Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3825 hozzászólás a témában

#1741
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
Nah thx a felvilagositast a csapagyak teren :)

Nah szoval akkor egy valamit nem ertek illetve nem tudom ,hogy akkor hogy is van ez.

Tulajdonkeppen ha szar az agy ugy ertem olcso ha konuszos ha iparis akkor a tengely es a csapagyak minosege olcso=gyenge nek felel meg ugye?
Viszont ha olcso cuccom van akkor gyakrabban igyenel karbantartast ilyesmi...

Masik dolog az epitesnel azt nem tudom ,hogy lehet ezer meg ezer felnit is kapni de az a legfurcsabb ,hogy van egy szimpla egyszeru alu felnim aminel szerintem nincsen egyszerubb es nem tudtam 8 ast tenni bele jo jo van benne egy mini azert :) pedig kap terepet meg betont patkarol ugrast es nem is vagyok egy konnyu darab sem.
Szal ezt nem ertem ,hogy akkor erdemes egyaltalan egy jobb felnit betennem vagy tok felesleges.... ezt nem ertem igazan. Illetve hogy az erosseg hogy jelentkezik ? a masik olvastam a kullokrol es hat ott se konnyu eligazodni. ahogy szamolgattam pl hatso kereknel kb 1.7kg 2.1kg kozott lehet mozgatni attol fugg ,hogy mit vesz az ember. De nem tudom ,hogy erossegben mennyi a kulombseg illetve mennyire nehez tekerni egy 2.1kg kereket...

HA valaki tud rakjon helyre plz ;)
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#1742
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.571 hozzászólás
Viszont oda is van írva, hogy cserélhetõ, állítható meg minden jó. És persze tartozék az ehhez szükséges szerszám is. A 15 ezresekre ez nem mondható el, persze a Mavic az nem is 15 ropi, igaz valamit-valamiért.....

#1743
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás

A híres Mavic kerekek iparisak? (sealed cartridge bearings –itt a válasz, de ezt nem tudom lefordítani)
http://www.mavic.com...ct.id=70&lg=uk#


Azok.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#1744
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.571 hozzászólás
A legtöbb 15 felé járó iparis agy tök ugyan az, csak a matrica más és esetleg a küllõperemnél a kialakítás. A csapágyak milyenségét nekem senki nem tudta megmondani, Tán azért, mert bótban nem nagyon szedik õket szét…..
Na mindegy, mindenki arra esküszik ami nála mûködött, és ez merõben eltérõ lehet. Nálam pl. a CenterX évekig gond nélkül ment, most is csak a Headshok miatt nem használom :) . A legtöbb embernek meg ugye elég volt a CenterX cuccokból…..

A híres Mavic kerekek iparisak? (sealed cartridge bearings –itt a válasz, de ezt nem tudom lefordítani)
http://www.mavic.com...ct.id=70&lg=uk#

#1745
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 hozzászólás

haaat azert teljesen felesleges olyan csapagyat venni ami pl 100.000 rpm re van tervezve mikor te meg annak a kozelet se hajtod meg es attol meg az elettartalma ugyan annyi marad....

Szal tulzasban sem szabad vasarolni.

Lehet ,hogy a bike+ nem szabvany agyat gyart? Illetve a csapagy benne ritka darab?

Akkor adott akerdes melyik az az agy ami iparis eros es a csapagy is szabvany bele es olcso?


Mint SKF mérnök válaszolok:
A kenést (olaj, szilárd olaj, zsír, stb.) illesztik a fordulatszámhoz, nem annyira a csapágyat. Persze vannak olyanok, amik jobban bírják a 100e RPM-et. De mondjuk ez nekünk bringásoknak tök mindegy...

Az élettartamot fordulatban adják meg, és a terhelés függvénye. Normális tartományokban mozogva semmi köze a fordulatszámhoz.

A legtöbb forgó rendszerben a csapágy a (z egyik) kopó elem. Minél jobb van benne, annál ritkábban kell belenyúlni. Szóval néha azért érdemes "túlreagálni".

Magyarországon nincs olyan, hogy "ritka" (nem elérhetõ) csapágy. Mindent lehet kapni, ha nem is polcról, de az központi európai raktrából mindenképp. Bár ha boltosok tapírok, akkor... Azért ez még itt mindig a Balkán.

Egyébként meg vegyetek zárt kerámi görgõs csapágyat. Jó sokat. Most úgy is tervek alatt állunk kicsit...
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"

#1746
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
hát ezt nem tudom...

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#1747
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás

trinity pl. de biztos van még sok ilyen


A Trinity nem egyezik meg egy egyben a Novateccel ? Külsõleg nekem legalábbis úgy tûnt.

#1748
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
trinity pl. de biztos van még sok ilyen

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#1749
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
haaat azert teljesen felesleges olyan csapagyat venni ami pl 100.000 rpm re van tervezve mikor te meg annak a kozelet se hajtod meg es attol meg az elettartalma ugyan annyi marad....

Szal tulzasban sem szabad vasarolni.

Lehet ,hogy a bike+ nem szabvany agyat gyart? Illetve a csapagy benne ritka darab?

Akkor adott akerdes melyik az az agy ami iparis eros es a csapagy is szabvany bele es olcso?
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#1750
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.571 hozzászólás
Budapesten nagy tiszteletnek örvendõ szerelõvel javítottuk, és a sikertelenség után még máshova is elvittem. Szerintük sem igazán cserélhetõ benne az a két csapágy, amelyik a fogsor oldalában van. És pont legbelsõ csapágy ment szét. Különben szét sem szedtük volna ennyire.

A csapágy ára mérettõl, erõsségtõl, stb. függ, nem biztos, hogy minden kerékben ugyan az van. De különben csak "gigaerõs" érdemes szerintem belerakni, ha már az ember szétszedi….

#1751
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Nekem 4e volt 3db SKF.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#1752
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
szerintem nem olyan draga az ipari csapagy.... probaltad a masik markat is?

edit: csapagyon belul is van 100 fele erossegu a 7000 ft per 3 darab az valami giga eros lehet.....
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#1753
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
És szerizben voltál már az aggyal?
Vagy csak otthon barkácsolgattok?

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#1754
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.571 hozzászólás
Végül is nincsen semmi bajom az „iparis” agyakkal de nem biztos, hogy megéri megvenni egy ilyen aggyal szerelt kereket, ha több ezer kilométert tekersz vele évente. Pl. egy WTB, B+ iparis aggyal szerelt kerék ára, kb. ugyan ott van, mintha egy XT agyat veszel, egy jobb Mavic felnivel (+4000-5000 róka). Súlyban jobb az iparis. Viszont addig biztosan nem lesz jó, mintha a hagyományos kónuszos agyat vennéd. Kb. 3000 km. után, a fogsor futásáért felelõs csapágy tönkrement nálam. Ha már cserélni kell, akkor ugye mind a hármat. Szabvány ide passzoló skf csapágy ára kb. 7000 Huf/3 darab. Na most kiszedni sem volt egyszerû, de vissza sem ment könnyen. A fogsor oldalán ugye két csapágysor van, na arról sehogy nem tudtunk megbizonyosodni, hogy rendesen a helyén fekszik e a drága. Hát nem sikerült a helyére fektetni… Kb. 50-70 kilométerenként kikotyogósodott, mindig ráhúztunk, igazítottuk a dolgot de „kuka” lett a dologból. És persze szerelõk is dolgoztak a keréken. A végén már rendes fémragasztóval akartunk próbálkozni, de nekem elegem lett. És a mesének vége……
Ha jól tudom, a nagy „S” nem is gyárt iparis agyat CC és egyéb bevetésekre sem.
És én régen csak azért is Shimano mentes kerékpárt raktam össze, de mára már más a helyzet, tanultam a dologból. (Ez volt a mese tanulság része)
The End

#1755
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
sehogy
vesznek 32 lyukas agyat/ vesznek 36 lyukas felnit.
ehhez nem érteni kell, hanem....

#1756
Coldrock--->NRS

Coldrock--->NRS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.291 hozzászólás
Mivel nem értek a kerékfûzéshet, meg ilyenekhez, megkérdezném, hogy mitõl függ, a küllõk száma egy kerékben ?
32 lyukas Mavic felnit, hogy fûzik a 36 lyukas novatec disc agyba ???

#1757
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
az iparissal kevesebb gond van, nem kell "folyton" szétszedni, és zsírozni nagyobb mocsok után, és szebben is futnak(egy agynál a tengelyt megforgatva egyértelmüen meg lehet állapítani hogy iparis, vagy kónuszos e. a legkisebb darálásnál már érezhetõ h kónuszos....)
persze mikor egy 2-3 kilós kerék pörög a kézben még picit reszelös kónuszzos agyon, akkor nagyjából semmi sem érezhetõ ebbõl.

#1758
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
es akkor erre egy kontra kerdes :D

melyik a jobb az iparis vagy a classic agy?
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#1759
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
akkor tehát nem az "iparis" agyakkal van gond általánosságban. úgy megnyugodtam

#1760
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
lajos haverunk [inaktív fórumtag] csúnyán befürdött a gepida agyakkal. Úgyhogy senkit se tévesszen meg a csini külsõ, meg a súly, ["a súly a megbízhatóság jele" by Boris the blade] ha valami durván egy hónap városi [fagyizós] használat után bedöglik, akkor az sz.r. Itt sajnos jól érvényesül az olcsó húsnak... kezdetû közhely.


közérdekû közleményt hallottak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F