Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
7585 replies to this topic

#4241
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
nemtom ismeritek e, lehet hogy már volt:

nagyon szép nagyfelbontású képek shimano cuccokról:
pl:
http://www.paul-lang...ppe_1_797KB.jpg

az oldal:
http://www.paul-lange.de/

#4242
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
csak isis letezik ilyen hazszeleseggel.
tehat octalink bukta.


vinnie ha nem cserelik akkor par sorert atveszem a tengelyt! ;-)

#4243
vinnie

vinnie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 424 posts

Érdekes az a középcsapágy.Pedig Bogácson nem is volt nagy ugró a pályában.Szóval hogy is sikerült ez?Javaslom a Truvativ Gigapipe Dh-t.Nekem semmi bajom vele,bár én még négyszögtengelyt sem törtem soha.Ja,és a Truvativot is onnan tolják ki,ahonnan a Racefacet.


Jaja, nem az tett be neki. Csak itt halt meg végleg. Mivel az elõzõ is így ment el, most már tudom hogy is megy ez Signature-éknél. Elõször csak nagyon ritkán kicsit "karcol" a középrész táján a bicó, amit persze mindenki egybõl betud egy a láncterelõbe került kavicsnak. Tényleg tök olyan hangja van. Egy tekerés vissza, és már nem is hallod tovább. Aztán egy-két hét múlva megint hallasz egy-egy ilyet. A dolog egyre gyakoribb, és a végére oda érsz, hogy minden nagyobb odalépésnél recseg, és nem forog. Eddigre totál ledarálja a golyókat. Szóval ha már eltört belül valami, inkább csak idõ és használat kérdése hogy teljesen megdögöljön. A szombati tíz kör Bogácson pedig elég volt ahhoz, hogy az "egy hete nem hallottam gyanúsat" állapotból a "b@ssza meg elment a monoblokk" felismerésig jussak. Nem az ugrások darálták a belsejét, hanem a golyók egymást a tekeréstõl.
Csere gyanánt meg én is kb erre, vagy FSA-ra gondoltam, de per pillanat volt egy ugyanilyen tartalékom, illetve reményeim szerint ezt is ki kellene cserélniük gariban mint a múltkorit. Szóval egyelõre nem akarok váltani, de csak mert van mit berakni. Ettõl függetlenül nagyot csalódtam a RF monoblokkban.

#4244
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
senki nem küldött el a ******-ba.
azt mondták, hogy Yasec fog elküldeni oda. különbség.
és azt is mondták, hogy nincs. nem kapható. gyártani nem fognak. és akkor itt be is fejezõdhet. mert ha nincs, akkor nem kell miröl kérdezösködni, min gondolkodni.

#4245
blackfox

blackfox

    vendég

  • fórumtag
  • 135 posts
Málna!
Kösz a linket és a tippet!

#4246
blackfox

blackfox

    vendég

  • fórumtag
  • 135 posts
lor!
Igaz, hogy véleményt kértem, hogy ki mit tart jónak és mit nem, ezzel ellnetétben páran eléggé elküldtek a halál f*szába az úgymond hülyeségemmel és ezen akadtam ki. Nos, ha valaki kultúráltan el tudja mondani, hogy milyen csõtengelyes hajómûvet tudnék venni a Giant-omba, akkor annak a véleményét szívessen elolvasom, arra viszont nem vagyok kíváncsi, hogy hülye vagyok-e vagy sem.

#4247
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts
hát ha van octásba olyan mono ami jo akkor http://www.blackspir...prod_crank.html
saint ugrott.
talán az xt mono jo bár ha egy rf is kevés...
meg nem tom h van e ilyen szélesbe

#4248
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts

Csõtengelyes hajtómûvet akarok venni. Tudom, hogy a Bike Positive csinál ipari csapágyas csõtengelyes hajtómûvet (és még jópáran a Bike Positive-on kívûl), de a probléma ott kezdõdik, hogy Giant DH vázba akarok csõtengelyes hajtómûvet és a Giant DH-nak nem éppen elterjedt a középrészszélessége (100mm, az átlag 68/76mm). Szóval mit tudnátok ajálani (márka és azon bellül széria nevet ha írsz, meg pár jellemzõjét, akkor kösz!), hogy milyen csõtengelyes hajtómûvet érdemes venni Giant DH-ba (tartós legyen és bírja a strapát, meg a kicsit nehezebb testsúlyú felhasználóját).



A félreértések kedvéért tisztáznék pár dolgot!
Az igényeimnek hogy mi megfelelõ vagy mi nem, azt had döntsem el én magam! Hogy mit akarok vagy mit nem azt szintúgy!
Ha Yasec megcsinálja, akkor megcsinálja, de ha nem, akkor nem csinálja (ezt majd õ eldönti). Tudom, hogy Yasec nem a gyors munka híve. Ha jól tudom nem mondtam egyszer sem azt, hogy nekem nagyon sürgõs lenne. Ahogy az anyagi keretem engedi csak olyan tempóban tudom építeni a gépemet.



akkor el lehet donteni ki kered-e a velemenyunket, vagy nem.
ha kikered, akkor ne legyen problema ha meg is mondjuk a velemenyunket.

#4249
blackfox

blackfox

    vendég

  • fórumtag
  • 135 posts
A félreértések kedvéért tisztáznék pár dolgot!
Az igényeimnek hogy mi megfelelõ vagy mi nem, azt had döntsem el én magam! Hogy mit akarok vagy mit nem azt szintúgy!
Ha Yasec megcsinálja, akkor megcsinálja, de ha nem, akkor nem csinálja (ezt majd õ eldönti). Tudom, hogy Yasec nem a gyors munka híve. Ha jól tudom nem mondtam egyszer sem azt, hogy nekem nagyon sürgõs lenne. Ahogy az anyagi keretem engedi csak olyan tempóban tudom építeni a gépemet.

#4250
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
jah v10 73mm szeles

csapagy szellessegnek nem sok koze van hozza.
mivel nem a tengely torik.
rf-nel legalabb is.
a fuggoleges terheles az ugyanugy jon ki
csupan a lehajlasbol adodo szogelfordulas valtozik a megtamasztas helyevel.

#4251
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
egy v10-nek nem 73-mas a monoblokkháza? mindenesetre nem 100.
még mindig nem érted, mit magyarázok? 15 mm-rel van kintebb a felfekvõfelület. oldalanként! ez szerinted nem ad annyi plusz merevséget, hogy nem történik az veled, mint vinnie-vel?
de mindegy, akinek semmi nem elég, az magára vessen...

yasec meg: ha elõhozod neki a nagy tervedet (mobilszáma nálam privátban elérhetõ) akkor nem azt mondja, hogy nem csinálja meg. ilyet soha senkinek nem mondott még, ha jól tudom. de hogy IDÉN nem lesz kész, arra mérget vehetsz..... MAJD kész lesz. egyszer.... (amúgy kérdeztem, azt mondta, hogy crankeinstein hajtókart már nem fog csinálni többet - igaz, az aluból volt)
és mégis mibõl lenne a hajtókarod?: 0.8-0.6 falvastagságó dedacciai csõbõl, mint egy derosa váz? ne várdd, hogy speciális csövet szerez neked. valószínûleg úgy lehet belõle bármi, ha veszel egy létezõ cro-mo kart, és átalakíttatod. de mondom: márt azzal fog kezdõdni, hogy nem fog tudni neked megbízható alapanyagot szerezni....
szóval: veszel egy 100-as rf mono-t, meg egy holzfellert, és kész. 50 ezerbõl.
vagy veszel truva mono-t, és 30-ból kész van. és ha majd akkora profi leszel, hogy nem lesz elég, akkor már a vázadat is cserélni kell.....

#4252
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ha meg nem akarsz 80-100at kiadni egy hajtókarért, vegyél egy luftalarmot. ha zat eltöröd, akkor....
valahogy nem tartok attól, hogy valakinek siekrül is azt eltörnie. itthon, magyarországon legalábbis nem.

de mindig csak az extra igények....
és még mindig nem csõtengelyes a neve, hanem 3 részes acél hkarszett.
csõtengely. ugyanaz mint a recefice monoblokk, csak ez ALAPból szétszedett, szerelhetõ, cserélhetõ, a recefice/truva meg zárt rendszerü, megbonthatatlan.

és most nem akarok gonosz lenni, de akinek van egy giant dh-ra pénze, azzak nehogymár évente egyszer ne legyen egy 1x ezres monóra.....
bár ez hülye felfogás lenne? nem.

#4253
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
latom nem tanulsz
lor nem Ior
mi a kulonbseg szerinted?

es akkor a sajat valaszom

de csakhogy legyen egy 'ertelmes' kerdesem is.
mennyit adnal a tengelyert?
ugy kb-ra! hagyomanyos szerszamgep ~1eft/ora, cnc ~5-10eft/ora



a siganture-t vinninek egyszer mar csereltek ranezesre.
a hajtokarra orok elet gari van.
olcsobban meg lehet kapni
csak okosan kell vasarolni. 8-)

#4254
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
Birom, hogy dobálózunk itt Yasec nevével, közbemeg arra nem gondol senki, hogy nála aztán igencsak lassan müködnek a dolgok. Egy sima vázra is hónapokat kell(ett) várni, nemhogy majd kapkodni fogja magát egy ilyen egyedi tervezésü mittomén milyen hajtókarral... lol

Sz*rik õ az ilyesmire ezerrel... Ennyire nincs rászorulva a pénzre.


#4255
blackfox

blackfox

    vendég

  • fórumtag
  • 135 posts
Ior!
Mivel csináltatni akarok, ezért ne légy fennakadva a csapágy belsõ átmérõjén! Az a kivitelezõ dolga, hogy olyan csapágyat rakjon bele, ami könnyen beszerezhetõ (szabványos) és a terhelést bírja. A másik dolog, hogy én nem tengelyt akarok gyártatni csak, hanem egy komplett hajtómûvet! Ha nem is a két szép szememért, de a pénzért, amit a munkáért kap csak megcsinálja (a tervezés és a kivitelezés is az õ dolga az én igényeim szerint, ha megbízom ezzel a melóval). Egy ilyen hajtómûért megadnék annyit, mint egy másmilyen hajtómûért. Ha belegondolsz, hogy ha veszel egy Race Face Signature DH monoblockot és hozzá Race Face hajtókart (Turbine vagy NorthShore DH), akkor azért kapásból kb.100-110ezerrel soványabb leszel. A Bike Positive csõtengelyes hajtómûve 45ezer volt még 2002-ben. Ha lehetne 100-as középrészhez csõtengelyes Bike Positive ipari csapágyas hajtómûvet, akkor nem lenne gáz. A gáz csak ott van, hogy két választásom van! Vagy veszek a két féle monoblock közül valamelyiket (egyik sem hosszú élettartamú, sajnos!) vagy csináltatok komplett hajtómûvet (olcsóbb, mintha csak tengelyt csináltatnék, meg úgyis kell hozzá hajtókar és hihetetlenül strapabíró! A régi ruszki bringámban is ilyen van és azóta nem lett szétszedve, mióta kijött a gyárból, csak olajozva lett az olajozó lyukon keresztûl, lassan már 50 éves a bringa (még nagyapám adta nekem, hogy talán ezt nem tudom kinyírni, igaza is lett, mert még mindig nem tudtam hazavágni), a gáz az, hogy annak 68-as a középrésze, nem 100-as).

#4256
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
lor

majd rajossz ha oylan peldanyt veszel amibe nem 20-as hanem 19-es tengely van.
de rendben lehet en vagyok a huyle.
es lehet nem olvastam mar vegig egy csomo tpoikot arrol, hogy honnan lehet 19mm-s belso atmeroju csapagyat szerezni.

es lehet en vagyok azert is a huyle mert, nme feltetelezem, hogy a te ket szemedert le fog gyartani egy olyan tengelyt amin nemtudni miylen bordazas van.

de csakhogy legyen egy 'ertelmes' kerdesem is.
mennyit adnal a tengelyert?
ugy kb-ra! hagyomanyos szerszamgep ~1eft/ora, cnc ~5-10eft/ora

#4257
blackfox

blackfox

    vendég

  • fórumtag
  • 135 posts
Ior!
A csõtengelyes hajtómûnek pont az a lényege, hogy könnyen szervizelhetõ és könnyen cserélhetõ benne az alkatrész (van alkatrészutánpótlás és minden szabványos)! Ha Yasec elküld a halál f*szába, akkor így jártam (de csak nem olyan, hogy egy megbízást visszautasítson, ami nem annyi idejébe kerül, mint egy vázat megcsinálni, meg úgyis keres rajta). Mindig mindent meg lehet oldani, csak tenni kell érte (és gondolkodni hogy mit hogyan lehet megoldani)!

Rob!
Nézd meg Vinnie képeit! Nos, dúrva?

#4258
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
az ilyen 3részes acélokba, amire gondolhatott a srác lehet kapni csapágyat 2 félét, van ezerért, meg 7-ért kb. (az fsa-ba és a dmr-be)
csakhoyg ekkor ameg nem jo abba a vázba. gyártani meg senki nem fog neked. ja, ha pl egy holzefellert eltörsz, vagy egy luftalarmot... de tudom, a truvativ nem jo marka.... de ha egy magyarországon eltörött luftalarmot mutatsz itt, még gratulálok is neked.
és simán jó mindenre.

lánc: én connex 804-et használtam, jó volt. nem tünt fel a [rob] által megemlített probléma.

#4259
blademaster

blademaster

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 273 posts
ehhez a témához nem tok hozzászólni...v most pont azt teszem ??? :P ;D

#4260
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
connex patentszem: nagyobb, mint egy sima láncszem, és nekem a 11-es tányéron megugrott a lánc! ki is dobtam a fenébe....
ellenben a sram patentszemmel eddig semmi bajom nem volt..... (amig sh!mano lánccal mentem, sram patentszem volt benne)

blackfox: a giant 100-as monoblokkjába az a két alternativa van, amit l.cs. mondott. és szerintem ekkora felfekvõfelöleten (100-as monoblokknál a csapágy kb olyan szélesen lehet, mint a 68-as diabolus/saint) már nem lehet nagy hiba.
és a kona csinál hozzá isis-es cro-mo hajtókart.