Köszi Gabo!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kényelmes nyergek!
Started by
pitzu
, 2003. January 20. 10:46
#161
Posted 2003. March 17. - 20:30
#162
Posted 2003. March 17. - 15:15
Garancia:
A bõr nyergeket vagy bõr borítású nyergeket mindenképpen illik ápolni. A mûbõr borításúak is talán lassabban öregednek ki, ha idõnként kapnak némi kezelést. A mûanyag borításúaknak meg a legtöbbször édes mindegy.
http://www.brookssaddles.com/
Itt a FAQ lényegében nyeregápolással foglalkozik.
Egyébként tudtad, hogy a bringás nadrágok fekete színe és a bõrnyergek idõnkénti ápolása között szoros összefüggés van? A frissen lekent bõrnyereg hajlamos volt megfogni a bringás ruháját, ezért aztán a fekete szín lett a bicos nadrágok alapszíne, lévén így nem látszik rajta.
A bõr nyergeket vagy bõr borítású nyergeket mindenképpen illik ápolni. A mûbõr borításúak is talán lassabban öregednek ki, ha idõnként kapnak némi kezelést. A mûanyag borításúaknak meg a legtöbbször édes mindegy.
http://www.brookssaddles.com/
Itt a FAQ lényegében nyeregápolással foglalkozik.
Egyébként tudtad, hogy a bringás nadrágok fekete színe és a bõrnyergek idõnkénti ápolása között szoros összefüggés van? A frissen lekent bõrnyereg hajlamos volt megfogni a bringás ruháját, ezért aztán a fekete szín lett a bicos nadrágok alapszíne, lévén így nem látszik rajta.
#163
Posted 2003. March 16. - 21:36
Sziasztok!
Szoktátok a nyerget ápolni? Van rá valami spéci anyag, vagy a sima silicon spray is megteszi?
Szoktátok a nyerget ápolni? Van rá valami spéci anyag, vagy a sima silicon spray is megteszi?
#164
Posted 2003. February 25. - 12:15
pcycle
Igen, nekem is volt Vettám, egy ITS. Vagyis még mindig megvan, most a fullmerev városi rohangálós bicikliben/biciklin van. Montizom, és egy-két érdekesebb ugrás utáni esés következménye a lecsoffadt nyeregpálca.
A WTB-t én két éve vettem 4500 HUF volt az ára, és amellett, hogy cro-mo pálcás, még kevlárbetét is van az oldalán. Volt egy hatalmas fehér hímzés a tetején, de a fekete ruhafilc megoldotta a problémámat...
Most, ha nyerget kellene vennem, összegyûjtögetnék annyit, hogy egy Fizik Nisene boldog tulaja lehessek. (de csak a full bõr/kevlár az igazi)
Igen, nekem is volt Vettám, egy ITS. Vagyis még mindig megvan, most a fullmerev városi rohangálós bicikliben/biciklin van. Montizom, és egy-két érdekesebb ugrás utáni esés következménye a lecsoffadt nyeregpálca.
A WTB-t én két éve vettem 4500 HUF volt az ára, és amellett, hogy cro-mo pálcás, még kevlárbetét is van az oldalán. Volt egy hatalmas fehér hímzés a tetején, de a fekete ruhafilc megoldotta a problémámat...
Most, ha nyerget kellene vennem, összegyûjtögetnék annyit, hogy egy Fizik Nisene boldog tulaja lehessek. (de csak a full bõr/kevlár az igazi)
#165
Posted 2003. February 25. - 07:09
2-3 napja ültem egy tuti nyergen,csak nem tudom a nevét... San Marco volt és DH-s nyereg... a tetejére hosszába volt zölddel felvarva valami név,csak már nemtudom. a nyereg teteje fekete "ráncos" mübör... az oldala/alja zöldessárga/sárga volt. egy Vega 4-en volt,amiben egy Big One volt sárga gumiharanggal.
#166
Posted 2003. February 24. - 13:46
pcycle:
Elvétve egyik-másik boltban az elfekvõ készletek között akadnak WTB nyergek. Legalább is, amikor az új nyergem után futkostam a SpeedMetal-ban és a Kerékvárban mutatóban akadt néhány. Az újabb modellekkel viszont sehol nem találkoztam.
Elvétve egyik-másik boltban az elfekvõ készletek között akadnak WTB nyergek. Legalább is, amikor az új nyergem után futkostam a SpeedMetal-ban és a Kerékvárban mutatóban akadt néhány. Az újabb modellekkel viszont sehol nem találkoztam.
#167
Posted 2003. February 24. - 10:16
Neked is ilyen Vettád volt, Rob? Akkor tudod mi ez a meglepõ kényelmes kialakítás, lehet hogy a vettások tudnak valamit minden reklámozás nélkül is. Meddig bírta, MTB v. oútira használtad? Nekem oútin van, sokáig nem használtam, remélem elbír pár ezer km még. WTB nyergeket lehet kapni? még nem láttam
#168
Posted 2003. February 21. - 21:38
A legjobb példa erre: nekem egy WTB SST-X nyergem van. Mindenki szerint olyan rajta ülni, mintha vallatnának, nekem pedig nagyon jó. 20 km után úgyis minden nyereg nyomja a s.. fenekemet. És ennek végre cro-mo pálcája van, a Vetta ITS vár nagyon jó nyereg volt, de elhajlott a sínje (lecsoffadt).
#169
Posted 2003. February 21. - 20:18
#170
Posted 2003. February 21. - 15:41
Summázatként elmondható hogy sajnos a bolti szemlélés-tapogatás nem sok mindent árul el, min. 2-3 hét használat kell. Az elsõ utak sem perdöntõek, mert a kényelmetlen kényelmessé válhat és ami jó puhának tûnik, az furcsa kellemetlen érzést adhat késõbb. Két példa: Lookin gel royal (2000): teljes gelezés, rezgéscsillapítók, oldalmerevítés, nagy szélessség, puha tapintás, a bicajon aztán soha nem lett igazán jó. Vetta ITS (1999): nagyon keskeny, vékony, könnyû, semmi extra a használatban viszont a legjobb lett, "egybenövés-érzés". Persze lehet, másnak épp fordítva.
#171
Posted 2003. February 21. - 12:34
Igen, a gél nem mindenre megoldás. Sok függ azon, hogyan és hol használják fel. A Bontrager Racelite Gel azt hiszem a tipikus példa a rossz felhasználásra. Eddig mindenhol lehúzták azt a nyerget. Ha nem elég nagyméretû a gélbetét, vagy a környezete nincs jól kialakítva, akkor csak felesleges súly, hiszen nem tud elfolyni és így eloszlatni a terhelést.
A magam részérõl is sokat gondolkodtam ezen. Azért mertem megvenni a fent emlegetett nyerget, mert mind a gélbetét mérete, alakja, elhelyezése, mind az alap párnázás, keménysége (puhasága) jónak tûnik. Persze mint mondtam, majd az elsõ tekerések után kiderül, hogy helyesen döntöttem-e.
A magam részérõl is sokat gondolkodtam ezen. Azért mertem megvenni a fent emlegetett nyerget, mert mind a gélbetét mérete, alakja, elhelyezése, mind az alap párnázás, keménysége (puhasága) jónak tûnik. Persze mint mondtam, majd az elsõ tekerések után kiderül, hogy helyesen döntöttem-e.
#172
Posted 2003. February 21. - 10:34
Persze, a titánpálcás dolognak gelnyeregnél nincs értelme. Ez csak olyan 250-200 gr körül lép be mint értelmes megoldás, vagyis versenynyergeknél. Kivételként létezik olyan részleges geltöltésû nyereg titánpálcával, ami 260 gr. körüli, de ez elég ritka és drága (20e felett). Más: a gel egyáltalán nem eleve jobb, mint egy sima szivacstöltésû nyereg, sõt, lehet rosszabb is!! A legtöbbször oútira nem érdemes tenni, mert 40dkg fölött van és minden hirdetés ellenére sem feltétlen egészségesebb vagy kényelmesebb.
#173
Posted 2003. February 21. - 10:20
Néhány gondolat a CroMo vs. Titán nyeregsín témáról.
Mivel nem bírtam magammal, ezért leszedtem az új nyergem sínjét. Hihetetlen, milyen erõs és rugalmas a CroMo. Annak ellenére, hogy milyen vékony, simán ellenállt még a durvább próbálkozásaimnak is. Ráadásul az üreges változat még könnyûnek is nevezhetõ.
Így nézve a Ti sín amatõr, hobby használat esetében szerintem felesleges pénz kidobás, pláne ha a nyereg a géltöltet miatt így is közelít a fél kg-hoz. Az a néhány gramm súlymegtakarítás, amit el lehet érni vele, alig több, mint néhány korty víz a kulacsból. Nem vagyok abban sem biztos, hogy rugalmasság terén akkora elõnye lenne, ami az ártöbbletet megérné.
Valószínûleg csak nagyobb méretû alkatrészeknél (pl. nyeregcsõ, kormány stb.), jelenthet igazi elõnyt.
Persze ez csak az én szubjektív véleményem...
Mivel nem bírtam magammal, ezért leszedtem az új nyergem sínjét. Hihetetlen, milyen erõs és rugalmas a CroMo. Annak ellenére, hogy milyen vékony, simán ellenállt még a durvább próbálkozásaimnak is. Ráadásul az üreges változat még könnyûnek is nevezhetõ.
Így nézve a Ti sín amatõr, hobby használat esetében szerintem felesleges pénz kidobás, pláne ha a nyereg a géltöltet miatt így is közelít a fél kg-hoz. Az a néhány gramm súlymegtakarítás, amit el lehet érni vele, alig több, mint néhány korty víz a kulacsból. Nem vagyok abban sem biztos, hogy rugalmasság terén akkora elõnye lenne, ami az ártöbbletet megérné.
Valószínûleg csak nagyobb méretû alkatrészeknél (pl. nyeregcsõ, kormány stb.), jelenthet igazi elõnyt.
Persze ez csak az én szubjektív véleményem...
#174
Posted 2003. February 21. - 10:20
A kényelmes nyereg project nálam a következõ részeredménnyel egyenlõre lezárult.
A weboldalak hosszas nézegetése és a forgalmazok faggatása után végigjártam néhány boltot, hogy megnézzem, megtapogassam a kínálatukban lévõ nyergeket.
Ennek eredménye képen lemondtam a Fizik nyergekrõl. Nem a kialakításukkal, formájukkal vagy a kidolgozásukkal volt gondom, hanem a "párnázásukkal". A Dolomiti amit megtapogattam, alighanem parafából készülhetett. Legalábbis kb. olyan keménynek tûnt, mintha egy deszka darabot vontak volna be a nyereg huzatjával. (Az mtbr.com -on is olvastam ilyen véleményeket.) Véleményem szerint ezen a pöpec terhelés csökkentõ kivágás a nyereg alaplemezén sem sokat javíthat. Versenyzésre talán jó, de túrázós XC jelegû felhasználásra háromszor megfontolnám. Talán a Twintech, gél-betétes változat valamivel jobb lehet, de ilyet csak rendelésre hoztak volna és ezt látatlanban ezek után már nem igazán vállaltam volna be. Talán azok CP jelölésû komfortosabb nyergek, amik idén fognak bejönni, valamivel kényelmesebbek lesznek.
Ezek után inkább a Lookin nyergek között néztem szét és meg is vettem egy a 2002 HGE jelölésû típust.
A gyártó jelölésével ellentétben a gél-betét nem csak középen kapott helyet, hanem lényegében a nyereg felsõ részét teljesen kitölti, hátra felé, az ülõgumók alatt ki is szélesedik. A többi részen a párnázás keménysége közepesnek, szerintem pont jónak mondható. A nyereg borítása se nem csúszós, se nem tapadós, bicos nadrágban valszeg OK. Alakjára 10 mm-rel rövidebb, 5-5 mm-rel szélesebb és kicsit magasabb is mint a régi nyergem. A nyereg mindenhol le van kerekítve, így a szélesebb kialakítás ellenére sem hiszem, hogy helyezkedéskor bármi gond adódna. Üreges CroMo sínt kapott, aminek a végei a nyereg hátuljánál két elastomer gumibakba futnak be.
Eddigi benyomásaim alapján lényegében átmenetet jelent a túra\trekking nyergek és a verseny nyergek között. Tekerési szokásaimat nézve jó választásnak tûnik. Ráadásul a magamnak meghatározott összeghatár alatt tudtam vele maradni. Remélem be is fogja váltani a hozzá fûzött reményeimet.
Ha túl leszek néhány komolyabb tekerésen, akkor még írok a tapasztalataimról.
A weboldalak hosszas nézegetése és a forgalmazok faggatása után végigjártam néhány boltot, hogy megnézzem, megtapogassam a kínálatukban lévõ nyergeket.
Ennek eredménye képen lemondtam a Fizik nyergekrõl. Nem a kialakításukkal, formájukkal vagy a kidolgozásukkal volt gondom, hanem a "párnázásukkal". A Dolomiti amit megtapogattam, alighanem parafából készülhetett. Legalábbis kb. olyan keménynek tûnt, mintha egy deszka darabot vontak volna be a nyereg huzatjával. (Az mtbr.com -on is olvastam ilyen véleményeket.) Véleményem szerint ezen a pöpec terhelés csökkentõ kivágás a nyereg alaplemezén sem sokat javíthat. Versenyzésre talán jó, de túrázós XC jelegû felhasználásra háromszor megfontolnám. Talán a Twintech, gél-betétes változat valamivel jobb lehet, de ilyet csak rendelésre hoztak volna és ezt látatlanban ezek után már nem igazán vállaltam volna be. Talán azok CP jelölésû komfortosabb nyergek, amik idén fognak bejönni, valamivel kényelmesebbek lesznek.
Ezek után inkább a Lookin nyergek között néztem szét és meg is vettem egy a 2002 HGE jelölésû típust.
A gyártó jelölésével ellentétben a gél-betét nem csak középen kapott helyet, hanem lényegében a nyereg felsõ részét teljesen kitölti, hátra felé, az ülõgumók alatt ki is szélesedik. A többi részen a párnázás keménysége közepesnek, szerintem pont jónak mondható. A nyereg borítása se nem csúszós, se nem tapadós, bicos nadrágban valszeg OK. Alakjára 10 mm-rel rövidebb, 5-5 mm-rel szélesebb és kicsit magasabb is mint a régi nyergem. A nyereg mindenhol le van kerekítve, így a szélesebb kialakítás ellenére sem hiszem, hogy helyezkedéskor bármi gond adódna. Üreges CroMo sínt kapott, aminek a végei a nyereg hátuljánál két elastomer gumibakba futnak be.
Eddigi benyomásaim alapján lényegében átmenetet jelent a túra\trekking nyergek és a verseny nyergek között. Tekerési szokásaimat nézve jó választásnak tûnik. Ráadásul a magamnak meghatározott összeghatár alatt tudtam vele maradni. Remélem be is fogja váltani a hozzá fûzött reményeimet.
Ha túl leszek néhány komolyabb tekerésen, akkor még írok a tapasztalataimról.
#175
Posted 2003. February 07. - 11:56
vásárló van a vevõért!
???
pitzu: a Biker forgalmazza a S. SanMarco nyergeket, a honalpjukon (biker.hu) van a választék és az árlista is.
sztem ha valamelyik bolt tõlük szokott rendelni, akkor kérheted, hoyg hozzanak olyat, amit egyébként nem tartanak, mert nincs rá kereslet. persze kipróbálni így se tudod, de amúgy se...
#176
Posted 2003. February 07. - 10:25
Gabó: Nyugat még egy ideig Nyugat lesz, mi meg Kelet, ahol legfeljebb csak a boltosok próbálhatják ki a nyerget, aztán meg eladják változatlan árral / vagy komplett bicajon. ez egyébként szélesebb probléma, az egész magyar kereskedelmet érinti, mert itt a vásárló van a vevõért!
Pitzu-nak: már tavaly is lehetett kapni az általad írt San Marco nyergeket (én is vettem), bár igen csekély számban (és csak Pesten láttam). Ez egy "kompromisszumos" nyereg, mert több szempont szerint jó, bár talán egyikben sem kiváló, de nagyjából ár-érték viszony szerint a legjobb. Könnyû (Arami: 264 gr és a pálca nem titán!), tûrhetõ szélességû (135-140mm) (szélesmedencéjûeknek lehet, hogy kicsi), nem kemény de nem is túl puha, prosztata-kivágású (Arami), jól néz ki, hátránya: az oldalsó kiképzés és rögzítés ehhez a kategóriához képest gyenge (tûzött). A tartósságáról még nem lehet mit mondani, ahhoz kb. egy év használat kell. (tavaly 15,6e körül volt)
Pitzu-nak: már tavaly is lehetett kapni az általad írt San Marco nyergeket (én is vettem), bár igen csekély számban (és csak Pesten láttam). Ez egy "kompromisszumos" nyereg, mert több szempont szerint jó, bár talán egyikben sem kiváló, de nagyjából ár-érték viszony szerint a legjobb. Könnyû (Arami: 264 gr és a pálca nem titán!), tûrhetõ szélességû (135-140mm) (szélesmedencéjûeknek lehet, hogy kicsi), nem kemény de nem is túl puha, prosztata-kivágású (Arami), jól néz ki, hátránya: az oldalsó kiképzés és rögzítés ehhez a kategóriához képest gyenge (tûzött). A tartósságáról még nem lehet mit mondani, ahhoz kb. egy év használat kell. (tavaly 15,6e körül volt)
#177
Posted 2003. February 06. - 14:52
Nézegettem a San Marco nyergeket. Ki mit tud valamit az alábbi modellekrõl? Arami,Atola,Aero,Mercuri
Ezek a legszélesebbek,amik még tetszenének is.
Hol lehet nálunk ilyen nyergeket kapni?És kb mennyiért?
Ezek a legszélesebbek,amik még tetszenének is.
Hol lehet nálunk ilyen nyergeket kapni?És kb mennyiért?
#178
Posted 2003. February 05. - 12:04
pcycle:
Igen, egyet értek veled. Ezt a próba dolgot emlegettem már elõzõleg is.
Ahogy az mtbr.com-on olvasgattam, tölünk nyugatabbra a legtöbb bolt tart készleten néhány használt, próba nyerget. Amire vagy letétet kell fizetni, vagy utólag egy névleges összeget a használatért. Egy-két hét próba, teszt után az ember eldöntheti, hogy kell-e neki a nyereg, vagy másikat akar inkább kipróbálni. Ha jó a nyereg, akkor pedig megkapja az újat.
Nem akarom elhinni, hogy ez akkora költség vonzattal járna a bolt oldaláról. Jó néhány helyen a vitrinben ott virítanak a felsõ kategóriás alkatrész szettek (40-50e). Kétlem, hogy ezekbõl többet tudnának eladni, mint egy-egy jobb 10-20e-s nyeregbõl. Szóval szerintem ez csak takarózás és mentegetõzés, hogy nem éri meg nekik a jobb nyergeket beszerezni, mert nincs rá igény. Ezt szerintem csak õk gondolják így. Kétlem, hogy bármelyikük felmérést végzet volna ezzel kapcsolatban...
Az a baj, hogy nálunk még mindig nem veszik komolyan a "mindent a vevõért" szlogent. :-\
Igen, egyet értek veled. Ezt a próba dolgot emlegettem már elõzõleg is.
Ahogy az mtbr.com-on olvasgattam, tölünk nyugatabbra a legtöbb bolt tart készleten néhány használt, próba nyerget. Amire vagy letétet kell fizetni, vagy utólag egy névleges összeget a használatért. Egy-két hét próba, teszt után az ember eldöntheti, hogy kell-e neki a nyereg, vagy másikat akar inkább kipróbálni. Ha jó a nyereg, akkor pedig megkapja az újat.
Nem akarom elhinni, hogy ez akkora költség vonzattal járna a bolt oldaláról. Jó néhány helyen a vitrinben ott virítanak a felsõ kategóriás alkatrész szettek (40-50e). Kétlem, hogy ezekbõl többet tudnának eladni, mint egy-egy jobb 10-20e-s nyeregbõl. Szóval szerintem ez csak takarózás és mentegetõzés, hogy nem éri meg nekik a jobb nyergeket beszerezni, mert nincs rá igény. Ezt szerintem csak õk gondolják így. Kétlem, hogy bármelyikük felmérést végzet volna ezzel kapcsolatban...
Az a baj, hogy nálunk még mindig nem veszik komolyan a "mindent a vevõért" szlogent. :-\
#179
Posted 2003. February 05. - 10:14
Sajnos nemcsak nyergeket, de akármi más jobb cuccot is nehéz vagy éppen lehetetlen beszerezni, csak az van éppen amit tudnak szerezni, vagy éppen leesik nekik. De elit nyergek ügyében azért érdemes idõnként benézni (ha nem is a holtszezonban) a Nellához, Probike-ba vagy a volt Kerékvárba (mostanában költöztek el valahova). És van még egy negligált probléma: a nyergeket ki kellene próbálni megvétel elõtt fõleg ami 10e fölött van!! Ránézésre senki nem tud dönteni, pláne megrendelésre. De ezzel se foglalkozik senki.
#180
Posted 2003. February 05. - 10:06
Na igen, a Selle Italia nyergei is a jelöltjeim között vannak. Csak ezzel is az a baj, mint a Fizik nyergekkel, alig egy-két helyen lehet kapni õket. És a legtöbb esetben nem azt a modellt, amit az ember kinéz magának. Nekem pl. nagyon szimipnek tûnnek az Flite és a Max Flite, Gel flows (Trans am) változatai. (Gél ide vagy oda, a terhelés csökkentõ kivágás azért nem egy rossz találmány.) Azért a Genuine gel változatok sem lehetnek rosszak...