Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#7681
Írta 2010. augusztus 31. - 22:29

#7682
Írta 2010. augusztus 31. - 22:23

Na az enyém is ijen mint motyoo é csak én kicsit dizájnositotam rajta:)
hát ez az! motyoo képén látni: az állítgatás nem festésbarát. ezért tettem sörösdoboz lemezt a bilincs alá (alu, elvileg tapad), de az meg ha nem téptem meg a 8-as! csavarokat csuszikált egy picit. ezért gondoltam 4 csavarosra.

#7683
Írta 2010. augusztus 31. - 21:57

#7684
Írta 2010. augusztus 31. - 21:38

szívembõl szóltál.
engem Papa hívott (nem reku papa, egy másik, nem fórumos![]()
) egyébként mondhatni rendszeres résztvevõk volnánk
ott ettem elõször halkolbászt!
bilincsrõl képeket légyszíííí
Az én bilincses ülésfelfogatásomat már ismeritek, de hát ismétlés az anyjunk

Keptar - Harmadik fekvõm (2009)
A recúgbensen -elméletileg- a vázgerinc teljes hosszában állítható. Ja, és három csavaros

#7685
Írta 2010. augusztus 31. - 21:13

#7686
Írta 2010. augusztus 31. - 20:36

#7687
Írta 2010. augusztus 31. - 20:33

...mint a kormány stucni kormány felöli oldala.
2 vagy 4 csavaros?
az enyim 2 volt http://img0.tar.hu/t.../28857995.jpg#3 de a következõt négyesre csinálnám
#7688
Írta 2010. augusztus 31. - 20:16

#7689
Írta 2010. augusztus 31. - 20:07

minéltöben leszünk anál jobb bulilesz motyoo amugy szálás is van csak hozatok hálozsákot. akár tekerés is a környéken:) menetközbe minden kiderül minek tervezni elöre az mindég változik.
szívembõl szóltál.
engem Papa hívott (nem reku papa, egy másik, nem fórumos




bilincsrõl képeket légyszíííí

#7690
Írta 2010. augusztus 31. - 20:04


#7691
Írta 2010. augusztus 31. - 20:00

Egyértelmû h valamelyik szükséges, most éppen a hajtómû "bilincses" rögzítésénél tartunk.
Az ülés bilincses rögzítése sem rossz döntés. Ha kell képekkel tudok szolgálni, mert az én fekvõmön gyárilag van erre megoldás, szerintem okosan van kitalálva.
#7692
Írta 2010. augusztus 31. - 19:53


#7693
Írta 2010. augusztus 31. - 19:26

Bárki csak úgy odamegy oszt felvonulja magát? Még a végén mi is csatlakozunk majd...Aba napok! Tom2, Lompi, Zsizsi, Levi és jómagam is részt veszünk (elõre láthatólag) a felvonuláson. Ahogyan olvashattad, Tomi három trike-ot is hoz...
És mi a terv a felvonulás és az esti koncertek között? Túra a környéken?
Tanárúr masináján csak ámulok! Meg rajtatok. Öröm olvasni ezt a sok jó hozzászólást! Gratula mindenkinek, a tandemhez meg dupla kalappal

#7694
Írta 2010. augusztus 31. - 18:26

Tanár Úr ! Csilla helyén a hajtómûház (v.ülés) állítható lesz, lehet állítani a távolságot, vagy fixált ??? Szerintem nem rossz dolog, ha pár centit lehet finomhangolni.
Egyértelmû h valamelyik szükséges, most éppen a hajtómû "bilincses" rögzítésénél tartunk.
#7695
Írta 2010. augusztus 31. - 13:57

...
1. A torony magassága mekkora legyen (bicajon homlokcsõ) Ezen 150mm-re vettük. 1 1/8-os csapágyakkal.
2. Szembõl a torony dõlésszöge mekkora legyen? A rajzon 10 fok.
3. A torony utánfutás szöge is 10 fok a rajzon. Mennyi lenne a helyes? (a 20"-os kerék külsõ átmérõje ugye kb. 50cm)
Bike+ 20mm-es átütõagyhoz milyen tengely passzol? Minden 20mm-es? Bike+ ot sehol nem találok.
A torony magasságának 10 centit hagynék. untig elég és akkor nem lóg be annyira a teteje a lábtérbe.
szembõl a dõlésszög mindig a gumi támadáspontja. http://img0.tar.hu/t.../84140854.jpg#3
ügyelni kell hogy elférjen a tárcsa a csapágytól, a fékkonzol se legyen messze. én 15 fokra szoktam belõni.
utánfutást 12 fok dõléssel mondják az ideálisnak. (20"-os kerék inkább kb. 51 centi)
amit még a rajzhoz fûznék, hogy az elsõ ülés túlságosan elõl van. hosszú a boom így bemozog, a kormány+áttét meg nagyon a fenék alá szorul, kényelmetlen. a hátsó rugózás szerintem felesleges, + teher, + kivitelezést bonyolít.
hajtás két agyasan ahogy Pithon már írta

20-as átütõs agyhoz esztergáltatott 20-as csõtengely fog passzolni mert féloldalas tengely nem kapható boltban.


#7696
Írta 2010. augusztus 31. - 13:27



...ha erre a lapra még nem találtál volna rá, akkor itt keresd!
Van itt egy másik megoldás is, két aggyal. Szabadon választható áttételi arányok...

... és akkor a finomságnak még mindig meg van a helye a hátsó agyban...
#7697
Írta 2010. augusztus 31. - 12:33

#7698
Írta 2010. augusztus 31. - 11:17

Sima tandemmel van gyakorlatom, de rekun is ugyanez a helyzet: A max. pedálfordulatszám alacsonyabb mint szólóban, a nyomaték pedig dupla. Ennek megfelelõen hatalmas lánckerekeket lehet tenni elõre. Ja, és láncerõ is dupla, ezért izmos lánc kell rá. (Már ha közös láncon hajtjátok...)egy szokásos 3x9-es sor vagy valami különleges finomság
#7699
Írta 2010. augusztus 31. - 10:48

Szerintem Tanár úr arra gondolt a "hajtásláncon", hogy meg kell oldani, hogy egymástól függetlenül is tudjanak tekerni.
Egyébként nagyon tetszik a terv.
Pontosan! Tökéletesen megfelelõ ha azonos áttétellel megyünk, de bizony nagyon jó lenne ha egymáshoz képest nem lennénk "örökhajtósak".
(Gyk: bármelyikünk bármely pillanatban abbahagyhatná a tekerést úgy h közben a másik hajtja a jármûvet)
No, meg persze az is benne van a kérdésben h egy szokásos 3x9-es sor vagy valami különleges finomság

#7700
Írta 2010. augusztus 31. - 08:52

"Tom2, Lompi, Zsizsi, Levi és jómagam is részt veszünk (elõre láthatólag) a felvonuláson. Ahogyan olvashattad, Tomi három trike-ot is hoz...


Egyáltalán van olyan h kész van egy home made reku? :confused:
"hosszú tengelytávú gépeknél kevésbé érezni az úthibákat" ez geometriai tény
"minél közelebb ülsz a kerékhez-tengelyhez, annál több rezgés, rázkódás jön át" ez is tény.
Egy hosszú busz közepén kap legkevésbé hányingert az arra érzékeny
"elsõ 20"-as és kettõ is van belõle, tehát kétszer annyi döcit talál "
Csilla szerint ezeket fogom kikerülni és a hátsót belevezetni (ifjú koromban járogattam Velorex-szel)

"(ráadásul kisebb kerék)" Az elsõ 26-osról Tom2 lebeszélt (azt hiszem igaza van)
"Hajtáslánc? Ezek után minek cifrázni? Hátsókerék!" Hátsókerékmeghajtás, de hogyan?
Le se merem írni h hányféle idétlenebbnél idétlenebb kombinációt találtunk ki.
"Konzultációs lehetõség a hétvégi Aba napok! " Nagyon megfontolandó!
Van két meghívásunk programokra meg egy vendégvárás, de próbálkozni fogok!

Oda meg visszatekerni, erre elmegy az egész nap. Mivel menjünk, gyalog még lassúbb. Autó, motor meg nem oda való!
