves emelkedõn alig tudtam elindulni.
- Mert a vázam rugózik, és 50 felett pattog a huplikon.

Egyébként szuper volt. Kaptam elsõ defektet (üvegszilánk) 40 felett, egy sec alatt felnin gurultam. És meg tudtam fogni. A lábak stabilizáló hatása nagyon jól jött. Most pedig megyek és eszek 8..10 palacsintát...
:)


Gondoltam, hogy ez a hallgatás oka. Ha nem vagyok indiszkrét merre jártatok? Üdv.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#7879
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
A puding próbája

A hosszú hétvégét kihasználva tettünk egy négynapos kört Szlovákiában. 520 km, 7000m feletti mászással. Felpakolva. Lengõorrúval.

Röviden: Négyes alá.

Miért nem ötös?
- Mert vizes aszfalton, 10% emelkedõn már nem tudtam vele felmenni.
- Mert zúzottköves emelkedõn alig tudtam elindulni.
- Mert a vázam rugózik, és 50 felett pattog a huplikon.

Egyébként szuper volt. Kaptam elsõ defektet (üvegszilánk) 40 felett, egy sec alatt felnin gurultam. És meg tudtam fogni. A lábak stabilizáló hatása nagyon jól jött. Most pedig megyek és eszek 8..10 palacsintát...
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7880
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Tanár Úr ! Fordított beüléses tandemben nem gondolkodtál...??? Könnyebb beszélgetni és lehet nyerni a hosszán is nem keveset. A csomagok a két ülés között lennének ideálisan hossz középen.Persze ehhez az kell, hogy az utas bírja a hátrafelé suhanó tájat...

V féknek a Single Digit 7 tudnám ajánlani elég erõs és precíz fék.
...