Jelentkezz be Regisztrálj
Görgõ vs. szobabicikli
#721
Írta 2006. január 18. - 11:36
Egyébként általában sikerül tartani a pulzusszámot és ez 170 fölöttieket jelent, de van, hogy nehezen megy. Ezért is kérdeztem, hogy ilyenkor mi van. Ezek szerint nem gáz:-)
#722
Írta 2006. január 18. - 11:35
vagy egyszerüen 168 heyett 160as pulzussal probáld meg...
ha azt is soknak érzed akko 155 vagy iyesmi...
Pénteken megyek állapotfelmérõ tesztre ..azaz görgõzöm..és ott mayd yol kikérdzem a hozzáértõket.
#723
Írta 2006. január 18. - 10:42
Szóval: ha nem érzed, hogy így kellene menned, mint az edzéstervben van, akkor tényleg nem éri meg erõltetni. Akkor is jó, ha alacsonyabb pulzuson nyomod, DE:
nem úgy és nem azt fejleszted, mintha a magasabb értéken tekernél. Emlékeztetõül: van egy minimimum pulzusszám, ami alatt nincs edzésértéke a dolognak, és ez olyan 120-125 tipikusan. Szóval 120-as pulzuson is lehet görgõzni épp, de az nem sokat használ. Ez a zsírégetõ zóna, vagy nevezhetjük regenerálónak is, merhogy erre jó. Viszont nem leszel tõle sem erõsebb, sem kitartóbb.
168-as pulzust görgõn sokáig tartani... az viszont elég nehezen megy, lelkileg legalábbis... ha már mindenképpen annyit akarsz kihozni magadból, sztem inkább próbálkozz a futással, ott magasabb a pulzus.
#724
Írta 2006. január 17. - 19:24
Edit: mi ez a sok "nem csetelunk" torolve uzenet??
#725
Írta 2006. január 17. - 16:20
Van pulzusmérõm edzéstervvel együtt. Ezért kérdezem, hogy valaki nem tud-e errõl vmit? Ha tegyük fel 168-as pulzussal kéne mennem és én inkább 160 alatt megyek, mert többre nem nagyon futja...
Akkor nyilván sok neked az edzésterv.
Akkor is "fejlõdsz", csak nem abban az ütemben, ahogy terv szerint kéne.
Aki másokat ismer, okos, aki magát ismeri, bölcs
Aki másokat legyõz, erõs, aki magát legyõzi, hõs
Lao-Ce
#726
Írta 2006. január 17. - 13:00
#727
Írta 2006. január 17. - 12:53
ha van pulzusmérõd azért az sokat segít. az igaz, de ha nincs attól még lehet fejlõdni.
#728
Írta 2006. január 17. - 12:43
#729
Írta 2006. január 17. - 12:00
a szervezet számára megterhelõbb, mint egy kinti (outi) edzés.
60 min. görgõn, 100' országúti edzésnek felel meg (és 30 km/h átlaggal lehet számolni)
Ilyesmit és hasonlókat már sokfelõl hallottam....csak azt nem tudom h ennek hol lehet utána nézni,meg egyáltalán miért alakult ki ez a nézet a görgõzésrõl?
Japán fafaragás függ a szobám falán, Gonosz démont ábrázol, s rajta arany a máz.
Részvéttel bámulom halántékán a dülledõ eret, amely elárulja: mily fárasztó is rossznak lenni.
#730
Írta 2006. január 16. - 22:19
Jelentem mûködik a görgõ! A defektet kijavítottam, és azóta minden jól megy. Tanulság, hogy nem kell annyira ráhúzni a görgõt a kerékre. Az volt a baj valószínû.
Most annyira húzom rá, hogy egyik kézzel a görgõ lendkerekét, a másikkal a gumit fogva ne tudjam elfordítani a kereket (vagy esetleg csak nagyon erõsen forgatva).
#731
Írta 2006. január 15. - 10:06
#732
Írta 2006. január 14. - 00:40
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#733
Írta 2006. január 13. - 09:43
Országúti bringával próbáltam és az biztos, hogy a defekt oka nem a túlmelegedés volt, mert megtapogattam a gumit és a görgõt is, nem éreztem egyáltalán melegnek egyiket sem.
Így utólag valószínûnek tûnik, hogy nem húztam rá eléggé a görgõt a kerékre, amitõl a gumi meg-meg csúszott és ez okozta a gumi szagot. A defekt meg lehet, hogy már érett eddig is, csak most következett be, pl. azért mert kidörzsölte a por a belsõt.
Ma belsõ csere, és újabb próba.
#734
Írta 2006. január 13. - 07:55
#735
Írta 2006. január 13. - 00:35
Az én tippem a következõ. Nem húztad rá eléggé és/vagy puha volt a gumi. Így megcsusszant, de csak éppen, azaz mondjuk 5 fordulásra jutott 4 görgõfordulás. (ezért nem érezted lökésszerûnek a csúszást) Így a gumi felhevült, a tûzforró belsõ meg könnyen lyukad. Elmélet felállítva, lehet támadni.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#736
Írta 2006. január 12. - 23:37
A defektet szvsz úgy sikerült begyûjtened, hogy nem fogattad be rendesen a hátsótengelyt, és amikor ráültél lejjebb csúszott. Így a kerék hozzáért a görgõt magába foglaló szerkezethez, és szép lassan… Amennyiben ez történt volna, akkor talán észrevetted volna a külsõn.
Mindenesetre nem árt keményre fújt gumival neki állni, és akkor jobban érezni fogod azt is, hogy mennyire kell magéra a gumira szorítani.
Általános dolgokat írtam, de hátha.
#737
Írta 2006. január 12. - 22:59
Tegnap vettem egy Tacx CF One görgõt.
Nagyon frankó, meg minden, csak az a bajom, hogy nem tudom mennyire kell ráhúzni a görgõt a kerékre. Ha nem húzom rá nagyon elcsúszik ahogy tekerem, nagyon meg nem merem meghúzni. Szóval mennyire kell ráhúzni, mennyire nyomódjon meg a gumi?
Másik bajom, hogy ma egy fél órás edzés után erõs gumiszag lett a szobában. (Én ugyan nem éreztem, de a feleségem mondta, amikor hazaért.) Aztán a 40. perc környékén defektes lett a kerék! Mi lehet ennek az oka? Valamit rosszul csináltam?
Köszi a segítséget, elõre is!
#738
Írta 2006. január 12. - 17:37
ha lenne pulzusmerõm akkor is neznem a pedálcsapásszámot mondyuk.
Meg mielött elfeleytem az sem mindegy hogy valaki o.utra keszül vagy Montira..esetleg mindkettõ .
természetesen én általánosságban reagáltam, nem akartam kitérni a pedálfordultra, pulzustartományra...
ja és nehogy off legyen a hozzászólásom görgõ:-)))
#739
Írta 2006. január 12. - 14:15
Az aerob alap viszont mindig fontos marad. Minél nagyobb alapot építünk, annál biztosabb a lesz a teljesítményünk, annál biztosabb lesz a felépített gyorsaság, erõ, "finom munka", stb.
Mindez visszafelé is igaz. Ha kihagysz, beteg vagy, nem edzel, pihensz, akkor a "finom munka", a gyorsaság tûnik el elõször. Vagyis a piramist építünk:).
Én sem értek hozzá, csak utánaolvasok és próbálom a gyakorlatba átültetni.
Ez az elsõ olyan alapozásom, amikor kizárólag a pulzust figyelem és igyekszem minél több idõt eltölteni alapozó intenzitáson. Tavaly is próbáltam, bár kevésbé vettem komolyan, de egész jól mûködött. Idén rászánom a telet, és kiváncsian várom, hogy a tavaszi nekilódulásokhoz mennyi idõ alatt alkalmazkodom, és mennyire fogom bírni a szezont.
Persze ezt csak én gondolom így, biztosan léteznek más eredményes utak is egyénre szabottan.
"Give me a chance to shine and I'ma blind the world..."
SS Ultimate 2013 YZ0 Flamethrower 2011 Penge 2011.
#740
Írta 2006. január 12. - 13:13
Szoval bocsánantot kernek e beszurt kepekert..nem tudok ellenálni hogy feldobyam a forumot de igerem hogy ezentul Linket fogok csak.
a vélemnényetekkel reszben egyetrtek. de ez nem változtat azon hog yaz en esetmeben ezt igy kel csinálnom.
plussz meg elfeleytettem hogy a sebbességmérõt nézem (atököm alatt ) es igy tudok kb. egyenletesen menni.
Saynos nincs pedálfordulatszám merõm es nincs pulzusmerõre pénzem ezért ez a megoldás maradt.
Szerintem csak a pulzust nezni/merni meg nem epp a legyobb ötlet sayna profin ezt nem tudnám kifeyteni de ha nangyon akaryátok megprobálom mayd leirni.
ha lenne pulzusmerõm akkor is neznem a pedálcsapásszámot mondyuk.
pl. (ez csak pelda)
0-10 perc 42/26 100as csapás
10-30 perc 42-23 100
30-40 perc 42-20 95
50-60 perc 42/26 95
((bocs ha ez hüyesegnek nez ki en nem ertek hozzá csak egy ötlet))
Meg mielött elfeleytem az sem mindegy hogy valaki o.utra keszül vagy Montira..esetleg mindkettõ .