Málna!
Olyasmi, mint a sima monoblock, csak sokkal nagyobb terheléseket bír ki és kicsit le van egyszerüsítve (ezáltal nagyon gyorsan és egyszerûen szerelhetõ). A hátránya csak a súlya (persze akinek számítanak a grammok, de annak nem, akinek a cél a strapabíró és hosszú élettartamú hajtómû). Van benne tengely (ami csõ keresztmetszetû), 2 vagy 4 iparicsapágy (ami könnyen cserélhetõ), két hajtókar (jobb és baloldali) és 2 perselyszerûség (amibe be tudod rakni a csapágyat/kat és a középrészbe becsavarsz). A Bikemag 2002 augusztusi számában van egy ilyen Bike Positive hajtómû a 4. oldalon (Bike Positive acél hajtókarszett címmel) és Atom is ilyent használ.
Legszebbcsávó!
Ha nem lehet ilyen méretben kapni, akkor Yasec biztos tud csinálni rendelésre ilyen méretû csõtengelyes hajtómûvet.
A Race Face Diabolus hajtómûve biztos, hogy nem készül ebben a méretben vagy valami jót?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Indította
Dude
, 2002. november 14. 13:08
#4281
Írta 2004. június 03. - 21:50
#4282
Írta 2004. június 03. - 21:39
momentán ezzel a kettõvel tudod megoldani és akkor ISIS:
truva gigapipe 100/148
a gyári RF Signature DH 100/143
ha csõtengelyesként a RF Xtype-ra gondolsz, vagy a Sh. XT, Saint... azok nem érnek át!
truva gigapipe 100/148
a gyári RF Signature DH 100/143
ha csõtengelyesként a RF Xtype-ra gondolsz, vagy a Sh. XT, Saint... azok nem érnek át!
#4283
Írta 2004. június 03. - 21:19
mit értesz az alatt, h csõtengelyes? azt amit az sh és az fr csinál: a bal/jobb oldali karba van integrálva a tengely ami jó vastag és a másik oldalt kell csak csatlakolztatni. ilyet kétlem, h csinál a bike+. persze tévedhetek. vagy arra gondolsz, hogy a bmxeshez hasonlót keresel, olyan 3 részes acél cuccot? ~50 körül van a legtöbb. b+, azonic (kint 25körül! -áll.)
#4284
Írta 2004. június 03. - 21:10
Csõtengelyes hajtómûvet akarok venni. Tudom, hogy a Bike Positive csinál ipari csapágyas csõtengelyes hajtómûvet (és még jópáran a Bike Positive-on kívûl), de a probléma ott kezdõdik, hogy Giant DH vázba akarok csõtengelyes hajtómûvet és a Giant DH-nak nem éppen elterjedt a középrészszélessége (100mm, az átlag 68/76mm). Szóval mit tudnátok ajálani (márka és azon bellül széria nevet ha írsz, meg pár jellemzõjét, akkor kösz!), hogy milyen csõtengelyes hajtómûvet érdemes venni Giant DH-ba (tartós legyen és bírja a strapát, meg a kicsit nehezebb testsúlyú felhasználóját).
#4285
Írta 2004. június 03. - 20:01
rajtahagyhatod.
valószínüleg rossz atapasztalata volt a srácnak, ennyi. nekem volt, jó volt, nem esett szét(connex-wipperman) max ha szétesik, legyen náálad bontó szerszám, és onnan fogva már patentszem nélkül mész. bajod nemlesz, max 1-2 persz szerelés:)
valószínüleg rossz atapasztalata volt a srácnak, ennyi. nekem volt, jó volt, nem esett szét(connex-wipperman) max ha szétesik, legyen náálad bontó szerszám, és onnan fogva már patentszem nélkül mész. bajod nemlesz, max 1-2 persz szerelés:)
#4286
Írta 2004. június 03. - 19:54
üdv!
történt azt hogy 4000km után meghalt a shimanyó deore láncom és vettem egy sram pc49est. úgy néz ki sort nem kell cserélni mert nem ugrik az új lánc. az eladó persze azt tanácsolta cseréljek sort is, meg azt is mondta, hogy a patentszemet ne használjam a láncnál.
most patentszemmel raktam fel mer' sokkal eccerûbb meg bármikor levehetõ, tisztítható könnyen. maradhat így vagy tényleg jobb ha hagyományos módon nyomom össze?
történt azt hogy 4000km után meghalt a shimanyó deore láncom és vettem egy sram pc49est. úgy néz ki sort nem kell cserélni mert nem ugrik az új lánc. az eladó persze azt tanácsolta cseréljek sort is, meg azt is mondta, hogy a patentszemet ne használjam a láncnál.
most patentszemmel raktam fel mer' sokkal eccerûbb meg bármikor levehetõ, tisztítható könnyen. maradhat így vagy tényleg jobb ha hagyományos módon nyomom össze?
#4287
Írta 2004. június 01. - 15:44
elsõre felhúzva még okés is a zsír, de amikor huszadjára teszel fel egy hajtókart négyszöges tengelyre, akkor az már valamennyit nyúlott (minden egyes felhúzással egy kicsit nyúlik) és akkor a zsír rásegít, ezért szalad végig a kar a tengelyen.
kókány tuning: veszel egy doboz kólát, szétnyirbálod, és mind a 4 szög alá raksz egy-egy darabot. (esetleg beleragasztod a négyszögtengelybe aluminiumragasztóval)
ha érdekel a véleményem: ameddig a vuelta nem esik le, feleslegesen ne szedd le, csak húzz utána ha kell, de azt is csak érzéssel. és nem kell zsír, ha már feltetted.
kókány tuning: veszel egy doboz kólát, szétnyirbálod, és mind a 4 szög alá raksz egy-egy darabot. (esetleg beleragasztod a négyszögtengelybe aluminiumragasztóval)
ha érdekel a véleményem: ameddig a vuelta nem esik le, feleslegesen ne szedd le, csak húzz utána ha kell, de azt is csak érzéssel. és nem kell zsír, ha már feltetted.
#4288
Írta 2004. június 01. - 12:57
kolbe: nem szorul semmi, annyira nem huztuk meg hogy kijojjon a gumigyuru, hisz akkor minek lenne ott
Egyebkent kell a gyuru, mert anelkul hezag lenne ott..., valamint csak kell az a tomites.
A negyszogesre leheletnyi zsir kell.
Lehet hogy tul erosen huztad meg, mert hozzaszoktal a zsir nelkuli felhuzashoz???
Egyebkent kell a gyuru, mert anelkul hezag lenne ott..., valamint csak kell az a tomites.
A negyszogesre leheletnyi zsir kell.
Lehet hogy tul erosen huztad meg, mert hozzaszoktal a zsir nelkuli felhuzashoz???
#4289
Írta 2004. május 31. - 21:23
Szereld le a váltót tedd fel a láncot elõl-hátul a legnagyobb lánclerékre és 2 v 3 plussz láncszemmel érje körbe.
#4290
Írta 2004. május 31. - 17:23
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy új láncnál hogyan kell megállapítani, hogy milyen hosszú legyen?
Köszi
Meg tudná valaki mondani, hogy új láncnál hogyan kell megállapítani, hogy milyen hosszú legyen?
Köszi
#4291
Írta 2004. május 31. - 10:48
Kösz a válaszokat
Bikemag májusi szám 101.oldal bal fölsõ sarok:"ZÁRÓJELBEN MEGJEGYZEM,hogy a tengely-hajtókar kapcsolatot is pont ezért zsírozzák:kizárólag ez biztosítja a tökéletes felfekvést.Máskülönben a súrlóbás megakadályozza a megfelelõ erõ kifejtését.Sokan viszont azért nem zsírozzák mivel sok hajtókar szétrepedt a túlzott erõ hatására,de bebizonyosodott,hogy ez csak a többször meghúzott,egyre feljebb feszített,gyengébb anyagból készült hajtómûvek esetében fordulhat elõ.A legbölcsebben akkor járunk el,ha a négyszögtengelyes hajtókart elõször zsírozva,a lehetõ legnagyobb erõkifejtéssel szereljük fel és úgí is hagyjuk.Ha egyszer jól fel lett húzva,nem szükséges az újbóli ráhúzás:amennyit az alu tágul(belül),azt bõven kompenzálja a tökéletes illeszkedés által biztosított tapadóerõ"
Akkor ez most úgy hülyeség ahogy van???
Nekem meg ezért ment majdnem tönkre az STX-RC....
Bikemag májusi szám 101.oldal bal fölsõ sarok:"ZÁRÓJELBEN MEGJEGYZEM,hogy a tengely-hajtókar kapcsolatot is pont ezért zsírozzák:kizárólag ez biztosítja a tökéletes felfekvést.Máskülönben a súrlóbás megakadályozza a megfelelõ erõ kifejtését.Sokan viszont azért nem zsírozzák mivel sok hajtókar szétrepedt a túlzott erõ hatására,de bebizonyosodott,hogy ez csak a többször meghúzott,egyre feljebb feszített,gyengébb anyagból készült hajtómûvek esetében fordulhat elõ.A legbölcsebben akkor járunk el,ha a négyszögtengelyes hajtókart elõször zsírozva,a lehetõ legnagyobb erõkifejtéssel szereljük fel és úgí is hagyjuk.Ha egyszer jól fel lett húzva,nem szükséges az újbóli ráhúzás:amennyit az alu tágul(belül),azt bõven kompenzálja a tökéletes illeszkedés által biztosított tapadóerõ"
Akkor ez most úgy hülyeség ahogy van???
Nekem meg ezért ment majdnem tönkre az STX-RC....
#4292
Írta 2004. május 31. - 00:46
úristen, hová lyukadnak itt ki emberek:(((((A négyszögtengelyest tilos zsírozni....
#4293
Írta 2004. május 31. - 00:30
#4294
Írta 2004. május 31. - 00:16
A négyszögtengelyest TILOS zsírozni! Pont azért, mert könnyen végigcsúszik (mint ahogy nálad is), és szétmegy a hajtókarban a négyzet.
#4295
Írta 2004. május 30. - 22:41
Hello!
Volna 1 kérdésem.Van egy Shimano négyszögtengelyes monoblokkom(UN-27-es)és volt rajta egy STX-RC kar.Ez a karnak a második monoblokkja volt és azt olvastam a Bikemagban hogy be kell zsírozni a kapcsolatot mert csak úgy jó stb stb.Én bezsíroztam és végig is ment a négyszögkúpon holott elõtte még nem.Ez gáz.A kart visszatettem az elsõ monoblokkjára és azon is végigment meg nem is lesz vele gond mert az öcsém nagy ritkán használja.De ugrálásra meg nem jó mert ugye kikopik egyre jobban és végleg megadja magát.Viszont a legelõször említett középcsapágyhoz vettem egy Vuelta hajtókart amit zsírozás NÉLKÜL felraktam rá tegnap.Ma még utána kellett húzni.A kérdés az lenne hogy most leszedjem-e a kart bezsírozzam és utána tépjem rá vagy pedig hagyjam így és használjam.Ahogy most van zsírzás nélkül így még bõven van hely a négyszögtengely végéig(legalább is a bal kar belsõ oldalán biztos,a jobb karnál már nem akkora mivel a lehetõ legrövidebb a monoblokk a jó láncvonal végett és szerintem nem egyforma a két oldalon a kinyúlás.Mikor leszedtem a csavart akkor viszont belülrõl még egyforma volt.).Viszont félek hogy ha bezsírzom akkor végleg lõttek ennek a karnak is.
Jó lenne ha valaki fel tudna világosítani e felõl
Elõre is kösz
F1
Volna 1 kérdésem.Van egy Shimano négyszögtengelyes monoblokkom(UN-27-es)és volt rajta egy STX-RC kar.Ez a karnak a második monoblokkja volt és azt olvastam a Bikemagban hogy be kell zsírozni a kapcsolatot mert csak úgy jó stb stb.Én bezsíroztam és végig is ment a négyszögkúpon holott elõtte még nem.Ez gáz.A kart visszatettem az elsõ monoblokkjára és azon is végigment meg nem is lesz vele gond mert az öcsém nagy ritkán használja.De ugrálásra meg nem jó mert ugye kikopik egyre jobban és végleg megadja magát.Viszont a legelõször említett középcsapágyhoz vettem egy Vuelta hajtókart amit zsírozás NÉLKÜL felraktam rá tegnap.Ma még utána kellett húzni.A kérdés az lenne hogy most leszedjem-e a kart bezsírozzam és utána tépjem rá vagy pedig hagyjam így és használjam.Ahogy most van zsírzás nélkül így még bõven van hely a négyszögtengely végéig(legalább is a bal kar belsõ oldalán biztos,a jobb karnál már nem akkora mivel a lehetõ legrövidebb a monoblokk a jó láncvonal végett és szerintem nem egyforma a két oldalon a kinyúlás.Mikor leszedtem a csavart akkor viszont belülrõl még egyforma volt.).Viszont félek hogy ha bezsírzom akkor végleg lõttek ennek a karnak is.
Jó lenne ha valaki fel tudna világosítani e felõl
Elõre is kösz
F1
#4296
Írta 2004. május 28. - 23:54
T0M: Neked nem szorul a monod, ha olyan izomból betekered, hogy kijön a gumigyûrû!?
#4297
Írta 2004. május 28. - 09:17
Rajottunk meg egy problemaforrasra is...
a 4 csapagyas truvativ monoblokkhoz adnak egy gumigyurut, ami a baloldalon a csapagyhazra fekszik fel. Ez olyan hengeres kialakitasura sikeredett, ezert nem lehet elegge meghuzni, mert -ahogy kell- letolna magarol.
Most felhuztuk rendesen a kart, ugy hogy epp felfekszik a csapagyra, a gumi helyere meg lehet hogy lesz egy szogletes esztergalva.
A csavart persze kicserletuk. Meglatjuk mi lesz.
a 4 csapagyas truvativ monoblokkhoz adnak egy gumigyurut, ami a baloldalon a csapagyhazra fekszik fel. Ez olyan hengeres kialakitasura sikeredett, ezert nem lehet elegge meghuzni, mert -ahogy kell- letolna magarol.
Most felhuztuk rendesen a kart, ugy hogy epp felfekszik a csapagyra, a gumi helyere meg lehet hogy lesz egy szogletes esztergalva.
A csavart persze kicserletuk. Meglatjuk mi lesz.
#4298
Írta 2004. május 27. - 21:50
És akkor most így ezen látszik, hogy milyen volt a tûrés...? : Mert én nem látom. De arra tippelek, hogy a csavar kicsire sikerült, mivel nagy lukban kicsi csavar könnyen meglazul. Jó vagyok? ;D
#4299
Írta 2004. május 27. - 14:16
A tures az az ertek, amivel lehet kisebb vagy nagyobb az illeto dolog valamely parametere.
Na itt a draga truvativ csavarom:
http://kovta.uw.hu/truvacsavar.jpg
De ez turhetetlen hogy ekkora turest engedtek!
Na itt a draga truvativ csavarom:
http://kovta.uw.hu/truvacsavar.jpg
De ez turhetetlen hogy ekkora turest engedtek!
#4300
Írta 2004. május 27. - 14:02
Azt mondod hogy csinalsz egy kiló pudingot
A 95dkg meg a 105 dkg is egy kilo
Mindkettovel jollaksz, az az ot deka nem szamit
Mert igy sikerult.... Ennyi. Minden alkatresz masmilyenre sikerul, mert ket egyforma nincs.
Kopnak a cuccok, ezaltal az elso sorozat nagyobb, a vege fele kisebb vagy forditva, mindegy.
A 95dkg meg a 105 dkg is egy kilo
Mindkettovel jollaksz, az az ot deka nem szamit
Mert igy sikerult.... Ennyi. Minden alkatresz masmilyenre sikerul, mert ket egyforma nincs.
Kopnak a cuccok, ezaltal az elso sorozat nagyobb, a vege fele kisebb vagy forditva, mindegy.