Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#7761
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

;1014037']Na annak a stabilitására lennék én kíváncsi! Tényleg, akkor már miért nem inkább központi kormányzás? :).


No ezzel most belenyúltál! :)
Elsõ blikkre nem rosz az ötlet! (már felmerült) Sajnos a központi kormányzásnál praktikusan egy kereket tudsz könnyedén kitéríteni, tehát elöl egy-hátul kettõ esetén megvalósítható és még hozzá dobható az összkerék hajtás is. Vagy hátsókerék kormányzás, elöl kettõ kerékkel, de ezt alapból vessük el.
Tanár Úr ragaszkodik a 2+1 felálláshoz, így a központi kormányzás is sülyesztõbe került.

Az összkerék kormányzást nem vetném el! A jelenleg frissen kifutó több felsõ vagy középkategóriás autónál fellelhetõ a megoldás. (Lexus, BMW, Renault, Nissan stb) A hosszú tengelytávú kamionok vagy szállítójármûvek esetében is alkalmazzák. Persze itt három kerék van és ez azért jócskán vett fel kérdéseket. Már a hosszú tengelytáv is csökkenti a stabilitást és ráadásul a nyomtávot sem szeretnék már tovább növelni (ezért is fontos a súlypontot alacsonyan tartani).
Mindenesetre továbbra is kitartok az ötletem mellett! Természetesen a hátsókerék kitérése töredéke lenne az elsõknek. Sajnos bonyolult lenne a rendszert sebesség függõvé tenni, pedig az lenne az igazi! 0 km/h teljes kitérés - 30km/h nulla kitérés. Bocsi elkapott a hév (vagy a metró).

Az eddig látott filmekben a tandem trikeok nem túl gyorsak, :) a hosszú tengelytáv az oka? Lehet, hogy hátra is két kerék kellene? Lehet, hogy csinálni kellene egy méretarányos modelt? Tanár Úr? Van otthon LEGÓ????

#7762
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Ha Papa is félreteszi az elefántot és visszaül

Az igazság az, hogy univerzális bringa nincs. Az egyiknek ez az elõnye, a másiknak az. A lengõorrú marad a háznál, ez biztos. De meredek emelkedõkre most újra el kell mennem a Bacchettával, mert már tisztára elfelejtettem hogy azzal milyen rossz volt mászni. Ha esetleg rendet raknék a garázsban, még be lehetne passzírozni egy trájkot...
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#7763
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Na annak a stabilitására lennék én kíváncsi! Tényleg, akkor már miért nem inkább központi kormányzás? :)

A hajtómû ülés alatti elhelyezését én is úgy tartanám megvalósíthatónak, hogy az elöl ülõ magasabban, jól megdöntött ülésen ül, a hátsó meg alacsonyan LWB-s pozícióban.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#7764
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

;1014010']Szerintem a nagy keréknek - azonos nyomtáv mellett - kisebb elfordulásra van szüksége ahhoz, hogy beléd, vagy az ülésbe ütközzön; ez korlátozhatja a fordulókör átmérõjét.


Egyre aktuálisabb az összkerék kormányzás... :)

#7765
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

;1013957']Milyen üléspozíciókra gondoltál? Mert ha ülõsebbet, láblógatósabbat szeretnétek, akkor meg lehet azt csinálni, hogy az elsõ ülés alá csempészed a hátsó hajtómûvet, ami 26"-os elsõ keréknél szerintem kényelmesen elférhet.


Ez már szóba került párszor, de sajnos nem igazán lehet megvalósítani, csak kompromisszumok elfogadásával.
Amennyiben az ülés alá pakolod, akkor az elõl ülõ magasabbra kell kerüljön, hiszen a lábszáraknak is hely kell.
Amennyiben egy közel függõleges gerinc és lábszárvonalra gondoltál, akkor is a támla mögé és nem alá kerülhet a hajtómû. Ki lehet alakítani egy olyan pozíciót (amennyiben a hátul ülõ elég magas és az elöl ülõ elég alacsony) hogy még valamennyire benyulhat a pedál az elsõ ülés alá és még kilát a hátsó, de ebben az esetben az üléspozíciók nem állíthatók és nem cserélhetõek.
Feltöltött kép
Amennyiben kellõ távolságban egymás mögött ülnek, akkor meg nincs jelentõsége a magasságbeli különbségeknek.

#7766
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Szerintem a nagy keréknek - azonos nyomtáv mellett - kisebb elfordulásra van szüksége ahhoz, hogy beléd, vagy az ülésbe ütközzön; ez korlátozhatja a fordulókör átmérõjét.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#7767
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

;1013992']Nem lesz semmi átnyergelés, csak a lengõorrúm mellett lesz egy hátsókerekesem is. Mindkettõnek megvan a maga varázsa. Ez olyan dolog, ami az építéssel (tervezéssel, vágyak kiélésével) kapcsolatban már szóba került: ha egyszer elkezded, nem tudod abbahagyni. Mikor csinálod a következõ bringádat? :)


A vírus, ha megfertõz...

#7768
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

;1013954']Már tûkön ülve várom, hogy kipróbálhassam :)

Miért akarod állandóan fölállítani az ülésemet :).


Rosz beidegzõdés... A volt barátnõmtõl ragadt rám. Mindent felállított, ami a kezébe került. :)

#7769
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
[quote name='Tom2']3x26 a már említett nagyobb fordulókör, mások említik még a nagyobb elsõ kerék miatt a féloldalas felfüggesztésnél nagyobb feszültségek + oldal irányú veszélyekQUOTE]

talán írtam már, hogy a témához hülye vagyok... Ennek megfelelõen kezeljétek kérdéseimet.
- a fordulókör nem kormányzott kerekek szögkitérésének fügvénye?
- esetleg három kerék kormányzás? Egy hosszú szerelvénynél ez hasznos megoldás lehetne és a megvalósítása sem túl bonyolult.
- a homlokcsõ hosszával növelhetõ a merevség?! (amennyiben itt is ez a neve)
- a kerekek merevségének javítására az egyik megoldás a rövidebb küllõ vagy a nagyobb küllõszám alkalmazása. Adott kerékméret esetén ez a magasperemû felni és nagyobb kerületû agyak alkalmazásával érhetõ ez el. A küllõszám meg evidens.

#7770
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Nem lesz semmi átnyergelés, csak a lengõorrúm mellett lesz egy hátsókerekesem is. Mindkettõnek megvan a maga varázsa. Ez olyan dolog, ami az építéssel (tervezéssel, vágyak kiélésével) kapcsolatban már szóba került: ha egyszer elkezded, nem tudod abbahagyni. Mikor csinálod a következõ bringádat? :)
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#7771
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Na neeee, Levi !
Engem meggyõzöl a lengõorrú elõnyeirõl, aztán meg átnyergelsz merevvázasra !?
Ha Papa is félreteszi az elefántot és visszaül a barcsettára, személyem elleni hadjáratnak fogom elkönyvelni, amit velem mûveltek. :)

#7772
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Python mi a véleményed? ;) ;) ;)

Szeretném leszögezni, hogy hülye vagyok a háromkerekûekhez, éppen ezért nem szívesen szólnék bele a dologba! Ellenben, ha van már valami skicc, akkor szívesen kiélem rajta ifjúkori ambícióimat! :)
Már utaltam rá, de mi lenne ha valamilyen térhálós vázban gondolkodnátok? (ha a Ducatinak jó, talán nektek is jó lesz). Ebben az esetben felhasználhatóak a használt vázak... (ez a mániám).

#7773
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Milyen üléspozíciókra gondoltál? Mert ha ülõsebbet, láblógatósabbat szeretnétek, akkor meg lehet azt csinálni, hogy az elsõ ülés alá csempészed a hátsó hajtómûvet, ami 26"-os elsõ keréknél szerintem kényelmesen elférhet.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#7774
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

Akkor most kétkerék.
Volna itt félkészen egy merevvázas (akár én is rajzolhattam volna, de esküszöm semmi közöm hozzá :)) teljes mértékben Lompi adaptáció!

Elméletileg Levi alatt láthatjuk majd, hátsókerékhajtással és merev bummal!


Már tûkön ülve várom, hogy kipróbálhassam :)

Miért akarod állandóan fölállítani az ülésemet :)? Jó lesz az úgy fektetve, mint az eredeti képen. Meg lehet, hogy a hajtómûnek is feljebb kéne kerülni. Nálam az az ökölszabály, hogy a középcsapágy kb. 20 centivel legyen feljebb, mint az ülõlap.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#7775
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás
Ennek a "Viking" készítõ fickónak sok jó képe és videója van a neten.
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép

http://www.youtube.com/watch?v=b96tggEfLFE&feature=related


Ez sokat nyomott a latban!

http://www.youtube.com/watch?v=URO_HweHwos

Ez érdekes!!!
http://www.youtube.com/watch?v=JQpC0V1sw5M&feature=related

Attól eltekintve h így már nagyon széles és nem tudom h nagy tempónál mennyire stabil, rendkívül szimpatikus.
Hátsókerékmeghajtás, egyszerû könnyen megvalósítható hajtás, függetlenül is tudnak tekerni (NAGY ELÕNY!), jól lehet beszélgetni...

#7776
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

..video..


a képek alapján legalább 1 méteres nyomtáv 20-as kerekekkel amik kb 40 fokban fordíthatók a nagy szélességnek hála és még így is eléggé nagy íven fordul.
plusz zártszelvény ami donornak tökéletes választás.
:):)

#7777
lbordi

lbordi

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás


#7778
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

...Milyen a 3x20-as vagy 2x20+26-oshoz képest? Sokat törpöltem ezen, h miért nem találok 3x26-os trike-ot. A nagyobb fordulókörön és minimális többletsúlyon kívül van még valami hátrány?
...

3x20-as szimpla hajtással szerintem lassú.
2x20+26 nekem a klasszikus forma normál tempó.
3x26 a már említett nagyobb fordulókör, mások említik még a nagyobb elsõ kerék miatt a féloldalas felfüggesztésnél nagyobb feszültségek + oldal irányú veszélyek, de én semmi ilyet nem tapasztaltam. pl az elsõ 26-os gépemmel mentem elõször 75-öt. azért a mostanin 1 1/8 tornyok, 20-as csõtengely+tárcsafékes agy, duplafalú felnik figyelnek.
tandemen nem tennék 26-ost elõre, mert eleve hosszú a gép és még alapból nagyobb fordulókör hozzáadva = óriási fordulókör. tolatgatni emelgetni meg hajaj.
:)

#7779
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Stoki! Szóval háhy darab?:mad:


...beszélgessünk inkább a hüvelygombáról...;)

Kedves Tanár Úr, tisztelettel én még az elsõ óra anyagát magolom a súly,tömeg, gravitációs erõ témáját.

CrMo csõfelhasználásnál én is azt tartom biztosnak, ha elõtte van egy donor vacak anyagokból...
...

#7780
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

nem nehezebb összességében.
kettõt is csináltam az elsõ azt hiszem még mindig fut valahol.
Kép.Tár.hu
a másodikat jelenleg is hajtom.
Kép.Tár.hu
nagyobb a fordulóköre de ennyi. a többi teljesen úgy van ahogy írtad.
:)


Ha Te is hajtod akkor nyilván vannak érdembeli tapasztalatok. Milyen a 3x20-as vagy 2x20+26-oshoz képest? Sokat törpöltem ezen, h miért nem találok 3x26-os trike-ot. A nagyobb fordulókörön és minimális többletsúlyon kívül van még valami hátrány?

Az általam vázolt elõnyökkel egyetértettél. Ráadásul a felni és gumiválaszték összehasonlíthatatlanul nagyobb és olcsóbb is. Tandemben talán még elegánsabb is, mint szólóban, de majd ha van itt vmi eltévelyedett ipari formatervezõ, biztosan rajzol nekünk vmi szépet ;)

Python mi a véleményed? ;) ;) ;)