Lehet. Ára kb. 3500 Ft.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Started by
Dude
, 2002. November 14. 13:08
#4341
Posted 2004. May 20. - 16:00
#4342
Posted 2004. May 20. - 15:50
Nah megoldódott... Hajtómûnek semmi baja... Monoblokk tengelye szált el.. Nemtom lehet még kapni BB-UN40-es monoblokkot?
#4343
Posted 2004. May 20. - 15:46
Erre a bowdenes problémára mintha láttam volna egy olyan megoldást, ahol ráhúztak valami mûanyag/gumi cuccot a bowdenre és abban csúszott...
#4344
Posted 2004. May 20. - 15:28
Eszembe jutott még egy kérdés!
Az elsõváltó bovdenvezetõ szeme (az úccsó a váltó felé) a nyeregvázcsõvön kissé balra esik, hátulról a hátsókerék felõl nézve. Ehhez lett párosítva egy felsõbilincses elsõváltó, melybe viszont úgy kell befogatni a bovdent, hogy inkább egy jobbra esõ szemtõl várja az ideális vonalat. Remélem ez is érthetõ??? Ha nem, jelezzétek!
Na most ez a párosítás azt hozta, hogy ahogy a bovden a házat és a tartószemet elhagyva már a szabadban közeledik az elsõ váltóhoz eléggé megtörik a tartószemen. Ez még a kisebbik baj (bár nem hiszem, hogy jót tenne a müködésének). Én inkább attól félek, hogy a bovden mozgása szépen elkezdi megenni a bovdentartószemet, mert hozzáér és azon változtat irányt. Na ide kéne v.mi megoldás a többettudóktól!
Ezt is köszi!
Az elsõváltó bovdenvezetõ szeme (az úccsó a váltó felé) a nyeregvázcsõvön kissé balra esik, hátulról a hátsókerék felõl nézve. Ehhez lett párosítva egy felsõbilincses elsõváltó, melybe viszont úgy kell befogatni a bovdent, hogy inkább egy jobbra esõ szemtõl várja az ideális vonalat. Remélem ez is érthetõ??? Ha nem, jelezzétek!
Na most ez a párosítás azt hozta, hogy ahogy a bovden a házat és a tartószemet elhagyva már a szabadban közeledik az elsõ váltóhoz eléggé megtörik a tartószemen. Ez még a kisebbik baj (bár nem hiszem, hogy jót tenne a müködésének). Én inkább attól félek, hogy a bovden mozgása szépen elkezdi megenni a bovdentartószemet, mert hozzáér és azon változtat irányt. Na ide kéne v.mi megoldás a többettudóktól!
Ezt is köszi!
#4345
Posted 2004. May 20. - 15:04
Sziasztok! Nem vagyok egy nagy fórumozó, inkább csak olvasgatni szoktam. A 2004 XT hajtókarhoz válaszom is van és kérdésem is:
Kezdjük a válasszal: szerszámot nem adnak hozzá, az az XTR kiváltsága. Kapni elvileg sehol nem lehet, a szervizek is a tavalyi XTR behajtóját használják. Szerintem vidd el a hajtókart egy lelkiismeretes szervizbe és megfelelõen alázsírozva beteszik. Így nem lesz vele gond, akár több évig sem. Ráadásul, mivel ennek a házon kívül van a csapágya, talán könnyebben kioperálható a késõbbiek folyamán, nem kell évente zsírozni a berohadástól tartva.
Ha pedig ragaszkodsz a szerszámhoz esetleg megrendelhetõ a gyári, de nem lesz olcsó...
A kérdésem:
Vagyok olyan szerencsés és én is egy ilyen hajtómûvet birtokolhatok. Nekem már benne pihen de van egy-két fenntartásom: 68 mm-es a házam és az integrált tengelyt csak egyféle igen hosszú méretben gyártják. Ehhez adnak 3 db 2,5 mm-es alátétet, amibõl 2 db 73 mm-es ház kompenzálására van, elvileg egy pedig a csapágyházra rögzíthetõ elsõ váltó hézagolója. Remélem érthetõ?
Na most, így két alátét van a jobb oldalon, s egy a balon. Így viszont, mivel alapból elég széles a tengely nagyon-nagyon elcsúszik a láncvonal. Meg lehet-e oldani, hogy az alátétek cseréjével a lánctányérokat beljebb viszem? Tehát a bal oldalra megy a 2 alátét, vagy akár a 3 is egyszerre. Ekkor viszont nagyon ferdén áll a lábam a hajtókaron? A láncvillánál még bõven van hely, de mennyire zavaró, ha a lábaimmal nem "középen tekerem"? Remélem ez is érthetõ.
Köszi!
Kezdjük a válasszal: szerszámot nem adnak hozzá, az az XTR kiváltsága. Kapni elvileg sehol nem lehet, a szervizek is a tavalyi XTR behajtóját használják. Szerintem vidd el a hajtókart egy lelkiismeretes szervizbe és megfelelõen alázsírozva beteszik. Így nem lesz vele gond, akár több évig sem. Ráadásul, mivel ennek a házon kívül van a csapágya, talán könnyebben kioperálható a késõbbiek folyamán, nem kell évente zsírozni a berohadástól tartva.
Ha pedig ragaszkodsz a szerszámhoz esetleg megrendelhetõ a gyári, de nem lesz olcsó...
A kérdésem:
Vagyok olyan szerencsés és én is egy ilyen hajtómûvet birtokolhatok. Nekem már benne pihen de van egy-két fenntartásom: 68 mm-es a házam és az integrált tengelyt csak egyféle igen hosszú méretben gyártják. Ehhez adnak 3 db 2,5 mm-es alátétet, amibõl 2 db 73 mm-es ház kompenzálására van, elvileg egy pedig a csapágyházra rögzíthetõ elsõ váltó hézagolója. Remélem érthetõ?
Na most, így két alátét van a jobb oldalon, s egy a balon. Így viszont, mivel alapból elég széles a tengely nagyon-nagyon elcsúszik a láncvonal. Meg lehet-e oldani, hogy az alátétek cseréjével a lánctányérokat beljebb viszem? Tehát a bal oldalra megy a 2 alátét, vagy akár a 3 is egyszerre. Ekkor viszont nagyon ferdén áll a lábam a hajtókaron? A láncvillánál még bõven van hely, de mennyire zavaró, ha a lábaimmal nem "középen tekerem"? Remélem ez is érthetõ.
Köszi!
#4346
Posted 2004. May 20. - 12:54
Elvileg adják hozzá.... a boltban, vagy most naív vagyok ??? ;DKérdés!
Valaki nem tudja, hogy hol tuok 2004 XT középcsapi behajtó szerszámot szerezni? Eddig elvileg a probikeban van, csak az kicsit messze van tõlem...
#4347
vendég_bmwm3_*
Posted 2004. May 20. - 12:02
Sziasztok!
Egy Merida trekking bringám van (cross 5800sx, 2003-as modell), a hajtómü 42/34/24-es rajta. Gondolkoztam, hogy lecserélem 48/38/28-asra, és rákérdeztem egy szervizben. A srác azt javasolta, hogy ha nem fogok "hegyet mászni", akkor csináljam azt, hogy egyetlen 48-asra (single, vagy hogy hivják ), mert ö is úgy használja a bringáját, és neki a hátsó váltó böven elég, pedig megjárta a Tátrát is. Igy sokkal olcsóbb lenne, mert nem kellene cserélnem az elsö váltót is. Használ itt valaki ilyen konstrukciót? Tudtok mondani érveket és ellenérveket? Hálás lennék!
Köszi!
Egy Merida trekking bringám van (cross 5800sx, 2003-as modell), a hajtómü 42/34/24-es rajta. Gondolkoztam, hogy lecserélem 48/38/28-asra, és rákérdeztem egy szervizben. A srác azt javasolta, hogy ha nem fogok "hegyet mászni", akkor csináljam azt, hogy egyetlen 48-asra (single, vagy hogy hivják ), mert ö is úgy használja a bringáját, és neki a hátsó váltó böven elég, pedig megjárta a Tátrát is. Igy sokkal olcsóbb lenne, mert nem kellene cserélnem az elsö váltót is. Használ itt valaki ilyen konstrukciót? Tudtok mondani érveket és ellenérveket? Hálás lennék!
Köszi!
#4348
vendég_Charon_*
Posted 2004. May 20. - 09:21
Kérdés!
Valaki nem tudja, hogy hol tuok 2004 XT középcsapi behajtó szerszámot szerezni? Eddig elvileg a probikeban van, csak az kicsit messze van tõlem...
Valaki nem tudja, hogy hol tuok 2004 XT középcsapi behajtó szerszámot szerezni? Eddig elvileg a probikeban van, csak az kicsit messze van tõlem...
#4349
Posted 2004. May 20. - 06:42
RPM-bõl illett volna sztem ISIS-eset venni...Nem mondom,hogy annak jobbak a lánctányérjai,de:)
Bár nekem elhajlásig nem fajult a dolog:)
Bár nekem elhajlásig nem fajult a dolog:)
#4350
Posted 2004. May 19. - 23:45
A nem hollowteches LX mar eleg regi... olyat szerintem ne vegyel. Egyszer vegyel egy tenyleg jo alkatreszt, es az kiszolgal sokaig.
#4351
Posted 2004. May 19. - 23:20
Hát nemtom ha 3 nap alatt meghajlítottam a cuccost és sztem sajnos nem csak atárcsákat, akko valami mást vennék... Truvativ Firex SX esetleg valami ISIS driveos monoblokkal? Vagy amire gondoltam esetleg egy nem hollowteches LX Azok jók nem?
#4352
Posted 2004. May 19. - 23:08
fsa csökkentett olcsósított verziós karjai
ha csak a tányérok kacsáznak, azokat max 1-2-3 ezerért kapsz újat, rendeset, használhatót. persze ha érdemes megtartani egyántalán azt a kart....
ha ilyen jellegüre kell, shimano alivio/deore
esetleg az fsa power pro karjai teljesen jók
(gondolom inkább cc, ha a tányéROK hajoltak el...)
ha csak a tányérok kacsáznak, azokat max 1-2-3 ezerért kapsz újat, rendeset, használhatót. persze ha érdemes megtartani egyántalán azt a kart....
ha ilyen jellegüre kell, shimano alivio/deore
esetleg az fsa power pro karjai teljesen jók
(gondolom inkább cc, ha a tányéROK hajoltak el...)
#4353
Posted 2004. May 19. - 23:04
Halee skacok
Nemtom valaki hallott e már RPM hajtómûrõl (nemtom milyen fekete nagy RPM felirat rajta.. tök merevnek tünt meg minden megvettem 10 ropiért és már a 3. napon kacsáznak a tárcsái.. nos gondolom ez nemjó. Négyszögtengelyes. Ha ezt kidobom a gecibe akko milyet ajánlatok? (Ha kell akko monoblokkot is cserélek) ??? :'( :'(
Nemtom valaki hallott e már RPM hajtómûrõl (nemtom milyen fekete nagy RPM felirat rajta.. tök merevnek tünt meg minden megvettem 10 ropiért és már a 3. napon kacsáznak a tárcsái.. nos gondolom ez nemjó. Négyszögtengelyes. Ha ezt kidobom a gecibe akko milyet ajánlatok? (Ha kell akko monoblokkot is cserélek) ??? :'( :'(
#4354
Posted 2004. May 19. - 19:47
srácok ezen kár is vitatkozni, mert a kezemben fogtam azt a váltót! nem lehet több évjárat belõle? az ami nálam volt 1000% hogy mûanyag csuklóponttal volt és rsx matrica volt rajta. próbálok képet keresni, mert nem vagyok a bicó közelében.
#4355
Posted 2004. May 19. - 18:59
#4356
Posted 2004. May 19. - 17:59
Mind a két könyök szürkére van festve, szerintem fém, de ha hazamegyek megnézem!(Naná hogy munkahelyen netezek.....)Ha minden igaz 1996-ben jelent meg az RSX , és eléggé hasonlít az STX-re, sz.tem ua.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#4357
Posted 2004. May 19. - 17:32
közelröl megnézted? az biztos, h mûanyag volt a csuklópontoknál. megfogtam... lehet, h más évjárat, de az is teljesen új volt, szoval sok érte 7,5
#4358
Posted 2004. May 19. - 17:30
Helló.Ha a hosszúkanalas akkor müxik, de a 7500 kicsit gyanus. Kölyköm bringáján van ilyen, 11-32 sram 8-as soron precízen muzsikál.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#4359
Posted 2004. May 19. - 17:05
#4360
Posted 2004. May 19. - 16:01
'ismerõsnek' olyan van. jó az, könyû, bár nem túl izmos (sok benne a mûanyag). bár nem tom, h ez mennyire szempont. jah, õ 5ért vette, boltban újonnan, szoval szvsz a 7,5 picit sok.