Nos: ha szerencséd van, akkor a rugóerõ állítható a hátsóváltóban. Nekem az XT-ben pl: a paralelogrammánál, és a felcsavarozásnál is vannak lyukak, ahova akasztgathatod a rugódat, attól függõen, milyen erõt akarsz. Ha nincs, akkor csinálj! Ha nem lehet csinálni, akkor vágj el a rugóból (elõtte szerezz egy pótot, ha nem sikerülne a buli ) és azt tedd vissza. (egy kis fület kell neki hajtani, de nem nagy gáz)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Started by
Dude
, 2002. November 14. 13:08
#7301
Posted 2003. January 14. - 14:18
#7302
Posted 2003. January 14. - 14:11
rob:
tök jó, pont ilyesmikre voltam(vagyok) kíváncsi
a csontra szétszedhetõ dolgok nekem is jobban tetszenek...
akkor egy kiegészítõ kérdés:
Ha a Deore váltómba erõsebb rugót akarok tenni, hogy nem pattogjon annyira kisebb ugrások/huppnók után, akkor ugye azt a rugót kell csréleni, ami a felfüggesztésnél van és nem a paralelogrammáét?
honnan lehet ilyen szerválni (olcsóért, nem eredeti Sh.-ra gondoltam) meg milyenek a paraméterei, hogy rakom vissza? (már a régi Aliviommal szenvedtem... )
tök jó, pont ilyesmikre voltam(vagyok) kíváncsi
a csontra szétszedhetõ dolgok nekem is jobban tetszenek...
akkor egy kiegészítõ kérdés:
Ha a Deore váltómba erõsebb rugót akarok tenni, hogy nem pattogjon annyira kisebb ugrások/huppnók után, akkor ugye azt a rugót kell csréleni, ami a felfüggesztésnél van és nem a paralelogrammáét?
honnan lehet ilyen szerválni (olcsóért, nem eredeti Sh.-ra gondoltam) meg milyenek a paraméterei, hogy rakom vissza? (már a régi Aliviommal szenvedtem... )
#7303
Posted 2003. January 14. - 13:57
pontnullás hátsóváltó nem lesz jó, ha nem cserélsz váltókart!
Ajánlom az RSX-et, ha még találsz, vagy az STX RC-t.
De a 105-ös is jó lehet, bele is fér a 15-be. Vagy a fentebb istenített Quarz, ha találsz. (Bergusson elõnyben, mintha ott láttam volna)
Ajánlom az RSX-et, ha még találsz, vagy az STX RC-t.
De a 105-ös is jó lehet, bele is fér a 15-be. Vagy a fentebb istenített Quarz, ha találsz. (Bergusson elõnyben, mintha ott láttam volna)
#7304
Posted 2003. January 14. - 13:47
Svácok!
Szegény 3 éves Aliviom kilehelni készül kicsiny japó lelkét, így a csere gondolata, mint lappangó árnyék kúszik egyre feljebb a gerincemen.
Na most van nekem egy remek, lockolható Sachs Pro markolatváltóm, amitõl nem kifejezetten szeretnék megválni. Ehhez kéne egy hátsóváltó. Amire gondoltam... "én...tudomásom szerint..." az egy Sram 7.0, 9.0 vagy vmi Shimano országúti, rövidkanállal. Az ár álljon meg 15 körül. A hajtáslánc White Industries hajtómû, egyszem 42-es tányérral, LX fogaskoszorú (7-es), LX lánc.
Ötletek?
Thx!
Szegény 3 éves Aliviom kilehelni készül kicsiny japó lelkét, így a csere gondolata, mint lappangó árnyék kúszik egyre feljebb a gerincemen.
Na most van nekem egy remek, lockolható Sachs Pro markolatváltóm, amitõl nem kifejezetten szeretnék megválni. Ehhez kéne egy hátsóváltó. Amire gondoltam... "én...tudomásom szerint..." az egy Sram 7.0, 9.0 vagy vmi Shimano országúti, rövidkanállal. Az ár álljon meg 15 körül. A hajtáslánc White Industries hajtómû, egyszem 42-es tányérral, LX fogaskoszorú (7-es), LX lánc.
Ötletek?
Thx!
#7305
Posted 2003. January 14. - 13:36
Azért hátsóváltók terén van ám különbség a szerelhetõség terén is. Úgy mint az olcsóbb hajtókaroknál fel van a csillagra préselve a tányér, a hátsóváltóknál is a csapok bele vannak verve, és nem csavarozhatóak ki. Az XT-met pl: darabokra lehet szedni, de egy XTR-t még jobban. Az XO-nál még a paralelogrammát is szét lehet csavarozni!!
Én amúgy esküszöm a rövidkanalas XT-re, vagy a régi kovácsolt, szintétn rövidkanalas Sachs Quarz-ra!
Én amúgy esküszöm a rövidkanalas XT-re, vagy a régi kovácsolt, szintétn rövidkanalas Sachs Quarz-ra!
#7306
Posted 2003. January 12. - 23:18
TOM, David
ajjj, most fogtam fel, hogy hozzám beszéltek :-[
szóval boltba nem vittem, a hajtókart nem szedem le, mert egyelõre nincs hozzá leszedõm monoblokkot se cserélek, mert egyelõre csak ki akarom próbálni, de ha így nem megy az alsó két fogaskerék hátul, akkor meg nincs értelme, mert pont az lett volna a jó, ha használhatom. bár még így se rossz :
szóval mégis van értelme
egyébként ha az alátéteket nem kint, hanem az anya oldalán teszem fel, akkor a középsõ tányér a külsõ helyére kerül :
ja, de lehet,így már nem tudok váltani a kicsire
nem is olyan egyszerû, mint gondoltam....
lehet, hogy inkább egy kisebb (nem 44-es) külsõ tányért keresek....
ajjj, most fogtam fel, hogy hozzám beszéltek :-[
szóval boltba nem vittem, a hajtókart nem szedem le, mert egyelõre nincs hozzá leszedõm monoblokkot se cserélek, mert egyelõre csak ki akarom próbálni, de ha így nem megy az alsó két fogaskerék hátul, akkor meg nincs értelme, mert pont az lett volna a jó, ha használhatom. bár még így se rossz :
szóval mégis van értelme
egyébként ha az alátéteket nem kint, hanem az anya oldalán teszem fel, akkor a középsõ tányér a külsõ helyére kerül :
ja, de lehet,így már nem tudok váltani a kicsire
nem is olyan egyszerû, mint gondoltam....
lehet, hogy inkább egy kisebb (nem 44-es) külsõ tányért keresek....
#7307
Posted 2003. January 12. - 22:58
elvitted a hajtokart is??? hogy kiprobáljátok??? asszem a váz neem kell hozzá, ja és akarsz feltenni láncvezetöt??(monoblokkosat) mert ha igen akkor nem árt olyat venni,ami ahhoz van--> pl:Truvativnak is van
amugy csak annyi a jelentössége, hogy a hajtokar szimmetrikusan lesz a vázban, de ahmugymeg az egyik picikét kiljebb/beljebb van
amugy csak annyi a jelentössége, hogy a hajtokar szimmetrikusan lesz a vázban, de ahmugymeg az egyik picikét kiljebb/beljebb van
#7308
Posted 2003. January 12. - 22:11
olyan kis biszbasz csapágyak? nem semmi
ja, csak azért kérdeztem, mert nem volt a cucc, nagyker zárva
ja, csak azért kérdeztem, mert nem volt a cucc, nagyker zárva
#7309
Posted 2003. January 12. - 22:06
ja, meg a fékgörgõ csak 90fok-ba töri a kábel útját (oda minek több) a roller meg többe (kb. 120?).
Ras, voltál zöldpöttybe?
nem vótam mer nem vót lovettám(hülye bankba lassan ér oda a pénzem vagy mivan ???)
így sajna a nemrég levajazott zsír XTR '95 agyas hátsókereket sem tudtam megvenni, hála azonic kollégának azért van még rá idõm
és találtam elsõ agyat is szintén ugyanez az évjárat és típus...
de nem offolok
ja és hogy ON:
a XTR hátsóváltóban a forgáspontok mindegyike csapágyazott, tehát van benne vagy 4-6 csapágy... és kézzel szerelik össze még ma is...
#7310
Posted 2003. January 12. - 03:12
#7311
Posted 2003. January 12. - 02:39
namost szerintem ha 2*9 et hasznalsz. Akkor ugye a lancvonalra ugyelni kene. Mert a 'kozepso' tanyert az also es felso 2 fog kivetelevel hasznal/hatnad/. Tehat szerintem kijjebb kellene allitani a hajtokart /masik monoblokk/ hogy az szepen alljon.
Vagy meg arra gondoltam, hogy mi lenne ha kivulre tenned a kozeopso tanyert??? Megartott a bor... akkor nem valtana oda...
Tehat marad a kompromisszumos megoldas.
Alateteket en egy nagytanyer lefureszelesevel gyartottam, nagyon design os. :)))
Vagy meg arra gondoltam, hogy mi lenne ha kivulre tenned a kozeopso tanyert??? Megartott a bor... akkor nem valtana oda...
Tehat marad a kompromisszumos megoldas.
Alateteket en egy nagytanyer lefureszelesevel gyartottam, nagyon design os. :)))
#7312
Posted 2003. January 12. - 01:51
Sziasztok!
Elõzõ oldalakon olvastam a monoblokkokról. Ezzel kapcsolatban lenne egy konkrét kérdésem. Egy 4000-es alu TREK-hez vettem Alivio hajtómûvet. Most monoblokkot keresek hozzá, de a tengej hosszában nem igazán kaptam segítséget. A Nellában azt mondták, hogy 113. Egy másik szervízben 118-at mongtak mert az Alivionak süllyesztett a kislánckeréknél. Most akkor kinek higgyek?? Az egész rendszer Alivio. Remélem tud valaki segiteni. Köszi. ???
Elõzõ oldalakon olvastam a monoblokkokról. Ezzel kapcsolatban lenne egy konkrét kérdésem. Egy 4000-es alu TREK-hez vettem Alivio hajtómûvet. Most monoblokkot keresek hozzá, de a tengej hosszában nem igazán kaptam segítséget. A Nellában azt mondták, hogy 113. Egy másik szervízben 118-at mongtak mert az Alivionak süllyesztett a kislánckeréknél. Most akkor kinek higgyek?? Az egész rendszer Alivio. Remélem tud valaki segiteni. Köszi. ???
#7313
Posted 2003. January 12. - 01:48
Régebben, valamelyik másik topicban kérdeztem, hogy a Campagnolok a Shimanoval vagy a SRAM-mal kompatíbilisek? 1:1, 2:1 vagy más az áttételezésük? Mivel szeretnék rövidkanalas váltót, de a Shimanot hanyagolnám...
#7314
Posted 2003. January 12. - 01:00
lory-b kolleganak van egy shimano 600 valtoja szep rovid kanallal!! ot kell zaklatni ha erdekel vkit!!!! kepet kuldok ha kell! meg telszamot is!
#7315
Posted 2003. January 12. - 00:40
#7316
Posted 2003. January 12. - 00:32
A hosszú kanál arra jó hogy több láncot tudjon elvezetni.
Erre azért van szükség mert elég nagy a láncmennyiség különbség a 42-es és a 22-es tányéroknál.
De ezzel együtt csükken a feszítõ képessége is a váltónak.
Ezért használnak sokan rövidkanalas váltót amikor csak egy lánctányér van fent.Mert itt nincs szükség arra hogy sok láncot vezzessen mivel annyi szemet hagysz fent amennyivel pont jól szuperál a rendszer.
Erre azért van szükség mert elég nagy a láncmennyiség különbség a 42-es és a 22-es tányéroknál.
De ezzel együtt csükken a feszítõ képessége is a váltónak.
Ezért használnak sokan rövidkanalas váltót amikor csak egy lánctányér van fent.Mert itt nincs szükség arra hogy sok láncot vezzessen mivel annyi szemet hagysz fent amennyivel pont jól szuperál a rendszer.
#7317
Posted 2003. January 12. - 00:24
az Alivio vs LX böl a tapasztalat(nem sok): ha LX böl tudsz szerezni 94-eset akkor az a tuti..
de: az uj Lx nek hosszabb a kanala, ezért könnyeben lehet elgörbiteni ill. megütni ,de a felsö rész sokkal erösebb anyagbol van,mint az ALivioé... apropo: mi a jelentösége a hosszabb illetve rövidebb kanál használatának?? mire jo és miért? illetve miért nem? ja és van egy kis különbség Lx és alivio ár között... az a legjobb,ha olyan váltot szerzel ami 94 körüli... vagy régebbi
de: az uj Lx nek hosszabb a kanala, ezért könnyeben lehet elgörbiteni ill. megütni ,de a felsö rész sokkal erösebb anyagbol van,mint az ALivioé... apropo: mi a jelentösége a hosszabb illetve rövidebb kanál használatának?? mire jo és miért? illetve miért nem? ja és van egy kis különbség Lx és alivio ár között... az a legjobb,ha olyan váltot szerzel ami 94 körüli... vagy régebbi
#7318
Posted 2003. January 11. - 23:59
tele vagyok kérdésekkel :
tisztítás végett leszedtem a nagy lánctányért a 3*9-es rendszeremrõl, és így látva a bicajt felmerült bennem, hogy fölösleges visszarakni. Mert városban (se) használom ki, kis kompromisszummal ott elég a 2/9-edik sebesség (3/9-ben olyan 40-45km/h tartozik az értelmes csapásszámhoz).
Ezt lehet is használni, mert a lánc annyira nem áll keresztbe (tényleg nem ???) és a felsõ tányér nem is ér hozzá, mert nincs. Ezen kívül olyan 3cm hasmagasságot is nyerek, sõt könnyebb is lesz a binyó.
A lánctányér hiányát pedig meg lehetne oldani alátéttel.
A kérdésem az lenne, hogy valaki használt-e már így bringát pl. XC-re (illetver agresszív XC-re) és ha igen, volt-e hátránya? Másik pedig, hogy van-e valami buktató, amiért mégse lehetne használni, azaz kihagytam-e valamit?
tisztítás végett leszedtem a nagy lánctányért a 3*9-es rendszeremrõl, és így látva a bicajt felmerült bennem, hogy fölösleges visszarakni. Mert városban (se) használom ki, kis kompromisszummal ott elég a 2/9-edik sebesség (3/9-ben olyan 40-45km/h tartozik az értelmes csapásszámhoz).
Ezt lehet is használni, mert a lánc annyira nem áll keresztbe (tényleg nem ???) és a felsõ tányér nem is ér hozzá, mert nincs. Ezen kívül olyan 3cm hasmagasságot is nyerek, sõt könnyebb is lesz a binyó.
A lánctányér hiányát pedig meg lehetne oldani alátéttel.
A kérdésem az lenne, hogy valaki használt-e már így bringát pl. XC-re (illetver agresszív XC-re) és ha igen, volt-e hátránya? Másik pedig, hogy van-e valami buktató, amiért mégse lehetne használni, azaz kihagytam-e valamit?
#7319
Posted 2003. January 11. - 21:54
no igen, én is valami ilyen mögöttes szándékkal kérdeztem.
tehát pl. nem mozog másképp egy XT, mint egy Deore ???
tök ugyan az a mechanika?
Azt tudom, hogy az XTR átdobó valami olyat csinál, hogy a két lemeze nem párhuzamosan mozog.
Görgöt meg rugót tényleg lehet óccsóért szerezni de pl. milyen rugó kell? gépészek elõnyben!
De pl. még régen mikor teljesen szétszedtem az Alivio hátsó váltómat, és a felfüggesztésnél levõ rugót is kivettem (nem tudom a nevét, ez az, ami visszfelé forgatja a felfüggesztó csavar tengelyéna váltót) akkor alig tudtam visszaerõszakolni bele, olyan erõs volt. Azóta nem mertem azt a részt másik váltün szétszedni...vagy van valami jó módszer?
Meg tudom pl. h. az XTR hátsón is van valami plusz rugóerõ állítási lehetõség. Ammeg mire jó? Számít egyáltalán?
Na, most miért én írok, amikor titeket kérdeztelek?
tehát pl. nem mozog másképp egy XT, mint egy Deore ???
tök ugyan az a mechanika?
Azt tudom, hogy az XTR átdobó valami olyat csinál, hogy a két lemeze nem párhuzamosan mozog.
Görgöt meg rugót tényleg lehet óccsóért szerezni de pl. milyen rugó kell? gépészek elõnyben!
De pl. még régen mikor teljesen szétszedtem az Alivio hátsó váltómat, és a felfüggesztésnél levõ rugót is kivettem (nem tudom a nevét, ez az, ami visszfelé forgatja a felfüggesztó csavar tengelyéna váltót) akkor alig tudtam visszaerõszakolni bele, olyan erõs volt. Azóta nem mertem azt a részt másik váltün szétszedni...vagy van valami jó módszer?
Meg tudom pl. h. az XTR hátsón is van valami plusz rugóerõ állítási lehetõség. Ammeg mire jó? Számít egyáltalán?
Na, most miért én írok, amikor titeket kérdeztelek?
#7320
Posted 2003. January 11. - 21:34
Troll;gondolom különbség pl a váltó anyaga,a görgõk,h csapágy van-e bennük,a rugó anyaga (h mikor fárad ki),és persze a festés,h mi van ráírva.Bár ezek mind olyan dolgok,amit otthon is lehet cserélni-meg lehet változtatni szinte nulla pénzért.Afene,ez azt jelenti,h a Deore-ból XTR-t lehet csinálni ??? ;D