Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#5681
Posted 2007. September 06. - 23:00
Amit mondtam lámpa, arról nem mondtál véleményt. Az szerintem eléggé nagy széttartású, és amellett ha 1500 Candellát tud, az csak nem lehet rossz. az 530-asra gondolok (Cateye HL-EL530) http://ebike.hu/term...elso-lampa/3621
#5682
Posted 2007. September 06. - 22:49
A nagyobb lencsén kisebb a veszteség, ez igaz.Oké, és van az 530-as lámpa, annak nagyob a lencséje, az már jobb lehet nem??
Itt viszont egy adott fényteljesítményt kell megfelelõen elosztani
kisebb területre erõsen v. nagyobbra gyengébben.
Ha a ledbõl kilépõ fény kevés, akkor csak kicsi széttartással lehet megfelelõ fényerõt elérni.
Már korábban többször feltettem a képet egy lámpáról aminek
folyamatosan változtatom a széttartását, nagy méretü optikával
egy speciális összeállításban.
Már többször feltettem a képet de ha még nem láttad akkor >> ITT << megtalálod.
Ennél a legkisebb széttartásban az 50 méteres folyosó végén,
4 fok széttartás mellett ~16000 candeala fényerõ jön létre.
Az 8 fok mellett már csak 4000 cd-t jelent.
Tovább saccolva, 16 fok száttartásnál már csak 1000 cd a fényerõ, négyzetesen csökken.
Szóval ettõl is sok függ.
Egyébként errõl már esett szó korábban, a következõ címen:
http://forum.bikemag.hu/showpost.php?p=608832&postcount=2847
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5683
Posted 2007. September 06. - 11:45
#5684
Posted 2007. September 06. - 09:28
Srácok, mit gondoltok a Cateye HL-EL 520-as lámpáról??? 1200 Candela fényerõ, és akár 120 óra üzemidõ, de ezt sztem a csökkentett fényerõn van(sõt, ez egyértelmû). 1 LED-es
Nagyon szûk a fénye, így max fejlámpának vagy "helyzetjelzõnek" alkalmas. Meg nem tudom, lehet-e benne LED-et cserélni, de ha igen, akkor a Luxeon helyett érdemes lenne egy Seoul P4-et belerakni, hogy csökkentett áramon sokkal jobban világítson.
#5685
Posted 2007. September 05. - 21:40
#5686
Posted 2007. September 05. - 19:39
DaveRider! Van egy ajánlatom.
Kapsz kettõt belõle, ha eljuttatod az egyiket lor-nak.
(PTomié a harmadik.)
Nos?
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#5687
Posted 2007. September 04. - 20:57
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5688
Posted 2007. September 04. - 20:37
ma fejeztem be egy kis tuningot, vettem Schwinn-Csepel (!) márkájú biciklislámpát, szép kis fémházasat, bepattintós tartókonzollal, 3 AAA elemhellyel, 9 leddel... majd átfabrikáltam a bennelévõ viszonylag erõtlen ledeket 40 cadelásakra (hogy valóban annyi-e, nem tudom, de többszörös fényerõ a 3,2 candelásokhoz képest.... Vatera..) és ki kellett egészítenem áramkorlátozó ellenállással is, amivel kb. 200..220 mA-re beállítottam az áramot. nagyon egyszerû kis cucc, gyárilag SEMMI nem volt benne a kapcsolón kívül, tehát direktbe mentek a ledek.
viszont úgy 500 mA-t mértem, ez kissé sok a AAA-s akksiknak...
mivel nem volt benn eredetileg semmi elektronika, nagyon kicsi hely volt, meg nem is akartam bonyolítani.
így ~200 mA-en 950mAh-s cerkákkal 3 óra után kb. 10%-ot esett a fényerõ, a negyedik óra végére pedig már lement felére. de ekkor is bõven jobban világított egy gyári 3..5..akárhány ledes, néhányezer forintos lámpánál.
a fényerõt mûszerrel mértem, de mértékegységet azért nem tudok mondani, mert cd/m2-ben mér, és itt fogalmam sincs, mekkora felületet számoljak..
csak viszonyítottam a mérõszámokat.
na mindegy, ez nem egy nagy projekt, de elégedett vagyok, 3200 Ft volt a lámpicsku, meg hozzá kb 300 Ft a 9 led. azt kaptam, amit vártam.
ilyenkor illene képet linkelni? :-S
mondom, hogy nem egy nagy projekt
#5689
Posted 2007. September 04. - 20:24
LUCIFER
Nem adhatok mást, csak mi lényegem.
(Az angyalokra mutatva)
Dicsér eléggé e hitvány sereg,
És illik is, hogy õk dicsérjenek.
Te szülted õket, mint árnyát a fény,
De mindöröktõl fogva élek én.
AZ ÚR
Hah, szemtelen! nem szült-e az anyag,
Hol volt köröd, hol volt erõd elõbb?
LUCIFER
Ezt tõled én is szintúgy kérdhetem.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#5690
Posted 2007. September 04. - 00:34
Azért sz'tem a többségnek nem az van.foleg egy jo karbon kormany hogy vinne a hot.
Végülis kivel vagy, hogy a megoldás helyett kifogást keresel?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5691
Posted 2007. September 03. - 16:29
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5692
Posted 2007. September 03. - 15:45
Menetszélben jó lesz a hûtés, kisebb teljesítményen pláne nem kell aggódni.Arra gondoltál már, hogy megfelelõ keresztmetszetü felrögzítõ anyagon keresztül
át lehetne adni a hõ egy részét a kormánycsõnek ill. a fém váznak?
A Cateye konzollal egyszerû az élet. Ha nem kell lámpicsku, leszedem. Ha másik bringára kell, átpattintom. Ha verseny jön, leszedem az egészet hipphopp.
A kormányt meg nem akarom szorosra húzott fémes konzolokkal összeizélni. Nehezít, leszedi az eloxot, plusz mint említettem szerintem felesleges.
Más kérdés ugye, ha teszem azt, valakinek 27kg-os a bringája, ott nem oszt, nem szoroz :-)
#5693
Posted 2007. September 03. - 14:40
Arra gondoltál már, hogy megfelelõ keresztmetszetü felrögzítõ anyagon keresztülElkészült az idei szezonra való bringás lámpám:
http://pinterweb.fre...xSSC/index.html
...
Fullon 22W. Álló helyzetben eléggé melegszik, de egyrészt majd jön a menetszél, másrészt ekkora fényre azért ritkán van szükség.
át lehetne adni a hõ egy részét a kormánycsõnek ill. a fém váznak?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5694
Posted 2007. September 03. - 12:31
http://pinterweb.fre...xSSC/index.html
- 6 db SSC P4 (U SV0 H bin emitter). Forrás: Internet (CPF)
- 2 db nFlex áramgenerátoros vezérlõ (http://www.taskled.com), 3-3 ledet hajtanak meg, max 1000mA
- Polymer Optics 7-es cluster optika (<40mm átmérõ a hét ledre). Forrás: ChipCad
- Mezei 5x5cm-es hûtõborda. Forrás: mogyoró
- 3x30 mm alusín. Forrás: valami barkárcsáruház
- Cateye konzol (HL1500-as lámpához sín + konzol). Forrás: Hungarobike
- Akksi: 14,8V/7200mAh LiIon kulacstartós akksi. Forrás: batteryspace.
Fullon 22W. Álló helyzetben eléggé melegszik, de egyrészt majd jön a menetszél, másrészt ekkora fényre azért ritkán van szükség.
A többször módosított Luxeonos (5 x Luxeon III + 2 x LuxeonV) lámpámat váltja le, ami így 2007-re erkölcsi hulla lett :-)
#5695
Posted 2007. September 01. - 13:54
Legfeljebb ha szembe jön valaki akkor kapcsolom le, de ehhez sem kell diploma!
Az akku meg bírja..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5696
Posted 2007. September 01. - 12:59
-ehhez kell azert a diploma /sebaj megvan/-
aztan amig sikon betonon poroszkalok kb 35-40 tempoban
akkor sincs szuksegem a nagy fenyre mert latok a kicsivel is
-ide sem szuksegeltetik a diploma-
felfele szinten eleg kis feny
-ugye diploma-
aztan elindulok vmi osvenyen lefele olyan felcsattintom a fenyt mert ott barmi johet. es azert nem szeretem amikor 50km/h-val jon szembe a derekam vastagsagu ronk amit nem latok.
igaz en nem olyen veszelyes beton utakon jarok kelek.
ezekhez azert nem kell sok esz!
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5697
Posted 2007. September 01. - 10:18
elektrotechnikai ismeretek nélkül is lehessen biztongágosan kezelni.
Ezért említettem a Li-ionnál a töltõ automatika megépítését,
ill. a gyári kamera akkut a hozzá való töltõvel.
Azt is lehet úgy használni, hogy rányomom és használom (7,2V-nál két led sorosan).
Azt úgy gondolom, akik itt lámpázunk, mindannyian bevallhatjuk, hogy kicsit fénymániásak is vagyunk.
Lehet látni egy leddel is a töksötét erdõben, vagy hárommal, öttel de 20 led is elég lehet.
A szemünk elég érzékeny ehhez.
DE azért koránt sem mindegy, hogy pislogva nézegetjük mit is látunk,
vagy egyszerüen LÁTUNK mert van elég fény szélétõl a széléig és nem kell keresgélni mi az..
Ezeket sorban mind megtapasztaltam régebben, fõleg 20 ledtõl felfelé
de az ma már megfelel egy korszerü 5 ledesnek.
Azóta már van 3 fokozatu jókora fogyasztásu még jókorább fényem 20W fogyasztás körül.
Eleinte kicsivel fölötte, késõbb alatta.
A fényerõ viszont még a legkisebb fogyasztás mellett is bõven elegendõ.
A lényeg az, hogy azt mindíg meglátom, hogy hol tartok akkuval és
azzal együtt, hogy azt az éjszakát még biztonságosan végig világítom,
a következõnek biztosan nem vágok neki annyi töltéssel.
Ezzel szemben ha egy szinten tartja egy elektronika a fényt akkor valamilyen külön
akku állapot jelzõt, (esetleg egy szabályozatlan ledet) mindenképp érdemes bekötni
akku állapot kontrollként.
..vagy egy erre a célra készült feszültség állapot jelzõ elektronikát célszerü beépíteni.
Az ember többnyire nem "hülye" de fénymániás, feledékeny és felületes bárki lehet.pl ha vki olyan hulye, hogy annak ellenere, hogy tudja 4 orara elegendo a fenye
megis mar egy hete kint koborol a sotetben vele.
osztan egyszer csak votnincs feny.
ne nezzunk mar mindenkit hulyenek!
Ránézünk a fényünkre és még erõsen világít.
Igaz, hogy az elektronika az utolsó elõtti 'cseppjeit' szívja az áramnak, de ez nem látszik olyankor.
De végülis mindent meg lehet oldani különbözõ kijelzõkkel.
Azt ugye nem várhatjuk el, hogy egy bringás minden indulás elõtt rámérjen
az akkura, ha már a li-ion töltéskontrollnál is kizártuk az emberi tényezõt..
Ebben az esetben járhat úgy a "nem hülye" vagyis egyébként nagyon is bölcs de
feledékeny bringás, hogy elindul jó fénnyel és majdnem kimerült akkuval.
A korábban tárgyalt impulzusmentes kimenetü kapcsüzemü szabályzókör jó hatásfoku lehet
de csak akku állapot kijelzõvel biztonságos.
Kis fényerõn lehet takarékos de nagy fényen erõn felül is fogyasztja az akkut.
A fénymániás ember (aki én is lehetnék) biztosan rányomja töksötétben, hadd lássak, addig csak kibírja..
Elektronikával nem feltétlen.
Persze itt nem a saját vagy a Chriss-féle szuper energia pakkokra
és külön szarkszerü technikai felügyeletre gondolok.
Ha valaki komolyan felkészül azt nem érheti meglepetés!
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5698
Posted 2007. September 01. - 09:07
A www.GP.hu boltjaiban 2500-3000,-Ft között lehet kapni 1850 mA-es (3-4,2V közötti) Li-ion cellát csupaszon.
Az 6,6W/h Egy 3,8 W-os led kb 2 órán keresztül képes világítani egyetlen celláról nagyobb fényerõvel.
Ezzel csak egy baj van, ha valaki nem ismeri az igényeit töltés terén akkor könnyen tönkremehet.
Igaz, legalább annyira egyszerü kezelni, mint a szalámi helyett nem a kezed szeleteled.
viszont mivel a túltöltés "nem fájdalmas azonnal" mint a kézszeletelés, ezért nem veszik észre idõben.
A kopasz akkuhoz tudomásom szerint nincs töltõ, legfeljebb fejleszteni kellene hozzá ami figyeli a paramétereket.
Egy átlag embernek a töltõ nagyon fontos. Hogy õ csak bedobja a készülékbe a lemerült elemet és kiszedje teljesen töltött állapotban.
Egy átlag ember nem figyel arra, hogy túltöltés, mélykisülés, stb, stb. Egy nem megfelelõen kezelt Li-akku csúnya dolgokat tud mûvelni.
Cellákból kapható erõsebb már itthon is. 2300 mAh, 2100 Ft-ért. Szeretnék is egy rendes pakkot idõvel.
Töltõt eddig csak a CPF-en láttam. 15 USD + posta.
csúcsra töltött akkunál, viszont merülés közben ez csökken, vagyis átlagot kell venni,
nem szabad a szélsõséges értéket mérvadónak feltüntetni.
Ez így mûködik a gyári Cateye lámpáknál is, pedig igazán nem olcsó lámpák ezek.
Nem a szélsõséges értéket tûntettem fel. A karakterisztika alapján a legáltalánosabb ez a 4,8 V.
Vegyük Pinyo új LED-jeit, mint friss mérés.
350 mA, 3,2 V, 1,1 W. Az ellenálláson esik 1,6 V, ez 0,6 W veszteség (az össz teljesítmény 35%-a).
500 mA 3,3 V, 1,65 W. Az ellenálláson esik 1,5 V, ez 0,75 W veszteség (31%).
A multifuse csak az akku merülését kompenzálja egy picit. És akkor már ott vagy, hogy amikor kezd csökkenni a fényerõ, akkor szépen mélykisütöd a cellákat.
#5699
Posted 2007. September 01. - 08:19
A www.GP.hu boltjaiban 2500-3000,-Ft között lehet kapni 1850 mA-es (3-4,2V közötti) Li-ion cellát csupaszon.Egyelõre itthon nincs olyan jó ellátottság, hogy mindenki Li cellákat használjon.
Az 6,6W/h Egy 3,8 W-os led kb 2 órán keresztül képes világítani egyetlen celláról nagyobb fényerõvel.
Ezzel csak egy baj van, ha valaki nem ismeri az igényeit töltés terén akkor könnyen tönkremehet.
Igaz, legalább annyira egyszerü kezelni, mint a szalámi helyett nem a kezed szeleteled.
viszont mivel a túltöltés "nem fájdalmas azonnal" mint a kézszeletelés, ezért nem veszik észre idõben.
A kopasz akkuhoz tudomásom szerint nincs töltõ, legfeljebb fejleszteni kellene hozzá ami figyeli a paramétereket.
Ha valaki ismeri és nem felejti feszültségen, nem engedi cellánként 4,1-4,2V fölé,
valamint a töltés vége felé csökkenti a töltõáramot
ezen kívül idõben lekapcsolja akkor tökéletesen kezelhetõ tölthetõ
egy közönséges 4,5V-os táppal és néhány Ohmos huzalpotival mindent be lehet állítani.
Viszont a Li-ion akku manuális töltésnél nagyon sok figyelmet igényel.
Vagy egy automata töltõt, amit tudomásom szerint csak elektronikával ellátott akkukhoz árulnak.
Túlságosa mélyen sem szabad kisütni, de azzal úgysem lehet nagyobb gond mert
a ledek fogyasztása az akku szempontjából kritikus érték környékén kezd igazán
záró irányba csökkenni, vagyis elõbb kapcsoljuk töltésre mint annyira lemerülhetne.
A sajátomnál legkésõbb 3,3-3,4V környékén már feltöltöm mert utána ugyan még jól látok mellette
de a fényerõ ott már legalább felére csökken, amivel még hosszasan láthanák,
akár egy éjszakán át ha szükséges, mert ott már annyira keveset fogyaszt.
Egyébként többnyire töltésre kapcsolom minden használat után.
csúcsra töltött akkunál, viszont merülés közben ez csökken, vagyis átlagot kell venni,Alap eset a 4*NiMH, azaz 4,8 V.
Akkor ott van az átlag 1,6-1,0 V, ami "fölösleges feszültség".
Minél kisebb az áram, annál nagyobb ez a feszültségesés. És egy picit nõ a veszteséged is. Számolj utána! Meglepõen nagy a veszteséged (akár 30-40% !!!)
nem szabad a szélsõséges értéket mérvadónak feltüntetni.
Ez így mûködik a gyári Cateye lámpáknál is, pedig igazán nem olcsó lámpák ezek.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5700
Posted 2007. September 01. - 03:03
szal az ott egy maximalis kapacitas ami alatt van mind.
AA meretben 2700 most kb korrekt
AAA 1100
modellezo korokben szokas meg valogatott cellakbol epiteni a pakkot
ezt vagy keszen veszed
vagy te valogatod
vagy a gyar tamogat amivel olyan elonyre teszel szert, hogy csoda.
ottani jo markak gp lrp orion kb ennyi remlik hirtelen
de pl a gp-n kivul a sub-c mereten kivul tan nem is csinalnak mast.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...