Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#5141
Posted 2007. October 27. - 11:44

pókember: olyan pótkormányt meg a villa lábára rámenõ tartót hozhatsz:)
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5142
Posted 2007. October 27. - 11:19

Ezzel kapcsolatban volt már tapasztalatom.Minél alacsonyabbról világít egy lámpa, annál jobban kiemeli (a fénye árnyékolja) a terep egyenetlenségeit
Tavasszal a VBB éjszakai tekerésre igyekeztem fel a Janihegyi úton (jól megkésve).
Már jöttek le az éjszakai bringázók. Akkor találkoztam Xabiékkal is, szembõl jöttek lefelé.
Akkor még nem volt teljes értéküen lebillenthetõ a lámpám ezért megálltam és félre fordítottam a kormányt.
Valamit mondtak a fényrõl. Még utánuk kiáltottam a fórum nevét és a "látni és látszani"-t..
Késõbb jelentkezett, itt a fórumon:
http://forum.bikemag.hu/showpost.php?p=585962&postcount=2776
Egy következõ lefelé száguldó társaság után fordultam a lámpámmal és
hosszasan megvilágítottam a hátuk mögül az utat ahogy egyre távolodtak.
Már messzebb jártak (elég lapos lehetett a fény), közben az egyik lány vissza kiáltott,
"azért nem jó ha ennyre látjuk az utat mert minden gödröt meglátunk amibe bele megyünk!" :icon_bigg
Szerintem így utólag vissza gondolva, a legkisebb aszfalthibát és mélyedést is
feneketlen sötét gödörnek látnak az alacsony és lapos fénynél.
Ez részben rossz mert nem látszik, milyen mély a lyuk.
Nem derül ki, hogy az ott egy gödröcske vagy netán fél métres lyuk van az alján.
Ha van egy alacsony fényed akkor is kell egy magasabb és egy fejmagasságu is.
Legalább kettõ különbözõ szintrõl már jobban be lehet világítani a mélyedésekbe is.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5143
Posted 2007. October 26. - 23:45

#5144
Posted 2007. October 26. - 23:39

most tényleg CSAK esztétikai okok miatt akarod a lámpát egy olyan helyre rakni, ahonnan nem biztos, hogy olyan jól világít...???..ne legyünk már buták, kérem.
Minél alacsonyabbról világít egy lámpa, annál jobban kiemeli (a fénye árnyékolja) a terep egyenetlenségeit, és köd, esõ stb. esetén messzebbre világít. Ha ez a cél, akkor nem is olyan rossz hely a villanyak (bár ideális esetben a villaszárra lenne érdemes tenni, csak akkor meg a kerék árnyékol).
Hogy Camping Joe ötlete mennyire nem légbõl kapott, azt mutatja például Peter White hasonló témájú oldala:
http://peterwhitecyc...ight-mounts.asp
Itt aztán van választék mindenféle tartóból. Camping Joe, vigyek neked valamit? :-)
...ne legyünk már buták, kérem.
#5145
Posted 2007. October 26. - 21:41

Jó jó, persze, nem is azért írom, hanem akinek még lehet segítek.Hova, mit tenni? :confused:
Balu, vettem 1 db lámpát, aminek tetszik a színe. Több pénzt adtam ki, hülye voltam. De nem fogom visszavinni, csak azért, mert neked, nektek van ismerõsötök. Nekem így jó.
Gondolom neked se volt sokkal több, pár százas meg nem vág földhöz.
Aki viszont most tervezi megvenni akkor adott a lehetõség.
Tényleg nem azért írtam.. csak belelkesedtem, hogy tudok olcsón ha kell még.
Kössz, úgy néz ki használható hõmegfutás ellen is a multifuse,ezek jók?
http://www.bourns.co...7163299|4331110
ha hõkontaktba kerül a ledközeli v. mögötti hûtõfelülettel.
Most kicsit dög vagyok, már mint álmos de majd még átrágom aztán mondok adatokat is, talán holnap.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5146
Posted 2007. October 26. - 21:36

õõ dávid hát nemtudom.mert ugyanis 2 lámpa van fent és a szép kormányomat eltakarja.jobb meg nemjut az eszembe hogy hova tegyem.telóra tegyem rá a bilincset vagy hova?:confused:
most tényleg CSAK esztétikai okok miatt akarod a lámpát egy olyan helyre rakni, ahonnan nem biztos, hogy olyan jól világít...???..ne legyünk már buták, kérem.
#5147
Posted 2007. October 26. - 21:35

Lehet, úgy teszik fel a néniknek a kosarat.lehet olyat csinálni hogy a villanyak alátétjének a helyére tenni vmi lámpafelfogatót?vagy hülyeség?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5148
Posted 2007. October 26. - 21:32

jobb meg nemjut az eszembe hogy hova tegyem.
Esetleg tehetsz egy próbát a zsiráfnyakkal. (Az a bigyó, ami megfogja a bovdenház végét, és ez jó a kantiféknek.) Van menetes-, és Ahead nyakú villához.
Race, no Rest!
#5149
Posted 2007. October 26. - 21:21

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5150
Posted 2007. October 26. - 20:35

Balu, vettem 1 db lámpát, aminek tetszik a színe. Több pénzt adtam ki, hülye voltam. De nem fogom visszavinni, csak azért, mert neked, nektek van ismerõsötök. Nekem így jó.
Race, no Rest!
#5151
Posted 2007. October 26. - 20:32

#5152
Posted 2007. October 26. - 20:27

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5153
Posted 2007. October 26. - 18:31

Esetleg a multifuse adatlapját kellene valahol fellelni ahol a könyök ellenállás-hõmérséklet görbe szerepel..?
.
ezek jók?
http://www.bourns.co...7163299|4331110
#5154
Posted 2007. October 26. - 17:50

Az nekem bevált! Luxeon optikát használok hozá, de tükörrel is jó.Henger, nem kell aggódni, ha valakinek kell Zled nekem van még és tudok is szerezni!:-)igaz hogy csak a 100lm/W os:-)
Tükörrel kicsit pontszerûbb, vagyis inkább távolra visz.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5155
Posted 2007. October 26. - 17:39

Ha már az "alkudós" társaságból ajánlásra mész, akkor szerintemA szín nekem megérte a különbözetet.
bármelyikbõl többet alkudhatsz mint aki az utcáról megy oda.
Csak azt kell mondani, "sokat vesznek itt a barátok!"

Akkor lehet jobban alkudni és lehet lámpa színt és mindent olcsóbban választani.
Múltkor mondta, "baratnak ócsóbb".
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5156
Posted 2007. October 26. - 16:50

Ahhoz nekem a Li-ion monocella vagy monocella csoport jött be,Igen, a multifuse 1 (esetleg 2) LED-nél még elmegy, ha nincs túlhajtva (max. 1 A-rel). A nagyobb áramoknál megnövekedõ ellenállása miatt azonban nem alkalmazható pl. a 7 LED-es lámpámban :-)
legfeljebb 1,0-0,5-0,25 Ohmos ellenállást sorosan kötök minden leddel (vezeték hossztól keresztmetszetétõl függõen).
Ez a bekötés feltöltött akkunál ~1 Ampert enged át.
A multifuse-t akár bizti helyett is be lehet kötni, viszont akkor ledenként legalább 2A/h fölötti Litium cellát érdemes használni és akkucellánként legalább 1-1,5 Amperes multifuse-t, hogy ne kezdjen csökkenni az áram üzem közben a terheléstõl.
Amit még ki kellene próbálni, hogy az egyes ledek mögé /lehetne megpróbálni/
hõkapcsolatban elhelyezni pl. másfél Amperes multifuse-t és megfigyhelni melegedéskor (ahogy a led fûti), mennyire növekszik meg az ellenállása.
A multifuz-nak tulajdonképpen a rajta átfolyó megadott szint feletti áram
hivatott megemelni a hõmérsékletét, de ha a ledtõl fel tud melegedni a
szabályozáshoz szükséges hõmérsékletre, attõl is megnövekedhet az ellenállása.
Most csak hangosan gondolkodtam, ezt még magam sem tudom pontosan
mennyire lehet felhasználni szabályozásra a gyakorlatban, ugyanis ha
egyedül erre bíznánk az áram korlátozást akkor a led hirtelen nagy áramot kapna az elején, ami nem jó.
Viszont ha nem bízunk a hûtõfelület hatékonyságában, illetve menet közben elég a hûtés de álló heléyzetben már kevés lenne akkor tudna besegíteni a led által fûtött (átfolyó áram fölé méretezett) multifuse.
Persze ettõl függetlenül az áramot más módon még szabályozni kell.
Ehhez még hozzá kell tennem, hogy mindez mûködik-e az attól is függ,
hogy valójában hány fokon kezd megnövekedni a melegedõ multifuse ellenállása.
Mert ha ez a hõfok a led biztonságos üzemi hõmérséklete fölé esik akkor az egész "hõmegfutás kontroll" ötlet már is nem mûködik.
Szóval ha valaki elektro-turkásznak kedve van kísérletezni...
Esetleg a multifuse adatlapját kellene valahol fellelni ahol a könyök ellenállás-hõmérséklet görbe szerepel..?
Most én kicsit zsibbadt vagyok ehhez, (tovább "legózni") korán kelek..sokat sûrûn dolgozom.
Tudom, más is.., de majd csak össze álln a kép.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5157
Posted 2007. October 26. - 14:22

Igazad van, ha a tápfesz csak kicsivel nagyobb, mint a LED égésfeszültsége (pl. Li-ion akksi), ott tényleg egész kis feszültséget szükséges csak ejteni (low drop out). De 4 cellás táplálásnál, ilyen égésfeszültségû LEDnél, az akku kis töltöttségénél is még van ~1/2 cellányi feszültségtöbblet, ami kb. elegegendõ a multifusénak,
-igaz, ez a hatásfok, és üzemidõ rovására megy
-
Igen, a multifuse 1 (esetleg 2) LED-nél még elmegy, ha nincs túlhajtva (max. 1 A-rel). A nagyobb áramoknál megnövekedõ ellenállása miatt azonban nem alkalmazható pl. a 7 LED-es lámpámban :-)
#5158
Posted 2007. October 26. - 11:00

Igazad van, ha a tápfesz csak kicsivel nagyobb, mint a LED égésfeszültsége (pl. Li-ion akksi), ott tényleg egész kis feszültséget szükséges csak ejteni (low drop out). De 4 cellás táplálásnál, ilyen égésfeszültségû LEDnél, az akku kis töltöttségénél is még van ~1/2 cellányi feszültségtöbblet, ami kb. elegegendõ a multifusénak,A multifuse (nem is olyan kicsi) soros ellenállást iktat be a LED elé... és ha nem teszel bele áthidaló (multifuse-komplexumot rövidre záró) kapcsolót, akkor az akku kis töltöttségénél is folyamatosan jelen lesz ez az ellenállás, feleslegesen csökkentve a fényerõdet.


-0,3A-es multifuse//10ohm feszültségesés-áram mért értékei, nyugvó levegõn:
3V-400mA; 2,5V-390mA; 2V-400mA; 1,5V-390mA; 1V-395mA; 0,5V-235mA
-Nagyobb áramú multifuséknak még kissebb a könyökfeszültségük.-
#5159
Posted 2007. October 26. - 00:20

Igen, a kínai férfi vázolt nekem egy skiccet arról, hogy lehet oda találni.Henger,
balu már bejáratott egy kínai árust. Nagy tételben vettünk tõle két körben közel 40 lámpát 330 Ft/db áron (amit ma láttál). Szerintem simán mehene egy 3. kör.
Itt a kép: http://img3.tar.hu/balu-1/size2/32468352.jpg
Még kiegészítettem, hogy érthetõbb legyen.
Ha kinyomtatod és elviszed, a térkép vázlatot mutatod és mondod neki,
aki sokat vett az küldött (RoGeRrel és másokkal lett sok vevõje)
Szóval felismeri a saját rajzát és ez olyan mint egy igazolás ami alapján
felismeri a sokat nála vásárló társaságot.
..csak azért, ill. azért is alkudtam vele, hogy nektek is olcsó legyen.
Bele építkezni kiváló. A gyári fénye és a hozzá adott elem viszont "kínai" minõség.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5160
Posted 2007. October 26. - 00:01

ámpát 330 Ft/db áron (amit ma láttál).
A szín nekem megérte a különbözetet.

Race, no Rest!