Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#4341
Posted 2011. March 09. - 22:51

Köszönöm a tegnapi lengõ-orrú próbát!!! Fantasztikus élménnyel lettem gazdagabb !!! Nekem is kell egy ilyen, már neki is fogtam a fabrikálásának.
Üdv Zé
#4342
Posted 2011. March 09. - 21:55

Ennyit tudok róla.
Köszi! Én még ennyit se, mert a híreknél még mindig csak a Bringaexpo van.
#4343
Posted 2011. March 09. - 20:59

#4344
Posted 2011. March 09. - 20:37

Errõl lehet valami közelebbit tudni? Vagy nem lesz annyira más?
#4345
Posted 2011. March 09. - 17:41


Mûködõ bicikli a 3D-nyomtatóból « Alternatív Energia - alternatív energia hírportál
#4346
Posted 2011. March 09. - 16:23

Na ezért lett benne a "törés" a kerék íve helyett
De sajnos nem az esztétika a legnagyobb baja, hanem az, hogy nem merevít rendesen... De azért itt hangúlyozni kell, hogy NEM ROSSZ a merevsége!!!!!! Nem arról van szó, hogy nagyon elfordul a középrész. Csak annyirõl, hogy kicsi játék van benne, ha az ember nagyon megtapossa. Ez az én szokásos szõrszálhasogatásom, a legtöbben leszarnák - és vszeg le is szarjá(to)k. (Ez nem baj, könnyebb az életetek
![]()
)
De ha valaki tud embert, aki vékonyfalú nagyobb átmérõjû csövet (mondjuk egy 40x1-es vag 40x1.5-es csövet) tud hajlítani, szóljon, és már viszem is az anyagot és hegesztjük be a mostani fél colos helyére! Addig is marad ez.
Nem szarjuk le. Legalábbis én biztosan nem. Szokásom mindent túlméretezni. A tüzes súlya is majd 20 kg, de most csináltam újra az elejét a csavarodás miatt. A villanyak kapott egy merevítõbordát és a villaszárba most esztergálják a betétcsövet . Néhány (kiló)grammnak nem nézek oda. A biztonságérzet nekem megér ennyit. (lakatos betegség

#4347
Posted 2011. March 09. - 14:40

#4348
Posted 2011. March 09. - 14:18

Ugyan ez a mozgás már a kezdeti filmeknél is látható volt (ha benne volt a képben). Nekem is elõször a filmeken tûnt fel, utána már szándékosan állítottam be erre a kamerát, hogy követhessem a változásokat. Itt a helyzet speciális, hiszen nagyobb terhelés éri a kormányt is. Csinálok majd egy olyan felvételt, ahol csak a lábbal terhelek, illetve egy olyat ahol fogom a kormányt. Nem tudom lesz-e különbség?
Ezzel a géppel is sokan mentek már, többek között Te is. Senki nem érezte ezt a mozgást. Mi mozog? A kormány a hajtómûhöz képest vagy a hajtómû a kormányhoz képest? Mint írtam nekem is a filmen tûnt fel elõször. Szabadkézi kameratartással ezt soha nem vettem volna észre.
Készíts egy almatartót a homlokcsõre és ellenõrizd a Recugbens kimozdulását ehhez képest. Lehet hogy kisebb lesz. Most már engem is érdekelne egy ilyen film. Lehet,majd megcsinálom ezt más kerókon is, hogy legyen egy összehasonlítható adatbázis.
#4349
Posted 2011. March 09. - 14:04

A Balaton kört és Maratont én mostam, kevertem össze! Bocsánat!
Motyó, ha már leszarásról van szó... Amennyiben megnézed azokat a videókat, ahol az Elephant kormányán lévõ tartóban van fixen a telefonom, jól látszik, hogy a kormányhoz, telefon objektívhez képest folyamatos elmozdulásokat produkál a lámpa, tehát a hajtómû is. Pl. itt 2'40 környékén. Ez az eltérés sok mindenbõl adódik. A kormánytól a hajtómûig sok csatlakozás, forgáspont, bekötés vagy csavaros rögzítés, bilincs stb. van. Menet közben ebbõl semmit nem érzek, de egy Visegrádi kanyar alkalmával, kis tányéron és alacsony fokozatban már lábbal is érezhetõ volt az elmozdulás. Ez nagyjából azon a határon volt, amikor oly kicsi volt a sebesség is, hogy már nem tudtam egyensúlyban tartani.
Ez volt a legfõbb oka annak is, hogy a három tányérból a középsõt leszereltem és a kistányért két foggal nagyobbra cseréltem. Van az az áttétel, ahol a gyári gyémánt vázat is el lehet húzni, de van ennek értelme? Nekem a legkisebb fokozat megállapításakor a 6-8 Km./h sebesség tartása a cél. Ez az egyensúly határ. Ennél alacsonyabb sebesség esetén inkább tolom.
Hû, szépen táncol az eleje! Ehhez képest nálam meg se moccan... persze nyilván (nálam) a merev vázzal kapcsolatban erõsebbek az elvárások, mint (nálad) a telós elejével. Na de épp ezért vetettem fel, hogy kinél hogy viselkedik ez a csavarodós móka, hogy megtudjam: általános jelenségrõl van szó (én gyanítom, hogy igen) vagy csak nálam nagyon szar valami...
#4350
Posted 2011. March 09. - 12:50

Motyó, ha már leszarásról van szó... Amennyiben megnézed azokat a videókat, ahol az Elephant kormányán lévõ tartóban van fixen a telefonom, jól látszik, hogy a kormányhoz, telefon objektívhez képest folyamatos elmozdulásokat produkál a lámpa, tehát a hajtómû is. Pl. itt 2'40 környékén. Ez az eltérés sok mindenbõl adódik. A kormánytól a hajtómûig sok csatlakozás, forgáspont, bekötés vagy csavaros rögzítés, bilincs stb. van. Menet közben ebbõl semmit nem érzek, de egy Visegrádi kanyar alkalmával, kis tányéron és alacsony fokozatban már lábbal is érezhetõ volt az elmozdulás. Ez nagyjából azon a határon volt, amikor oly kicsi volt a sebesség is, hogy már nem tudtam egyensúlyban tartani.
Ez volt a legfõbb oka annak is, hogy a három tányérból a középsõt leszereltem és a kistányért két foggal nagyobbra cseréltem. Van az az áttétel, ahol a gyári gyémánt vázat is el lehet húzni, de van ennek értelme? Nekem a legkisebb fokozat megállapításakor a 6-8 Km./h sebesség tartása a cél. Ez az egyensúly határ. Ennél alacsonyabb sebesség esetén inkább tolom.
#4351
Posted 2011. March 09. - 11:59

Kezdenek keveredni a dolgok, már 3 Balatonos tekerésrõl beszélünk:
Pelso
Balaton körül verseny közúton haladva, része a Magyar Kupasorozatnak, a szintidõ ha jól emlékszem 6:30.
Balaton maraton
Azonos szerverzés, a Pelsoval azonos útvonal, a különbség annyi, hogy
-nem része a kupasorozatnak
-10 perccel késõbb van a rajt
-10 óra a szintidõ
Balaton kör
Semmi köze a fentiekhez, kerékpárúton szervezett Balatonkerülés.
A Tour de Pelso és a Balaton Marathon egy és ugyanaz a rendezvény. Névhasználati jogi huzavona van vagy volt, nem tudom pontosan. Hogy valaki versenyzõ avagy túrázó, az attól csupán függ, hogy verseny közben lehagyta-e õt a versenyzõk végén haladó mentõautó. A mentõt visszaelõzni tilos. Aki lemaradt, az is ugyanúgy versenyezhet tovább, a fõúton, de már rendõri biztosítás nékül, a KRESZ-t betartva. A rajtszáma mint afféle útvonalengedély mûködik. Csak a túrázóknak van szintidõ, ez a 10 óra. Aki késõbb ér be, az nem kap emléklapot és a startnál kapott sorsjegye nem vesz részt a sorsolásban. Ennyi.
#4352
Posted 2011. March 09. - 11:51

#4353
Posted 2011. March 09. - 11:46

Igen, ez is felmerült. De amíg nem alakul ki az elejének a végleges formája, nem fogok üvegszálas sárvédõvel szórakozni...Motyoo, ha maradna a jelenlegi csõ idom akkor arra gondolnék, hogy lehetne mûanyagból/üvegszálból készíteni két oldalra sárvédõ lemezeket.
"Lompi, nem tudnál nagyobb ívet hajlítani, hogy a csõ kövesse a kerék formáját?"Egyéni privát véleményem, hogy ezt a csövet lehetett volna a kerék átmérõjének megfelelõ méretûre ívelni. Vagyis a kerék és a csõ közötti távolság nagyjából mindenhol egyforma lehetne. Esztétikusabb is lenne.
"Nem"
Na ezért lett benne a "törés" a kerék íve helyett



De ha valaki tud embert, aki vékonyfalú nagyobb átmérõjû csövet (mondjuk egy 40x1-es vag 40x1.5-es csövet) tud hajlítani, szóljon, és már viszem is az anyagot és hegesztjük be a mostani fél colos helyére! Addig is marad ez.
Kezdenek keveredni a dolgok, már 3 Balatonos tekerésrõl beszélünk:A Balaton Marathonhoz
Pelso
Balaton körül verseny közúton haladva, része a Magyar Kupasorozatnak, a szintidõ ha jól emlékszem 6:30.
Balaton maraton
Azonos szerverzés, a Pelsoval azonos útvonal, a különbség annyi, hogy
-nem része a kupasorozatnak
-10 perccel késõbb van a rajt
-10 óra a szintidõ
Balaton kör
Semmi köze a fentiekhez, kerékpárúton szervezett Balatonkerülés.
#4354
Posted 2011. March 09. - 11:35

Gondolom az Elephantra fáj a fogad...Esetleg kölcsön is adnád a túrára?
Jelenleg betegen fekszem itthon és valószínûleg a hét vége elõtt nem is tudom majd használni.
Nagy kockázat egy ismeretlen kezdõ számára egy alkatrész árban is több százezret kóstáló bringát felügyelet nélkül kölcsönadni, de ha biztonságosan tudod tárolni Vasárnapig, akkor hívj fel.
#4355
Posted 2011. March 09. - 11:23

Én Békéscsabán leszek, de a Chili marad! Jelenleg Murlánál pihen, de azt gondolom, hogy a hétvégi túrára nem ezzel megy...
Nem válaszoltam a kérdésedre, de meglehetõsen sûrûek voltak az elmúlt napok. Ha Attila végez a teszttel, akkor megy a gép Zétához és lehet, hogy ott is marad. Majd meglátjuk!
Összességében egy "stabil" állandó gépem van és az Elephant, amivel Te is mentél. A Chili akár marad, akár megy, elfér az ormányos mellett. Jól jön, ha valaki csatlakozni szeretne valamelyik túránkhoz. A válaszom, ezért számodra nem kedvezõ. Azt javaslom, hogy vedd fel Lompival a kapcsolatot, mert vele egészen költséghatékony megoldásokat lehet összehozni!
Köszönöm az infókat!
Esetleg kölcsön is adnád a túrára (persze elõtte összeszoknánk az udvarban)?
Igazából nekem is ilyen gép motoszkál a fejemben, mint a Chili, csak agyváltóval. Egyszerû és szép formás.
Beszélek majd Lompival, csak a terveim most biztosan tolódni fognak

Az viszont biztos, hogy elõbb-utõbb még összehozok egy saját rekut!
#4356
Posted 2011. March 09. - 07:59

Rekus szempontból ez úgy néz ki, hogy nevez az ember a versenyre, a rekusokat az utolsó csoportban indítják, hogy az élmezõnynek ne aggassanak. Rajt után viszont lehet versengeni a rengeteg hobbista outis és montis között. Nekem ez a társaság is meg fog felelni, nem tartok tõle, hogy unatkozni fogok, se attól, hogy nem lesz sikerélményem. A Balaton-kör lapos és hosszú, nagyon rekusnak való. Sok outis skalp fog az övemen fityegni a végére.
A nevezési díj valóban nem kevés, de ha levonja belõle az ember egy névre feliratozott mez árát, már nem olyan sok, és amit cserébe kap az ember, az a fõúton való izgalmas versenyzés lehetõsége, sok bringás között. Az, hogy valami frissítõ, és oklevél is lesz mindenkinek, az számomra másodlagos.
Az, akinek egyik kezében fagyival/lángossal/sörrel való, kedélyes bringázgatáshoz van kedve, az ne ide nevezzen! Ez egy verseny. A Pelso a komolyaké, a Marathon a félpuhányoké. Rajta félpuhányok!
Én úgy terveztem hogy reggel megyek, este jövök. De ha van társaság, elõtte-utána egy-egy sátoros ottalvásban is benne vagyok.
#4357
Posted 2011. March 09. - 07:33

ezek szerint mehetek sarazni az új géppel?Én Békéscsabán leszek


Pistinél a boltban bent lesz a fék,SÛRÛ megjavította...
#4358
Posted 2011. March 09. - 01:05


A jogdíjról, itt és most nyílvánosan lemondok! Gondolom, kellõ ellenszolgáltatás fejében meghajlítana pár vasat.

Az én fejemben már egy másik váz körvonalazódik...
#4359
Posted 2011. March 09. - 00:24

Én Békéscsabán leszek, de a Chili marad! Jelenleg Murlánál pihen, de azt gondolom, hogy a hétvégi túrára nem ezzel megy...
Nem válaszoltam a kérdésedre, de meglehetõsen sûrûek voltak az elmúlt napok. Ha Attila végez a teszttel, akkor megy a gép Zétához és lehet, hogy ott is marad. Majd meglátjuk!
Összességében egy "stabil" állandó gépem van és az Elephant, amivel Te is mentél. A Chili akár marad, akár megy, elfér az ormányos mellett. Jól jön, ha valaki csatlakozni szeretne valamelyik túránkhoz. A válaszom, ezért számodra nem kedvezõ. Azt javaslom, hogy vedd fel Lompival a kapcsolatot, mert vele egészen költséghatékony megoldásokat lehet összehozni!
Nem tudom miért nem csináltok Lompival sorozatot abból a Chili-bõl. Egyszerûen szétszedik az emberek, soha sincs nálad. Most már tud hegeszteni is a cimbora

#4360
Posted 2011. March 08. - 23:29

Nem válaszoltam a kérdésedre, de meglehetõsen sûrûek voltak az elmúlt napok. Ha Attila végez a teszttel, akkor megy a gép Zétához és lehet, hogy ott is marad. Majd meglátjuk!
Összességében egy "stabil" állandó gépem van és az Elephant, amivel Te is mentél. A Chili akár marad, akár megy, elfér az ormányos mellett. Jól jön, ha valaki csatlakozni szeretne valamelyik túránkhoz. A válaszom, ezért számodra nem kedvezõ. Azt javaslom, hogy vedd fel Lompival a kapcsolatot, mert vele egészen költséghatékony megoldásokat lehet összehozni!