Jelentkezz be Regisztrálj
Bemutatkozás topic
#281
Posted 2006. August 30. - 23:49
Látom, néhányan leírták a bringával együtt történõ fejlõdésük evolúciós vonalát. Most leírom én is.
A háromkereküt most ne vegyük figyelembe:) , kb. 7-8 éves koromban tanultam meg bringázni.
Az udvarbeli srácok rávettek, hogy próbáljam ki a nagybiciklit és majd õk fognak ha eldõlnék.
Nem is volt nehéz elindulni és egyenesen gurultam egészen könnyedén egy kerítésen lévõ kapu felé.
Nem is tudtam volna más irányba menni mert életem elsõ néhány méterét gurultam Igazi Nagy Biciklivel.
Aztán közeledett a kerítés és a kapu. Már készültem, hogy esetleg ott meg tudok állni esés nélkül de hirtelen asszonyok jöttek be rajta kosarakkal éppen vásárlásból.
Akkor voltam nagy bajban. Mivel elõször ültem kétkerekün és azt is csak pár méter erejéig
ezért nem tudtam hogyan kell elkanyarodni bármerre is.
Azok az asszonyok meg csak jöttek, közeledtek felém.
Jobb megoldást nem találtam, elkezdtem kiabálni, hogy "tessék elmenni elõlem mert nem tudok kanyarodni..
..tessék elmenni mondom, hogy nem tudok kanyarodniiií" Azt hitték, viccelek.
Azért az utolsó pillanatban félre ugrottak.
Aztán a srácok is látták, hogy ebbõl baj lehet és segítettek megállni.
Mostani szemmel már aranyos kis történet.
Aztán tizenéves koromban volt egy valamilyen kisebb kerekü egy sebességes bringám
amit pár évig használtam de késõbb kinõttem.
Legközelebb huszonévesen vettem egy agyváltós kempinget.
Azt használtam legtöbbet.
Szétkoptattam vele legalább három machanikus km órát. Az egyikre vissza emlékszem, hogy tizenvalahányezer km gyûlt össze.
...na meg hozzá jön a többi szétkopottban ami benne volt és jóideig eleinte nem is mértem.
Más egy autót is elkoptat ennyi út alatt.
Közben mindenki gyõzködött, hogy miért nem veszek valami rendes láncátdobós nagykerekü bringát? ..hogy az mennyivel jobb és könnyebben tudnék azzal menni.
Végül bedõltem a rábeszélésnek ha már ennyien mondták, és eladtam az agyváltós bicajt és vettem helyette egy 29"-os Csepel Maratont. Elöl-hátul láncátdobós váltó és hatalmas kerekek, hajlított kosszarvu kormány (akkor az volt a menõ).
Megszenvedtem vele amíg a Margit híd pesti hídfõje környékérõl haza tekertem a szigeten keresztül.
Akkor jóideig alig mentem valahova bringával mert nagyon kényelmetlen volt azzal a géppel tekerni gyorsulni és váltani és a kormányt fogni egyaránt. Ráadásul a váltó karok is középen voltak a vázon. Akkor évekre elszoktam a bringázástól.
Késõbb össze raktam megint egy kemping bringát agyváltóval.
A váltós kempingekkel nagyon sokat mentem, pl Balaton-Bp. oda-vissza, Bp.-Debrecen-Körösszakáll, Bp.-Gyöngyös oda-vissza. Dunakanyar-Nagymaros környékét és Dobogókõ HHH-t és Janihegyet már nem is akartam említeni mert az a szomszédban van.
Néhány évvel ezelõtt vettem egy össztelós olcsóbb bringát. (Elõtte még nem próbáltam ilyent)
A Kálvin téren az áruház alatti bringa boltban (ahol vettem) még átszereltettem ízlésem szerint magasabb kormányra, állítható stucnira. Válogattam a készletbõl, mit akarok rátenni.
Amikor elõször ráültem, hát.. nem akartam hinni az élménynek.
Hazafelé még az aszfalton lévõ egyenlõtlenségek is szinte eltûntek.
Aztán a Római part gödrein haladva nem éreztem a jókora fenékbe rúgásokat mint korábban bármelyik elõdjével. Olyan volt mint egy hajóút a gödrök felett.
Akkor elsõre különösen hihetetlennek és szinte hihetetlenül csodásnak tûnt az összteszkópos bringa.
Azóta is ezzel járok már jóideje. Igaz már tele pakoltam sok cuccal és a súlya is megnövekedett de így érzem magam jól a nyergében.
Ennyi volt a saját bringa evolúciós történetem.
#282
Posted 2006. August 17. - 17:16
nem....nekem a szputnyik biciklin, volt ndk mechanikus kilóméteróra...mig el nem tört a bovdenje,,,,Ti is csináltatok olyat, hogy egy régi motor kilométeróráját leszerelitek, és rászerelitek (mondjuk szigszalaggal, vagy madzaggal) a bicajotokra? Mert az olyan menöö.
Persze csak azoktól kérdem akik a kommunizmus alatt tanultak meg bringázni.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#283
Posted 2006. August 17. - 16:29
elvileg 2003 óta érdekel jobban a bicó, akkor a hauserrel próbáltam menni ide oda, aztán nem találtam még a stílust, meg helyet ahol olyna jót tudtam volna bringázni, így egy darabig feledésbe merült a dolog, majd 2005ben újra mikor elkezdtem a hegyre járni
#284
Posted 2006. August 17. - 12:06
ez a bicó evolució nem is roszs ötlet
én is vmi pótkerekes kis izén tanultam meg tekerni, aztán jött a csepel bmx, majd 2 noname kisméretû mtb, ezeket "tuningoltam" lámpákkal, kilóméterórával, kormányszarvval stb
Ti is csináltatok olyat, hogy egy régi motor kilométeróráját leszerelitek, és rászerelitek (mondjuk szigszalaggal, vagy madzaggal) a bicajotokra? Mert az olyan menöö.
Persze csak azoktól kérdem akik a kommunizmus alatt tanultak meg bringázni.
#285
Posted 2006. August 15. - 23:35
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#286
Posted 2006. August 15. - 20:13
2006 májusán mondtam egy haveromnak hogy kéne valamit sportolnom, mert ez a pc elõtt ülés csak a már amúgy is nem kis súlyomat növeli. Mondta bicajozzak. Mert az jó. Émmeg elhittem és vettem egy Giant Omni 191cl-t. Az elsõ utam a haverhoz vezetett 12km. Legnagyobb megdöbbenésemre egész jól bírtam. Nem vagyok már a tini korban úgyhogy nem siettem el a dolgot, lényeg hogy odaértem, és megszerettem a bicajozást. Utána minden héten tekertem kétszer mindíg növeltem a távot 5km-rel. Egyszercsak arra lettem figyelmes hogy letekertem anyámékhoz Dabasra. Ezután Kismaros következett (na mire odaértünk azért kivoltam) egy kolegámmal mentünk a telkére. Azóta fejlesztgetem a gépet (már egészen jól felszereltem minden földi jóval). Egy a lényeg asszem beleszerettem a bicajtúrázásba. És most rátaláltam erre a fórumra is.
#287
Posted 2006. August 15. - 12:23
én is vmi pótkerekes kis izén tanultam meg tekerni, aztán jött a csepel bmx, majd 2 noname kisméretû mtb, ezeket "tuningoltam" lámpákkal, kilóméterórával, kormányszarvval stb:)
elsõ talán minõségibb kerékpár bátyámtól örökölt kék hauser winner, ez mai napig megvan bótbajárósnak, ez is megkapta a szokásos "tuning elemeket" meg egy suntour telót is. ezzel párhuzamosan a triatlon miatt kellett országúti, elsõnek egy régebbi noname, ezt használtam pár évig, majd pár éve egy peugeot minõségibbre cseréltem, ez is megvan még, bár igazából már nem nagyon használom.
tavaly mikor megtudtam a fogasos lehetõséget a jánoshegyen unokatesó meg más ismerõsök révén, akkor vettem az elsõ polarx-et ami alapvetõen jó volt, csak az volt a baja h xc-s alkatrészekkel volt teli, meg kicsit régi volt 2001es, én meg nem xczni hanem dhzni akartam, jobban megérte fél év után eladni, majd ezután a mostani ezüst polar x-et januárban újonnan, egy kölcsönkapott rst telóval és v fékekkel. júniusban történt az elsõ tuningja, új komolyabb stance flow teló és elsõ avid bb7 tárcsafék. még ebben az évben akarok rá új láncfeszítõt és hátsó tárcsaféket, de lehet hogy kell majd új gumi is.
a jövõben talán egy bighitet vagy vegát tervezek, de ez max 2-3 év múlva lehetséges, 1 éve folyamatosan minden utolsó filléremet bicóra költöttem.
#288
Posted 2006. August 15. - 12:09
#289
Posted 2006. August 15. - 03:52
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#290
Posted 2006. August 15. - 03:28
KEzdtem 1. KIS 3 KEREKÛ(nagyon kis koromban)---------->2. KOMMUNISTA 12 es KEREKÛ(emlékszem a hátsó lámpa egy téglalap alakúdobozban volt a kerék felett kb 15cm hosszú és 10cm széles, és azzal a bazi nagy elemmel ment, már nem is emlékszem mi volt, az is téglalap alakú, két réz érinkezõvel)---------->3. CSEHSZLOVÁK 24 es KEREKÛ(nincs sok emlék róla)---------->4. FBP(mint a camping csak szebb) kettétört---------->5. CSEPEL BMX(nascar-ozasra is használtam, egyik pedál leugrott, értelemszerûen amelyik irányba dõltünk ,emlékszem a kerék mindíg féloldalasan kopott, és a kontrát cserélgetni kellett, mert elkopott majd szegény váz eltört,széthajlott)---------->6. CSEPEL VERSENYCANGA(ezzel már kezdetleges freeride is volt és disznózsirral kentem a csapágyat, étolajjal a láncot---------->7. FREJUS mountainbike shimano SIS(2 hétig bírta)---------->8. MONGOOSE hill topler(vagyvalami ilyesmi-elrepedt, majd tört)---------->9. MONGOOSE NX 7.1(isten volt-elrepedt a hátsó papucs,most fenn van a falon)---------->10. KONA BEAR DEE-LUX(egész jó volt elrepedt az összesforgáspont a sok felkoppanástól)---------->11. KONA STINKY(nem a gyári ,mert az összes cangámat a FREJUS után én építettem-foltozgattam)---->és a jövõ egy 12. DEMO NINE egyedileg felépítve.
Hát ennyi lenne
Life Is Just a Big Ride :angel:
#291
Posted 2006. August 15. - 00:47
De szértszórt vagyok, így éjjel egykor a munkahelyemen.
Sziasztok
Life Is Just a Big Ride :angel:
#292
Posted 2006. August 15. - 00:27
UNKNOWN álá MONGOO5E a battlefield 2 esek táborából KOLLÁR TAMÁS XVI.kerületi lakos-B U D A P E S T (pestibunkó) sokakszerint.
Néhányan már megismertek más topic-bol ,ahol pont nem kellett voltna ,úgyhogy most ide én is betévedek.
Én még akkor kezdtem a biciklizést,amikor a gokartomat ellopták a tárolónkból és a legjobb barátom megtanított egy kommunizmus agyszülötte belsõnélküli telikerekes ,kitört küllös apróbiciklin gurulni a lejtõn,kiskoromban.Mivel nehéz gyermekkorom volt eddig a pillanatig nem volt semmi fontos az életemben és a bicikli volt, ami miatt a gyerekkori betegségeimet és a sötét korszakot is elfelejthettem.Nagyon sokat bicikliztem egyedül több évig,míg az általánosban nem találkoztam elsõ komolyabb biciklis barátommal ,akivel máig biciklizünk.Elsõ komolyabb túrabiciklim egy FREJUS volt az elsõ montik között, ami bejött a montis korszak kezdeténél,amit 2 hét alatt tönkre is tettem(a mostani tesco-s biciklihe hasonlítanám),majd szerencsére hozzám került egy mongoose,és innentõl jöhettek a komolyabb távollétek.Azóta kitört alólam már néhány bicikli a nem rendeltetés szerû használat miatt,de most kisebb idõre egy stinky ,jobb reményekkel kecsegtetett,most próbálom lecserélni egy demóra,mert végre megtehetem és akkor megnyilnak a külföldi utak is elõttem.
8 álltalános után,mentem gimibe,majd számalk,aztán egy év katonaság és 97 ben elkezdtem dolgozni a vám és pénzügyõrség számitástechnikai központjában,itt 9 évet lenyomtam.Nem volt valami zsíros állás viszont sok volta szabadidõm amit biciklizéssel tölthettem,még csajozás helyett is ezt tettem,most 2006.05-ben kiléptem, mert a megélhetés már a létminimumot nyaldosta és nagy reményekkel átjöttem egy magán céghez, ami a belügyminisztériumnak a számítástechnikai részét vakolgatja,de sajna kevesebb idõt tudok biciklizésre fordítani és így 30 hoz közel a társas élet is megmérgezett.
Biztos fogtok még árnyékos helyre küldeni,mert egoista hajlamaim vannak és elõfordul, hogy vetítek ,de alapjáva véve az ismerettségi körömbe lévõk szeretnek és számíthatnak rám,és igaz nem vagyok vallásos,mégis adakozó hajlamom is van a rászorulókkal szemben.Szóval igaz van sok negatív tulajdonságom,de az a kevés pozitív viszon sokaknak sokkal szembetünõbb.
A fórumon azért regisztráltam ,mert a bikemagot sokszor megveszem, és mikor nézem a neten az aktuális számot, mindíg szembetünik a FORUM gomb.
Eddig csak az APRO-t vettem igénybe ,de amióta kevesebbet lehetek kint a környezetben és többet ülök gép elõtt, viszon hiányoznak a bringások gondoltam ha vagytok neten is ,miért ne ismerhetnék meg pár új embert.
(UI:annyi nagatív hozzászólásom azért lenne ,hogy szerintem nem olyan jó ötlet a forumozók minõsítése a hozzászólásaik alapján,mert sokszor elõfordulhat, hogy egy olyan ember regisztrál, aki több évtizede nyomja a pedált, és mégis úgy bánhat vele egy lurkó, aki hamar nethezjuthatott és pötyögi a történeteket,mintha öregebb lenne,pedig lehet csak 1 éve kezdte a bringázást, de gép elõtt minden este ül, s sajnos vissza is él vele.Bár lehet, hogy csak azért gondolom így, mivel az én környezetemben sosem voltak rangsorok és én sem állítottam,mégha jogom is volt hozzá.)
Köszönöm a helyet a fórumon és remélem sokatokkal életben is róhatjuk a kilómétereket.
LIFE IS JUST A BIG RIDE :from my friend
:angel:
Life Is Just a Big Ride :angel:
#293
Posted 2006. August 10. - 23:15
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#294
Posted 2006. August 10. - 22:36
Ma sikerült rábukkanom erre a topicra és megjött a kedvem,hogy bemutatkozzak!Mohácsi lakos vagyok!Mostanra lassan összeáll a gép!(Már csak egy pár nap meló és minden tökéletes....)Stílusomat a dirt/fr határozza meg!Hát azthiszem ennyi!
#295
Posted 2006. August 10. - 22:25
Most talaltam ra erre a topicra, igy en is lerovon kegyeletem a tobbiek elott.
21 eves vagyok, Budapesten szulettem, jelenleg a Budapesti Gazdasagi Foiskolara jarok. 2001ota bringazom komolyabban, akkor triallal kezdtem,de meguntam igy mara alakult ki a dirt jump es a downhill. A bringanak oszonhetoen idonkent a diosdbikeban vagyok megtalalhato, mint szerelo. Imadok bringazni, es ezekkel a dolgokkal foglalkozni.
#296
Posted 2006. August 01. - 17:06
#297
Posted 2006. August 01. - 16:56
Én is újonc lennék, my name is Liv és a nõi vonalat erõsítem, a magam 25 évével. Fél éve pesti-telepes, elõtte sáros Keszthelyen tesco-gazdaságos szakon élveztem az egyetemi életet.
Natürlich CC(mert imádok küzdeni), mint itt szinte mindenki… Nemrég vettem meg elsõ komoly(abb) bringámat és nyüvöm rendesen:) Remélem találkozom majd veletek imitt-amott...Mindig kapható vagyok egy jó kis bringázásra!
Paraferee: ha orosházi vagy, akkor földid vagyok, ottan születtem
#298
Posted 2006. July 27. - 23:25
most találtam rá erre az opcióra itt a fórumon belül.
ezt eddig elfelejtettem megtenni.
szóval szisztok biker-k!
sebõk richárd vagyok.a pesti hanygyabolyban szolgálok.
lassan /persze csak 1 év múlva/30leszek...
ja és inkább a cc-maraton vonalat erõsíteném,de természetesen minden közel áll hozzám ami 2keréken gurul...
gyí-gyí-gyí
#299
Posted 2006. July 27. - 23:13
#300
Posted 2006. July 25. - 12:59
En lennék DummyBoy ...
Nagyvonalakban ... jelenleg Technikai Supportként dolgozom egy naaaaagy multinacionálisos mobilcégnél Komáromban, Szolnokra és Gyõrbe jártam suliba.(elektronikai mûszerés, számítógépkezelõ, rádióhírkölési villamosmérnök ... ez utóbbi sajna függõben maradt ) Alföldi gyerek vagyok egyébként, a Körös-Tisza torkolatból ...
Kerékpáros múltam a régi szép idõkbe vezethetõ vissza, ami annyit jelent hogy gyakorlatilag 15 éve nem ültem biciklin (Akkor kaptam meg ugyanis elsõ jogsimat, meg vele egy Babettát ...) Addig egy orosz Tourist márkájú (nagyképû leszek, de imádtam ...) "versenybiciklit" nyúztam, elég rendszeresen ... (volt hogy napi 40-50km-t is beletekertem) ... de sajnos otthonról elkerükve eltunyultam ...
Azóta 4kerekezem, de most a szükség rávitt hogy vegyek egy bicót ... (Örökös sofõr vagyok, csak nekem nincs biciklim, és lassan megunom az alkoholmentes sört is ...) Az elsõ alkalommal az üres üvegeim ára volt a maximálisan kerékpárra áldozható pénzösszeg ... (Aki kinevetne ez 4 éve 14 ezer forint volt!!!) ... majd hogy megnyílt nállunk a Tesco, ez felugrott 30-ra ... hisz ennyiért már vagány Teccsós ösztelósat is kapok ...
Sajnos mûszaki emberként túlságosan alapos vagyok, ezért elkezdtem utánnajárni a dolgoknak ... emiatt lemondam a teccsóról, inkább legyen valami alsókategóriás, de megbízható biciklim (Márkás ...) ... no és ekkor keveredtem ide erre a fórumra ... ugyanis elkezdtem kezdõ kerékpárvásárlóknak szóló fórumot keresni
Kedvelem a technikai sportokat, de lustaságomank köszönhetõen általában ülök a gép elõtt, régebben Airsoftoztam, de sajnos több külsõ tényezõ hatására ezt abba kellett hagynom (Meló, család, stb ...) így maradt a kockulás ... és vélhetõleg most majd a tekerés ...
Sorry a hosszú szövegért !