Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
7585 replies to this topic

#4021
Bluntside

Bluntside

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Mindenkinek kösz a segítséget! ;D

#4022
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
Szeva!

Szóval igen, a váltón lévõ kis csavorok nem a lánc, hanem az átdobó pozícióját befolyásolják a két véghelyzetében. Magyarán ezekkel tudod beállítani azt a két szélsõ pozíciót, ahol a lánc még nem esik le a szélsõ tányérokról, de keresztben álló láncnál nem is dörzsölõdik.
Ha ezzel megvagy, akkor a váltókar és a bowdenház találkozásánal lévõ tekerentyûvel :) tudod a húzást állítani.
A teljes beállítási folyamatot megtalálod itt, ha egy kicsit beszélsz olvasol angolul.

http://www.shimano-e...e_pdf/F611A.pdf

Sok sikert!



#4023
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts

Egy másik amatõr kérdés: az elsõ váltó felett látható két pici csavar hogyan befolyásolja a láncpozíciót - egy ideje próbálomk behangolni a váltót, de akárhogy tekergetem õket, sehogy sem tökéletes... :'( :'(


Talán mert az a két csavar nem befolyásolja a láncpozíciót, csak azt, hogy mennyire tolhatja el a váltó a láncot a két végállásig. Váltó beállítás: alsó pozícióban / váltókar szintén ott, bovden meghúz és utána a váltókarnál lévõ csavarral tudsz játszani.

#4024
zsolti22

zsolti22

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts
ok,akkor LX.. meggyõztetek :)

mali...ok,kösz az infot,és a segítséget ;)

#4025
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts

sztem azt veszem ami olcsóbban kijön..
vagy truvativ stylo team+bike+ monobl.
vagy lx 2004 hajtókar+bbes51


saját és pénztárcád hosszítávú érdekében, mindenképpen LX, ha lehet.
mint lor is írta, az nagyon CC
vékonyka és gyenge, persze nagyon jó és könnyû.

connex: Mali

#4026
zsolti22

zsolti22

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts
ja,azt nem tudja véletlenül valaki,hogy a connex láncokat ki forgalmazza?

#4027
zsolti22

zsolti22

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts
A fordított rugós váltókhoz csak annyit,hogy nekem 2000 óta van fordított rugós hátsó váltóm,és sztem 1000szer jobb használni,mint a normál váltókat..
ugyhogy aki vacilál,sztem ne tegye ;)

truvativhoz meg köszi a tanácsokat!
sztem azt veszem ami olcsóbban kijön..
vagy truvativ stylo team+bike+ monobl.
vagy lx 2004 hajtókar+bbes51

#4028
Bluntside

Bluntside

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Köszi mentát! ;)

Idõközben megnéztem: CY050-es van hátul, a szisztem amúgy 21-seb.-es. Egy másik amatõr kérdés: az elsõ váltó felett látható két pici csavar hogyan befolyásolja a láncpozíciót - egy ideje próbálomk behangolni a váltót, de akárhogy tekergetem õket, sehogy sem tökéletes... :'( :'(


#4029
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
Hali Bluntside!

Igazából az a fontos, hogy a váltókarjaid kompatibilisek legyenek a váltóiddal. Ha Shimano váltókarjaid vannak, akkor az Alivio és a Deore is tökéletes. Asszem az Alivio "csak" 8 sebességes ::) hátul, de gondolom a jelenlegi cuccod is ennyi vagy kevesebb.
Amúgy városba az Alivio tökéletes, és nem is drága.

#4030
Bluntside

Bluntside

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni a következõkben: vettem egy "kecskét" egy hete, és szeretném lecserélni az elsõ/hátsó váltókat mert sztem gyengék. Namármost teljesen amatõr vagyok és semmit sem értek hozzá, ezért a kérdéseim a következõk:

1. a kompatibilitás mennyire számít? Úgy értem BÁRMILYEN típusú váltót vehetek és aztán elég felszerelnem (tetnem) és már jó is? Vagy ha nem MIT kell figyelembe vennem amikor megveszem az újat (itt a mûszaki paraméterek érdekelnének...)?

2. milyen típusú váltórendszerbe érdemes pénzt feccölni (most valami full alap Shimano van fent, én Deore-ben vagy Alivio-ban gondolkozom, mivel "jobbra" nincs lóvé, a gép meg amúgy is csak munkába járáshoz kell) max 10.000 Ft értékig?

Bocs ha esetleg teljesen baromságokat kérdeztem, de abszolút laikus vagyok, csak most ismerkedem a tekerés szépségeivel... :)

#4031
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts

X-factor MOM. Kérdezd meg van-e.
Én láttam ott, mikor vettem a ChainCat-et.


thenx. sajnos majd csak 11 nap mulva...

#4032
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
ha minden 9-s akkor nem lesz gond
az hogy forditott nem szamit ilyenkor.
csak az, hoyg hany fokozatu.

#4033
ptom19

ptom19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 410 posts
ahoi
ha van egy deore fogsorom, egy 9es 2004 es XT hatsovaltom akkor egy regi deore karral ugye tud normalisan mukodni a valto?
azert kerdem mert tudom hogy az uj xt forditott mechanikas...

#4034
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
Speciel nekem is stabilan áll a husi a gépemen már 2 éve, pedig lassan már én sem vagyok száz alatt.

#4035
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
a stilo vásárlás elõtt mérlegelni kell, hogy egy egyárban levõ deore kar mérföldekkel merevebb pl: 80 kiló alatt. ha 60 kiló vagy mindegy, ha nem, akkor fontoldd meg. és a deore karon lehet könnyíteni, vannak elég olcsó alu tányérok és tioga alu csavarokat is lehet venni 2000-ért, szóval az ne legyen indok, hogy nehéz.

#4036
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
vagy ez az a bizonyos 2001-es szériából volt való, amit vissza is hívtak.
mivel ez nem egy normálisan megvett kjar volt, hanem az árverezésen megszerzett kar.
magától meg nem esik ki a csavar.
és pl nekem miért nem esik ki a hussefeltböl?
szal ez csak egy peches vétel volt, nem szokott ilyen elõfordulni.
az isis kúpja meg a stylo karral végzett ugrálástól lelazult karral ment tönkre...
ugy tönkremenne az octalink is.

#4037
zsolti22

zsolti22

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts

naya,elég könnyû darab,szal nem baj,ha te is könnyû vagy
meg,akit Thez írt kicsivel visszább,haverom,Gunship éppen ezzel szívja a az elefántkukit;megvette boltban,felrakták neki a SpeedMetalban,Ltekert kb a Dunáig vele,és minden elõzmény nélkül leesett szépen,igaz,a csavarmenet nem ment szarrá,mint a jópár oldalallal korábban olvasható Husifeltekben:)
de azóta nonstop lejárós darab,szal imbusszal megy még pisilni és boltba is a srác,és mostanra mint a friss,meleg vaj elkenõdött az ISIS kúpja,úgyhogy garis csere lesz a dologból (1 hónapos a kar,és pöpecül,menetrögzítõvel lett felrakva...)
szal lehet,h a Truvának volt 1 rossz szállítmánya,vagy csak h nagyon pechesek vagyunk,és 1 idõben több kar ment így szét,és esett le,nem tom


egy újabb kérdés:

akkor ha Truvativ Stylo hajtókart vennék,mire is érdemes odafigyelni?
a hajtókar rögzítõ csavar 1 lóf@sz ha jól veszem ki a válaszodból. belehet helyette tenni valami másik csavart,vagy csak bízzak a szerencsémben,hogy nekem nem lesz semmi baja?!

(hmm..ha igen akkor ez igy elég érekes.
ebben az esetben nem értem mi ez a nagy shimano utálat,mert pl shimano hajtókaron nekem még sosem ment szét 1 csavar sem..és nem 1szer volt már leszedve..stb.)

#4038
Sick

Sick

    vendég

  • fórumtag
  • 77 posts
X-factor MOM. Kérdezd meg van-e.
Én láttam ott, mikor vettem a ChainCat-et.

#4039
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts
drága, de megy a szekér, nem gond nekik. mert vannak akik nem szeretik a sramot. pl én. tényleg jó müxik és olcsó, de azt a céget nem tudom komolyan venni, aki karbon matricás váltókat gyárt felsõkategóriás cuccnak. de ez csak egy példa volt... hát ha megnézel egy xtr -t kidolgozás terén, nem találsz egy olyan sramot se. én legalábbis nem láttam. persze lehet, hogy jobban vált mondjuk egy x.0.
inkább nem mennék bele most egy sh vs sr csatába, ezért kihúzva. ;)
sürgõs lenne, de nem tudja vlaaki, hogy pesten van e valahol még roox chaindog? ma tudnám csak megvenni és kéne, viszont fogalmam sincs, hogy roox cuccokat honnan lehet... thx

#4040
BikerPocok

BikerPocok

    vendég

  • fórumtag
  • 66 posts
nemszabad elfelejteni hogy kb xt-tõl lefele túracuccokkal ugrálsz meg mittomen ,bár ez akkorse jelenti azt hogy pl az lx vagy akár a deore h. váltóból pár honap után kiessenek a stiftek emrt nincsneke sehoccse rögzitve vagy a deore elsõ váltóm egy hét sár után akkorát lötyög hogy avval ránézésre embert lehet ölni..