Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#7801
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
...lassan kell egy kémia tanár rekus is ;) Tanár Úr a párod nem véletlenül kémia tanár ??? ;)
...

#7802
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

A tömeg nem az anyag mennyisége (az a mól).

Jól van no. De a "tehetetlenség mértéke" a hétköznapi embereknek latinul van. És különben is: 1 mól oxigénben több anyag van mint 1 mól hidrogénben. Leltározzuk csak le! Hány db proton? Hány db neutron? Hány db elektron?

Hátha össze bírnám zavarni Stokit.
:D
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7803
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

A tömeg nem az anyag mennyisége (az a mól). A tömeg a tehetetlenség mértéke (a gyorsítással szembeni ellenállás vagy ha már mozog akkor a lassítással szembeni ellenállás mértéke)

Az az erõ amivel egy égitest vonzza a felszínén vagy "közelében" lévõ tárgyakat, az a gravitációs erõ,
(a Hold felszínén valóban hatoda Föld felszínen mérhetõhöz képest).

A súly az az erõ amivel egy test nyomja az alátámasztást vagy húzza a felfüggesztést.
(Pl. mindenki ismeri h a "vízbe mártott test a súlyából annyit veszít... - pedig a gravitációs erõ nem lesz kisebb csak a felfüggesztést húzó erõ)

Egy átlagos ûrhajóban a (amely a Föld középpontjából kb. 5%-kal van távolabb a Föld középpontjától, mint a Föld felszínén) gyakorlatilag ugyanakkora a gravitációs erõ.
Súlya azonban nincs. Súlytalan.

Bocs, h bele vau-vau de nem bírtam ki. Most szöktem meg az iskolából.
Brrrr! Borzalmas volt.

ON
tervezhetjük a rekut
:)


KÖSZÖNET !

..lám,lám mire is jó még egy rekus fórum :)
...

#7804
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Csak elmélkedem…
.. egy város név következne, ..

Devecser

#7805
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Csak elmélkedem…

Lompitól megtanultam az empírikus tervezés hasznosságát, bár véleményem szerint nem ártana legalább nagyvonalakban papírra vetni az alapokat. :)

Motyoo lelkesen üti a klaviatúrát és csodálatos 3D-s terveket kreál, de a használat közben meg elõjönnek a konstrukciós hibák...

A számítógéppel csodákat lehet mûvelni, méretezi az anyagot, teszteli mozgás közben, kirajzolja a keletkezõ feszültségeket, fáradást stb. De kinek van ilyen programja és szaktudása?
Lompi esetében (utóbbi idõben) már volt példa arra, hogy elkészítette a megtervezett darabot, majd a tesztek után legyártotta a véglegest. A bonyolultabb esetekben ez mindenképpen járható út, bár nem költséghatékony. Az biztos, hogy minden új váza jobb az elõzõnél...
Nem hinném, hogy elsõre hibamentes lesz a gép, de ez benne van a pakliban…

Sajnos nem áll rendelkezésre a legújabb technika, így túl kell méretezni a vázat, tengelyt, kötéspontokat stb. Javaslom, hogy készítsetek egy költségvetést. Mi a tervezett összeg (úgy is több lesz!) Mit akarsz elérni (pl.: alkatrész minõségben)? Ha más nem is, de anyag és alkatrész költségekkel már most tudtok kalkulálni, aztán jöhet a kompromisszumok keresése (pl.:súly).

Az alapanyag kapcsán továbbra is javaslom a donor vázak beszerzését is (esetleg egyébb cr-mo beszerzés mellett) A legutóbb 10’000 ért alkudtam meg egy CrMo KTM vázra a Maxinál.
Megemeled, érzed… könnyû anyag. A jobb vázakon jelzik, hogy milyen csõ (Reynolds, Colombus stb.) Ha nekik jó volt, nekem is jó lesz…
Benne vagyon a hajtómû ház, a homlokcsõ, a féktüske, váltófül, esetleg össztelós esetén a hátsó villa csapágyházzal együtt…
Pupu szerint –és most itt egy város név következne, csak elfelejtettem- ennyiért komplett kerót is kapsz a helyi piacon. (hát igen, a kereslet és kínálat törvényszerûségei)
Amennyiben kellõ anyag marad a vázakból, még egy térhálós gerinc is összehozható belõle integrált hajtómûvel és üléskerettel. Vagy marad a vásárlás és a szép oversize gerinccsõ.

Csak elmélkedem…


A számítógéppel csodákat lehet mûvelni. A flex-szel meg a hegesztõ apparáttal meg még nagyobbakat. A számítógép csak segít, de nem tervez. Egy mérnöknek jelentõs esztergályosi, lakatosi gyakorlatra van szüksége h a számítógépen rajzolt, számolt dolgokat "józan paraszti ésszel" értelmezze, felülbírálja. Sok kiváló tanítványom gépész. Õk nem segítenek, mert már olyan okosak h tudják h csak szemfényvesztés lenne amit "számítógépezgetnek". Meg se próbálják, tudják h én is tudom. Meg se próbálnak megvezetni. Megvezetteén én õket elégszer. Szorgalmasan esztergálnak nyaranként az egyetemi mûhelyben, járnak hozzám hegeszteni... amíg nincs a közelben egy ebben a témában gyakorlott mérnök csapat addig marad az empírikus tudomány, én nagyképûen kísérleti fizikának nevezem, de igazán nemes egyszerûséggel kimegyek a garázsba, fogom a flexet és amit el..tam azt majd Lompi vagy vki hozzá hasonló összehegeszti. Az a nagybetûs tudomány! Amit ezek a nagy gyakorlatú mesterek összeraknak, az lehet h néha egy kicsit nehéz, elsõre nem annyira szép, de nem szokott szétesni. (ha meg nem elég szép akkor majd Téged kérünk egy-két szép vonal megrajzolására)
:)

#7806
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Súly és tömeg

A tömeg azt mutatja meg, hogy mennyi anyag van benne, a súly pedig az az erõ, amivel a Föld vonzza a tárgyat. A kettõ között a gravitáció nagysága a szorzó. 1kg kenyér a holdon is 1kg, de a súlya csak 1/6-a a földinek.


A tömeg nem az anyag mennyisége (az a mól). A tömeg a tehetetlenség mértéke (a gyorsítással szembeni ellenállás vagy ha már mozog akkor a lassítással szembeni ellenállás mértéke)

Az az erõ amivel egy égitest vonzza a felszínén vagy "közelében" lévõ tárgyakat, az a gravitációs erõ,
(a Hold felszínén valóban hatoda Föld felszínen mérhetõhöz képest).

A súly az az erõ amivel egy test nyomja az alátámasztást vagy húzza a felfüggesztést.
(Pl. mindenki ismeri h a "vízbe mártott test a súlyából annyit veszít... - pedig a gravitációs erõ nem lesz kisebb csak a felfüggesztést húzó erõ)

Egy átlagos ûrhajóban a (amely a Föld középpontjából kb. 5%-kal van távolabb a Föld középpontjától, mint a Föld felszínén) gyakorlatilag ugyanakkora a gravitációs erõ.
Súlya azonban nincs. Súlytalan.

Bocs, h bele vau-vau de nem bírtam ki. Most szöktem meg az iskolából.
Brrrr! Borzalmas volt.

ON
tervezhetjük a rekut
:)

#7807
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Súly és tömeg

A tömeg azt mutatja meg, hogy mennyi anyag van benne, a súly pedig az az erõ, amivel a Föld vonzza a tárgyat. A kettõ között a gravitáció nagysága a szorzó. 1kg kenyér a holdon is 1kg, de a súlya csak 1/6-a a földinek.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7808
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Meg szakértelem, információ kérdése. Ezen lapok nagy részén már jártam, de semmivel sem lettem okosabb. Milyen agyag kell a váz készítéshez? Bicajvázakra Cro-Mo 4130-as acélcsövet írnak. Ilyen viszont egyetlen importõrnél, nagykernél, de még a tecsóban sem találtam.
Komolyan, ezek után mibõl legyen?


Én úgy gondolom crmo. Amíg egy ugyanolyan méretû váz szénacélból 2 mm falvastagsággal készül, addig Crmo-nál 1 mm a csõvastagság a csoda columbus anyagokból meg 0,5-1 mm. A vékony falú csöveket már inkább argonnal illik hegeszteni, így a költségekbe ezt is bele kell kalkulálni. Te a matekhoz is értesz ki lehet kalkulálni, hogy mennyivel kisebb lesz a súlya X méternél.

(majd a súly és a tömeg közötti magyarázat különbségbõl kérek korrepetálást Tõled ;), mert már csak arra emlékszem, hogy nem ugyanaz, de már vagy több mint 20 éve voltam középiskolás és még arra emlékszem, hogy ez fizika órai anyag volt ;))

Az én véleményem az, hogy minél több van valamibõl egy bringán annál inkább érdemesebb könnyebb anyagok felé fordulni. Vasúti sínbõl is meg lehet csinálni egy tandemet, de annak két anyja van, aki meg is tudja mozdítani. Acélból a titán és a crmo még az alternatíva, de az árakat nézve a crmo a logikusabb választás.

Hálós ülésre nem tudom mekkora súlyt kalkuláltál az én bringámon 3 kilós, de Reku Papa ülése lehet, hogy könnyebb. Ezzel szemben az üvegszálas ülés 1,3 kg a carbon ülés meg 0,6 kg. A sok kicsi sokra megy alapon egy ilyen méretû gépnél jelentõs súlyokat lehet megtakarítani úgy, hogy anyagilag nem száll el nagyon az ember (a carbon-t csak összehasonlításképpen hoztam be...)
...

#7809
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Csak elmélkedem…

Lompitól megtanultam az empírikus tervezés hasznosságát, bár véleményem szerint nem ártana legalább nagyvonalakban papírra vetni az alapokat. :)

Motyoo lelkesen üti a klaviatúrát és csodálatos 3D-s terveket kreál, de a használat közben meg elõjönnek a konstrukciós hibák...

A számítógéppel csodákat lehet mûvelni, méretezi az anyagot, teszteli mozgás közben, kirajzolja a keletkezõ feszültségeket, fáradást stb. De kinek van ilyen programja és szaktudása?
Lompi esetében (utóbbi idõben) már volt példa arra, hogy elkészítette a megtervezett darabot, majd a tesztek után legyártotta a véglegest. A bonyolultabb esetekben ez mindenképpen járható út, bár nem költséghatékony. Az biztos, hogy minden új váza jobb az elõzõnél...
Nem hinném, hogy elsõre hibamentes lesz a gép, de ez benne van a pakliban…

Sajnos nem áll rendelkezésre a legújabb technika, így túl kell méretezni a vázat, tengelyt, kötéspontokat stb. Javaslom, hogy készítsetek egy költségvetést. Mi a tervezett összeg (úgy is több lesz!) Mit akarsz elérni (pl.: alkatrész minõségben)? Ha más nem is, de anyag és alkatrész költségekkel már most tudtok kalkulálni, aztán jöhet a kompromisszumok keresése (pl.:súly).

Az alapanyag kapcsán továbbra is javaslom a donor vázak beszerzését is (esetleg egyébb cr-mo beszerzés mellett) A legutóbb 10’000 ért alkudtam meg egy CrMo KTM vázra a Maxinál.
Megemeled, érzed… könnyû anyag. A jobb vázakon jelzik, hogy milyen csõ (Reynolds, Colombus stb.) Ha nekik jó volt, nekem is jó lesz…
Benne vagyon a hajtómû ház, a homlokcsõ, a féktüske, váltófül, esetleg össztelós esetén a hátsó villa csapágyházzal együtt…
Pupu szerint –és most itt egy város név következne, csak elfelejtettem- ennyiért komplett kerót is kapsz a helyi piacon. (hát igen, a kereslet és kínálat törvényszerûségei)
Amennyiben kellõ anyag marad a vázakból, még egy térhálós gerinc is összehozható belõle integrált hajtómûvel és üléskerettel. Vagy marad a vásárlás és a szép oversize gerinccsõ.

Csak elmélkedem…

#7810
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás

Meg szakértelem, információ kérdése. Ezen lapok nagy részén már jártam, de semmivel sem lettem okosabb. Milyen agyag kell a váz készítéshez? Bicajvázakra Cro-Mo 4130-as acélcsövet írnak. Ilyen viszont egyetlen importõrnél, nagykernél, de még a tecsóban sem találtam.
Komolyan, ezek után mibõl legyen?

A csõvázas, amirõl a képet feltetted gyönyörû darab. Viszont nekem a piros, zártszelvényjellegû is legalább annyira(!) tetszik, annak az egyszerûségében van a szépsége. Én (relatíve) fiatalon is inkább a begyepesedettebb ízlésû egyének közé tartozom. A járgányokban és a nõkben sem a legújabb trendek szerinti tetszik.Mintha a legújabb technikával rendelkezõ BMW-t, vagy pedig egy klasszikus Old Timert próbálnánk összehasonlítani. Egyszerûen más stílus a kettõ. Teljesen ízlés dolga.

#7811
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Vázanyagok

azoknak, akiknek a komoly anyagminõségekkel elérhetõ súlycsökkenés megér egy bizonyos felárat:
Metals and Plastics from Aircraft Spruce

Sok magyar sárkányrepülõs is innen hozat alu- és CrMo csöveket. Vázcsõnek pl:
http://www.aircrafts...0streamline.php
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7812
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Huzott szerkezeti acélcsõ böven jolesz a célra szerintem rugalmas ,nemlesz rideg hegesztés után sem.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7813
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Speciális csövek és csõvezetéki elemek
Benteler Distribution Hungary Kft. -Termékek
http://www.gimex.hu/...so_rud_pros.pdf
Minden csak pénz kérdése...


Meg szakértelem, információ kérdése. Ezen lapok nagy részén már jártam, de semmivel sem lettem okosabb. Milyen agyag kell a váz készítéshez? Bicajvázakra Cro-Mo 4130-as acélcsövet írnak. Ilyen viszont egyetlen importõrnél, nagykernél, de még a tecsóban sem találtam.
Komolyan, ezek után mibõl legyen?

#7814
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

A 3 db.hajtómû és a 3 db. monoblokk hogyan jött ki neked ? ;)


jo gyorsan fogtálte már a kezedbe tsco gazdaságos hajtomüvet? durva a suja habár a monoblokot elszámoltam mert 2db kel csak. tandem trikénél 2db is elég lenne de akkor ugrott a 3mas szorzo
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#7815
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

hát ez a kilo kérdés huzos lesz olcso alkatrészekel 3db hajtomü min 3kg 3db monoblok 1kg 4db lánc 1kg fékek 1kg kerekek 3-5kg gyorsan kuszik felfele a kilo de talán 30-35 kg körül megoldhato


A 3 db.hajtómû és a 3 db. monoblokk hogyan jött ki neked ? ;)
...

#7816
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás
1méter
50x2-es csõ kb 2,35 kg
50x1,5-ös csõ kb 1,78 kg
50x1-es csõ kb 1,2 kg

#7817
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

CoMo-ra tudsz vmi beszerzési forrást? Nyilván jobb lenne. ;)

Speciális csövek és csővezetéki elemek
Benteler Distribution Hungary Kft. -Termékek
http://www.gimex.hu/...so_rud_pros.pdf
Minden csak pénz kérdése...

#7818
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 hozzászólás
:)3 kerekû ideális túragép kis átalakítással:)
[IMG][img]http://kephost.hu/image-8DB0_4C740238.jpg[/img][/IMG]

#7819
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

mig megnem hegesztetem egy pötyel.

A boldogsághoz kevés kell ...csak flex és trafó legyen... :)

#7820
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Neked való sisak ;)

http://forum.bikemag...66576483b42.jpg


Nem az a tipikus neonzöld, de alakul! .9