Kivont vastagkolbásszal csak a kutya után kellett volna szaladnod. Hidd el, ha akkor utoléred ,ma már biztosan kedvelne.A kutyákkal nekem csak a bajom van. Nagy ívben kerülöm õket. Amúgy is félek mindtõl, a biciklin meg nem is tûrnek. Egy fegyverem volt egyszer egy ellen: vastagkolbász. Kikaptam ijedtemben a szatyorból, rákiáltottam a kutyára, és a fejem felé emeltem (a kolbászt, nem a kutyát). Én lepõdtem meg leginkább: elszaladt! (a kutya, nem a kolbász)
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#4241
Írta 2011. március 14. - 22:18

#4242
Írta 2011. március 14. - 22:17

Mivel szerkezet lakatos vagyok,úgy gongolom hogy erõs lesz,és bírja a kiképzést.
Egyébként ha minden jól megy a 650 ezer töredékébõl kijön.
#4243
Írta 2011. március 14. - 22:16

...a tengelycsonk jobban viseli a csavaró erõket fékezéskor...
A villába fogott kereket meg nem csavarja a fékezés.

Bár... Ez csak dobfékre, meg a felnifékekre igaz. Ha tárcsafékre gondolok, az csavarja ám azt a villaszárat, amin a féknyereg van, tehát akkor már valóban erõsebb alkatrészekre van szükség, akkor meg tényleg érdemes a tengelycsonkos futómûre gondolni...
#4244
Írta 2011. március 14. - 22:12

Milyen volt?

Ilyesmi. És én is nagyon féltem rajta a kutyáktól.
#4245
Írta 2011. március 14. - 22:08

Milyen vastag a tengelycsonk?
túl vastag, maradjunk annyiban

Egyébként sima 1''-os villa megy bele, menetes csapággyal, a csapágy csészéjénél kivan marva ameddig belesüllyed, de egyébként 5-ös falvastagságú acélcsõ....vagy 30 deka egy darab....szóval nagyon vastag.
Jade, ez nemis a tengelycsonk, hanema kormánnyak csõ...
A tengelycsonk 20-as átütõs agyba való, 3-as falvastagsággal. Remélem ezt az egyet nem méreteztem alul.
#4246
Írta 2011. március 14. - 22:02

Csakhát nincs 650 ezrem rá XD
#4247
Írta 2011. március 14. - 22:01

#4248
Írta 2011. március 14. - 21:54

A kutyákkal nekem csak a bajom van. Nagy ívben kerülöm õket. Amúgy is félek mindtõl, a biciklin meg nem is tûrnek. Egy fegyverem volt egyszer egy ellen: vastagkolbász. Kikaptam ijedtemben a szatyorból, rákiáltottam a kutyára, és a fejem felé emeltem (a kolbászt, nem a kutyát). Én lepõdtem meg leginkább: elszaladt! (a kutya, nem a kolbász)
Ez tetszett

Nade tráfét félretéve, tényleg veszedelmesek tudnak lenni....fõleghogy 80-90 centi magasságban van a fejem.:S
Amúgy én azért választotam a tengelycsonkot, mert bonyolultabb ugyan, de kevesebb anyag jóval. Meg szerintem a tengelycsonk jobban viseli a csavaró erõket fékezéskor, de persze ezis méretezés kérdése. De ez csak én gondolatmenetem.

#4249
Írta 2011. március 14. - 21:44

....szóval kóbor kutyákat nagy ivben kerülni a rekukkal, mert egy jobban megtermett dög a fejünk szintjén van kb....legalábbis nekem.
A kutyákkal nekem csak a bajom van. Nagy ívben kerülöm õket. Amúgy is félek mindtõl, a biciklin meg nem is tûrnek. Egy fegyverem volt egyszer egy ellen: vastagkolbász. Kikaptam ijedtemben a szatyorból, rákiáltottam a kutyára, és a fejem felé emeltem (a kolbászt, nem a kutyát). Én lepõdtem meg leginkább: elszaladt! (a kutya, nem a kolbász)
#4250
Írta 2011. március 14. - 21:39

Abszolút igazad van,nem kell tökéletesen ragaszkodni a gyári megoldásokhoz.
Pld.,a chellenge kormányvégén lévõ váltókarok helyett én a gépembe normál kerékpárba való Rapid fire plus rendszerû kormány alatt lévõ pozicionált váltókarját fogom beépíteni,ami tökéletesen illeszkedik a kormányhoz,és sokkal kényelmesebb egyszerûbb vele a váltás mint a gyárival.
Miért ne alkossunk mást mint a gyári. Ettõl lesz egyedi,és talán jobb is.
#4251
Írta 2011. március 14. - 21:38

Nekem is volt trájkom, méghozzá gyári ! Aztán az öcsém kapta meg , mert én megtanultam kétkerekûvel menni.
Milyen volt?
#4252
Írta 2011. március 14. - 21:34

Elhiszem, hogy Tom2-nek már nem kunszt, de Dartsosnak "csak 10-15 cm.t tér ki", ami vészfékezéskor pont egy megpördülés is lehet.
Csak annyit tennék hozzá, hogy nekem vészfékezéskor(40-rõl) tért ki 10-15 centit a hátulja, és azis azért volt, mert a menetpróbán nem állitgattam a féket, hogy teljesen egymáshoz legyen állitva a 2 fék, és a jobb elsõ picit jobban fogott.
De egyébként a különálló 2 elsõ fékkel gyakorolni kell egy kicsit fékezni...erre jó egy nagyobb bevásárlóközpont parkolója vagy egy kihalt kis mellékutca.
Pár kör és megszokja az ember...
Viszont én nagyobb veszélyben voltam egy utánam iramodó kutya miatt....az adrenalintól néhány másodperc alatt felgyorsultam 40-re, de ha akkor ottmaradok, tuti fejenharap a dög....szóval kóbor kutyákat nagy ivben kerülni a rekukkal, mert egy jobban megtermett dög a fejünk szintjén van kb....legalábbis nekem.
#4253
Írta 2011. március 14. - 21:33

#4254
Írta 2011. március 14. - 21:32

#4255
Írta 2011. március 14. - 21:23

Mert az történt hogy már kész is van. Így van egy elektromos tringám a fáradtabb napokra.
Azért készítem a chellenge mintára gyártott gépet hogy az egésségnek is áldozzak,meg könnyebb lesz szálítani is.
Meg persze a gyártás öröme is. Már várom hogy kész legyen,mert még van munka vele bõven.
A képen látható tringának elõre,hátra mozog a kormánya.
Amit most csinálok az tárcsafékes ,kimondottan a chelleng-rõl mintázva.
#4256
Írta 2011. március 14. - 21:23

Értem.
De sehogy sem fér a fejembe hogy miként tudok egyformán fékelni hogy egyenesbe maradjon a gép.
Szerintem a különfékelt kerekek,elég hülye találmány. Az autót sem engedik át a mûszakin ha nem egyforma a fékhatás.
Ha a szóhasználatot szelídebbre vesszük, igazad is van. Bár lehet a triciklin külön féket használni a két oldalra gyakorlott embernek akár jól is, de a jól elkészített fék nem az.
Elhiszem, hogy Tom2-nek már nem kunszt, de Dartsosnak "csak 10-15 cm.t tér ki", ami vészfékezéskor pont egy megpördülés is lehet.
Csakhát ez egy olyan közösség, akik bár hagyományoktól elrugaszkodó bringákat építenek, azonban a rekus hagyományokhoz mereven ragaszkodnak. Ha a felkent gyártók nem úgy csinálják, akkor nem könnyen fogadják el, hogy jó, ami máshol tökéletes, sõt elõírás

Majd lesz, aki megszól azért is, hogy a mellsõ kerekeket nem tengelycsonkra tetted, hanem villába, mert nem úgy szokás... Pedig jól tetted, mert így nem kellett kerékösszetartással, csapterpesztéssel, megfelelõen erõs tengelycsonk legyártatásával foglalkoznod.
#4257
Írta 2011. március 14. - 21:15

Jól látom, hogy a kormány elõre-hátra mozog?

De a 16-os kerekeket én a jó magyar utakra kicsit kevésnek gondolom....meg én tárcsafék párti vagyok, fõleg az egyszerübb kivtelezés miatt, de ez mindenkinek saját izlése:) Használd egészséggel, és várjuk a készülõ trike-ról is a képeket:)
#4258
Írta 2011. március 14. - 20:35

#4259
Írta 2011. március 14. - 20:27

#4260
Írta 2011. március 14. - 20:25
