Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#1761
Posted 2013. June 10. - 22:13

Kéne ajánlani elsõ és hátsó lámpát. (jelenleg az elsõre kéne koncentrálni)
-Elemes, lehetõleg AA elemmel menjen /akku kizárva/
-LED
-Folyamatos illetve villogós üzemmód
-Esõállóság
-Könnyû le/felszerelhetõség a bicajra
-Strapabíróság: nem szeretném, ha a kormány-rögzítõje letörne
Elsõsorban városban használnám, keveset bicajozom, de ha rámesteledik, akkor viszont látni akarok
fontos lenne a jó fényerõ is, 5 körül szánok rá. /tehát a lámpa nem arra szolgálna, hogy valamit tudja mutatni a zsernyákoknak/
Fejlámpa/kormánylámpa téren nincs pereferenciám, meghalgatnám az érveket pró és kontra.
A Cateye 135-öt ajánlgatják ahogy néztem, lehet ajánlani csolcsóbbat, drágábbat, de azt megvenni csak akkor fogom, ha ténmyleg jobb a 135-nél.
Elõre is köszi!
J.
#1762
Posted 2013. June 08. - 21:10

Épp akartam írni, hogy lítium akkut nem kell lemeríteni töltés elõtt.
Viszont most gyanítom, hogy AA Nimh cellából lehet három sorosan.
Ezzel nagy vonalakban azt kell tenni, amit írtál is.
Legfeljebb annyi különbséggel, hogy elég lehet minden harmadik csoportos töltés után formázni õket a külsõ töltõvel (merítés-töltés).
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1763
Posted 2013. June 08. - 08:18

Szerintem nem, de soros kötésnél szokott benne lenni valamilyen elektronika ami különbség esetén beavatkozik.
Amit egyszer össze raktam kettõ cella csoportot sorosan, arra kettõ Lítium-ion cella töltõt kötöttem sorosan. vagyis mindegyik cella külön volt töltve.
Ekkora luxust biztos nem építenek meg háromszor. Viszont kontroll kör mindegyik lítium akkuban kell legyen amit sorosan kötnek, szerintem.
ok, köszi, legfeljebb majd minden 3-4. töltésnél kiveszem az eneloopokat és egy rendes töltõben is lemerítem-feltöltöm
amúgy elég gyorsan feltölti magát a lámpa, 4-6 óra altt már jelzi, hogy teljesen fel van töltve
#1764
Posted 2013. June 08. - 02:25

Amit egyszer össze raktam kettõ cella csoportot sorosan, arra kettõ Lítium-ion cella töltõt kötöttem sorosan. vagyis mindegyik cella külön volt töltve.

Ekkora luxust biztos nem építenek meg háromszor. Viszont kontroll kör mindegyik lítium akkuban kell legyen amit sorosan kötnek, szerintem.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1765
Posted 2013. June 08. - 00:40

Vagy a páratlan szám önmagában semmit nem jelent erre vonatkozóan?
#1766
Posted 2013. June 05. - 05:20

amúgy most vettem 1 (2) trelock 750 lámpát, az nagyon frankó, ha valaki hajlandó kicsit többet áldozni, akkor azt hiszem ez a tökéletes mindenes lámpa, marha jó a rögzítése, relatíve kicsi és könnyû, usb-rõl tölthetõ, villog és világít 2 fényerõn, a fénye homogén és elegendõ ahhoz, hogy tök sötét úton is lehessen menni vele 30-at
#1767
Posted 2013. June 04. - 21:35

Én tavaly vettem, az enyém nyelve még jó csak minimálisan lötyög a tartón jobbra-balra. Talán mert terepen is sokat használom ?
#1768
Posted 2013. June 04. - 21:18

Ez 2xAA elemes, ami szerintem tartósabb. (boltosok szerint is) CATEYE ELSÕ LÁMPA - Bringa Butik Webáruház A fénye is elég jó. Tutti vízálló.
Ugyanezt használom két éve, amikor nem bicón van, zseblámpaként. Nem fogsz csalódni benne.
+1 szavazat a fényre, tartósságra és a cseppállóságra (ha nem dézsából ömlik az áldás, akkor simán bírja az esõt), de nálam már a második halálozik el, azonos módon:
a lámpán, a rögzítõ nyelvecske (amivel rögzül a tartóban) eltört
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1769
Posted 2013. June 04. - 18:07

CATEYE ELSÕ LÁMPA - Bringa Butik Webáruház A fénye is elég jó.
Ilyen ledeket használtam én is, mint a benne levõ három, még pár éve... (.196 darabot

A felsõ az eredeti felvétel. Kb 1000 lumen körül volt az össz fényárama.
Az alsó már kicsit mákos lett a GIF-hez tartozó csökkentett bit ráta miatt.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1770
Posted 2013. June 04. - 15:44

#1771
Posted 2013. June 04. - 09:11

Kössz! :R
Ugyanezt használom két éve, amikor nem bicón van, zseblámpaként. Nem fogsz csalódni benne.
#1772
Posted 2013. June 04. - 08:32

#1773
Posted 2013. June 03. - 23:31

#1774
Posted 2013. June 03. - 11:23

Elsõ lámpát keresek bringára.
A lényeg, hogy olcsó legyen, sokat bírjon egy töltéssel, és vízálló legyen, annyira, hogy egy kiadós esõt lazán kibírjon.
Ez tetszett meg az ebike-ról: Blackburn Voyager 2.0. Legalábbis design-ban ez tetszik, de nem feltétlenül ragaszkodom hozzá, fõleg, hogy nem írják, hogy vízálló lenne.
Van valami legjobb vétel ebben a kategóriában?
A fényerõ csak annyira számít, hogy messzirõl is jól lássanak, és lehetõleg kissé oldalra is világítson.
Köszi!
#1775
Posted 2013. May 31. - 20:51

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1776
Posted 2013. May 31. - 17:05

Persze egy túlterheléstõl felforrósodott cella azért még képes összeolvasztani maga körül dolgokat, égési sérülést okozni... :mad:
Laptop akksiknál gyakori tönkremenetel, hogy a soros cellacsoportból az egyik "magától" bezárlatosodik. Nemigen hallottam, hogy ez valaha tüzet okozott volna... :confused:
#1777
Posted 2013. May 26. - 21:39

Ilyen cellákból épült össze 2 cella sorosan, méghozzá hétszer. Az összes kettõs soros csoportot párhuzamosan kötöttem és kettõ fõ cella csoportként töltöm. Ez éppen bele fér egy csavaros tetejû, kulacs formájú szerszám tároló dobozba.
Az akku pakk kivezetéseit bárhogy össze köthetem rövidzárba is, semmi nem történik.
Ilyenkor mûködésbe lép minden cellánál a multifuse "öngyógyuló biztosíték" és annyira leveszi az áramot, mintha csak egy lámpa lenne rajta terhelésnek.
Amikor próbaként zárlatba viszem, akkor elõször kicsit szikrázik, azután már azt sem, mivel aktív a védelem még másodpercekig ami lekapcsolta az áramot. Az átfolyó zárlati áram sem nagyobb így lekapcsolás után, mint az üzemi érték környéke. Viszont mielõtt eléri azt, hogy lekapcsoljon, még legalább az üzemi tízszeresét is elviseli.
Igaz, ez nem véd a túltöltéstõl. Arra való egy jó töltõ. Egyébként az akku védõ panel az akku végén is szerintem csak a mély kisüténél kapcsol le. Azt viszont úgyis látom a fényén, ha kicsit is követi a fényerõ a meglévõ töltést. Már pedig az enyém mindig követi. Igaz, nem mindegyik ilyen.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1778
Posted 2013. May 26. - 18:04

#1779
Posted 2013. May 26. - 10:47

Itt elmagyarázza: 18650 Li-ion akkumulátorok összehasonlító mérése - YouTube
De túl van lihegve ez az egész. A telefonodban, a tabletedben, és a notitban is liion akku van, oszt mégsem robbant fel még gondolom egyik sem.
A telefonnál és a számítógépnél egy dolgot nem árt figyelembe venni:
ott az akksik egy relatíve szabotázsbiztos eszközbe vannak beépítve. Kicsi az esély, hogy a készülékház annyira megrongálódjon, hogy zárlat keletkezzen a nagyáramú részekben.
Viszont az ilyen lámpafélékben vastag vezetékek vannak, a kábel folyamatosan erõhatásoknak van kitéve.
A gagyibb lámpáknak a csatlakozója is egyszerû, fennálhhat a zárlat veszélye.
A kocsiba való GPS adapterem nemrég megadta magát. Addíg gyúrtam a vezetkét, amíg a töltõnél, a törésgátló mellett el nem tört a szigetelés. A vezetékek zárlatot csináltak. Egy nismerõshöz mentem el kocsival, mire visszaszáltam a verdába, tiszta büdös volt a kocsi a melegedõ töltõ miatt. A kapcsolóüzemû elektronika szerencsére nem ment tönkre, bár a készülékház egy kicsit megolvadt. A hibás szakasz kivágásával helyreállt a rend, de egyet megtanultam; ezeket a kábeleket idõnként át kell vizsgálni.
Ezt teszem majd a bringalámõámmal is.
A védelmet csak azért kérdeztem az akupakkra, mert egy ismerõsöm szeretne rendelni az EX-tõl.
#1780
Posted 2013. May 24. - 20:51

Ezt amit az akkuról korábban itt bõségesen kitárgyaltunk, azért tartottam fontosnak ennyire kifejteni, mert a lítium akku legalább annyira tûzveszélyes mint a gyufa és valami jól éghetõ anyag közelsége. Vagyis nem veszélyes, csak tüzet okoz bizonyos körülmények együtt állása esetén.De túl van lihegve ez az egész. A telefonodban, a tabletedben, és a notitban is liion akku van, oszt mégsem robbant fel...
Gyufa vagy öngyújtó mindenhol van a lakásban, esetleg a ruha zsebében, mégse félünk tõle, illetve nem okoz tüzet amikor nem akarjuk.
Viszont a gyufát ismerjük. Tudjuk, hogy mire kell vigyázni. Minden részletét pontosan tudjuk, hogy mit kell tenni, ha bármi okból fel lobban egy láng a tûzgyújtó eszköznél, hogy ne okozzon pánikot és balesetet. Mindenki tudja, hogy mi a teendõ akkor ha mégis elindul egy tûzgyújtó eszköz mûködése. Közismert dolog, hogy mit kell tenni, ha el akarjuk kerülni a bajt, a katasztrófát.
Az akkunál sem nagyobb az esély és nem bonyolultabb sokkal a teendõ. Viszont amíg a tûzgyújtó eszközök kezelését már gyerek korban megtanuljuk és készség szinten ismerjük, az akkumulátorokat és az elektronikus eszközöket már kevésbé ismeri mindenki. Ezért könnyebben elõfordul, hogy pánikba esünk ha valami történik, mert nem tudjuk mire kell vigyázni és mit kell tenni, hogy elkerüljük a bajt. Esetleg valaki szétszedi és megfelelõ ismeretek és elõvigyázatosság nélkül köti és szereli. Aztán ha bekövetkezik a baj, akkor....
Szóval arról szól ez a sok kitárgyalt dolog, hogy ne legyen az, hogy a mi hibánkból bekövetkezik bármi elkerülhetetlen. Aki nem tudja, az enélkül a sok témába vágó szöveg nélkül esetleg nem is feltétlenül tudhatja, mi történhet ha... Ezért esett ennyi szó errõl. Pl aki nem tudja, hogy vízzel nem oltható az bevágja a csap alá, ahol a sérült burkolatú Lítium a vízzel érintkezve még inkább lángra lobban és spricceli az olvadt fémet.
Ha nem tudjuk a vadállatról, hogy leharaphatja a kezünket, akkor oda megyünk, mondjuk hogy lefotózzanak vele, miközben meglepetésként leharapja a fejünket. Ezt a vadállatról tudjuk. A Lítium akkuról is már tudjuk a leírtakból, hogy veszélyes lehet bizonyos körülmények között, fõleg ha szereljük vagy kötjük megfelelõ szakértelem nélkül. Viszont ha nem esett volna róla ennyi szó, akkor sokan nem is gondolnának rá és elõvigyázatlanul kötögetnék áramkörbe a barkácsoló kedvûek. Persze lehet, de nem mindegy hogyan.
A statisztika szerint nem sok vadállat harapja le embernek bármijét, mert nem megyünk közel hozzá, ugyanis azokat ismerjük, miután kitárgyaltuk, ezért a lítium akkuval (és egyáltalán az energia tárolókkal) már óvatosabban bánik aki valahol olvasott v. hallott már róla.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..