Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#4741
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
5/4 es másfeles csõ kerék méretre meghajlitatni félbe vágni a belsejébe egy lemezcsik belehegeszt oszt jöhet a beton fal.
:D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4742
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts
kisrobogók jutottak eszembe

Pl. Babetta, Riga sárvédõ? 16"os kerekük van

#4743
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts

Egy központi csõ szépen a kerék ívére hajlítva, megfelelõ méretezés esetén hosszában elvágva sárvédõként is funkcionálhatna


Ötlet csupán, - Python idézett gondolata alapján: Valaminek (kisrobogók jutottak eszembe, de elsõre tágíthatod a keresés körét) a túlméretezett anyagú, vastag lemezû sárvédõje (vagy egy abból kivágott rész) megfelelõ lehet. Sajna sokminden ma már mûanyag, és azok most nem jók. Egy keresgélést esetleg megér...
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4744
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Valami hasonló tanács már elhangzott ezen a fórumon. Egy központi csõ szépen a kerék ívére hajlítva, megfelelõ méretezés esetén hosszában elvágva sárvédõként is funkcionálhatna. A gyári vázból kimûtött láncvillák ezek után már biztosan bírják a terhelést. Ezeket és a villákat nem bántanám. Amióta Lompi hozzányúlt a homlokcsõhöz az is javult, de jó-e? Egy misét talán megérne. Vasárnap (amennyiben az idõ kegyes lesz) megyek Lengõorrúfalvára.
(hozok két kormányt is Beninek meg Péternek)

#4745
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

Nagy eséllyel lehet pozitív, bár én negatívnak rajzoltam. Maradjunk abban, hogy közel nulla! :)

Közel nulla! ;)

A szándékom ezzel inkább az ötletelés lett volna és nem véletlenül említettem meg a Huzatbájkot. Valami hasonló íves villa és hajtómû tartó konzollal a lábak alatt tudod tartani a merevítõket - talán még szép is. Így... :)

Egyre inkább arra kezdek rájönni, hogy ez így nem tökéletes, mármint a recúgbens eleje. Már a mostani megvalósításban is egy kicsit nyeklik az eleje, valami merevítés kellene. Két oldalról támadnék:
-az alsó merevítõk (nevén nevezve láncvillák) kevésnek tûnnek, ez most 13x1,2-esbõl van. Ezeket kellene cserélni mondjuk 20x1-esre. BTW van valakinek ilyen csöve?
-ami alapvetõen hiányzik, hogy a felsõ szívószálak nem merevítekenek a csavarodás irányában. Nem tudok jobbat annál, ami már korábban is felmerült, és a sofabike-on a minap újra megtaláltam, erre gondolok
Feltöltött kép

#4746
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Szerintem egyértelmûen pozitív az utánfutása

Nagy eséllyel lehet pozitív, bár én negatívnak rajzoltam. Maradjunk abban, hogy közel nulla! :) Ahhoz, hogy pontosan lássuk kellene egy profil kép, amin jól meg lehetne szerkeszteni.
Feltöltött kép
A szándékom ezzel inkább az ötletelés lett volna és nem véletlenül említettem meg a Huzatbájkot. Valami hasonló íves villa és hajtómû tartó konzollal a lábak alatt tudod tartani a merevítõket - talán még szép is. Így... :)
Feltöltött kép

#4747
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts
Még egy gondolat az Evolution Bikehoz.

Az agyváltókat ált úgy tervezik, hogy a lánchajtás által kapnak egy kétszeres gyorsítást. Itt ez kimarad, tehát nagy száguldozás nem lesz. A lassító áttétel végén pedig várhatóan kikapar a kerék, azt már nem tudják kihasználni.

Csak akkor lehet jó a gyakorlatban is az egyébként érdekes alapgondolat, ha direkt nekik csinálnak egy, a szokásostól eltérõ áttételezésû váltót - no az meg drága lesz alighanem.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4748
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts
Szó volt korábban a hajtásrendszerrõl, az agyváltókról, a Shimano Alfine8 várható árcsökkenésérõl.
Belefutottam egy jónak tûnõ ajánlatba, megrendeltem - ma megérkezett a csomag, ezért már merem ajánlani azoknak, akik ilyen irányba tervezik a fejlesztést.

SHIMANO Alfine Getriebenabe Inter 8 SG-S501 günstig kaufen im Online Shop www.roseversand.de

A csomag tartalmazza a SHIMANO Alfine Inter 8 SG-S501 agyváltót, a beépítõ készletet és a Rapidfire váltókart együtt 159E áron. Nincs benne lácfeszítõ. A szállítási költség 6E. A Raiffeisen banknál 5E volt az átutalás költsége. Az eurót pénzváltónál 272 alatt megkaptam - a bankokban jelentõsen drágább volt. Összesen 48eFt-ból meg tudtam vásárolni.

Úgy látom, hogy nagyobb beszerzéseknél érdemes a Rose-nél is szétnézni - a múltkor a lámpát is innen mutattam, annak is barátinak tûnt az ára az itthoniakhoz képest.

(Egyébként nem kapok tõlük százalékot...)
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4749
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

Én is találtam, illetve kaptam a Python freelist-rõl a következõ tervet.
Az esztétika szubjektív, de ez konkrétan tetszik. Kicsit hasonlít a "Recúgbensre". :)
Mint imeretes, a Python problémája a negatív utánfutás, (ebbe most nem merülnék bele bõvebben) de a képek alapján ez kb 0! Az pedig már egy stabil 35-40 Km-es tempót feltételez. A másik érdekesség a hajtás, amit a Nuvinci görgõs fokozatmentes agyváltójával oldottak (?) vagy csak terveznek megoldani. Amennyiben megvalósul, akkor egy pofás és tiszta (nincs lánc) barangolós gép lehetne. Ötletadónak viszont mindenképpen jó!

Érdekes elképzelés! Szerintem egyértelmûen pozitív az utánfutása, a homlokcsõszöget elnézve valamivel sztem laposabb a Recúgbensénél, én 45 fokra tippelném, talán 45-50 között. Ami nekem nem tetszik, az a (valószínûleg) nagy Q-faktor: messze vannak a pedálok, terpeszben kell rajta tekerni. A másik pedig az alacsony hajtómû, nem hiszem, hogy ez így kényelmes (de ez a része valószínûleg "ízlések és pofonok").
De az, hogy nincs a pilóta elõtt semmi a kilátásában, állatira tetszik!! (de ezt gondolhattátok...)

#4750
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Volt már Pythonom, nem tervezem a közeljövõben egy másik építését.
Feltöltött kép

#4751
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts

Én is találtam, illetve kaptam a Python freelist-rõl a következõ tervet.
A másik érdekesség a hajtás, amit a Nuvinci görgõs fokozatmentes agyváltójával oldottak (?) vagy csak terveznek megoldani. Amennyiben megvalósul, akkor egy pofás és tiszta (nincs lánc) barangolós gép lehetne. Ötletadónak viszont mindenképpen jó!


Hasonlón én is elgondolkodtam pár hónapja. A felmerült problémák miatt elvetettem az ötletet, túl macerás itt-ott a dolog. Nagy kérdés, hogy nem kapar-e meg az elsõ kerék? Jut-e rá elég terhelés a súlyból? A súlypont itt hátrább van, mint a lengõorrúaknál, mert a pedál tengelye a kerék elõtti pozícióból a kerék tengelyéhez vándorol, a hajtó is hátrább ül.

Ha nem ragaszkodsz a fokozatmentességhez, akkor akár a Nexusoddal is el lehet játszani hasonlót. A tengelyvégeket csapágy belsejébe kell bújtatni, a lánckereket (azt a részt, amire a lánckerék szerelve van) rögzíteni a villához, a tengelyvégeket hajtókarral ellátni.
Ez utóbbi megint gyenge pont lehet elhajlás miatt. A tehermentesítõ mechanika megoldható persze, de ez elég sok meló és súly. További kérdés a garancia - õk nem erre tervezték...

Valószínû, hogy megfordulnak az áttételek (gyorsító - lassító viszonylatban), ami nem feltétlenül zûrös, csak egy sajátosság.

Átfûzni emiatt nem kell, úgy jó a kerék, ahogy van. Ha nem félted az agyat, és idõd is van rá, akkor egy próbát megérhet...
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4752
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Én is találtam, illetve kaptam a Python freelist-rõl a következõ tervet.
Az esztétika szubjektív, de ez konkrétan tetszik. Kicsit hasonlít a "Recúgbensre". :)
Mint imeretes, a Python problémája a negatív utánfutás, (ebbe most nem merülnék bele bõvebben) de a képek alapján ez kb 0! Az pedig már egy stabil 35-40 Km-es tempót feltételez. A másik érdekesség a hajtás, amit a Nuvinci görgõs fokozatmentes agyváltójával oldottak (?) vagy csak terveznek megoldani. Amennyiben megvalósul, akkor egy pofás és tiszta (nincs lánc) barangolós gép lehetne. Ötletadónak viszont mindenképpen jó!
Feltöltött kép

#4753
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts
picit nehéznek tartom, de azért nem rossz ;)

amp teló testvér

#4754
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 posts

Valami lehet a dologban, de leginkább a rossz vagy rosszul beállított ülés tehet róla. A szivacs vagy a puhaság szerintem ebbõl a szempontból mellékes, inkább az eltalált forma számít. Mostanában a munkábajárós tizenéves montival csaptam pár kört, és már 10 km után jócskán zsibbadt szegény Ferdinánd. A régi csepel maratonon ilyet sosem tapasztaltam, pedig annak tényleg csak egy fröccsöntött mûanyag volt nyerge. Igaz, akkor ugyanezzel a magassággal feleennyi kg voltam. Nagyon szerettem azt a bringát, szó szerint kikopott alólam. Most majd egy nyitott fingcsatornájú ülést veszek a városi bringára, hátha az nem nyomja el a keringést a kényes helyeken.


Nekem is volt egy össztelós trekkingem városi használatra.Betekertem vele a melóba néha ismerõs volt a bizsergetõs érzés...:)Most az asszony régi bicójával járok amin egyenes derékkal ülök .Nekem ez lett a megoldás kulcsa.
Szerintem,ha rádõlsz zsibbad az tuti és akkor jön wc-zésnél a zuhanyrózsa effektus.:)

#4755
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts

. A régi csepel maratonon ilyet sosem tapasztaltam, pedig annak tényleg csak egy fröccsöntött mûanyag volt nyerge


én azt hittem az valami leharcolt darab az a nyereg de ezekszerint nem :D
Most hozta az egyik haverom hogy csináljam már meg, megnéztem, nem lötyög rajta semmi, fékbowdeneket kell megzsírozni meg a kerekeket kicentírozni és kész :) Tényleg egy örök darab...

#4756
ooooobi

ooooobi

    vendég

  • fórumtag
  • 80 posts
városba olyan keró meg nyereg kell mint a profilképeden, azokkal nincs zsibbadás

#4757
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts

Olvastátok?

Ritkítja a spermát a túl sok biciklizés - Kerékagy

Csak a hagyományos!

Valami lehet a dologban, de leginkább a rossz vagy rosszul beállított ülés tehet róla. A szivacs vagy a puhaság szerintem ebbõl a szempontból mellékes, inkább az eltalált forma számít. Mostanában a munkábajárós tizenéves montival csaptam pár kört, és már 10 km után jócskán zsibbadt szegény Ferdinánd. A régi csepel maratonon ilyet sosem tapasztaltam, pedig annak tényleg csak egy fröccsöntött mûanyag volt nyerge. Igaz, akkor ugyanezzel a magassággal feleennyi kg voltam. Nagyon szerettem azt a bringát, szó szerint kikopott alólam. Most majd egy nyitott fingcsatornájú ülést veszek a városi bringára, hátha az nem nyomja el a keringést a kényes helyeken.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#4758
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts
Olvastátok?

Ritkítja a spermát a túl sok biciklizés - Kerékagy

Csak a hagyományos!
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4759
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Viccelsz? Tréfálkozol? Na, most sértõdtem meg!
Természetesen cseréltünk és Gergõ is úgy érezte, hogy határozottabban kapaszkodik az Õ gépe!
Ez azért is érdekes, mert a kép alapján, -bár ez logikus lenne - nem extrém közeli az ülés pozíció a homlokcsõhöz.
(jelenleg Lompinál található)

#4760
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Amikor legutóbb Etyek környékén tekertünk, az volt az érzésem, hogy a Chilivel összehasonlítva az övé jobban mászik.


Nem lehetséges, hogy Gergõ miatt mászott jobban a bringája? Cseréltetek is?

A kikaparástól eltekintve egyébként elég jól mászok a lengõorrúval. Olyankor minden watt számít, és érzem a görgõveszteség kiesésének elõnyét.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám