
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#4741
Posted 2011. February 17. - 19:17


#4742
Posted 2011. February 17. - 18:57

#4743
Posted 2011. February 17. - 16:21

Egy központi csõ szépen a kerék ívére hajlítva, megfelelõ méretezés esetén hosszában elvágva sárvédõként is funkcionálhatna
Ötlet csupán, - Python idézett gondolata alapján: Valaminek (kisrobogók jutottak eszembe, de elsõre tágíthatod a keresés körét) a túlméretezett anyagú, vastag lemezû sárvédõje (vagy egy abból kivágott rész) megfelelõ lehet. Sajna sokminden ma már mûanyag, és azok most nem jók. Egy keresgélést esetleg megér...
#4744
Posted 2011. February 17. - 16:04

(hozok két kormányt is Beninek meg Péternek)
#4745
Posted 2011. February 17. - 15:46

Közel nulla!Nagy eséllyel lehet pozitív, bár én negatívnak rajzoltam. Maradjunk abban, hogy közel nulla!

Egyre inkább arra kezdek rájönni, hogy ez így nem tökéletes, mármint a recúgbens eleje. Már a mostani megvalósításban is egy kicsit nyeklik az eleje, valami merevítés kellene. Két oldalról támadnék:A szándékom ezzel inkább az ötletelés lett volna és nem véletlenül említettem meg a Huzatbájkot. Valami hasonló íves villa és hajtómû tartó konzollal a lábak alatt tudod tartani a merevítõket - talán még szép is. Így...
-az alsó merevítõk (nevén nevezve láncvillák) kevésnek tûnnek, ez most 13x1,2-esbõl van. Ezeket kellene cserélni mondjuk 20x1-esre. BTW van valakinek ilyen csöve?
-ami alapvetõen hiányzik, hogy a felsõ szívószálak nem merevítekenek a csavarodás irányában. Nem tudok jobbat annál, ami már korábban is felmerült, és a sofabike-on a minap újra megtaláltam, erre gondolok

#4746
Posted 2011. February 17. - 14:58

Nagy eséllyel lehet pozitív, bár én negatívnak rajzoltam. Maradjunk abban, hogy közel nulla!Szerintem egyértelmûen pozitív az utánfutása

A szándékom ezzel inkább az ötletelés lett volna és nem véletlenül említettem meg a Huzatbájkot. Valami hasonló íves villa és hajtómû tartó konzollal a lábak alatt tudod tartani a merevítõket - talán még szép is. Így...

#4747
Posted 2011. February 17. - 14:38

Az agyváltókat ált úgy tervezik, hogy a lánchajtás által kapnak egy kétszeres gyorsítást. Itt ez kimarad, tehát nagy száguldozás nem lesz. A lassító áttétel végén pedig várhatóan kikapar a kerék, azt már nem tudják kihasználni.
Csak akkor lehet jó a gyakorlatban is az egyébként érdekes alapgondolat, ha direkt nekik csinálnak egy, a szokásostól eltérõ áttételezésû váltót - no az meg drága lesz alighanem.
#4748
Posted 2011. February 17. - 14:18

Belefutottam egy jónak tûnõ ajánlatba, megrendeltem - ma megérkezett a csomag, ezért már merem ajánlani azoknak, akik ilyen irányba tervezik a fejlesztést.
SHIMANO Alfine Getriebenabe Inter 8 SG-S501 günstig kaufen im Online Shop www.roseversand.de
A csomag tartalmazza a SHIMANO Alfine Inter 8 SG-S501 agyváltót, a beépítõ készletet és a Rapidfire váltókart együtt 159E áron. Nincs benne lácfeszítõ. A szállítási költség 6E. A Raiffeisen banknál 5E volt az átutalás költsége. Az eurót pénzváltónál 272 alatt megkaptam - a bankokban jelentõsen drágább volt. Összesen 48eFt-ból meg tudtam vásárolni.
Úgy látom, hogy nagyobb beszerzéseknél érdemes a Rose-nél is szétnézni - a múltkor a lámpát is innen mutattam, annak is barátinak tûnt az ára az itthoniakhoz képest.
(Egyébként nem kapok tõlük százalékot...)
#4749
Posted 2011. February 17. - 14:03

Érdekes elképzelés! Szerintem egyértelmûen pozitív az utánfutása, a homlokcsõszöget elnézve valamivel sztem laposabb a Recúgbensénél, én 45 fokra tippelném, talán 45-50 között. Ami nekem nem tetszik, az a (valószínûleg) nagy Q-faktor: messze vannak a pedálok, terpeszben kell rajta tekerni. A másik pedig az alacsony hajtómû, nem hiszem, hogy ez így kényelmes (de ez a része valószínûleg "ízlések és pofonok").Én is találtam, illetve kaptam a Python freelist-rõl a következõ tervet.
Az esztétika szubjektív, de ez konkrétan tetszik. Kicsit hasonlít a "Recúgbensre".![]()
Mint imeretes, a Python problémája a negatív utánfutás, (ebbe most nem merülnék bele bõvebben) de a képek alapján ez kb 0! Az pedig már egy stabil 35-40 Km-es tempót feltételez. A másik érdekesség a hajtás, amit a Nuvinci görgõs fokozatmentes agyváltójával oldottak (?) vagy csak terveznek megoldani. Amennyiben megvalósul, akkor egy pofás és tiszta (nincs lánc) barangolós gép lehetne. Ötletadónak viszont mindenképpen jó!
De az, hogy nincs a pilóta elõtt semmi a kilátásában, állatira tetszik!! (de ezt gondolhattátok...)
#4750
Posted 2011. February 17. - 13:02

#4751
Posted 2011. February 17. - 12:32

Én is találtam, illetve kaptam a Python freelist-rõl a következõ tervet.
A másik érdekesség a hajtás, amit a Nuvinci görgõs fokozatmentes agyváltójával oldottak (?) vagy csak terveznek megoldani. Amennyiben megvalósul, akkor egy pofás és tiszta (nincs lánc) barangolós gép lehetne. Ötletadónak viszont mindenképpen jó!
Hasonlón én is elgondolkodtam pár hónapja. A felmerült problémák miatt elvetettem az ötletet, túl macerás itt-ott a dolog. Nagy kérdés, hogy nem kapar-e meg az elsõ kerék? Jut-e rá elég terhelés a súlyból? A súlypont itt hátrább van, mint a lengõorrúaknál, mert a pedál tengelye a kerék elõtti pozícióból a kerék tengelyéhez vándorol, a hajtó is hátrább ül.
Ha nem ragaszkodsz a fokozatmentességhez, akkor akár a Nexusoddal is el lehet játszani hasonlót. A tengelyvégeket csapágy belsejébe kell bújtatni, a lánckereket (azt a részt, amire a lánckerék szerelve van) rögzíteni a villához, a tengelyvégeket hajtókarral ellátni.
Ez utóbbi megint gyenge pont lehet elhajlás miatt. A tehermentesítõ mechanika megoldható persze, de ez elég sok meló és súly. További kérdés a garancia - õk nem erre tervezték...
Valószínû, hogy megfordulnak az áttételek (gyorsító - lassító viszonylatban), ami nem feltétlenül zûrös, csak egy sajátosság.
Átfûzni emiatt nem kell, úgy jó a kerék, ahogy van. Ha nem félted az agyat, és idõd is van rá, akkor egy próbát megérhet...
#4752
Posted 2011. February 17. - 11:41

Az esztétika szubjektív, de ez konkrétan tetszik. Kicsit hasonlít a "Recúgbensre".

Mint imeretes, a Python problémája a negatív utánfutás, (ebbe most nem merülnék bele bõvebben) de a képek alapján ez kb 0! Az pedig már egy stabil 35-40 Km-es tempót feltételez. A másik érdekesség a hajtás, amit a Nuvinci görgõs fokozatmentes agyváltójával oldottak (?) vagy csak terveznek megoldani. Amennyiben megvalósul, akkor egy pofás és tiszta (nincs lánc) barangolós gép lehetne. Ötletadónak viszont mindenképpen jó!

#4753
Posted 2011. February 16. - 22:52

#4754
Posted 2011. February 16. - 22:17

Valami lehet a dologban, de leginkább a rossz vagy rosszul beállított ülés tehet róla. A szivacs vagy a puhaság szerintem ebbõl a szempontból mellékes, inkább az eltalált forma számít. Mostanában a munkábajárós tizenéves montival csaptam pár kört, és már 10 km után jócskán zsibbadt szegény Ferdinánd. A régi csepel maratonon ilyet sosem tapasztaltam, pedig annak tényleg csak egy fröccsöntött mûanyag volt nyerge. Igaz, akkor ugyanezzel a magassággal feleennyi kg voltam. Nagyon szerettem azt a bringát, szó szerint kikopott alólam. Most majd egy nyitott fingcsatornájú ülést veszek a városi bringára, hátha az nem nyomja el a keringést a kényes helyeken.
Nekem is volt egy össztelós trekkingem városi használatra.Betekertem vele a melóba néha ismerõs volt a bizsergetõs érzés...:)Most az asszony régi bicójával járok amin egyenes derékkal ülök .Nekem ez lett a megoldás kulcsa.
Szerintem,ha rádõlsz zsibbad az tuti és akkor jön wc-zésnél a zuhanyrózsa effektus.

#4755
Posted 2011. February 16. - 17:43

. A régi csepel maratonon ilyet sosem tapasztaltam, pedig annak tényleg csak egy fröccsöntött mûanyag volt nyerge
én azt hittem az valami leharcolt darab az a nyereg de ezekszerint nem

Most hozta az egyik haverom hogy csináljam már meg, megnéztem, nem lötyög rajta semmi, fékbowdeneket kell megzsírozni meg a kerekeket kicentírozni és kész

#4756
Posted 2011. February 16. - 17:01

#4757
Posted 2011. February 16. - 16:20

Valami lehet a dologban, de leginkább a rossz vagy rosszul beállított ülés tehet róla. A szivacs vagy a puhaság szerintem ebbõl a szempontból mellékes, inkább az eltalált forma számít. Mostanában a munkábajárós tizenéves montival csaptam pár kört, és már 10 km után jócskán zsibbadt szegény Ferdinánd. A régi csepel maratonon ilyet sosem tapasztaltam, pedig annak tényleg csak egy fröccsöntött mûanyag volt nyerge. Igaz, akkor ugyanezzel a magassággal feleennyi kg voltam. Nagyon szerettem azt a bringát, szó szerint kikopott alólam. Most majd egy nyitott fingcsatornájú ülést veszek a városi bringára, hátha az nem nyomja el a keringést a kényes helyeken.Olvastátok?
Ritkítja a spermát a túl sok biciklizés - Kerékagy
Csak a hagyományos!
#4758
Posted 2011. February 16. - 16:00

#4759
Posted 2011. February 16. - 09:30

Természetesen cseréltünk és Gergõ is úgy érezte, hogy határozottabban kapaszkodik az Õ gépe!
Ez azért is érdekes, mert a kép alapján, -bár ez logikus lenne - nem extrém közeli az ülés pozíció a homlokcsõhöz.
(jelenleg Lompinál található)
#4760
Posted 2011. February 16. - 09:06

Amikor legutóbb Etyek környékén tekertünk, az volt az érzésem, hogy a Chilivel összehasonlítva az övé jobban mászik.
Nem lehetséges, hogy Gergõ miatt mászott jobban a bringája? Cseréltetek is?
A kikaparástól eltekintve egyébként elég jól mászok a lengõorrúval. Olyankor minden watt számít, és érzem a görgõveszteség kiesésének elõnyét.