Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Digitális vs. hagyományos fotózás
Indította
thommey
, 2002. november 27. 18:05
#1461
Írta 2008. augusztus 15. - 22:48

Ja, a Canon plázalányos kézméretre tervezi az ócsóbb DSLR-jeit, plusz nem kedvelem a kidolgozás minõségét sem, a burkolatlan grip ebben a kategóriában kimondottan gáz, de mûködés tekintetében nem lehet rájuk panasz. A 300D-nél még rendszeresen elõfordult zár probléma, azóta ezzel nincs gond. A Nikon a D40/D60 kategóriát nagyon lebutította, sajnos, ezzel egyetértek, de a fókuszmotor hiánya közel sem akkora katasztrófa, mivel a legtöbb modern obi saját motorral dolgozik. Azért mondtam a D80-at, mert ott már nem kell kompromisszumokat kötnöd. Én a helyedben inkább vennék egy D80-at, vagy 400/450D-t kitobival, és fejlesztenék késõbb, mint hogy belenyúlj egy olyan rendszerbe, amit késõbb nem tudsz fejleszteni, és alapból gyenge a teljesítménye.
Ausztria, Kenguruk földje!
#1462
Írta 2008. augusztus 15. - 20:58

Köszönök minden infót, még a nézelõdés fázisban vagyok, semmi sem biztos.
Nikon-nál a D40, (meg asszem a D60ban is) az obiban van a fókuszmotor, az valahogy nem tetszik...
Mod: D80 is meg 450D is tetszik, 350Dvel fényképeztem, annyira nem jött be, pici.
Nikon-nál a D40, (meg asszem a D60ban is) az obiban van a fókuszmotor, az valahogy nem tetszik...
Mod: D80 is meg 450D is tetszik, 350Dvel fényképeztem, annyira nem jött be, pici.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#1463
Írta 2008. augusztus 15. - 20:53

200mm-en elég az 1.8 is!
de ajánlom nézzétek meg Flickr-en miami fever képeit..
aztán akkor meglátjátok mi az a mélységélesség...
http://www.flickr.com/photos/fodder/
ajánlom a Most interesting mappáját
Respect, hogy az éjszakai fotóknál milyen jól ki tudja használni a rendelkezésre álló fényt. Persze 105 f1,8-cal 5D-n már lehet is...
Rémhöri, lebeszélhetlek róla? Nati is Olyt vett (500-as, ugyanígy kétobis kittel). Szóval leírva mindez jól hangzik, de a gyakorlatban már sajnos nem úgy mûködik, ahogy kéne. Van azon is 1600-as ISO, csak 400 felett már olyan a színes zaj, hogy... A fókuszrendszere ugyanaz, 3 pontos, gyengébb fényben katasztrofális. Csak nyomogatod az exponálógombot, az obi fókuszmotorja zümmög, mint a megõrült darázs, de sehol nem talál fogást. Az alapobit azóta lecserélték, a régi 14-45 7,1-esnél tágabb blendénél olyan lágy, ááááá, ilyet én még nem is láttam. Persze lehet, hogy az új kitobi már jobb.
Emellett ugyanott, ugyanakkor ugyanolyan érzékenységgel, azonos blendével Nati Olyja hosszabb záridõt ad, mint az én nyikonom. Jakérem, 4/3 kontra APSC...
De ez csak az egyik fele. Amíg a Canon és Nikon gépekhez temérdek obit vehetsz, újonan, használtan, 4/3-ban alig van valami, használtan csak az olcsó kitobik terjednek a neten, a jó minõségûeket csak rendelésre szerzik be horror áron.
Szóval én amondó vagyok, inkább Canont, vagy Nikont vegyél, még akkor is, ha többet kóstál. Nyikonyból D80-tól érdemes gondolkodni. Canonból ha találsz még 350D-t azzal jól jársz. A fókuszrendszere fényévekkel jobb az Olyénál.
Ausztria, Kenguruk földje!
#1464
Írta 2008. augusztus 15. - 17:37

Olympus E-520+
ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6+
ZUIKO DIGITAL ED 70-300mm 1:4.0-5.6
A váz és a 2 obi 219.900HUF, lehet még 1-2 tizessel olcsóbban is.
A fényképezõrõl röviden: 2,7" kijelzõ, liveview(ez nekem nem fontos), 4/3" szenzorméret, 11,8 Mpixel, 100-1600 ISO, többféle RAW tömörítés, 3,5 kép/mp 8 RAW képig, JPEGben sokáig, vezeték nélküli vakucsoport vezérlési lehetõség, pormentesítõ rendszer.
Az obik nem stabosak, viszont a fényképezõben van szenzoreltoláson alapuló képstabilizátor, ennyit ér, persze ez szubjektív teszt volt, by Pixinfo.
ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6+
ZUIKO DIGITAL ED 70-300mm 1:4.0-5.6
A váz és a 2 obi 219.900HUF, lehet még 1-2 tizessel olcsóbban is.
A fényképezõrõl röviden: 2,7" kijelzõ, liveview(ez nekem nem fontos), 4/3" szenzorméret, 11,8 Mpixel, 100-1600 ISO, többféle RAW tömörítés, 3,5 kép/mp 8 RAW képig, JPEGben sokáig, vezeték nélküli vakucsoport vezérlési lehetõség, pormentesítõ rendszer.
Az obik nem stabosak, viszont a fényképezõben van szenzoreltoláson alapuló képstabilizátor, ennyit ér, persze ez szubjektív teszt volt, by Pixinfo.

High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#1466
Írta 2008. augusztus 14. - 22:12

Enyhe iróniát érzekszerintem lehet venni 1milka alatt is..
de akkor azt még rá kell valahogy hegesztened az Oly-dra!!!

Nekem nem is kéne ilyen obi, micsináljak annyi fénnyel

Amúgy van más tipped fényképezõre ilyen, vagy hasonló áron?
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#1467
Írta 2008. augusztus 14. - 19:11

megjottek a szuroim pocsok!
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1468
Írta 2008. augusztus 14. - 10:14

200 mm/f1.8?
Röpke 6400 dollárért?:D:D
1 millio 200 körül?
Tiszta jó, alig 6Xosa amit most gépre szeretnék szánni (Olympus E-520+Zuiko14-42+Zuiko70-300)
szerintem lehet venni 1milka alatt is..
de akkor azt még rá kell valahogy hegesztened az Oly-dra!!!

SOHA TÖBBET magyar országon!
Flickr
#1469
Írta 2008. augusztus 14. - 05:58

Ha iso64 az a legjobb viszont ahogy írták kicsit sötétebb kép lesz.
Nem lesz sötétebb, csak tovább kell exponálni ugyanakkora blendével.
#1470
Írta 2008. augusztus 13. - 22:47

200 mm/f1.8?
Röpke 6400 dollárért?
:D:D
1 millio 200 körül?
Tiszta jó, alig 6Xosa amit most gépre szeretnék szánni (Olympus E-520+Zuiko14-42+Zuiko70-300)
Röpke 6400 dollárért?

1 millio 200 körül?
Tiszta jó, alig 6Xosa amit most gépre szeretnék szánni (Olympus E-520+Zuiko14-42+Zuiko70-300)

High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#1471
Írta 2008. augusztus 13. - 22:46

az F1.4 et fix macronál láttam
ahhoz meg nem árt
a telénél ha 1.8 as akkor az már igenjó, bár megjegyzem a teléhez szükséges a jófényerõ hogy ne mozduljon be a kép (itt nem vettem számításba a VR-t
)
ehhez még szerzel egy 2x konvertert és lesz egy 400mm es obid még mindig jó fényerõsséggel.




Megújult >> Fotós weblapom < , Picasa webalbumom
#1472
Írta 2008. augusztus 13. - 22:41

200mm-en elég az 1.8 is!
de ajánlom nézzétek meg Flickr-en miami fever képeit..
aztán akkor meglátjátok mi az a mélységélesség...
http://www.flickr.com/photos/fodder/
ajánlom a Most interesting mappáját
de ajánlom nézzétek meg Flickr-en miami fever képeit..
aztán akkor meglátjátok mi az a mélységélesség...
http://www.flickr.com/photos/fodder/
ajánlom a Most interesting mappáját
SOHA TÖBBET magyar országon!
Flickr
#1473
Írta 2008. augusztus 13. - 22:27

Hja, az 1.4-es az már nem kicsit jó, telénél nem is igazán találni ilyet

High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#1474
Írta 2008. augusztus 13. - 22:19

a fõ probléma az, hogy "a fizikát nem lehet megb@$zni"...
kis lukon megy át a fény a kompaktoknál, az oké hogy a lencserendszer ahhoz van alakítva, de kicsi az érzékelõlap, és kicsik a pixelek..
tehát erõsíteni kell rajta rendesen..ezért lesz olyan amilyen..
egyébként nem kell drága obi a dslr vázra sem..
alufólia meg egy luk osztjónapot....
__________________________________________________
a jövõhéten lesz valószínû angyalkás bokeh, és lesz még 5 ágú csillagos is..
de lehet lesz még virágos is..
kis lukon megy át a fény a kompaktoknál, az oké hogy a lencserendszer ahhoz van alakítva, de kicsi az érzékelõlap, és kicsik a pixelek..
tehát erõsíteni kell rajta rendesen..ezért lesz olyan amilyen..
egyébként nem kell drága obi a dslr vázra sem..
alufólia meg egy luk osztjónapot....

__________________________________________________
a jövõhéten lesz valószínû angyalkás bokeh, és lesz még 5 ágú csillagos is..
de lehet lesz még virágos is..

SOHA TÖBBET magyar országon!
Flickr
#1475
Írta 2008. augusztus 13. - 22:07

Delma: Gondolom már eléggé lemenõben volt a nap mikor ezt a képet csináltad. A képpel sok gond nincs. Éles, bár kicsit sötét de ez adott, és a háttér is kellõképp elmosódott. A fonnyadt virág meg adott. 
Ha iso64 az a legjobb viszont ahogy írták kicsit sötétebb kép lesz. A kompaktok azért nem csinálnak adott esetben olyan jó képet mint egy nagyobb gép mivel kissebb a obektívjük átmérõje így kissebb az átmenõ fény mennyisége. Szóval nem fényerõs. A nagy átmérõjû gépek objektívjei fényerõsek, mint pl az F1,4 es az nagyon jónak számít. az F3,5-5,5 az közép fényerõs és ez felett nem fényerõs.
mod.: Savaria jól írta
Jha mellesleg nem láttam még ilyen blendét ami ilyen rajzot csinál. Nekem 'csillag' alakú képet rajzol.

Ha iso64 az a legjobb viszont ahogy írták kicsit sötétebb kép lesz. A kompaktok azért nem csinálnak adott esetben olyan jó képet mint egy nagyobb gép mivel kissebb a obektívjük átmérõje így kissebb az átmenõ fény mennyisége. Szóval nem fényerõs. A nagy átmérõjû gépek objektívjei fényerõsek, mint pl az F1,4 es az nagyon jónak számít. az F3,5-5,5 az közép fényerõs és ez felett nem fényerõs.
mod.: Savaria jól írta


Megújult >> Fotós weblapom < , Picasa webalbumom
#1476
Írta 2008. augusztus 13. - 22:06

jahm, értem:)
a kép meg ilyen lett késõ volt már, holnap majd még játszadozok
a kép meg ilyen lett késõ volt már, holnap majd még játszadozok
#1477
Írta 2008. augusztus 13. - 22:03

egy kis helyesbítés mielõtt belezavarodsz így a nagy rengetegbe..
kis luk, nagy mélységélesség
nagy luk, kis mélységélesség
és persze a luk formája sem mindegy..
http://www.flickr.co...tor/2759931395/
kis luk, nagy mélységélesség
nagy luk, kis mélységélesség
és persze a luk formája sem mindegy..

http://www.flickr.co...tor/2759931395/
SOHA TÖBBET magyar országon!
Flickr
#1478
Írta 2008. augusztus 13. - 21:57

Konyhanyelven leírom amit Andris_Savaria mondott(ha jól tévedek S5800-asod van Delma):
Van az ISO, minél kisebb, annál jobb, zajmentesebb lesz a kép, viszont annál sötétebb is. Nagyobb ISO, nagyobb érzékenység, világosabb kép, nagyobb zaj. Minél kisebbre kell törekedni, jobb gépeken ISO800-ig el lehet menni, S5800-ason olyan ISO200-ig.
Van a rekesz: nagy lyuk, sok fény, nagy mélységélesség. Kis lyuk, kevés fény, kis mélységélesség. Ált. annál jobb, minél nagyobb, mivel rövidebb záridõvel tudsz fotózni, nem mosódik a kép.
Meg van ugye a zársebesség, minél rövidebb, annál sötétebb lesz a kép, és ugye nem mosódik annyira a mozgó téma. Pl. bringás. Ha hosszabb, nagyobb az esély rá hogy bemozdul a kép, néha jó, néha nem, ehhez már _jól_ kell fotózni, hogy valaki nagyobb zársebesség mellett mozgó témáról jó képet csináljon!
Az olcsóbb /fõleg/ nem DSLR gépeknél az a baj hogy ha kicsit sötétebb van, nincs olyan jó fényerejük, így vagy azt választod hogy csinálsz zajos képet ami nem mozdul be, vagy jó képet amit nem fogsz tudni megfogni. Blendét ugye hiába állítod legnagyobbra, még úgy sem jut be elég fény.
A képméreten nem érdemes spórolni semmi esetre sem, válogatni kell inkább, 100 képbõl talán 5 ami igazán nagyon jó, a többi mehet a levesbe, persze ha nagyon igényes az ember.
Vannak jó fotós hátizsákok, én el merem vinni a gépet /mondjuk nem most mert mostanában akarok tükröset venni, a régit meg eladtam/. Persze ilyenkor nem durvulok.
A képedhez: kevés és rosszul beérkezõ fény, nem elég élénk színek. Meg fonnyadt virág
De legalább nem mozdult be
Van az ISO, minél kisebb, annál jobb, zajmentesebb lesz a kép, viszont annál sötétebb is. Nagyobb ISO, nagyobb érzékenység, világosabb kép, nagyobb zaj. Minél kisebbre kell törekedni, jobb gépeken ISO800-ig el lehet menni, S5800-ason olyan ISO200-ig.
Van a rekesz: nagy lyuk, sok fény, nagy mélységélesség. Kis lyuk, kevés fény, kis mélységélesség. Ált. annál jobb, minél nagyobb, mivel rövidebb záridõvel tudsz fotózni, nem mosódik a kép.
Meg van ugye a zársebesség, minél rövidebb, annál sötétebb lesz a kép, és ugye nem mosódik annyira a mozgó téma. Pl. bringás. Ha hosszabb, nagyobb az esély rá hogy bemozdul a kép, néha jó, néha nem, ehhez már _jól_ kell fotózni, hogy valaki nagyobb zársebesség mellett mozgó témáról jó képet csináljon!
Az olcsóbb /fõleg/ nem DSLR gépeknél az a baj hogy ha kicsit sötétebb van, nincs olyan jó fényerejük, így vagy azt választod hogy csinálsz zajos képet ami nem mozdul be, vagy jó képet amit nem fogsz tudni megfogni. Blendét ugye hiába állítod legnagyobbra, még úgy sem jut be elég fény.
A képméreten nem érdemes spórolni semmi esetre sem, válogatni kell inkább, 100 képbõl talán 5 ami igazán nagyon jó, a többi mehet a levesbe, persze ha nagyon igényes az ember.
Vannak jó fotós hátizsákok, én el merem vinni a gépet /mondjuk nem most mert mostanában akarok tükröset venni, a régit meg eladtam/. Persze ilyenkor nem durvulok.
A képedhez: kevés és rosszul beérkezõ fény, nem elég élénk színek. Meg fonnyadt virág


High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#1479
Írta 2008. augusztus 13. - 21:29

iso?
az expo 3 dologból jön össze:
iso(fényérzékenység)
rekesz(mekkora"lyukon engeded át a fényt[a mélységélességet is ez határozza meg])
zársebesség(mennyi ideig éri az érzékelõpixeleket, vagy a filmet a fény)
az érzékelõlapkák egy adott érzékenységûek.. tehát adott fényre adott erõsségû jelet adnak ki..
erõsítheted a jelet, de vele erõsödik a zaj is..ezt manapság már szûri a legtöbb DSLR (jpg-ben)..
a kompaktokról nincs infóm...
filmnél más a helyzet(azt majd valamelyik szaki leírja pontosan..)
___________________________
nálam vagy bringa vagy gép..
az expo 3 dologból jön össze:
iso(fényérzékenység)
rekesz(mekkora"lyukon engeded át a fényt[a mélységélességet is ez határozza meg])
zársebesség(mennyi ideig éri az érzékelõpixeleket, vagy a filmet a fény)
az érzékelõlapkák egy adott érzékenységûek.. tehát adott fényre adott erõsségû jelet adnak ki..
erõsítheted a jelet, de vele erõsödik a zaj is..ezt manapság már szûri a legtöbb DSLR (jpg-ben)..
a kompaktokról nincs infóm...
filmnél más a helyzet(azt majd valamelyik szaki leírja pontosan..)
___________________________
nálam vagy bringa vagy gép..
SOHA TÖBBET magyar országon!
Flickr
#1480
Írta 2008. augusztus 13. - 20:53

köszönet a segítségért!
most már kezdem kapisgálni mire is jók a gépen ezek beállítási értékek:)
amiket felsoroltatok módokat azok nekem is vannak szerencsére, így jobban megértem. eddig nagyrészt autoban,sport,N,és rövid záridõs módban használtam, kisebb-nagyobb sikerrel:)
de most kedvenc az A mód lett:P
most 8MP N minõségben van, de még így is nehézkes néhány helyre a feltöltés, úgy meg még hogyha ugyanez F módban történik akkor jópár megát kreál a gép képenként.
kérdés az hogy tömörítésnél melyik értéket érdemesebb levenni ahhoz hogy csökkenjen a képméret, és ne romoljon annyira a minõség?
valami jó lehetõleg ingyenes program erre?
(jelenleg az ArcSoft Photostudio-t használom)
ISO érték. tudom állítani 64-1600 -ig, ez mikor jó? s miez?
és bringázni mennyire meritek elvinni a gépeket?
dslr,pótobi egyéb cumó nem olcsó, aki viszi magával nem fél hogy megcsukja?
gondolkozom hogy viszem párszor magammal amikor nem vadulok
bocsi a nagyonalap kérdésekért, csak most kezdett érdekelni hogy mit lehet elérni ezzel a géppel
ezt az elõbb csináltam:
most már kezdem kapisgálni mire is jók a gépen ezek beállítási értékek:)
amiket felsoroltatok módokat azok nekem is vannak szerencsére, így jobban megértem. eddig nagyrészt autoban,sport,N,és rövid záridõs módban használtam, kisebb-nagyobb sikerrel:)
de most kedvenc az A mód lett:P
most 8MP N minõségben van, de még így is nehézkes néhány helyre a feltöltés, úgy meg még hogyha ugyanez F módban történik akkor jópár megát kreál a gép képenként.
kérdés az hogy tömörítésnél melyik értéket érdemesebb levenni ahhoz hogy csökkenjen a képméret, és ne romoljon annyira a minõség?
valami jó lehetõleg ingyenes program erre?
(jelenleg az ArcSoft Photostudio-t használom)
ISO érték. tudom állítani 64-1600 -ig, ez mikor jó? s miez?
és bringázni mennyire meritek elvinni a gépeket?
dslr,pótobi egyéb cumó nem olcsó, aki viszi magával nem fél hogy megcsukja?
gondolkozom hogy viszem párszor magammal amikor nem vadulok
bocsi a nagyonalap kérdésekért, csak most kezdett érdekelni hogy mit lehet elérni ezzel a géppel
ezt az elõbb csináltam:
