

Jól van no. De a "tehetetlenség mértéke" a hétköznapi embereknek latinul van. És különben is: 1 mól oxigénben több anyag van mint 1 mól hidrogénben. Leltározzuk csak le! Hány db proton? Hány db neutron? Hány db elektron?A tömeg nem az anyag mennyisége (az a mól).
A tömeg nem az anyag mennyisége (az a mól). A tömeg a tehetetlenség mértéke (a gyorsítással szembeni ellenállás vagy ha már mozog akkor a lassítással szembeni ellenállás mértéke)
Az az erõ amivel egy égitest vonzza a felszínén vagy "közelében" lévõ tárgyakat, az a gravitációs erõ,
(a Hold felszínén valóban hatoda Föld felszínen mérhetõhöz képest).
A súly az az erõ amivel egy test nyomja az alátámasztást vagy húzza a felfüggesztést.
(Pl. mindenki ismeri h a "vízbe mártott test a súlyából annyit veszít... - pedig a gravitációs erõ nem lesz kisebb csak a felfüggesztést húzó erõ)
Egy átlagos ûrhajóban a (amely a Föld középpontjából kb. 5%-kal van távolabb a Föld középpontjától, mint a Föld felszínén) gyakorlatilag ugyanakkora a gravitációs erõ.
Súlya azonban nincs. Súlytalan.
Bocs, h bele vau-vau de nem bírtam ki. Most szöktem meg az iskolából.
Brrrr! Borzalmas volt.
ON
tervezhetjük a rekut
Csak elmélkedem…
Lompitól megtanultam az empírikus tervezés hasznosságát, bár véleményem szerint nem ártana legalább nagyvonalakban papírra vetni az alapokat.
Motyoo lelkesen üti a klaviatúrát és csodálatos 3D-s terveket kreál, de a használat közben meg elõjönnek a konstrukciós hibák...
A számítógéppel csodákat lehet mûvelni, méretezi az anyagot, teszteli mozgás közben, kirajzolja a keletkezõ feszültségeket, fáradást stb. De kinek van ilyen programja és szaktudása?
Lompi esetében (utóbbi idõben) már volt példa arra, hogy elkészítette a megtervezett darabot, majd a tesztek után legyártotta a véglegest. A bonyolultabb esetekben ez mindenképpen járható út, bár nem költséghatékony. Az biztos, hogy minden új váza jobb az elõzõnél...
Nem hinném, hogy elsõre hibamentes lesz a gép, de ez benne van a pakliban…
Sajnos nem áll rendelkezésre a legújabb technika, így túl kell méretezni a vázat, tengelyt, kötéspontokat stb. Javaslom, hogy készítsetek egy költségvetést. Mi a tervezett összeg (úgy is több lesz!) Mit akarsz elérni (pl.: alkatrész minõségben)? Ha más nem is, de anyag és alkatrész költségekkel már most tudtok kalkulálni, aztán jöhet a kompromisszumok keresése (pl.:súly).
Az alapanyag kapcsán továbbra is javaslom a donor vázak beszerzését is (esetleg egyébb cr-mo beszerzés mellett) A legutóbb 10’000 ért alkudtam meg egy CrMo KTM vázra a Maxinál.
Megemeled, érzed… könnyû anyag. A jobb vázakon jelzik, hogy milyen csõ (Reynolds, Colombus stb.) Ha nekik jó volt, nekem is jó lesz…
Benne vagyon a hajtómû ház, a homlokcsõ, a féktüske, váltófül, esetleg össztelós esetén a hátsó villa csapágyházzal együtt…
Pupu szerint –és most itt egy város név következne, csak elfelejtettem- ennyiért komplett kerót is kapsz a helyi piacon. (hát igen, a kereslet és kínálat törvényszerûségei)
Amennyiben kellõ anyag marad a vázakból, még egy térhálós gerinc is összehozható belõle integrált hajtómûvel és üléskerettel. Vagy marad a vásárlás és a szép oversize gerinccsõ.
Csak elmélkedem…
Súly és tömeg
A tömeg azt mutatja meg, hogy mennyi anyag van benne, a súly pedig az az erõ, amivel a Föld vonzza a tárgyat. A kettõ között a gravitáció nagysága a szorzó. 1kg kenyér a holdon is 1kg, de a súlya csak 1/6-a a földinek.
Meg szakértelem, információ kérdése. Ezen lapok nagy részén már jártam, de semmivel sem lettem okosabb. Milyen agyag kell a váz készítéshez? Bicajvázakra Cro-Mo 4130-as acélcsövet írnak. Ilyen viszont egyetlen importõrnél, nagykernél, de még a tecsóban sem találtam.
Komolyan, ezek után mibõl legyen?
A csõvázas, amirõl a képet feltetted gyönyörû darab. Viszont nekem a piros, zártszelvényjellegû is legalább annyira(!) tetszik, annak az egyszerûségében van a szépsége. Én (relatíve) fiatalon is inkább a begyepesedettebb ízlésû egyének közé tartozom. A járgányokban és a nõkben sem a legújabb trendek szerinti tetszik.Mintha a legújabb technikával rendelkezõ BMW-t, vagy pedig egy klasszikus Old Timert próbálnánk összehasonlítani. Egyszerûen más stílus a kettõ. Teljesen ízlés dolga.Meg szakértelem, információ kérdése. Ezen lapok nagy részén már jártam, de semmivel sem lettem okosabb. Milyen agyag kell a váz készítéshez? Bicajvázakra Cro-Mo 4130-as acélcsövet írnak. Ilyen viszont egyetlen importõrnél, nagykernél, de még a tecsóban sem találtam.
Komolyan, ezek után mibõl legyen?
Speciális csövek és csõvezetéki elemek
Benteler Distribution Hungary Kft. -Termékek
http://www.gimex.hu/...so_rud_pros.pdf
Minden csak pénz kérdése...
A 3 db.hajtómû és a 3 db. monoblokk hogyan jött ki neked ?
hát ez a kilo kérdés huzos lesz olcso alkatrészekel 3db hajtomü min 3kg 3db monoblok 1kg 4db lánc 1kg fékek 1kg kerekek 3-5kg gyorsan kuszik felfele a kilo de talán 30-35 kg körül megoldhato
Speciális csövek és csővezetéki elemekCoMo-ra tudsz vmi beszerzési forrást? Nyilván jobb lenne.
A boldogsághoz kevés kell ...csak flex és trafó legyen...mig megnem hegesztetem egy pötyel.