Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#4541
Posted 2011. March 02. - 18:43

Új vagyok a fórumon.
Rekumbens tringát építek,ehez keresek pár dolgot.
Tudnátok segíteni lustálkodó,semmittevõ kerék beszerzésében?
Üdv.Péter
#4542
Posted 2011. March 02. - 17:02

Olyan õsziesnek tûnik ez a kép. Nyárra ez nem lesz jó.Na, ilyesmibõl tervezek nyárra pár százat:
http://www.bing.com/...1OTE5LmpwZw.jpg
Azon gondolkodom, hogy mivel vágjak neki. Valószínûleg a Bacchetta lesz az, 20-as elsõ kerékkel. Lényeg: alacsony sebességgel tudjak kanyarodni. Felfelé, belsõ íven, természetesen.

Mennyi az az alacsony sebesség?
Mi az elmúlt nyáron itt melegítettünk a komolyabb hágókra.

Az aszfalt minõsége kiváló, (Silvretta nyugati oldal), és a két kerék varázsa, mélyen dönthetõ. Szerintem trike-kal már rég felborultam volna.
Nekem is ez a gondom.Azon gondolkodom, hogy mivel vágjak neki.
Egyébként hova készülsz?
#4543
Posted 2011. March 02. - 13:22

Én a majdnem abszolút LWB-s vonalat képviselem. Amerika a kényelmérõl (is vagy sajnos) híres ezért is terjedtek el és használják elõszeretettel.
Elõnye még szerintem az alacsony hajtómû magasság, mármint azoknak akik ne annyira kedvelik ha a fejük felett kell tekerni.
Azt szokták még hátrányukra írni, hogy lassúak, de ez is mint minden relatív, én egy hosszú túrán a 25-30 közti átlaggal elégedett vagyok, azt pedig az LWB-k is tudják.
Ez itt egy Tour Easy:
http://www.youtube.com/watch?v=76CPx_frrpQ
#4544
Posted 2011. March 02. - 11:40

20 év múlva talán meg lesz rá a keret és akkor 30 évet fiatalodok vele...Egy kis érdekesség Miskolcról...

de azért kiváncsi lennék hegynek felfele ,hogy horpad az aksi:)
#4545
Posted 2011. March 02. - 10:40

#4546
Posted 2011. March 02. - 09:56

Az "LWB"(remélem ezt is jól írtam, hosszúra gondolok) a nagy fordulóíven kívül van-e más negatívuma?Azt olvastam Amerikában kedvelik, na-de ott széles nagy utak vannak.
Szia !
Én a majdnem abszolút LWB-s vonalat képviselem. Amerika a kényelmérõl (is vagy sajnos) híres ezért is terjedtek el és használják elõszeretettel.
Elõnyei :
- hosszú tengelytávjának köszönhetõen nagyon stabil - szerintem - a legstabilabb vonal, kiszámítható az irányítása.
- nem akad be a sarok, mert a hajtómû mögött foglal helyet a kerékpáros
- jól beülhetõ, kevés dolog van útban (kevesebb, mint egy prosztata kerékpáron, vagy a többi fajta rekunál)
- lehet kanyarodás közben is tekerni
- nagyon jól pakolható
- kényelmes, mert a hosszú váz miatt kellõen ruganyos.
- kezdõknek ez ajánlható legbátrabban
Hátrányai :
- méretei miatt nehéz szállítani, elrakni (ha 20" nagyobb kerekei vannak, akkor hajajjj)
- az elsõ keréken kisebb a terhelés ezért könnyebben megcsúszik.
- inkább hátsó keréke jut a jelentõsebb terhelés a kialakításánál fogva
- 180 fokos kanyarhoz kell tér, bár éppen azért mert a sarok nem akad be meglepõen könnyen meg lehet fordulni, de az tény, hogy kell hozzá terület
- a több anyag miatt nagyobb súllyal bír.
#4547
Posted 2011. March 02. - 09:45

A kormány rajta a tüzesen, de még kipróbálni sem tudtam,csak a szobában. Tanulság: 4m-nél rövidebb helyiségben ne bringázz, mert nagyon fognak kopni a fékpofák! Szét kellene szedni egy kis kozmetikázáshoz, és fényezésre is, de ebben az idõben még azt sem lehet. Most szomorított el ReiszBandi, hogy a tavaszra még 3 hetet várni kell.
#4548
Posted 2011. March 02. - 09:08



A választás mindig nehéz és ilyenkor a reku elõnye -a széles fajta és típus választék - hátránnyá válhat.
Tapasztalatom szerint a legtöbben SWB-vel kezdenek, ez egy kellemes mindenes akár városi, akár túra használatra. Amikor ráérzel az ízére, már könnyebb lesz kiválasztani a hozzád legjobban passzoló stílust.
Elõször is állíts fel egy követelmény rendszert arról, hogy mire szeretnéd használni! Általános válasz: mindenre!

Nézzünk pár példát: Papa outis barátaival teker, neki egy könnyû és gyors gépre van szüksége. Isu és Benji nagyobb távolságokat tekernek, itt már nõ az önsúly és a váz merevség, illetve a köpeny mérete a komfort érdekében. A költséghatékony megoldások fontosabbak a szempont rendszerükben mint a könnyû alkatrészek használata. Az én egyik gépem a több napos túrázós, csomagszállítós stílust viszi. Agydinamó, agyváltó, össztelós váz, profi világítás és telefontöltõ(!) stb. van rajta. Ami még van rajta, az a 24 kg. önsúly! Ha szállítani kell, akkor csak a tetõtartón tudom.

A másik egy eltérõ követelmény rendszer szülötte. Könnyû és egyszerû szállíthatóság. "Szaladjunk le Visegrádra tipus". Ez egy tízessel könnyebb és a könnyû alkatrészeknek köszönhetõen is, sokkal fürgébb. A szállítása és tárolása is egyszerûbb, könnyen elfér a táskájában a hátsó üllésen,de a komfort fokozata kisebb.


Meg van a helye a hosszú és a rövid tengelytávnak, az alacsony vagy magasabb építésnek, az alsó vagy felsõ kormánynak, a lánc vagy agyváltónak, elsõ vagy hátsókerék hajtásnak. És akkor még nem is beszéltünk a több nyomon haladó változatokról...
Tehát elsõ lépésként állítsd fel a követelmény rendszert, mire is szeretnéd használni?
#4549
Posted 2011. March 02. - 07:53

http://www.bing.com/...1OTE5LmpwZw.jpg
Azon gondolkodom, hogy mivel vágjak neki. Valószínûleg a Bacchetta lesz az, 20-as elsõ kerékkel. Lényeg: alacsony sebességgel tudjak kanyarodni. Felfelé, belsõ íven, természetesen.
#4550
Posted 2011. March 02. - 07:33

ne legyenek prekoncepcióid! Tiszta lappal induljon minden bringa, amire ráülsz! Mi itt hajlamosak vagyunk teledöngicsélni egymás agyát a saját véleményünkkel, ugyanakkor mindannyian más céllal használjuk a bringáinkat és más az ízlésünk. Persze érdemes mások tapasztalatait olvasgatni, AKKOR HA jól ismered azokat az embereket. Mert pl. teljesen mást jelent a "gyors bringa", egy versenyezgetõnek és egy munkába járónak.
#4551
Posted 2011. March 02. - 00:26

Köszönöm a lehetõséget Reku Papa, élni fogok a vele. Pont azt a két típust ajánlottad fel ami között hezitálok. Elõször ami tetszett egy 3kerekü "flavo" ahol a gyerek hátul ül. Aztán az alacsonyak közül a"KA GDF a tengerparton (kevesebb erõ vész kárba nincs plusz görgõ),a másik szerelem, "troytec"(nem kapar ki hegyre menet, viszont a fránya görgõ) Ti biztosan ismeritek ezt is. A Darth Vader frenetikus poén szerintem. Nem a sebesség miatt tetszik hanem az alacsony üléspozíció miatt (bár lehet, hogy zavarna közúton autók között mivel nem látnak, és nem is oda való). Szerintem ez stabilabb mint a hagyományos, ha tévedek kérlek javítsatok ki. A lengõnél az lenne a kérdésem nehezebb elindulni mint egy hagyományossal? Azt gondolom kicsit kacsázik vele az ember induláskor, meg nagy erõkifejtésnél is (jó lenne emlékezni gyermekkorom elsõ triciklis próbálkozásaira, miképp viselkednek az erõviszonyok). Bár ha belegondolok a hagyományosra is igaz ilyenkor. Az "LWB"(remélem ezt is jól írtam, hosszúra gondolok) a nagy fordulóíven kívül van-e más negatívuma?Azt olvastam Amerikában kedvelik, na-de ott széles nagy utak vannak. A kettõ köztes alternatívája még a challenger forma ha jól gondolom. Bár most a press2xr2 tetszik a legjobban. Mint a második kép, amit küldtél. A youtube-on láttam egy Árpi nevû srácnak is ilyenje van(remélem jól írtam a nevét). 140 Mb van lementve abból ami tetszik, nehéz lesz választani. Bár még azt sem döntöttem el 2 vagy 3 kerék. A harmadik képet "first tour elefant" néven mentettem, utólagos engedelmeddel. Remélem nem sértettem szerzõi jogokat. Kérném hibás gondolatmenetemet javítani, tévedéseimre reagálni szíveskedjetek.
Köszönettel:Zé
Még egyszer elnézést Isuka!
#4552
Posted 2011. March 01. - 23:12

Jól van, megbocsátok. Béke poharaira:DSziasztok!
Elnézést Isuka!!! Sok sörömbe fog ez kerülni,mivel elnéztem!
#4553
Posted 2011. March 01. - 22:43

#4554
Posted 2011. March 01. - 21:13

azért kérdeztem a magasságodat, mert van itt 3 féle fekvõ,
Bacchetta Bikes Touring And Commuting - Giro 26 ATT
Bacchetta Bikes Touring And Commuting - Bella
https://lh3.googleus...ur_elephant.jpg
ebbõl az elsõ számodra sajnos nem ajánlott, mert nem ér le róla a lábad. Pedig az a leggyorsabb! A másik kettõt szívesen rendelkezésedre bocsájtom egy próba erejéig, ha beüt a jobb idõ.
#4555
Posted 2011. March 01. - 20:30

#4556
Posted 2011. March 01. - 19:07

Szia Reku Papa a magasságom 174 cm. Szia Python, erre gondoltam én is, az infókra, melyik ennek annak a típusnak, a jó és a rossz tulajdonságai. Szia Szélvész (sajna)nem velem leveleztél. Szia Iluska nem találkoztunk még, és csodálkozom hogy Reku Papát se láttam még. Igaz elég nagy ez a város, és az utóbbi években leszoktam a tekerésrõl mindenhova autóval jártam.Ezen szeretnék változtatni. Még csak most nézegetem ezeket a gépeket és meglepõdve tapasztalom milyen tempóra képesek.Tetszett egy videó ahol a burkoltakat megállították és megbüntették gyorshajtásért.Eddig el se mertem képzelni hogy lehet így tekerni.Vettem a mérleget ráállva sok Kg, mérleg nekitámaszt a kádoldalnak, hátam az ajtófélfának 65Kg-nál recsegett a csempe és az itong."Heurépa" múkodik!!!
Nem is bolondok háza, vagy mégis mert a mai korba a sport szerelmeseit nézik furcsának, pedig nem így kellene lennie.
Köszönöm a biztatásotokat,remélem mindenkinek válaszoltam. Üdv Zé
#4557
Posted 2011. March 01. - 17:33


#4558
Posted 2011. March 01. - 12:14

(De tekerni csak akkor láttam, mikor eljött megmutatni a hátast.)
#4559
Posted 2011. March 01. - 11:31

#4560
Posted 2011. March 01. - 09:45

Sziasztok!
Üdv Zé
Van még hely a zártosztályon, szivesen látunk!
