Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Görgõ vs. szobabicikli

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
899 hozzászólás a témában

#721
kolim

kolim

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Köszi a hozzászólásokat, hasznos volt:-)
Egyébként általában sikerül tartani a pulzusszámot és ez 170 fölöttieket jelent, de van, hogy nehezen megy. Ezért is kérdeztem, hogy ilyenkor mi van. Ezek szerint nem gáz:-)

#722
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.030 hozzászólás
szerintem visszza kell menni és uy edzéstervet iratni..
vagy egyszerüen 168 heyett 160as pulzussal probáld meg...
ha azt is soknak érzed akko 155 vagy iyesmi...

Pénteken megyek állapotfelmérõ tesztre ..azaz görgõzöm..és ott mayd yol kikérdzem a hozzáértõket.
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#723
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás
Hi
Szóval: ha nem érzed, hogy így kellene menned, mint az edzéstervben van, akkor tényleg nem éri meg erõltetni. Akkor is jó, ha alacsonyabb pulzuson nyomod, DE:
nem úgy és nem azt fejleszted, mintha a magasabb értéken tekernél. Emlékeztetõül: van egy minimimum pulzusszám, ami alatt nincs edzésértéke a dolognak, és ez olyan 120-125 tipikusan. Szóval 120-as pulzuson is lehet görgõzni épp, de az nem sokat használ. Ez a zsírégetõ zóna, vagy nevezhetjük regenerálónak is, merhogy erre jó. Viszont nem leszel tõle sem erõsebb, sem kitartóbb.
168-as pulzust görgõn sokáig tartani... az viszont elég nehezen megy, lelkileg legalábbis... ha már mindenképpen annyit akarsz kihozni magadból, sztem inkább próbálkozz a futással, ott magasabb a pulzus.

#724
rvilike_2

rvilike_2

    vendég

  • fórumtag
  • 181 hozzászólás
Ha nem megy fol konnyeden (konnyedent nem ugy ertem hogy nem kell hozza nyomnod) a pulzusod a megadott ertekig, akkor nem szabad eroltetni, lehet hogy tuledzetted magad vagy faradt vagy, az is lehet kicsit tulkalibraltad az edzestervet. Nem szokott ilyenkor jot tenni ha erolteted. Nagyon is sokat er viszont, ha ilyenkor amikor erzed h faradt vagy es nem tudod megcsinalni amit kene, meg nem is tenne jot, hogy nem leszallsz a gorgorol es aznap nem edzel, hanem olyan pulzuson ahol jolesik menni (lehet hogy egesz lightosan 120 korul csak) tekersz egy fel orat-orat vagy amennyit jolesik, es masnap erezni fogod hogy jot tett. Szal ilyen regeneralo edzes felet mesz. En ezt figyeltem meg. Persze az is lehet hogy pihenonapot kell tartanod. Nekem eddig az jott be legjobban ha ugy edzettem, hogy figyeltem magam k*rvara, es mindig annyit mentem amennyit ereztem hogy tudok es nem gaz. Telen meg szerintem az a lenyeg hogy sokat menj, ha nem profi kategoriaba keszul az ember akkor meg inkabb jo is ha alacsonyabb pulzusokon megy. Sztem
Edit: mi ez a sok "nem csetelunk" torolve uzenet??

#725
PR

PR

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.651 hozzászólás
  • LocationRákosmente
This message has been deleted by Endroo. Megjegyzés: nem csetelünk :cry:

Van pulzusmérõm edzéstervvel együtt. Ezért kérdezem, hogy valaki nem tud-e errõl vmit? Ha tegyük fel 168-as pulzussal kéne mennem és én inkább 160 alatt megyek, mert többre nem nagyon futja...


Akkor nyilván sok neked az edzésterv.

Akkor is "fejlõdsz", csak nem abban az ütemben, ahogy terv szerint kéne.

Aki másokat ismer, okos, aki magát ismeri, bölcs

Aki másokat legyõz, erõs, aki magát legyõzi, hõs

Lao-Ce


#726
kolim

kolim

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Van pulzusmérõm edzéstervvel együtt. Ezért kérdezem, hogy valaki nem tud-e errõl vmit? Ha tegyük fel 168-as pulzussal kéne mennem és én inkább 160 alatt megyek, mert többre nem nagyon futja...

#727
tom_mirra

tom_mirra

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.889 hozzászólás
ha a görgõ mellett ülsz és nézegeted, na az nem ér semmit.
ha van pulzusmérõd azért az sokat segít. az igaz, de ha nincs attól még lehet fejlõdni.
2010.09.22. CM

néha kerékpáros.


#728
kolim

kolim

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Arról tud valaki valamit, hogy mi van akkor ha éppen nem vagy valami erõs állapotodban és közel nem jár ott a pulzusod, ahol kellene és így tekersz 2 órát, akkor az nem ért semmit? Az nem számított edzésnek, mert nem tartottam be a megfelelõ pulzusszámot?

#729
jojoba

jojoba

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 337 hozzászólás

a szervezet számára megterhelõbb, mint egy kinti (outi) edzés.
60 min. görgõn, 100' országúti edzésnek felel meg (és 30 km/h átlaggal lehet számolni)


Ilyesmit és hasonlókat már sokfelõl hallottam....csak azt nem tudom h ennek hol lehet utána nézni,meg egyáltalán miért alakult ki ez a nézet a görgõzésrõl?

Japán fafaragás függ a szobám falán, Gonosz démont ábrázol, s rajta arany a máz.

Részvéttel bámulom halántékán a dülledõ eret, amely elárulja: mily fárasztó is rossznak lenni.


#730
benedekm

benedekm

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Üdv!
Jelentem mûködik a görgõ! A defektet kijavítottam, és azóta minden jól megy. Tanulság, hogy nem kell annyira ráhúzni a görgõt a kerékre. Az volt a baj valószínû.

Most annyira húzom rá, hogy egyik kézzel a görgõ lendkerekét, a másikkal a gumit fogva ne tudjam elfordítani a kereket (vagy esetleg csak nagyon erõsen forgatva).

#731
BCI

BCI

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
Hát én nem tenném össztelóssal. A forgáspontokat nagyon gyilkolhatja.

#732
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Arra kíváncsi lennék, hogy valaki fullyval görgõzik-e rajtam kívül. Szóval picit aggódom, hogy a hátsó vázháromszög szétcsúszik, ha nagy erõbõl megyek, mivel azért görgõn jóval nagyobb oldalterhelést kap a bicó. (már amelyik a tengelyt fogja)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#733
benedekm

benedekm

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Köszönöm a gyors válaszokat.
Országúti bringával próbáltam és az biztos, hogy a defekt oka nem a túlmelegedés volt, mert megtapogattam a gumit és a görgõt is, nem éreztem egyáltalán melegnek egyiket sem.
Így utólag valószínûnek tûnik, hogy nem húztam rá eléggé a görgõt a kerékre, amitõl a gumi meg-meg csúszott és ez okozta a gumi szagot. A defekt meg lehet, hogy már érett eddig is, csak most következett be, pl. azért mert kidörzsölte a por a belsõt.

Ma belsõ csere, és újabb próba. :)

#734
BCI

BCI

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
Lehet hogy poros a gumi. Bár nekem felnireható görgõm van.

#735
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
A puha gumma nekem meg is csusszan, szóval ide tényleg kõkemény gumma kell. Ha montid van, ne haragudj, ez nem derül ki, akkor kötelezõ beszerezni egy slickgumit görgõzéshez. (a terepgumi nem mindig forog vele szépen, ráadásul zajos is)

Az én tippem a következõ. Nem húztad rá eléggé és/vagy puha volt a gumi. Így megcsusszant, de csak éppen, azaz mondjuk 5 fordulásra jutott 4 görgõfordulás. (ezért nem érezted lökésszerûnek a csúszást) Így a gumi felhevült, a tûzforró belsõ meg könnyen lyukad. Elmélet felállítva, lehet támadni. ;)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#736
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Én is egy ilyen görgõ tulaja vagyok 1 hónapja. Addig szoktam a kerékre húzni, hogy már ne csúszón el(nekem ez tûnik logikusnak). Õszintén szólva fogalmam sincs, mert ez az elsõ ilyen szerkezetem :) , de így nekem okésnak tûnik, bár még én is tudnám tovább szorítani.
A defektet szvsz úgy sikerült begyûjtened, hogy nem fogattad be rendesen a hátsótengelyt, és amikor ráültél lejjebb csúszott. Így a kerék hozzáért a görgõt magába foglaló szerkezethez, és szép lassan… Amennyiben ez történt volna, akkor talán észrevetted volna a külsõn.
Mindenesetre nem árt keményre fújt gumival neki állni, és akkor jobban érezni fogod azt is, hogy mennyire kell magéra a gumira szorítani.
Általános dolgokat írtam, de hátha.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#737
benedekm

benedekm

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok Fórumlakók!

Tegnap vettem egy Tacx CF One görgõt.
Nagyon frankó, meg minden, csak az a bajom, hogy nem tudom mennyire kell ráhúzni a görgõt a kerékre. Ha nem húzom rá nagyon elcsúszik ahogy tekerem, nagyon meg nem merem meghúzni. Szóval mennyire kell ráhúzni, mennyire nyomódjon meg a gumi?

Másik bajom, hogy ma egy fél órás edzés után erõs gumiszag lett a szobában. (Én ugyan nem éreztem, de a feleségem mondta, amikor hazaért.) Aztán a 40. perc környékén defektes lett a kerék! Mi lehet ennek az oka? Valamit rosszul csináltam?

Köszi a segítséget, elõre is!

#738
szammer

szammer

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 878 hozzászólás

ha lenne pulzusmerõm akkor is neznem a pedálcsapásszámot mondyuk.
Meg mielött elfeleytem az sem mindegy hogy valaki o.utra keszül vagy Montira..esetleg mindkettõ .


természetesen én általánosságban reagáltam, nem akartam kitérni a pedálfordultra, pulzustartományra...
ja és nehogy off legyen a hozzászólásom görgõ:-)))

#739
Shoshi

Shoshi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.011 hozzászólás
Ne viccelj. Abszolut nem hülyeség, amit írtál sztem. Persze az ideális eset, hogy az ember görgõn is méri a pulzust, a fordulatot, a sebességet és a megtett utat. Ez azonban nehezen jön össze. Alapozásnál például tényleg fontos, hogy ne hajtsd szét magad (ez mondjuk mindig fontos), mert akkor nem az a cél, hogy nagyon gyors, robbanékony légy. Ezért nem lehet elsõdleges mutató sem a megtett kilométer. Persze a szezon elõrehaladtával minden változik, és a hangsúlyok is eltolódnak, áthelyezõdnek.
Az aerob alap viszont mindig fontos marad. Minél nagyobb alapot építünk, annál biztosabb a lesz a teljesítményünk, annál biztosabb lesz a felépített gyorsaság, erõ, "finom munka", stb.
Mindez visszafelé is igaz. Ha kihagysz, beteg vagy, nem edzel, pihensz, akkor a "finom munka", a gyorsaság tûnik el elõször. Vagyis a piramist építünk:).
Én sem értek hozzá, csak utánaolvasok és próbálom a gyakorlatba átültetni.

Ez az elsõ olyan alapozásom, amikor kizárólag a pulzust figyelem és igyekszem minél több idõt eltölteni alapozó intenzitáson. Tavaly is próbáltam, bár kevésbé vettem komolyan, de egész jól mûködött. Idén rászánom a telet, és kiváncsian várom, hogy a tavaszi nekilódulásokhoz mennyi idõ alatt alkalmazkodom, és mennyire fogom bírni a szezont.
Persze ezt csak én gondolom így, biztosan léteznek más eredményes utak is egyénre szabottan.

"Give me a chance to shine and I'ma blind the world..."
SS Ultimate 2013 YZ0 Flamethrower 2011 Penge 2011.


#740
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.030 hozzászólás
hu mi minden törteni itt ma :)
Szoval bocsánantot kernek e beszurt kepekert..nem tudok ellenálni hogy feldobyam a forumot de igerem hogy ezentul Linket fogok csak.

a vélemnényetekkel reszben egyetrtek. de ez nem változtat azon hog yaz en esetmeben ezt igy kel csinálnom.
plussz meg elfeleytettem hogy a sebbességmérõt nézem (atököm alatt :) ) es igy tudok kb. egyenletesen menni.
Saynos nincs pedálfordulatszám merõm es nincs pulzusmerõre pénzem ezért ez a megoldás maradt.

Szerintem csak a pulzust nezni/merni meg nem epp a legyobb ötlet sayna profin ezt nem tudnám kifeyteni de ha nangyon akaryátok megprobálom mayd leirni.
ha lenne pulzusmerõm akkor is neznem a pedálcsapásszámot mondyuk.
pl. (ez csak pelda)
0-10 perc 42/26 100as csapás
10-30 perc 42-23 100
30-40 perc 42-20 95
50-60 perc 42/26 95
((bocs ha ez hüyesegnek nez ki en nem ertek hozzá csak egy ötlet))

Meg mielött elfeleytem az sem mindegy hogy valaki o.utra keszül vagy Montira..esetleg mindkettõ .
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066