Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Started by
Dude
, 2002. November 14. 13:08
#4541
Posted 2004. April 10. - 17:05
Agy nem hiszem, most lett új kerék, agyat megnézték -bár a régi került vissza-, nomeg a hang hallhatóan a pedáltól jön.
Lehet, hogy valóban az egész meghajtás szállt el. Mindig lesem, mikor odalépek, de igazán nem látszik semmi, csak az ugrás.
azértkösz
Lehet, hogy valóban az egész meghajtás szállt el. Mindig lesem, mikor odalépek, de igazán nem látszik semmi, csak az ugrás.
azértkösz
#4542
Posted 2004. April 10. - 16:38
most lehet rosszul gondolkodok, de nem az egesz meghajtas ugrik egy kicsit?
egy eros kattanas hang kiséretében. mert valoszinuleg ekkora hátsó kerékagy szállt el, legalábbis a benne levö reteszelö kalapácsok ~régi az agy.
mert a pedál nem képes csak ugy "megugrani", legalábbis elképzelni nem tudom hogy tudna az egész egység nélkül(átszakítva a karban levö menetet, és így elmozdulni-de mivel nem szakad ki a pedál ezélrt ez lehetetlen)
tehát minden bizonnyal az agy "szabadonfutója" - nemtudom a szakkifejezést, szal amin a fogaskoszoru van, abban levö mehanika kopott el a sok használattól.
illetve: elkopott lánc/uj fogaskoszoru/fogaskerekek
uj lánc/elkopott fogaskerekek/lánctányérok
ha megsem ez a hiba, akkor storno!
egy eros kattanas hang kiséretében. mert valoszinuleg ekkora hátsó kerékagy szállt el, legalábbis a benne levö reteszelö kalapácsok ~régi az agy.
mert a pedál nem képes csak ugy "megugrani", legalábbis elképzelni nem tudom hogy tudna az egész egység nélkül(átszakítva a karban levö menetet, és így elmozdulni-de mivel nem szakad ki a pedál ezélrt ez lehetetlen)
tehát minden bizonnyal az agy "szabadonfutója" - nemtudom a szakkifejezést, szal amin a fogaskoszoru van, abban levö mehanika kopott el a sok használattól.
illetve: elkopott lánc/uj fogaskoszoru/fogaskerekek
uj lánc/elkopott fogaskerekek/lánctányérok
ha megsem ez a hiba, akkor storno!
#4543
Posted 2004. April 10. - 16:30
hi
Mikor jó keményen beletaposok, ~1/6-1/8 fordulatot ugrik a pedál. Ezt egy hatalmas csattanás kíséri, olyan, mintha ki akarna szakadni. Az elõzõ monoblokkom is ezt csinálta, de az azért lett cserélve, m hosszabb volt. Ez viszont elvileg jó -bár a pedál csatlakozásánál kilóg vagy egy centi.
Új h.mû másujban, addig viszont... Ezt meg csak úgy kidobni nem szeretném...
Megint blokkcsere/szervíz, v kuka?
thx
Mikor jó keményen beletaposok, ~1/6-1/8 fordulatot ugrik a pedál. Ezt egy hatalmas csattanás kíséri, olyan, mintha ki akarna szakadni. Az elõzõ monoblokkom is ezt csinálta, de az azért lett cserélve, m hosszabb volt. Ez viszont elvileg jó -bár a pedál csatlakozásánál kilóg vagy egy centi.
Új h.mû másujban, addig viszont... Ezt meg csak úgy kidobni nem szeretném...
Megint blokkcsere/szervíz, v kuka?
thx
#4544
Posted 2004. April 10. - 16:11
semmit. leszedsz 2 tányért, és a boltban felrakatod a monoblokkra szerelhetö/nyeregvázcsöre szerelhetö láncfeszítöt.
ennyi.
ennyi.
#4545
Posted 2004. April 10. - 15:12
Nem tom lehet hogy nem ide való ez a téma de:
a PolarX emen eddig elõl 3 tányéros hajtó volt de szeretnék rátenni egy DH láncfeszítõt hogy nem potyogjon le a lánc miközben lefele megyek . Azt tudom hogy erre nem lehet láncfeszítõt tenni. Miket kell lecserélnem ha fel szeretnék egyet tenni.
jo ne azt mond hogy a tányérokat! közepcsapi, esetleg még vmi ?
a PolarX emen eddig elõl 3 tányéros hajtó volt de szeretnék rátenni egy DH láncfeszítõt hogy nem potyogjon le a lánc miközben lefele megyek . Azt tudom hogy erre nem lehet láncfeszítõt tenni. Miket kell lecserélnem ha fel szeretnék egyet tenni.
jo ne azt mond hogy a tányérokat! közepcsapi, esetleg még vmi ?
#4546
Posted 2004. April 09. - 19:16
#4547
Posted 2004. April 09. - 18:54
a legnagyobb lánctányér - legnagyobb fogaskerék kombinációban, amikor tökéletes kersztbe váltással állunk szemben (ami persze ritkán fordul elõ menet közben) és a hajtókart visszafele tekerem, a láncot hátul lehajítja a középsõ fogaskerekek valamelyikére. ha elõre tekerem megint felrakja, de ez talán mégsem normális jelenség.... hogy rövidre szabtam a láncot és a túlzottan feszül.
szerintetek jól csalódom vagy mást b*sztam el?
köszi a segítséget
ez normális jelenség. túl nagy a keresztbe váltás. beljebb kéne tenni a tányért. ha hosszabb a lánc, attól hátrafelé tekerésnél, felül nem lesz jobb a helyzet...
#4548
Posted 2004. April 09. - 09:47
Jah. Nem truva, FSA ISIS.
De azthiszem ugyis el kell vinnem a vázat is a boltba, hogy ránézzük a láncvezetõt ott helyben, nem-e útban lesz a láncvilla forgáspontja a láncvezetõnek.
Mert most szívtam meg ugyanigy, mivel két tányéros cuccot akartam elõre, de az átdobónak útban volt a forgáspont kialakítás, amikor a 22-es tányérra váltott. Így maradt az egytányéros megoldás. (Vagy egy karcsúbb verseny elsõ átdobó?).
De azthiszem ugyis el kell vinnem a vázat is a boltba, hogy ránézzük a láncvezetõt ott helyben, nem-e útban lesz a láncvilla forgáspontja a láncvezetõnek.
Mert most szívtam meg ugyanigy, mivel két tányéros cuccot akartam elõre, de az átdobónak útban volt a forgáspont kialakítás, amikor a 22-es tányérra váltott. Így maradt az egytányéros megoldás. (Vagy egy karcsúbb verseny elsõ átdobó?).
#4549
Posted 2004. April 09. - 09:44
Sziasztok!
Abban az esetben, ha újonnan összerakott meghajtásról beszélünk, a váltók teszik szépen a dolgukat, viszont olyan jelenséggel találkozunk, hogy a legnagyobb lánctányér - legnagyobb fogaskerék kombinációban, amikor tökéletes kersztbe váltással állunk szemben (ami persze ritkán fordul elõ menet közben) és a hajtókart visszafele tekerem, a láncot hátul lehajítja a középsõ fogaskerekek valamelyikére. ha elõre tekerem megint felrakja, de ez talán mégsem normális jelenség. ezt kisebb áttételnél (középsõ lánctányér) már nem produkálja.
én arra gyanakszom, hogy rövidre szabtam a láncot és a túlzottan feszül.
szerintetek jól csalódom vagy mást b*sztam el?
köszi a segítséget
Abban az esetben, ha újonnan összerakott meghajtásról beszélünk, a váltók teszik szépen a dolgukat, viszont olyan jelenséggel találkozunk, hogy a legnagyobb lánctányér - legnagyobb fogaskerék kombinációban, amikor tökéletes kersztbe váltással állunk szemben (ami persze ritkán fordul elõ menet közben) és a hajtókart visszafele tekerem, a láncot hátul lehajítja a középsõ fogaskerekek valamelyikére. ha elõre tekerem megint felrakja, de ez talán mégsem normális jelenség. ezt kisebb áttételnél (középsõ lánctányér) már nem produkálja.
én arra gyanakszom, hogy rövidre szabtam a láncot és a túlzottan feszül.
szerintetek jól csalódom vagy mást b*sztam el?
köszi a segítséget
#4550
Posted 2004. April 09. - 09:31
nem.
ha mégis, akkor egy hoszabb monoblokkot kell venned. (vagy ha truva a monoblokk, akkor azt a kis spacert, amit adnak hozzá, be kell tenni a láncterelõ és a pereme közé. - nem a láncterelõ és a váz közé, hanem kívülre.
ha mégis, akkor egy hoszabb monoblokkot kell venned. (vagy ha truva a monoblokk, akkor azt a kis spacert, amit adnak hozzá, be kell tenni a láncterelõ és a pereme közé. - nem a láncterelõ és a váz közé, hanem kívülre.
#4551
Posted 2004. April 09. - 09:27
#4552
Posted 2004. April 09. - 09:21
én is ugyanezt fogom tenni most. és ahogy endroo írta, belülre kell tenni majd a tányért.
#4553
Posted 2004. April 09. - 07:44
Nagyjából így van, csak a rock guard helyére -> belûlre <- kell tenni a nagytányért a láncvonal végett.
#4554
Posted 2004. April 09. - 07:25
Ha valaki tud, segítsen, plz.
Át szeretném alakítani a Truva 22-32 Rock Guard hajtómûvemet egytányérosra.
Ha jól sejtem elég a két kis lánckereket ledobni, és a rockguard helyére feltenni a 38-as tányért.
Helyes ez így, vagy hajtómû csere kell?
(Nem tudom mi a különbség a Truvativ Dh-hoz képest)
#4555
Posted 2004. April 08. - 10:34
azt tudom,h ott mind1,csak akkor már nem akarok oda se shitmanot rakni,és ezen kívül asszem már csak pár elfekvõ sram 5 és 9 van eváltóból,meg Sachs,és nem tudom,mi legyen pontosan
#4556
Posted 2004. April 08. - 10:27
a váltókarnak mindegy, mit mozgat, ha elsõváltóról van szó.
és a sram sorok is csodaszépen váltanak (7.0, 9.0)
és a sram sorok is csodaszépen váltanak (7.0, 9.0)
#4557
Posted 2004. April 08. - 10:23
kérdés;
Sramhoz milyen elsõváltót érdemes venni?
(nem tudom,fontos-e;a váltókar nem pozícionált)
lehet vegyesben használni Shimano sorral Sramot?
mert állítólag a Shitmano tartóbakos cuccai annyival jobbak váltásteljesítményt illetõen,h érdemes,csak félek,h nem jönne ki jól egy ilyen vegyesházasság
Sramhoz milyen elsõváltót érdemes venni?
(nem tudom,fontos-e;a váltókar nem pozícionált)
lehet vegyesben használni Shimano sorral Sramot?
mert állítólag a Shitmano tartóbakos cuccai annyival jobbak váltásteljesítményt illetõen,h érdemes,csak félek,h nem jönne ki jól egy ilyen vegyesházasság
#4558
Posted 2004. April 08. - 10:21
Anno, mikor bicóvásárlás elõtt voltam bementem (Ózdon) a zegyik boltba, hogy nem-e hoznának-e nekem-e egy Magellan Cratert. A fõnök pont' bent volt, és azt mondta, hogy õ nem fog egy bicó miatt a Csekénél egy órát sorban állni. Másik bolt, Caprine...
Aztán itt kormánycsapicsere: 3 hét, Suntour teló, Ritchey fék: nemá', inkább rendeljem meg utánvéttel...
Aztán itt kormánycsapicsere: 3 hét, Suntour teló, Ritchey fék: nemá', inkább rendeljem meg utánvéttel...
#4559
Posted 2004. April 08. - 09:36
a luongo szervizét lehet használni, raoul wallenberg utca 22 (azt hiszem, de ez nem 10000%)
és 6.5 ft/perc.
vidék: ottjon törökszentmiklóson, ahol lakom hetente 2* (szombaton és vasárnap), megrendeltem még tavaly(!) karácsony és újév között egy tetves 38-as truva tányért. azóta is jön......
megvehetném pesten, de nem teszem. mostmár mindegy.
itt csak azokba a boltokba szabad járni speciális igénnyel, akik amúgy is nagy árukészletet tartanak mindenbõl. gondolok itt faktor, bergusson és társaik. a kicsiknek egészen egyszerûen nem éri meg kimenni egy tetves conti külsõért a nagykere (mert kinn van valahol az anyámkínjában) vagy a nyiregyházi, vagy hova a t*kömbe való formula nagykereskedõjétõl megrendelni egy nyamvadt légtelenítõcsavart.......
és 6.5 ft/perc.
vidék: ottjon törökszentmiklóson, ahol lakom hetente 2* (szombaton és vasárnap), megrendeltem még tavaly(!) karácsony és újév között egy tetves 38-as truva tányért. azóta is jön......
megvehetném pesten, de nem teszem. mostmár mindegy.
itt csak azokba a boltokba szabad járni speciális igénnyel, akik amúgy is nagy árukészletet tartanak mindenbõl. gondolok itt faktor, bergusson és társaik. a kicsiknek egészen egyszerûen nem éri meg kimenni egy tetves conti külsõért a nagykere (mert kinn van valahol az anyámkínjában) vagy a nyiregyházi, vagy hova a t*kömbe való formula nagykereskedõjétõl megrendelni egy nyamvadt légtelenítõcsavart.......
#4560
Posted 2004. April 08. - 08:46
OFF
De én legalább tudok magamon is röhögni ;D ;D ;D ;D ;D ;D
De hogy Neked legyen igazad:
Ráadásul mit csinálnál, ha vidéki(bb) lennél és az az egy bolt lenne 80 km-es körzetben ?
Egyébbként pedig: :-*
ON
Azt hiszem pont a Bikmakkban van hirdetés, hogy lehet használni a szervízt x forintért percenként. Szóval innetõl kezdve a pestieknek nincs kifogás. 8)
Ja és Endroo:mit csinálnék ha vidéki lennék???
Ha ismernél, most magadon röhögnél!
De én legalább tudok magamon is röhögni ;D ;D ;D ;D ;D ;D
De hogy Neked legyen igazad:
Ráadásul mit csinálnál, ha vidéki(bb) lennél és az az egy bolt lenne 80 km-es körzetben ?
Egyébbként pedig: :-*
ON
Azt hiszem pont a Bikmakkban van hirdetés, hogy lehet használni a szervízt x forintért percenként. Szóval innetõl kezdve a pestieknek nincs kifogás. 8)