Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#2541
Írta 2011. augusztus 13. - 22:01

#2542
Írta 2011. augusztus 13. - 21:56

#2543
Írta 2011. augusztus 13. - 21:48

20/26 szerintem nem az igazi de elfogult vagyok
2belsö stb
#2544
Írta 2011. augusztus 13. - 21:31


István
#2545
Írta 2011. augusztus 13. - 20:42

Szóval keresek Reynolds 631 vagy 525-ös vagy Columbus SL/SLX esetleg Aelle csöves vázat.
Ezek megfelelõ minõségû csövek szerintetek?
Az igazán vékony falú, csúcs csöveket csak muffokkal lehet kötni.
#2546
Írta 2011. augusztus 13. - 17:51


Szóval fõgerincnek valami szerkezeti acél húzott csövet gondolok, mert a változó falvastagság miatt a Columbus vagy Reynolds csõ pont ott lenne terhelve, ahol vékonyka...szóval az bukó.
De elsõ háromszögnek megfelelõ lenne a fentebbi gyártók csöve, meg máshova is tudnám használni.

Szóval keresek Reynolds 631 vagy 525-ös vagy Columbus SL/SLX esetleg Aelle csöves vázat.
Ezek megfelelõ minõségû csövek szerintetek?
#2547
Írta 2011. augusztus 13. - 12:11

#2548
Írta 2011. augusztus 13. - 07:15


#2549
Írta 2011. augusztus 13. - 07:08

Az elõzõ verzióhoz képest hatalmas ugrás a Fujin-t idézõ, hajlított low racer váz, felhasított csõbõl hajtott hátsó villával. Csinos, szemrevaló. Még a bowdenezést is belerejtette OK: https://picasaweb.go...042479303220834
Kifejezetten kényelmes, esztétikus alapot kapott a bringa, Zoli gyorsan fejlõdik.
A bringa tartalmaz néhány, forradalminak nevezhetõ újítást is:
1: Brutál széles kormány
Kettõs elõnye van. Egyrészt felvonultatható rajta a helyi kerékpárbolt teljes tükör-, lámpa-, computer- és csengõkínálata (állítólag már meg is keresték OK sporit ilyen megrendeléssel), másrészt, ha egy vágóélet szerelünk rá, betakarítási sebességben veri a Claas Dominátort.
2: Vízszintesen megtört láncvonal
Az aktív láncág ülés alatti görgõje a legkisebb lánckeréknél és a nagytányérnál 25mm-el kijjebb helyezkedik el. OK megpróbált engem átverni, azt mondta, hogy erre azért volt szükség, hogy a lánc ne érjen az elsõ villához. Persze én ezt nem vettem be, rögtön rájöttem a valós okra: Ez a forradalmi újítás a lopásgátlás legújabb nemzedéke. Nem csak hogy lehetetlenné teszi hogy képzetlen tolvaj az elsõ váltót mûködtesse, de még arra is képes, hogy a legváratlanabb pillanatokban önállóan váltson, ezzel kergetve õrületbe a mit sem sejtõ tolvajt.
3: Akusztikailag hangolt láncburkolat
A végére hagytam a legjobbat. Állítólag a BME Akusztikai Tanszék egy hetes fejlesztõmunkája van ebben az ügyes kis alulemez alkatrészben, amely a lánccal folyamatos kontaktusban van, rezonancia frekvenciája pedig úgy van hangolva, hogy egybe essen a lánccsapocskák által keltett gerjesztéssel. Ennek eredményeképpen, tekerés közben olyan, penetráns akusztikai élményt kelt a bringa, amely alacsony pedálfordulatnál egy közelgõ T-34 harckocsit juttat a közlekedõk eszébe, és az elõttünk álló Hummer is pánikszerûen húzódik le a padkára, magas pedálfordulaton pedig 1 négyzetkilométeres körzetben elriasztja az összes szúnyogot, rágcsálót, nyestet és vakondot.
Ötletes jármû, azt meg kell hagyni.

#2550
Írta 2011. augusztus 13. - 00:00

Ha meg a súly a lényeg akkor a titán a nyerõ szerintem , de nyilván túl olcsó azért nem használják kerót építeni.
#2551
Írta 2011. augusztus 12. - 22:22

Akkor szerintem nincs értelme aluval bajlódni. Az én vázam 4580g-ból lett meg, és az ég világon semmi extra csövet nem használtam. Figyeltem, hogy ne szaladjon el nagyon a súlya, de ahol épp csak 2,5-es csõ volt, ott az lett. Meg van benne 5-ös laposvas is, szóval lehetne rajta könnyíteni. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a 4 kilós váz minõségi acélcsövekkel vszeg elérhetõ, de legalábbis nagyon megközelíthetõ.
A 7 kiló alaktrész már más kérdés... nekem ez 15 kilót tesz ki... Alkatrészeknél az ülés 1 kiló (és akkor ez már az extrakönnyû faülés), üléspárna 3-500g, így alig marad az összes hagyományos bringás alkatrészre 5 kilód, és még a rekus kormánynak is bele kell férnie, meg a hosszú stucni. Persze nyilván van az a pénz, amibõl ezt meg lehet oldani ennyi kilóból, de akkor már a helyedben inkább vennék (vagy csináltatnék) egy karbonvázast, az se lenne sokkal drágább (mert a könnyebb váz miatt az alkatrészek lehetnek nehezebbek = olcsóbbak).
Az alun még valóban gondolkozom, hogy megérné-e veszõdnöm vele, lehet mégis acél lesz belõle, ha veszek egy minõségi acélcsövekbõl csinált versenyvázat, lehet elég lenne a keróhoz, de nem biztos.max veszek kettõt...majd lelõhelyek után nézek.
De az alkatrészek összsúlya 6500g, plusz a faülés 1000g, tehát az eddig 7500g....ha 4-5 kilóból kijön egy acélváz, akkor már lehet jó lesz. És az alkatrészbe keréktõl kezdve a felniszalag, a bandázs és minden súlya bennevan.
Szóval a váz súlya a döntõ....egyébként acél esetén mekkora átmérõjû és falvastagságú csövek a megfelelõek?
#2552
Írta 2011. augusztus 12. - 21:24

Akkor szerintem nincs értelme aluval bajlódni. Az én vázam 4580g-ból lett meg, és az ég világon semmi extra csövet nem használtam. Figyeltem, hogy ne szaladjon el nagyon a súlya, de ahol épp csak 2,5-es csõ volt, ott az lett. Meg van benne 5-ös laposvas is, szóval lehetne rajta könnyíteni. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a 4 kilós váz minõségi acélcsövekkel vszeg elérhetõ, de legalábbis nagyon megközelíthetõ.4 kilából hátha kijönne a váz igyis, az alkatrészek további 7 kiló, és még igyse lenne vészes a súlya.
A 7 kiló alaktrész már más kérdés... nekem ez 15 kilót tesz ki... Alkatrészeknél az ülés 1 kiló (és akkor ez már az extrakönnyû faülés), üléspárna 3-500g, így alig marad az összes hagyományos bringás alkatrészre 5 kilód, és még a rekus kormánynak is bele kell férnie, meg a hosszú stucni. Persze nyilván van az a pénz, amibõl ezt meg lehet oldani ennyi kilóból, de akkor már a helyedben inkább vennék (vagy csináltatnék) egy karbonvázast, az se lenne sokkal drágább (mert a könnyebb váz miatt az alkatrészek lehetnek nehezebbek = olcsóbbak).
#2553
Írta 2011. augusztus 12. - 17:15

Mit építenél? Kétkerekûnél szóba jöhet gyári alu váz átépítése is kiindulásként. Idõnként feltûnnek az apróhirdetésekben.
Még nem akarom elárulni, nehogy túl nagy legyen a szám....nemszeretem elkiabálni a dolgokat, de ha összejönne, lehet sok embernek tetszene...
Kétkerekû lenne, 622-es kerekekkel, országúti szett, csakis Campagnolo, lengõorrú, gyári váz sajna nemnagyon használható, mert más a geometria, max 2 aluvilla lenne használható elõre meg hátra.
#2554
Írta 2011. augusztus 12. - 17:06

Akkor marad a túlméretezés vagy a megfelelõ helyekre merevités beépitése. De szerintem mindkettõ lesz
4 kilából hátha kijönne a váz igyis...
Mit építenél? Kétkerekûnél szóba jöhet gyári alu váz átépítése is kiindulásként. Idõnként feltûnnek az apróhirdetésekben.
#2555
Írta 2011. augusztus 12. - 16:45


Csak egy ötlet volt a porfestõk kemencéje, mondtam, hogy nem értek hozzá....
Akkor marad a túlméretezés vagy a megfelelõ helyekre merevités beépitése. De szerintem mindkettõ lesz

4 kilából hátha kijönne a váz igyis, az alkatrészek további 7 kiló, és még igyse lenne vészes a súlya.
#2556
Írta 2011. augusztus 12. - 08:34

Hõkezelésre meg nem jó megoldás a porfestés égetésére használt égetõkamra? Amelyik cég ilyennel foglalkozik, annak van olyan méretû égetõkamrája ahova befér, és a festéket is olyan 200 fokon égetik, nemtudom az aluminiumnak mennyi kellene, meg mennyi ideig, meg stb, csak egy ötlet.
Valószínûleg nem jó megoldás.
Bemásolom, amit az alu hõkezelésérõl gyorsan találtam:
A feszültségmentesítõ hõkezelés célja az öntési feszültségek feloldása. Megakadályozható vele a hidegrepedésre hajlamos öntött tuskók tárolás, vagy darabolás közbeni szétrepedése. A feszültségmentesítõ hõkezelést az öntést követõen minél elõbb célszerû elvégezni. Általában a hidegrepedésre hajlamos ötvözeteknél, a nagy szélesség, vastagság méretarányú hengerlési, és a 400 mm-nél nagyobb átmérõjû sajtolási tuskóknál fontos alkalmazni. A mûvelet az általános gyakorlatban minimum 380 °C-os, 2 órás hõntartást jelent.
A homogenizáló hõkezelés céljául kitûzött eredmények a hõkezelés közben lejátszódó diffúziós folyamatokkal jönnek létre. Az ötvözõfém atomok diffúziója következtében az összetételi különbségek kiegyenlítõdnek. A diffúziós folyamatok két csoportba sorolhatók:
- alacsonyabb hõmérséklettartományban, 450-550 °C-on jól oldódó elemek diffúziója, a szegregált fázisok oldódása és a szilárd oldaton belüli homogenizálódás megy végbe;
- magasabb hõmérsékleten, 570-630 °C-on, a nehezen oldódó elemek diffúziója is és azoknak a szegregált fázisoknak az oldódása is végbemegy, melyeknek egyféle finomabb szerkezetû kiválása lehülés közben bekövetkezett.
A homogenizálás eredménye - diffúziós folyamatokról lévén szó - a hõmérséklet mellett a hõkezelés idõtartamától is függ.
A homogenizálás paramétereit - a hõmérséklet, a felfûtési és a hõntartási idõ - a következõ tényezõk határozzák meg:
- az ötvözet összetétele
- a képlékeny alakítás módja
- a félkésztermékkel szemben támasztott követelmények :külsõ megjelenés, eloxálhatóság, szilárdsági jellemzõk
- a hõkezelõ kemence hõátadási viszonyai
- a homogenizálandó tétel súlya és rakatszerkezete.
A magasabb hõmérsékletû homogenizáló hõkezelés az alumínium olvadáspontja (660 °C) közelében történik!
Ipari hõkezelõ kemencékkel szemben is komoly feltételeket szab, nagy gyakorlatú szakmérnökök játéka a helyes hõmérséklet - idõ folyamat meghatározása.
Sajnos ez nem a barkácsolók területe, mert a feltételeket akkor sem tudod házilag megteremteni, ha a szükséges tudást kemény munkával megszerzed valahogy.
Ha mégis aluból akarsz alkotni, keresni kell anyagbeszerzés, pénzköltés elõtt hozzáértõ embert, hõkezelést végzõ céget.
#2557
Írta 2011. augusztus 11. - 21:22

Köszi a véleményt!!!Fékben Avid, felniben Sun, agyban Novatec, nálam ez a belépõkategória.
Versenykerónál meg csakis a Campa.
#2558
Írta 2011. augusztus 11. - 19:31

A túlméretezésben és a hõkezelésben sem tudok segíteni. Az utóbbihoz nem értek, az elõbbihez egy keveset, de ennek ellenére inkább csak szemre-sacra méreteztem. Nagyban korlátozza a lehetõségeket a beszerezhetõ alapanyag is. Az alu hegesztése (jól) nem egyszerû és nem olcsó.
Én magam visszatértem a CrMo-ra. Jó minõségû, neves alapanyagból készült vázból indulok ki. (Colombus, Oria, Reynolds stb.) Az elkészült váz súlya közel azonos lesz egy aluéval. Bárhol könnyen javítható, de jelzi az anyagfáradást is.
Komplett alu részegységeket, viszont szívesen használok. Pl: az Elephantnal a gyári hátsó villa, hajtómû ház, becsúszó szár stb.
#2559
Írta 2011. augusztus 11. - 15:24

Gyárilag valami 2mm-es lemezbõl van, Python 3mm-esbõl készíttetné Lompi bátyámmal, mire a mester beint és azt mondja hogy 4 mm alatt nem vállalja. Én ugyanezt centis kazánlemezbõl oldom meg a sarkoknál egy kis zártszelvény áthidalóval megerõsítve.
A véleményem az aluról :
Szendvicset csomagolni bele ragyogó !
#2560
Írta 2011. augusztus 11. - 11:15

Azon is érdemes elgondolkodnod, hogy hegesztés után az alut illik edzeni, hõkezelni. Egy kisebb alkatrészt még csak bedobsz a sütõbe, de egy váz ott már nem fér el, tehát a nagyobb alkatrészeket túl kell méretezni.
Az edzés hõfoka és ideje sok dologtól függ, ebben nem tudok segíteni. Én igyekeztem mindent túlméretezni.
Túlméretezés alatt mit értesz? Vagyis mondjuk egy 20-as csõnél 2-es vagy 3-as falvastagság inkább, vagy egy 40-50-esnél is inkább 3-as falvastagság?
Bocs ha hülyeséget kérdezek, alumiumba még nem igazán ástam bele magam.
Hõkezelésre meg nem jó megoldás a porfestés égetésére használt égetõkamra? Amelyik cég ilyennel foglalkozik, annak van olyan méretû égetõkamrája ahova befér, és a festéket is olyan 200 fokon égetik, nemtudom az aluminiumnak mennyi kellene, meg mennyi ideig, meg stb, csak egy ötlet.