Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#7821
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
hát ez a kilo kérdés huzos lesz olcso alkatrészekel 3db hajtomü min 3kg 3db monoblok 1kg 4db lánc 1kg fékek 1kg kerekek 3-5kg gyorsan kuszik felfele a kilo de talán 30-35 kg körül megoldhato
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7822
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
mosrmár igen kiváncsi lennék hogy a bánatba nem tekeredik ki a hajtomüböl a pedál bal oldalt. régen volt tandemem de azon álandoan kitekeredett .... mig megnem hegesztetem egy pötyel.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7823
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

CoMo-ra tudsz vmi beszerzési forrást? Nyilván jobb lenne. ;)

Abból lesz amit sikerül beszerezni.


Sajna nem (nekem is még régrõl van egy eresztés), de meg kell próbálni fellelni valahonnan jó pár métert, mert szerintem csak így valósítható meg a 30 kg-os súlyhatár. Ez a modell : M5 Recumbents » Models » Tandem 23 kg crmo csõszettel. A plusz egy kerékkel és egyéb dolgokkal 30 kg alatt lehetne tartani a 3 kerekût.
(érdemes megnézni ezt a képet : http://m5recumbents....pups/1317.5.jpg egy ügyes megoldása a szétszedhetõségnek mégha nem is annyira professzionális...)
...

#7824
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
a csö az biztosan gyárib kinézetü:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7825
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

... amit én csináltam az 2es falu tuti nem törik sehol igy el pedig keten is mentünk vele az meg kb 180kg volt

Tehát biztos ami biztos alapon inkább 50x2 csövet ajánlasz 50x1,5-es helyett.
(Ha zártszelvénybõl lesz nem kapok vacsorát :o)

#7826
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

Milyen anyagból tervezed elkészítetni a vázat ??? CrMo vagy szénacél ?


CoMo-ra tudsz vmi beszerzési forrást? Nyilván jobb lenne. ;)

Abból lesz amit sikerül beszerezni.

#7827
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Köszi a hasznos infót!


Neked való sisak ;)

http://forum.bikemag...66576483b42.jpg
...

#7828
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

Azonkívül h nem szimpatikus a zártszelvényváz - lehet h a csõ csak szép, de nem olyan jó (a hozzáértõk majd véleményt nyilvánítanak), de én, ha csak nincs kizáró ok, inkább csõbõl szeretném - sokszor egyszerûbb, kevesebb munka, kínlódás újat építeni. Nem eldöntött a kerékméret sem. (most próbálom eldönteni h alapjaiban egyáltalán milyen legyen) Magasabb építés kellene. Egy alacsony, hosszú tandem váz az elsõ fekvõrendõrön felakadna. Vajon tudnák-e annyira olcsón adni h az embernek érdemes bepiszkolnia a kezét? Nem hiszem h érdemes vele foglalkozni.
Lompi, szerinted?

Azért persze köszönöm a linket. :)


hát ezekszerint igen vékony anyag lehet ha kiszakad ez az belöle amit én csináltam az 2es falu tuti nem törik sehol igy el pedig keten is mentünk vele az meg kb 180kg volt
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7829
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Köszi a hasznos infót!

#7830
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Python, amit linkeltél KMX vázat - TestBike - ha jók az infóim, ezt tavasszal a Békás kupáról Budakalászra menet megtalálta egy autó is, és puffos lett. Ekkor Attiláéknál kötött ki, Budakalászon, javításra. Ha emlékeim nem csalnak, akkor azt mondta a tulaja, hogy már egyszer megtalálta õt egy autó, akkor is görbültek rajta dolgok, de azt is kijavították. Elgörbült rajta ez-az. Szal, nem vonom kétségbe amit írt a srác, de az elõélete kissé zaklatott a masinának, és történt vele egy s más az elmúlt évek alatt.

#7831
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Én is így gondolom, de nem vagyok jármûtervezõ-gépészmérnök csak egy egyszerû fizikatanár, aki attól olyan nagyon okos :o h a valóban hozzáértõ gyakorlati szakemberektõl - van itt néhány - kér tanácsokat.


Milyen anyagból tervezed elkészítetni a vázat ??? CrMo vagy szénacél ?
...

#7832
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Én azért felvettem az illetõvel a kapcsolatot... :)

#7833
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

Na ez egy hosszú történet, de röviden annyit, hogy amíg a csõ egyenletesen osztja el a terheléseket...

Én is így gondolom, de nem vagyok jármûtervezõ-gépészmérnök csak egy egyszerû fizikatanár, aki attól olyan nagyon okos :o h a valóban hozzáértõ gyakorlati szakemberektõl - van itt néhány - kér tanácsokat.

#7834
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Azonkívül h nem szimpatikus a zártszelvényváz - lehet h a csõ csak szép, de nem olyan jó

Na ez egy hosszú történet, de röviden annyit, hogy amíg a csõ egyenletesen osztja el a terheléseket, addig a zártszelvény a terhelés irányától, szögétõl függõen eltérõen viselkedik. A sarkoknál merevebb, az oldalaknál rugalmasabb. Ez egy nagyon sematikus leirata volt a témának, ezért kérem a statikusokat ne reagáljanak! :)

A Donorváz gondolata azért merült fel bennem, mert sok olyan kiegészítõt tartalmaz, amit nehéz legyártani. Ez az elv a mostani reku építéseknél is megvalósul.
(pl.: kerékbefogatások, hajtómû befogatás, bumm, váltó fülek, fékkonzol stb.)

#7835
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts
Néhány nappal ezelõtt volt téma a láthatóság a rekumbensen. Most itt van a kedvezõ alkalom, hogy láthatóbbá tegyük magunkat.
LIDL
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#7836
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

Tanár Úr!
Az alábbiak után kíváncsi voltam, hogy melyik is az a KMX Viper? Sok kép mellett ezt dobta a gugli. Na ezt a levedlet vázat kellene megvenni alapnak és megnyújtani mint egy strecslimót. Probléma megoldó, átalakító, helyrehozó, vázmegerõsítõ rekumbens-doktor meg van az ismeretségi körben. Egy kis utánajárást, nyomozást talán megérne! :) Meglehetõsen friss bejegyzés...

Ezt meg csak érdekesség képpen.


Azonkívül h nem szimpatikus a zártszelvényváz - lehet h a csõ csak szép, de nem olyan jó (a hozzáértõk majd véleményt nyilvánítanak), de én, ha csak nincs kizáró ok, inkább csõbõl szeretném - sokszor egyszerûbb, kevesebb munka, kínlódás újat építeni. Nem eldöntött a kerékméret sem. (most próbálom eldönteni h alapjaiban egyáltalán milyen legyen) Magasabb építés kellene. Egy alacsony, hosszú tandem váz az elsõ fekvõrendõrön felakadna. Vajon tudnák-e annyira olcsón adni h az embernek érdemes bepiszkolnia a kezét? Nem hiszem h érdemes vele foglalkozni.
Lompi, szerinted?

Azért persze köszönöm a linket. :)

#7837
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Tanár Úr!
Az alábbiak után kíváncsi voltam, hogy melyik is az a KMX Viper? Sok kép mellett ezt dobta a gugli. Na ezt a levedlet vázat kellene megvenni alapnak és megnyújtani mint egy strecslimót. Probléma megoldó, átalakító, helyrehozó, vázmegerõsítõ rekumbens-doktor meg van az ismeretségi körben. Egy kis utánajárást, nyomozást talán megérne! :) Meglehetõsen friss bejegyzés...

Ezt meg csak érdekesség képpen.

#7838
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts
semmiképp nem szabad bántani azt a vázat. ki van találva gyárilag a tuti, biztos a kopás vagy a tornyoknál a kerékfelfüggesztés u vasa deformálódhatott talán? meglep hogy a kmx szitál.

#7839
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
kárlenne szét flexelni ott valami egyszerüb gond van. kormány öszekötö gömbfejek nem lötyögnet ?
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7840
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts

szerintem az utánfutás növelésével. de ahhoz a vázat át kell szabni.
az elsõ kerekeket még lehetne 2 millivel összetartóra állítani próba képen még flexelés elõtt. :)


Megpróbálom az összetartást.... mivel ez egy KMX Viper :D
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers: