Semmi köze nincs a centrírozáshoz annak, hogy milyen vastag küllõvel van fûzve. A vastagság a küllõfej (ahol az agy pereméhez kapcsolódik) erõsségét befolyásolja, na meg az árát. (gonolok itt a 2/1.5/2-es küllõkre)
Ettõl függetlenül én is a 2.0-ásakat ajánlom. Stabil, van benne anyag, stb.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
32 vagy 36 küllõs kerék?
Started by
Ranger
, 2002. November 23. 19:49
#101
Posted 2002. December 27. - 18:19
#102
Posted 2002. December 23. - 12:45
2,0-ás DT, vagy Sapim. A márka szinte mindegy csak 2.0-ás (vagy nagyobb ha nem csak cc-zel) legyen. 1.5-öst, 1.8-ast, és húzott küllöt szerintem semmiképpen ne használj, mert hetente kell majd centíroznod.
#103
Posted 2002. December 22. - 23:19
Sziasztok!
Ha már küllõs topic és én hoztam létre,mondjátok már meg nekem,hogy össztelós túragépbe a 32 lukas ;D kerekeket milyen küllõvel fûzessem,ami a legjobb lenne?
80 kg felett vagyok általában...
a kerék valszeg mach1 tequila lesz,vagy valami hasonló,az agyak meg Zoggie ipari csapágyasak.
Tehát?
Üdv.
Ha már küllõs topic és én hoztam létre,mondjátok már meg nekem,hogy össztelós túragépbe a 32 lukas ;D kerekeket milyen küllõvel fûzessem,ami a legjobb lenne?
80 kg felett vagyok általában...
a kerék valszeg mach1 tequila lesz,vagy valami hasonló,az agyak meg Zoggie ipari csapágyasak.
Tehát?
Üdv.
#104
Posted 2002. December 09. - 18:57
Neked is beesett a lanc a kullok es a fogaskoszoru koze? Velem ez a regi kerekemmel fordult elo, raadasul a szlalom palyan a kapolna utan kb 20 metert tettem meg igy, ket kullo egybol kitort es vagy 5 megserult azon kivul, ugynez mamuttal, de a regi valtoval, egy kullos se serult, de ez a kulloknek koszonheto amugy minden felni tojas lesz, ha nem megfeleloen feszes a kullo, vagy netalan tul feszes
#105
Posted 2002. December 09. - 18:39
Én feszegettem egy picit a mammut határait.. (Elõzmény, egy régi láncleesés picit megreszelhette a küllõket - ez csak gyanú) Kb 80 centirõl vízszintesre, vagy 5 küllõ tört ki, és azóta is 1 cmes tojás van a mammutban... :
#106
Posted 2002. December 09. - 18:21
#107
Posted 2002. December 09. - 17:35
#108
Posted 2002. December 09. - 15:02
A mammothot eleg nehez felutni, en direkt raugrattam a padkara 40nel es meg ra is segitettem, de nagy kopp, aztan semmi: ebben a belsonek is nagy szerepe van, mivel nem csipodott ki, hala a Maxxis tervezoinek )
#109
Posted 2002. December 09. - 01:46
Haverom nemreg tort! el egy Rigida DH 30 ast...
Pedig nagy Alfoldon nem is igazan tudom hogy szedhette szet
Pedig abban aztan volt anyag ))
A masik meg hogy minden felnit fel lehet utni, ugyhogy erdemes a kulsokre ugyelni, meg a nyomasra, nameg a technikara Mert mit er egy XXE Ft os felni, ha kap egy sziklat telibe...
Pedig nagy Alfoldon nem is igazan tudom hogy szedhette szet
Pedig abban aztan volt anyag ))
A masik meg hogy minden felnit fel lehet utni, ugyhogy erdemes a kulsokre ugyelni, meg a nyomasra, nameg a technikara Mert mit er egy XXE Ft os felni, ha kap egy sziklat telibe...
#110
Posted 2002. December 08. - 22:45
Hi!
En most epitettem uj kerekeket, mert a hatsobol, ami 32 lyukas volt, kiszakadt a kullo, a szegeccsel egyut )
A boltban egy SUN Mammoth-ot vettem elolre meg hatra, mind a kettot Sapim kullokkel es mind a kettot Deore aggyal, de elolre Tarcsas agyat vettem, a ketto kb 34e Ft volt fuzessel. Belsonek mindenkeppen Maxxis DH belsot vegyel, de csak 2.3 feletti kulsokhoz jo, igaz, 2.5 fole javasoljak.
Nem egy olcso felni, de magyon massziv, bar a 750g-javal nem egy CCs felni, foleg DHra ajanljak
http://www.sun-ringl...ges/mammoth.jpg
En most epitettem uj kerekeket, mert a hatsobol, ami 32 lyukas volt, kiszakadt a kullo, a szegeccsel egyut )
A boltban egy SUN Mammoth-ot vettem elolre meg hatra, mind a kettot Sapim kullokkel es mind a kettot Deore aggyal, de elolre Tarcsas agyat vettem, a ketto kb 34e Ft volt fuzessel. Belsonek mindenkeppen Maxxis DH belsot vegyel, de csak 2.3 feletti kulsokhoz jo, igaz, 2.5 fole javasoljak.
Nem egy olcso felni, de magyon massziv, bar a 750g-javal nem egy CCs felni, foleg DHra ajanljak
http://www.sun-ringl...ges/mammoth.jpg
#111
Posted 2002. December 08. - 20:06
Ezt nem igy kell nezni.
Nehez a rhyno? Mihez kepest?
CC versenyre tenyleg, de szerintem ez nem kifejezetten az a felni.
Gurulgatni meg szerintem pont jo
Nehez a rhyno? Mihez kepest?
CC versenyre tenyleg, de szerintem ez nem kifejezetten az a felni.
Gurulgatni meg szerintem pont jo
#112
Posted 2002. December 08. - 14:46
Azért 565 gramm már kicsit sok...megjegyzem, hogy gondolkodhatsz Ritchey-ben is, a Comp mindössze 450 g és 3000 körül van.
#113
Posted 2002. December 06. - 22:08
#114
Posted 2002. December 06. - 21:23
Itt egy kep a kerekrol, hogy lasd hogy is nez ki.
Fekete felni meg egy fekete agy ;D
http://morpheus.pte..../magura/z_s.jpg
bocsesz, hogy módsítottam, de nem volt jó a link
Fekete felni meg egy fekete agy ;D
http://morpheus.pte..../magura/z_s.jpg
bocsesz, hogy módsítottam, de nem volt jó a link
#115
Posted 2002. December 06. - 21:17
Nem tudom mi a sulya a SUN R L nak. De ennel nehezebbet nem hinnem hogy hasznalni kene CCre.
Tul kepp en arra hasznalom, sot versenyezni is kivanok vele.
A gumi formaja mindenkepp megvaltozik, ha szelesebb felnit raksz fel. Ez nalam problema is volt. Masik profilu gumit kellett feltennem /a Mobsternek pont rossz helyen volt a butyke es mar nagyon kicsi volt a hely/ egy Z max szemelyeben.
A Rhino szegecselt, duplafalu. SAP 2,0 val fuzve megfeleloen merev. Jah es a Zoggie nak magasabb a kullopereme mint pl a regi Shimano agyaknak, igy rovidebb kullovel talan meg merevebb. Viszont lehet hogy nehezebb?? Le kene merni.
Mindenesetre en is ugy gondoltam hogy nem szamit az a par gramm... de sok par grammbol 'nehez' bicaj lesz. Most mar megintcsak konnyebbet szeretnek, de ez sulyos 10Ekkel jar :-((( Egy ideig lehet hogy nem lesz mas.
Persze akkor gyorsan kellett vmi jo, es hat ennel olcsobban ezt nem igen lehetett meguszni.
Tul kepp en arra hasznalom, sot versenyezni is kivanok vele.
A gumi formaja mindenkepp megvaltozik, ha szelesebb felnit raksz fel. Ez nalam problema is volt. Masik profilu gumit kellett feltennem /a Mobsternek pont rossz helyen volt a butyke es mar nagyon kicsi volt a hely/ egy Z max szemelyeben.
A Rhino szegecselt, duplafalu. SAP 2,0 val fuzve megfeleloen merev. Jah es a Zoggie nak magasabb a kullopereme mint pl a regi Shimano agyaknak, igy rovidebb kullovel talan meg merevebb. Viszont lehet hogy nehezebb?? Le kene merni.
Mindenesetre en is ugy gondoltam hogy nem szamit az a par gramm... de sok par grammbol 'nehez' bicaj lesz. Most mar megintcsak konnyebbet szeretnek, de ez sulyos 10Ekkel jar :-((( Egy ideig lehet hogy nem lesz mas.
Persze akkor gyorsan kellett vmi jo, es hat ennel olcsobban ezt nem igen lehetett meguszni.
#116
Posted 2002. December 06. - 20:17
Köszönöm neked is Tom,
Nem versenyzek,s nem vagyok grammhuszár sem,nem érdekel különösképp a súly.
A Rhinolight felni érdekel,mert jó árban van,csak eddig nem tudtam róla semmit.Szegecselt vagy nem?
És tényleg a szélesebb felni a ballonosítja a gumit?
Annak én külön örülnék...
Üdv.
Nem versenyzek,s nem vagyok grammhuszár sem,nem érdekel különösképp a súly.
A Rhinolight felni érdekel,mert jó árban van,csak eddig nem tudtam róla semmit.Szegecselt vagy nem?
És tényleg a szélesebb felni a ballonosítja a gumit?
Annak én külön örülnék...
Üdv.
#117
Posted 2002. December 06. - 19:02
Latom SUN felniken is meg Zoggie agyakon is filozol...
Most perpill Zoggie agyakat hasznalok /tarcsas 36luk/ Rhyno light tal + Alexrims g3000 rel.
Nos ezek az agyak szerintem nagyon megerik a penzuket, ha nem kell tarcsas akkor meg meginkabb. Csupa fem, iparis, eleg erosnek tunik fel ev hasznalat mellett.
A hatso kerek /SUN/ nagyon merev oldaliranyba /3x ttel/.
Az elso is jo /4x/.
Egyetlen hatranya hogy ez mar kicsit nehez, foleg CC re.
Igy ha arra /IS/ kell, akkor valassz masikat. De az biztos 2* ennyibe fog kerulni ugyanilyen erosseg mellett.
Ha edzesre kell akkor OK, vagy ha picit duajkodsz.
De ha profibban uzod /verseny/ akkor min agybol vegyel konnyebbet /NE gyengebbet/. Most en is erre gyujtok, de csak az agy lesz vagy 60E. :-(
Ha meg CC versenymasina lesz akkor 400g os felni + fasza agy, de arra vigyazni kell, es termeszetesen avval inkabb csak gurulni kell...
Hogy 32 v 36? NemTom. En is ezen filozok hogy elsokereknel atterek a 32 re.
Jah a SUN nal szamolj avval - foleg ha CC vazad van-, hogy a 28 mm megdobja a gumi ballonossagat es kisebb lesz a hely a sarnak.
A Panther olcso es eros felni, de max vekonyabb de nem hinnem hogy konnyebb mint a SUN R L.
Egyebkent en is 80-82-3 kg vagyok. Nekem ennel erosebb perpill nem kell (street,lightos ugrabugra,vegyes hasznalat), valoszinu neked sem amire hasznalni akarod.
A Ditch Witch mar 'tul eros' volt, persze gyakorolni jo
Ha ennel merevebb cucc kell, akkor mar ugyis az ember atutos agyat vesz, meg duplavallas telot, avval szerintem sokkal tobbet lehet dobni az egesz cuccon.
Osszegezve: Ha nem szansz 100E et egy par kerekre, akkor ajanlom a SUN felniket, a Zoggie, regi RC,LX XT, ujXT agyakat.
A Sachs + mars szerintem nem olyan nagy dobas.
Ennel olcsobban jot nem tudsz venni.
Hacsak nem nezel valami regi iparis /YASEC/MAVIC/ agy utan egy uj v regi felnivel
Most perpill Zoggie agyakat hasznalok /tarcsas 36luk/ Rhyno light tal + Alexrims g3000 rel.
Nos ezek az agyak szerintem nagyon megerik a penzuket, ha nem kell tarcsas akkor meg meginkabb. Csupa fem, iparis, eleg erosnek tunik fel ev hasznalat mellett.
A hatso kerek /SUN/ nagyon merev oldaliranyba /3x ttel/.
Az elso is jo /4x/.
Egyetlen hatranya hogy ez mar kicsit nehez, foleg CC re.
Igy ha arra /IS/ kell, akkor valassz masikat. De az biztos 2* ennyibe fog kerulni ugyanilyen erosseg mellett.
Ha edzesre kell akkor OK, vagy ha picit duajkodsz.
De ha profibban uzod /verseny/ akkor min agybol vegyel konnyebbet /NE gyengebbet/. Most en is erre gyujtok, de csak az agy lesz vagy 60E. :-(
Ha meg CC versenymasina lesz akkor 400g os felni + fasza agy, de arra vigyazni kell, es termeszetesen avval inkabb csak gurulni kell...
Hogy 32 v 36? NemTom. En is ezen filozok hogy elsokereknel atterek a 32 re.
Jah a SUN nal szamolj avval - foleg ha CC vazad van-, hogy a 28 mm megdobja a gumi ballonossagat es kisebb lesz a hely a sarnak.
A Panther olcso es eros felni, de max vekonyabb de nem hinnem hogy konnyebb mint a SUN R L.
Egyebkent en is 80-82-3 kg vagyok. Nekem ennel erosebb perpill nem kell (street,lightos ugrabugra,vegyes hasznalat), valoszinu neked sem amire hasznalni akarod.
A Ditch Witch mar 'tul eros' volt, persze gyakorolni jo
Ha ennel merevebb cucc kell, akkor mar ugyis az ember atutos agyat vesz, meg duplavallas telot, avval szerintem sokkal tobbet lehet dobni az egesz cuccon.
Osszegezve: Ha nem szansz 100E et egy par kerekre, akkor ajanlom a SUN felniket, a Zoggie, regi RC,LX XT, ujXT agyakat.
A Sachs + mars szerintem nem olyan nagy dobas.
Ennel olcsobban jot nem tudsz venni.
Hacsak nem nezel valami regi iparis /YASEC/MAVIC/ agy utan egy uj v regi felnivel
#118
Posted 2002. December 06. - 18:15
a topic temajahoz: a 28-as ;D ;D persze outinal
Tapasztalataim szerint a Mach 1-es felnik nagyon jok ,viszonylag birjak jo az ar/ertek aranyuk. Ha viszont van ra penz mindenkeppen a Mavic-et javaslom ,ugyanis messze jobb a Mach 1-nel. Konnyebb ,jobban birja es persze dragabb. Be is vallom ,hogy a kedvenc felnimarkam.
(Amugy a Mach 1-es felnik allitolag ugyanazon a gyartosoron keszulnek mint a Mavic felnik.)
Tapasztalataim szerint a Mach 1-es felnik nagyon jok ,viszonylag birjak jo az ar/ertek aranyuk. Ha viszont van ra penz mindenkeppen a Mavic-et javaslom ,ugyanis messze jobb a Mach 1-nel. Konnyebb ,jobban birja es persze dragabb. Be is vallom ,hogy a kedvenc felnimarkam.
(Amugy a Mach 1-es felnik allitolag ugyanazon a gyartosoron keszulnek mint a Mavic felnik.)
#119
Posted 2002. December 06. - 13:29
Mach1 210el sokan triáloznak és jól bírja.
Én országútiztam Mach1 320-al.
Súlya 440g, ami nagyon jó, de v.mit valamiért...kellett centírozni, sokszor ütött itt-ott 1 kicsit.
És kanyarban érezhetõen "labilis" volt.
Aztán rákerült a futárbringámra, és az volt az egyiknek a halála...koccantam 1 autóval ,ami hatására a hátsó kerék a levegõbe emelkedett, velem együtt ,és visszaestem teljes súlyommal a felnire, de már oldalra dõlve, kb. 50cm magasból.
Gallyra ment.
Az elsõ azóta is jól mûködik, van benne 3000km, és 3-4 centír, de bírja a strapát, nap-mint-nap.
Ár/érték arányban szerintem legjobb ! ! !
Ennyi...béke veletek!
Én országútiztam Mach1 320-al.
Súlya 440g, ami nagyon jó, de v.mit valamiért...kellett centírozni, sokszor ütött itt-ott 1 kicsit.
És kanyarban érezhetõen "labilis" volt.
Aztán rákerült a futárbringámra, és az volt az egyiknek a halála...koccantam 1 autóval ,ami hatására a hátsó kerék a levegõbe emelkedett, velem együtt ,és visszaestem teljes súlyommal a felnire, de már oldalra dõlve, kb. 50cm magasból.
Gallyra ment.
Az elsõ azóta is jól mûködik, van benne 3000km, és 3-4 centír, de bírja a strapát, nap-mint-nap.
Ár/érték arányban szerintem legjobb ! ! !
Ennyi...béke veletek!