Dante azok a kencék csak rövid ideig használnak (legalábbis amiket én ismerek...), ha hazaértél velük akkor belsõ a kukába, mert elöregszik a gumi és törik/mállik...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
városi defekt
Indította
bezzeg
, 2002. november 20. 12:59
#101
Írta 2002. november 20. - 22:35
#102
Írta 2002. november 20. - 22:25
télen azért kapni több defektet, mert hullanak a levelek, ágak, tüskék stb...ez nekem is feltûnt
apropó felütés - sokat segít, ha nem mész bele direktben minden kátyuba... ;D nekem még sohasem volt - pedig hótkönnyû Maxxis UL belsõ, Michelin WG-Comp, vagy Conti kevlaros külsõk, átlag 4 bar-on (e3.8, h4.2)
felniszalag - azért gondolom mindenkinek logikus, hogy egy százas szög ellen semmit nem ér?
esetleg ki lehetne próbálni a azokat a defektmentesítõ takonykencéket amiket a belsõbe kell belenyomni
apropó felütés - sokat segít, ha nem mész bele direktben minden kátyuba... ;D nekem még sohasem volt - pedig hótkönnyû Maxxis UL belsõ, Michelin WG-Comp, vagy Conti kevlaros külsõk, átlag 4 bar-on (e3.8, h4.2)
felniszalag - azért gondolom mindenkinek logikus, hogy egy százas szög ellen semmit nem ér?
esetleg ki lehetne próbálni a azokat a defektmentesítõ takonykencéket amiket a belsõbe kell belenyomni
#103
Írta 2002. november 20. - 21:25
tegyél bele egy Swampthing duplafalu külsöt( elég magas mintája van) és egy Kenda DH belsöt
nekem igy van és már joideje nem kaptam defektet ;)probáld ki.... megint egy uj váz ;D ja és ha defektet kapnál akkor kb 1 oráig kell leszedni..
nekem igy van és már joideje nem kaptam defektet ;)probáld ki.... megint egy uj váz ;D ja és ha defektet kapnál akkor kb 1 oráig kell leszedni..
#104
Írta 2002. november 20. - 21:06
azóta kb megint 2000-et mentem, ez idõ alatt háromszor szúródott át a hátsó WTB és egyszer eresztett le az elsõ vékonyabb schwalbe
Szerintem 2000km alatt 4 defekt teljesen normális, vagy legalábbis nem kirívó... :
#105
Írta 2002. november 20. - 21:05
Nem az a felniszalag. amirõl itt szó van és én is csak az újságban láttam az a belsõ és a külsõ közé kerül.
#106
Írta 2002. november 20. - 20:59
Ez a defektallo szalag nem az a kek szar, amit amugy is alapbol odapasziroznak a felnibe (a kulso es a felni koze) minden ertelmes kerekparboltba?
#107
Írta 2002. november 20. - 20:55
a nyomással kapcsolatban - nehéz eltalálni a helyes középutat. ha túl kis nyomáson mész felütöd ha pedig rendesen használod akkor az országúti külsõk esetében szerintem könnyebben kapsz likat akár egy kis szilánktól is. remélem ez érthetõ.
a marathonról pedig annyit hogy én másfél éve használom a kiskerekeken /1.0/ és megéri a pénzt. nem tudsz annyit venni vele hogy elkopjon a felülete, viszont már olyan vágások vannak a futóvelületén hogy közelít a kidobáshoz.
a marathonról pedig annyit hogy én másfél éve használom a kiskerekeken /1.0/ és megéri a pénzt. nem tudsz annyit venni vele hogy elkopjon a felülete, viszont már olyan vágások vannak a futóvelületén hogy közelít a kidobáshoz.
#108
Írta 2002. november 20. - 18:46
kevlar szalagot en meg boltban nem lattam. egy havernak volt egen de mindig melle kapott defkot!!
a gyerekre az volt a jellemzo, hogy meg a metron tolva is defektet kapott!!! ez ilyen!
a gyerekre az volt a jellemzo, hogy meg a metron tolva is defektet kapott!!! ez ilyen!
#109
Írta 2002. november 20. - 18:18
azért most ahogy itt írtok mégiscsak azt gondolom, hogy ez az én jellemzõ problémám, mintha csak én lennék ilyen lúzer
érdekelne egyébként, hogy tapasztaltatok-e valami összefüggést a szúródásos defektek és a keréknyomás között
- én ugyanis elég nagy nyomáson használom ezeket a kerekeket
a másik az idõjárás: mintha több defektet kapnék télen mint nyáron (létezik ez? más nem figyelt meg ilyet?)
és konkrétan
van-e tapasztalat (brossúrás marketing rizsa nélkül) Schwalbe marathon xr illetve marathon plus külsõkrõl
vagy tudtok-e valami egyéb városi méretû és mintázatú végetelenül defektálló terméket
aztán ha már itt tartok
szeretnék a közeljövõben összerakni mégiscsak egy országúti vázas kerékpárt, ott meg arra gondolok, hogy egy ballonosabb szingót tennék - na ezzel kapcsolatban is nagyon örülnék kommenteknek
(a defektálló szalag az egy általános bolti cikk amit csak én látok soha, vagy ritka kincs amit úgy kell külön megrendelni?)
érdekelne egyébként, hogy tapasztaltatok-e valami összefüggést a szúródásos defektek és a keréknyomás között
- én ugyanis elég nagy nyomáson használom ezeket a kerekeket
a másik az idõjárás: mintha több defektet kapnék télen mint nyáron (létezik ez? más nem figyelt meg ilyet?)
és konkrétan
van-e tapasztalat (brossúrás marketing rizsa nélkül) Schwalbe marathon xr illetve marathon plus külsõkrõl
vagy tudtok-e valami egyéb városi méretû és mintázatú végetelenül defektálló terméket
aztán ha már itt tartok
szeretnék a közeljövõben összerakni mégiscsak egy országúti vázas kerékpárt, ott meg arra gondolok, hogy egy ballonosabb szingót tennék - na ezzel kapcsolatban is nagyon örülnék kommenteknek
(a defektálló szalag az egy általános bolti cikk amit csak én látok soha, vagy ritka kincs amit úgy kell külön megrendelni?)
#110
Írta 2002. november 20. - 17:03
érdekes nekem az IRC Mythoy XCPro+jófajta lengyel belsõ (nem egy könnyed darab )+schwalbe küllõvédõ szalag használata óta még nem volt defektem...
most raktam fel télire Conti slicket... meglátjuk milyen lesz a tûrése...
pedig eddig sem kíméltem a bringát... szóval szerintem a jó belsõ (kellõen vastag) sokat nyom a latban...
most raktam fel télire Conti slicket... meglátjuk milyen lesz a tûrése...
pedig eddig sem kíméltem a bringát... szóval szerintem a jó belsõ (kellõen vastag) sokat nyom a latban...
#111
Írta 2002. november 20. - 15:51
A Space jo megoldas lenne, egy DH belsovel, csak szegeny nem tudna haladni az uton. Ezt en is tapasztalom. Aszfalton nagyon visszafog, de terepen nagyon kiraly, es raadasul nem is kaptam meg vele defektet.
En azt ajanlanam, hogy probald ki a defektallo szalagot, amit a kulso belso felere kell felragasztani, es igy egy plussz vastag reteg van a belso folott. Azt mar tenyleg csak a jancsiszog szurja at.
Vagy tomorgumi.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
En azt ajanlanam, hogy probald ki a defektallo szalagot, amit a kulso belso felere kell felragasztani, es igy egy plussz vastag reteg van a belso folott. Azt mar tenyleg csak a jancsiszog szurja at.
Vagy tomorgumi.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
#112
Írta 2002. november 20. - 15:40
akkor konkrétumok
korábban ugye urszágúti kerékpár volt
Budapest, útminõség... felütés
szépen növeltem a méretet 622-28-ig
Budapest, útminõség... felütés
szélesebb gumi nem fért a vázba
erre aztán kitaláltam: új váz, ballonosabb gumi
(hangsúlyozom, azóta nem is kapok felütéses defektet)
elõször kezdetem elöl hátul 559-37, schwalbe city marathon
kb 2000km után kaptam hátul egy defektet: szög.
bosszantott a dolog, meg úgyis akkor szedték fel a gellért teret,
gondoltam lépek eggyel feljebb, vettem hátulra 559-47 WTB gumit (kevlárvédelem van)
azóta kb megint 2000-et mentem, ez idõ alatt háromszor szúródott át a hátsó WTB és egyszer eresztett le az elsõ vékonyabb schwalbe
korábban ugye urszágúti kerékpár volt
Budapest, útminõség... felütés
szépen növeltem a méretet 622-28-ig
Budapest, útminõség... felütés
szélesebb gumi nem fért a vázba
erre aztán kitaláltam: új váz, ballonosabb gumi
(hangsúlyozom, azóta nem is kapok felütéses defektet)
elõször kezdetem elöl hátul 559-37, schwalbe city marathon
kb 2000km után kaptam hátul egy defektet: szög.
bosszantott a dolog, meg úgyis akkor szedték fel a gellért teret,
gondoltam lépek eggyel feljebb, vettem hátulra 559-47 WTB gumit (kevlárvédelem van)
azóta kb megint 2000-et mentem, ez idõ alatt háromszor szúródott át a hátsó WTB és egyszer eresztett le az elsõ vékonyabb schwalbe
#113
Írta 2002. november 20. - 15:38
#114
Írta 2002. november 20. - 14:54
Ha továbbra is maradsz a "mindenen átmegyek - nincs akadály" típus, akkor egy komolyabb felütésvédelemmel ellátott gumi kellene. Most még nem tisztáztuk, hogy mekkora kerékméretrõl is van szó, de feltételezem, hogy 26-os monti kereked van.
Nos ilyen esetben egy 2.35-ös külsõ lehet alternatíva, pl: a Schwalbe FatAlbert, vagy a slick 2.35-ös BigApple, még a gördülési ellenállása is kicsi. De ugyanilyen jó egy Continental Vertical ProTection is (nem a sima Vertical Pro!), vagy más de már ezeknél jóval nehezebb gumik is.
És akkor még nem beszéltünk a belsõrõl. Az is fontos. 1-2000 forint között lehet dh belsõt venni (Maxxis, Schwalbe, Conti) amik jelentõsen csökkentik a felütéses defekt lehetõségét. (vastagabb belsõt kiszúrni is nehezebb)
Nos ilyen esetben egy 2.35-ös külsõ lehet alternatíva, pl: a Schwalbe FatAlbert, vagy a slick 2.35-ös BigApple, még a gördülési ellenállása is kicsi. De ugyanilyen jó egy Continental Vertical ProTection is (nem a sima Vertical Pro!), vagy más de már ezeknél jóval nehezebb gumik is.
És akkor még nem beszéltünk a belsõrõl. Az is fontos. 1-2000 forint között lehet dh belsõt venni (Maxxis, Schwalbe, Conti) amik jelentõsen csökkentik a felütéses defekt lehetõségét. (vastagabb belsõt kiszúrni is nehezebb)
#115
Írta 2002. november 20. - 14:43
a legköltségtakarésabb az ha gyalog megyek, esetleg néha tujázok a villamoson
de most nem ez a kérdés
ellenben komolyan ez a dupla külsõ lenne az egyetlen megoldás, igazán nem szeretnék kötekedni, de hát nincs egy gyári megoldás erre a problémára - pl valami végtelen megbízható védelemmel ellátott külsõ, amit saját tapasztaltból tudtok ajánlani (a reklámokból számomra csak az derül ki, hogy ha az adott külsõt teszem a kerékpárra akkor az összes bomba nõ rám fog bukni , de most megint nem ez a kérdés)
egyébként volt itt a fórumon már egy ilyen dupla külsõs téma, de az ottani hozzászólások alapján mintha nem ez lenne számomra a válasz
de most nem ez a kérdés
ellenben komolyan ez a dupla külsõ lenne az egyetlen megoldás, igazán nem szeretnék kötekedni, de hát nincs egy gyári megoldás erre a problémára - pl valami végtelen megbízható védelemmel ellátott külsõ, amit saját tapasztaltból tudtok ajánlani (a reklámokból számomra csak az derül ki, hogy ha az adott külsõt teszem a kerékpárra akkor az összes bomba nõ rám fog bukni , de most megint nem ez a kérdés)
egyébként volt itt a fórumon már egy ilyen dupla külsõs téma, de az ottani hozzászólások alapján mintha nem ez lenne számomra a válasz
#116
Írta 2002. november 20. - 14:16
Ami azt illeti, öcsém majd egy évig biciklizett egy plusz külsõvel a másik alatt, csak le kell vágni a drótperemet. Nem is volt egyetlen defektje sem...
Bár a legköltségtakarékosabb megoldás, ha odafigyelsz, min mész át, és hogyan. És megtanulsz bunnyzni.
Bár a legköltségtakarékosabb megoldás, ha odafigyelsz, min mész át, és hogyan. És megtanulsz bunnyzni.
#117
Írta 2002. november 20. - 13:58
nem, de egyébként is mindíg megkeresem hol sziszeg
ezek bizony alulról jönnek (kétszer megam szedtem a 8cm pengehosszúságú szöget)
ezek bizony alulról jönnek (kétszer megam szedtem a 8cm pengehosszúságú szöget)
#118
Írta 2002. november 20. - 13:32
Egy tipp: Nem lehet ,hogy vmi belülrõl szúrja ki ?
Pl:
a. Esetleg egy küllõ: van küllõvédõ szalagod ? Valamelyik küllõd vége ?
b. Nekem volt olyan régebben ,hogy egyszer kiszúrta bmi ,megfoltoztam, aztán pár bringázás után megint defektem lett. Ekkor már jól átnéztem a külsõt és kiderült ,hogy egy pic vékony drótdarab szúrodott bele a belsõbe és az szúrta idönként ki a belsõt.
Pl:
a. Esetleg egy küllõ: van küllõvédõ szalagod ? Valamelyik küllõd vége ?
b. Nekem volt olyan régebben ,hogy egyszer kiszúrta bmi ,megfoltoztam, aztán pár bringázás után megint defektem lett. Ekkor már jól átnéztem a külsõt és kiderült ,hogy egy pic vékony drótdarab szúrodott bele a belsõbe és az szúrta idönként ki a belsõt.
#119
Írta 2002. november 20. - 12:59
Tiszteletem!
Aki ide is eljut legyenszíves adjon tanácsot, hogyan lehet elkerülni, hogy egyfolytában defektet kapjak.
Budapesten belül ingázok, fel le, munkába meg haza
régen országúti kerékpárral közlekedtem, rendesen felfújt gumikkal, ennek ellenére elég sokszor felütõdött (vagyok nyolcvanöt kiló, ezen nem múlhat)
idén változtattam, új vázat vettem, bele szélesebb gumikat - felütõdés ugyan már nincs, de azért valami mindig kiszúrja azt a gumit (kevlár ide vagy oda)
kérdezem én, másnak is van ilyen problémája, szóljatok hozzá
egy valamit azért be kell valljak: nem nagyon szoktam padka, lépcsõ vagy úthiba vagy akármi miatt leszállni a kerékpárról
Aki ide is eljut legyenszíves adjon tanácsot, hogyan lehet elkerülni, hogy egyfolytában defektet kapjak.
Budapesten belül ingázok, fel le, munkába meg haza
régen országúti kerékpárral közlekedtem, rendesen felfújt gumikkal, ennek ellenére elég sokszor felütõdött (vagyok nyolcvanöt kiló, ezen nem múlhat)
idén változtattam, új vázat vettem, bele szélesebb gumikat - felütõdés ugyan már nincs, de azért valami mindig kiszúrja azt a gumit (kevlár ide vagy oda)
kérdezem én, másnak is van ilyen problémája, szóljatok hozzá
egy valamit azért be kell valljak: nem nagyon szoktam padka, lépcsõ vagy úthiba vagy akármi miatt leszállni a kerékpárról