Na megvolt a próbamenet az agyakkal. A Mátra maratont kibírta, gond nélkül! A 68-as elsõ is! Persze ez csak egy verseny volt. A hátsó is szépen bekopott. tudjátok az elején elég csendesek a kalapácsok és a terhelés elõtt is érdes még a belsõ felület, súrlódik.
Országúton tényleg kevesebb terhelést kap az agy, de a montiban ott van a teló és a puhább gumik és a képlékenyebb talaj miatt összességében elõfordulhat ennek a fordítottja is. Persze ha autópályán mész vele akkor az tényleg nem jelent terhelést, de a Paris-Rubaix-on, az már más.
A csapány nekem is kotyogott hátul, de kicsitt beljebb húztam. Ezt egyébként a legegyszerûbb beszerelve megtenni a bringán. Két villáskulcsal megfogod a két záróanyát és mindkettõt egyszerre beljebb hajtod amig jó nem lesz.
A csapágy amit Scottot Misi ajánlott nem CHC, hanem HCH.
A Thin Haur kapcsolat nem véletlen, ugyanis az gyártja. Nézzétek meg a csapágyon a feliratot!
A kotyogás másik oka lehet szerintem a tengely pontatlansága. Ha a kerék jobbra-balra mozog akkor a tengelynek fel-le kell. Kicsavartam az anyákat és a tengely ki-be csúszkál a csapágyakon. Más ICS-s agynál ezt nem tapasztaltam. A 9.0-ból még a gumikalapácsra sem reagált. Szerintem ezért kotyog. Ha a kotyogás nem növekszik akkor nem gáz!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
American Classic agyak
Indította
B._Szabi
, 2002. május 23. 14:08
#141
vendég__*
Írta 2002. október 17. - 14:28
vendég__*
#142
Írta 2002. október 07. - 17:00
#143
Írta 2002. október 07. - 16:18
ya, a haveromé még bírja montin, de ne hidd, hogy az országútiban kissebb igénybevételnek van kitéve az agy mint montin. Alu villa, 10bár a 18-as külsôben, sugárra fûzve olyan, mint ha kalapálnád...
Nekünk meg ott a teló is...
eccerûen így jártam :-/
Nekünk meg ott a teló is...
eccerûen így jártam :-/
#144
Írta 2002. október 07. - 08:47
Hi!
ezért vettem én elõre a 120 gr.os elsõ agyat (és nem a micro hub-ot, mert az ugyebár országuti...). Most hétvégén fûztem be. Már csak centírozni kell, és elkezdem tesztelni... ;D ;D ;D
ezért vettem én elõre a 120 gr.os elsõ agyat (és nem a micro hub-ot, mert az ugyebár országuti...). Most hétvégén fûztem be. Már csak centírozni kell, és elkezdem tesztelni... ;D ;D ;D
#145
vendég__*
Írta 2002. október 04. - 16:05
vendég__*
#146
Írta 2002. október 04. - 15:49
Ya, és eladom a pár kerekem:
A. C. elsõ agy (fekete) + N küllõk kétkeresztre fûzve (fekete) + Mavic X517 (fekete)
A.C. hátsó agy (fekete) + Wheelsmith küllõk háromkeresztre fûzve (fekete) + Mavic X517 (fekete)
A két kerék együtt 1550g!
Tavasszal raktam össze, az elsõ agy tökúj, a felnik teljesen épek.
irányár: 50.000 ft.
alkudni is lehet...
A. C. elsõ agy (fekete) + N küllõk kétkeresztre fûzve (fekete) + Mavic X517 (fekete)
A.C. hátsó agy (fekete) + Wheelsmith küllõk háromkeresztre fûzve (fekete) + Mavic X517 (fekete)
A két kerék együtt 1550g!
Tavasszal raktam össze, az elsõ agy tökúj, a felnik teljesen épek.
irányár: 50.000 ft.
alkudni is lehet...
#147
Írta 2002. október 04. - 15:34
Üdv mindenkinek!
Most vettem két csapágyat a microhub tip. elsõ agyba, a két db. majdnem 4000... :'(
(Sopron, SKF, de a csapágyak japán gyártmányok)
Eladtam, az új csapágyakkal.
Az SKF boltokban lehet kapni a többi agyhoz is csapágyat, csak számítsatok rá, hogy méregdrága lesz.
Mégvalami. Yasec szerint a microhub típusba alulméretezettek a csapágyak, ezért nem ajánlott komolyabb igénybevételnek kitenni.
Most vettem két csapágyat a microhub tip. elsõ agyba, a két db. majdnem 4000... :'(
(Sopron, SKF, de a csapágyak japán gyártmányok)
Eladtam, az új csapágyakkal.
Az SKF boltokban lehet kapni a többi agyhoz is csapágyat, csak számítsatok rá, hogy méregdrága lesz.
Mégvalami. Yasec szerint a microhub típusba alulméretezettek a csapágyak, ezért nem ajánlott komolyabb igénybevételnek kitenni.
#148
Írta 2002. október 04. - 09:40
Hi! Megkérdeztem. Mivel mindketten Debreceniek vagyunk nem tudunk Pesti boltot mondani. Keress viszont CHC csapágyat. Állítólag ugyan az, csak máshogy hívják. Sajna a csapágy mérete elég szokatlan. Mérd meg a külsõ és belsõ átmérõjét (vagy vigyél magaddal egyet), és az alapján vegyél hasonlót. Ha szerncséd van tutira találsz. Jobbat sajnos én sem tudok. De szerencsére a csapágyak nem szoktak hamar kipurcanni. Ha mégis szétmenne (ha jól tudom) két év a gyártó által vállalt garancia van (nem a nagykertõl függ!!!).
http://www.amclassic.com/Warranty.html
http://www.amclassic.com/Warranty.html
#149
vendég__*
Írta 2002. október 02. - 11:02
vendég__*
#150
Írta 2002. október 02. - 07:59
#151
vendég__*
Írta 2002. október 02. - 07:53
vendég__*
Hát rögtön beszarok. Irkálom itt, hogy jobb oldal meg bal oldal. Megnéztem a honlapot: a tárcsafékes agyon is bal oldalon vannak a csavarok, én meg úgy vettem, hogy a jobb oldalon volt.
#152
vendég__*
Írta 2002. október 02. - 07:31
vendég__*
Jé ez itt van fönn? Én meg itten magamtól kísérletezgetek vele.
Úgy látom itt a nem tárcsfékes változatot szedik szét. Ennek bal oldalon vannak a csavarjai. Az én föntebb leírt útmutatóm a tárcsafékesre vonatkozik, mer ott jobb oldalon vannak a csavarok (a racsninál).
Nem tudjátok árulnak nálunk ilyen csing csung féle csapágyakat?
Úgy látom itt a nem tárcsfékes változatot szedik szét. Ennek bal oldalon vannak a csavarjai. Az én föntebb leírt útmutatóm a tárcsafékesre vonatkozik, mer ott jobb oldalon vannak a csavarok (a racsninál).
Nem tudjátok árulnak nálunk ilyen csing csung féle csapágyakat?
#153
Írta 2002. október 01. - 16:42
Ja és még valami. Sokan nyögdécseletek, hogy szar az egész. Ezért itt egy képekkel illusztrált szerelési útmutató a gyártótól:
http://www.amclassic.../Tech_Hubs.html
Szerintem nem egy nagy ördöngõsség(bár én még nem szedtem szét
).
http://www.amclassic.../Tech_Hubs.html
Szerintem nem egy nagy ördöngõsség(bár én még nem szedtem szét
#154
Írta 2002. október 01. - 16:34
Senki nem állította, hogy Amerikában készülnének. A honlapon rajta is van a pl. következõ címen
http://www.amclassic..._Disc_Hubs.html
, hogy
De ez semmit nem von le az értékébõl. Ha azt veszed, hogy a Specialized, és a GT is a Merida gyárban készül, akkor...
http://www.amclassic..._Disc_Hubs.html
, hogy
Manufactured in Taiwan. Designed in the USA by Bill Shook. U.S. Patent #6,155,394.
De ez semmit nem von le az értékébõl. Ha azt veszed, hogy a Specialized, és a GT is a Merida gyárban készül, akkor...
#155
Írta 2002. szeptember 25. - 16:20
???
Én nemrég meglepõdve láttam a Bike Workshop 2002/1-es szám 11 oldalán CHIN HAUR INDUSTRY hirdetését. Itt látszik szépen a két agy american classic logoval. Ha Taiwan és Indonesia amerikában van akkor nem szóltam!
Én nemrég meglepõdve láttam a Bike Workshop 2002/1-es szám 11 oldalán CHIN HAUR INDUSTRY hirdetését. Itt látszik szépen a két agy american classic logoval. Ha Taiwan és Indonesia amerikában van akkor nem szóltam!
#156
vendég__*
Írta 2002. szeptember 09. - 08:28
vendég__*
Szétszedtem a hátsó agyat is. Nagyon könnyû szétszedni ajánlom mindenkinek a következõ dolog miatt:
A racsnitestben a külsõ csapágy nem volt a helyére ütve. Kintebb volt kb 3 mm-el. Ez kérem összeszerelési trehányság. Ettõl lehet az, hogy sokmindenkinek egy idõ után kikotyogósodott a hátsó agya. Ha a csapágy ugyanis a terhelések hatására kicsit beljebb kerül, úgymond közelít a helyére, akkor a racsni elkezd kotyogni. Ez azért van, mert a jobb oldali csavar tartja össze az egész agyat. Tehát az elsõ használatba vétel elõtt ezt mindenképpen nézzétek meg, és ha ilyet tapasztaltok, akkor üssétek helyére a csapágyat. Valaki írta feljebb, hogy nyolcas lett a racsniban. Szerintem itt is ugyanez a probléma. Nem nyolcas, csak a racsnitest a lazulás miatt mozoghat jobbra balra. Nyolcas csak akkor keletkezhet ennek az agynak a racsnijában, ha a 15mm-es 7075-ös alu csõtengely elhajlik. Hát ez nem valószínû, bár semmi sem lehetetlen.
Ami viszont tetszett az a racsni mechanizmus. Szabado futó üzemmódban a hat kalapács egyáltalán nem ér a racsnitesthez, tehát ez egyáltalán nem fékezi a kereket. Amikor meghajtás van, akkor viszont a hat kalapács egyszerre reteszel be. Ez így marha erõs megoldás. Szabadon futásnál a kattogást tehát nem a kalapácsok okozzák, hanem a racsnitestbe 45 fokos szögbe behelyezett 3 kb 2mm vastag legömbölyített rúgós szögecske, ami egy megfelelõen kialakított nútokkal ellátott lemezhez kapcsolódik. Ez a lemez nyomja ki, illetve húzza vissza a kalapácsokat a forgásiránytól függõen.
Tehát a szétszedés:
1. Szedjük le a fogsort.
2. Fogóval fogjuk meg a baloldali véget (a vastag részt).
3. A jobb oldalon tekerjük a külsõ csavart kifelé, ez lehúzza a jobb oldali tengely kupakot.
4. Csavarjuk ki a belsõ csavartis (szintén az agy jobb oldalán).
5. Húzzuk le a racsnit.
6. Húzzuk ki a tengelyt.
7. Ha szükséges, akkor üssük helyére a racsniban a külsõ csapágyat.
8. Rakjuk össze
Ha garanciába csapit akarunk cseréltetni, akkor a szarakodások elkerülése végett fekete alkoholos filccel fessük le a csavarokat, ott ahol esetleg a kicsavarodástól lekopott.
A racsnitestben a külsõ csapágy nem volt a helyére ütve. Kintebb volt kb 3 mm-el. Ez kérem összeszerelési trehányság. Ettõl lehet az, hogy sokmindenkinek egy idõ után kikotyogósodott a hátsó agya. Ha a csapágy ugyanis a terhelések hatására kicsit beljebb kerül, úgymond közelít a helyére, akkor a racsni elkezd kotyogni. Ez azért van, mert a jobb oldali csavar tartja össze az egész agyat. Tehát az elsõ használatba vétel elõtt ezt mindenképpen nézzétek meg, és ha ilyet tapasztaltok, akkor üssétek helyére a csapágyat. Valaki írta feljebb, hogy nyolcas lett a racsniban. Szerintem itt is ugyanez a probléma. Nem nyolcas, csak a racsnitest a lazulás miatt mozoghat jobbra balra. Nyolcas csak akkor keletkezhet ennek az agynak a racsnijában, ha a 15mm-es 7075-ös alu csõtengely elhajlik. Hát ez nem valószínû, bár semmi sem lehetetlen.
Ami viszont tetszett az a racsni mechanizmus. Szabado futó üzemmódban a hat kalapács egyáltalán nem ér a racsnitesthez, tehát ez egyáltalán nem fékezi a kereket. Amikor meghajtás van, akkor viszont a hat kalapács egyszerre reteszel be. Ez így marha erõs megoldás. Szabadon futásnál a kattogást tehát nem a kalapácsok okozzák, hanem a racsnitestbe 45 fokos szögbe behelyezett 3 kb 2mm vastag legömbölyített rúgós szögecske, ami egy megfelelõen kialakított nútokkal ellátott lemezhez kapcsolódik. Ez a lemez nyomja ki, illetve húzza vissza a kalapácsokat a forgásiránytól függõen.
Tehát a szétszedés:
1. Szedjük le a fogsort.
2. Fogóval fogjuk meg a baloldali véget (a vastag részt).
3. A jobb oldalon tekerjük a külsõ csavart kifelé, ez lehúzza a jobb oldali tengely kupakot.
4. Csavarjuk ki a belsõ csavartis (szintén az agy jobb oldalán).
5. Húzzuk le a racsnit.
6. Húzzuk ki a tengelyt.
7. Ha szükséges, akkor üssük helyére a racsniban a külsõ csapágyat.
8. Rakjuk össze
Ha garanciába csapit akarunk cseréltetni, akkor a szarakodások elkerülése végett fekete alkoholos filccel fessük le a csavarokat, ott ahol esetleg a kicsavarodástól lekopott.
#157
vendég__*
Írta 2002. szeptember 05. - 15:30
vendég__*
Én bevállaltam egy 68/220-as garnitúrát. Hát nem tudom alattam mit fog bírni, bár mostanában kezdem visszafogni a lefeléken. CR17-es felnibe, húzott N-Spokes küllõvel fûztem 3 keresztre. Elég olcsón kijött, nem akartam 517/Revolution cuccot köré, mert kicsit sokba kerül ha valami barom belémjön. A Mátra Maraton már ezekkel nyomom, majd írok, hogy bírta. Egyébként néhány száz forintért árulnak olyan méretû csapágyakat amiket egyik nagy sem gyárt. Majd megkérdezem.
A küllõket a Factorban vettem. A nagykerbe szóltam, hogy kérjenek ki 2.0-1.8-2.0 küllõt, 64 db 260-ast és 32 db 268-ast. Persze fordítva vitték ki és a 260-as helyett 262-es. A nagykerben normális emberek vannak, de a Lurdy-ban csak 4 után menjetek!
A Classic egyébként nem valami új gyártó, már 94-ben 425 grammos hajtókarjuk volt, amit Race Face és Kooka rangú márkákkal foglalkozó cikkben is bemutattak.
A GARANCIÁLIS FELTÉTELEK
Warranty Information
American Classic Limited Warranty
American Classic warrants to the original retail purchaser that the American Classic product for which they received this warranty, is free from defects in material and workmanship for a period of two years.
Wheelsets are guaranteed against defects, in materials and workmanship for one year. This warranty does not include normal wear and tear.
LIMITS OF THE WARRANTY
American Classic's sole obligation under this warranty is to repair or replace the product, at American Classic's option.
LIMITATIONS OF IMPLIED WARRANTIES
The duration of any implied warranty or condition, of merchantability, fitness for a particular purpose, or otherwise, on this product shall be limited to the duration of the express warranty set forth above. In no event shall American Classic be liable for any loss, inconvenience or damage, whether direct, incidental, consequential or otherwise resulting from breach of any express or implied warranty or condition, of merchantability, fitness for a particular purpose, or otherwise with respect to this product except as set forth herein. Some locations may not allow limitations on how long an implied warranty lasts and some locations may not allow the exclusion or limitation of incidental or consequential damages, so the above limitations or exclusion may not apply to you.
To obtain service under this warranty, you must send your American Classic product together with the retail seller's original bill, your charge or credit receipt or other satisfactory proof of the date of purchase of the product to:
American Classic
Attn: Warranty Dept.
5420 Airport Blvd.
Tampa, FL 33634 USA
Any postage, insurance or shipping costs incurred in sending your American Classic product for service are your responsibility.
This warranty gives you specific legal rights, and you may also have other rights which may vary from location to location.
WARRANTY EXPLANATION
This warranty in no way replaces or is an extension of a complete bicycle manufacturer's warranty. Retailers and wholesale outlets for American Classic products are not authorized to modify this warranty in any way. It is the consumer's responsibility to regularly examine the product to determine the need for normal service or replacement. This warranty does not cover the following:
1. American Classic products that have been modified, neglected or poorly maintained, used in competition or for commercial purposes, misused or abused or involved in accidents.
2. Damage occurring during shipment of the products (such claims must be presented directly to the carrier).
3. Damage to products resulting from improper assembly or repair.
4. Damage resulting from causes other than defects in materials and workmanship, including but not limited to lack of technical skill, competence, or experience of the user.
5. Damage or deterioration to the surface finish, aesthetics or appearance of the product.
6. The labor required to remove and/or re-fit and re-adjust the product within the bicycle assembly.
7. Normal wear to the product.
American Classic
5420 Airport Blvd.
Tampa, FL 33634 USA
THIS WARRANTY APPLIES SPECIFICALLY TO THE UNITED STATES AND CANADA. FOR COUNTRIES OTHER THAN THE UNITED STATES OR CANADA PLEASE CONTACT YOUR DISTRIBUTOR OR AGENT, OR AMERICAN CLASSIC FOR FURTHER INFORMATION.
A küllõket a Factorban vettem. A nagykerbe szóltam, hogy kérjenek ki 2.0-1.8-2.0 küllõt, 64 db 260-ast és 32 db 268-ast. Persze fordítva vitték ki és a 260-as helyett 262-es. A nagykerben normális emberek vannak, de a Lurdy-ban csak 4 után menjetek!
A Classic egyébként nem valami új gyártó, már 94-ben 425 grammos hajtókarjuk volt, amit Race Face és Kooka rangú márkákkal foglalkozó cikkben is bemutattak.
A GARANCIÁLIS FELTÉTELEK
Warranty Information
American Classic Limited Warranty
American Classic warrants to the original retail purchaser that the American Classic product for which they received this warranty, is free from defects in material and workmanship for a period of two years.
Wheelsets are guaranteed against defects, in materials and workmanship for one year. This warranty does not include normal wear and tear.
LIMITS OF THE WARRANTY
American Classic's sole obligation under this warranty is to repair or replace the product, at American Classic's option.
LIMITATIONS OF IMPLIED WARRANTIES
The duration of any implied warranty or condition, of merchantability, fitness for a particular purpose, or otherwise, on this product shall be limited to the duration of the express warranty set forth above. In no event shall American Classic be liable for any loss, inconvenience or damage, whether direct, incidental, consequential or otherwise resulting from breach of any express or implied warranty or condition, of merchantability, fitness for a particular purpose, or otherwise with respect to this product except as set forth herein. Some locations may not allow limitations on how long an implied warranty lasts and some locations may not allow the exclusion or limitation of incidental or consequential damages, so the above limitations or exclusion may not apply to you.
To obtain service under this warranty, you must send your American Classic product together with the retail seller's original bill, your charge or credit receipt or other satisfactory proof of the date of purchase of the product to:
American Classic
Attn: Warranty Dept.
5420 Airport Blvd.
Tampa, FL 33634 USA
Any postage, insurance or shipping costs incurred in sending your American Classic product for service are your responsibility.
This warranty gives you specific legal rights, and you may also have other rights which may vary from location to location.
WARRANTY EXPLANATION
This warranty in no way replaces or is an extension of a complete bicycle manufacturer's warranty. Retailers and wholesale outlets for American Classic products are not authorized to modify this warranty in any way. It is the consumer's responsibility to regularly examine the product to determine the need for normal service or replacement. This warranty does not cover the following:
1. American Classic products that have been modified, neglected or poorly maintained, used in competition or for commercial purposes, misused or abused or involved in accidents.
2. Damage occurring during shipment of the products (such claims must be presented directly to the carrier).
3. Damage to products resulting from improper assembly or repair.
4. Damage resulting from causes other than defects in materials and workmanship, including but not limited to lack of technical skill, competence, or experience of the user.
5. Damage or deterioration to the surface finish, aesthetics or appearance of the product.
6. The labor required to remove and/or re-fit and re-adjust the product within the bicycle assembly.
7. Normal wear to the product.
American Classic
5420 Airport Blvd.
Tampa, FL 33634 USA
THIS WARRANTY APPLIES SPECIFICALLY TO THE UNITED STATES AND CANADA. FOR COUNTRIES OTHER THAN THE UNITED STATES OR CANADA PLEASE CONTACT YOUR DISTRIBUTOR OR AGENT, OR AMERICAN CLASSIC FOR FURTHER INFORMATION.
#158
Írta 2002. szeptember 02. - 13:22
Akkor nincs más választásom Tune-t kell vennem :'( :'( :'(
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
#159
Írta 2002. szeptember 02. - 11:15
SZERINTEM NEM BÍR SEMMI KOMOLYABB IGÉNYBEVÉTELT.
A BARÁTOM HÁTSÓ AGYA IS KIKOTYOGÓSODOTT.
DE NAGYON!!!
(Öt hónapos, alig ment vele, +2verseny)
Túragépre való súlycsökkentésnek...
A BARÁTOM HÁTSÓ AGYA IS KIKOTYOGÓSODOTT.
DE NAGYON!!!
(Öt hónapos, alig ment vele, +2verseny)
Túragépre való súlycsökkentésnek...
#160
vendég__*
Írta 2002. augusztus 27. - 13:40
vendég__*
Na szóval összefoglalva az american classic agyak felhasználási területe hobbi, könnyed túrázások, esetleg light xc talán olyan 80 kg testsúlyig.
Az összes típus megfelelõ erõsségû agytesttel küllõperemmel rendelkezik, tehát a radiális fûzést is bírni fogják ezzel nem lesz gond.
A hatkalapácsos racsni (egy korülfordulás 24 reteszelés) szintén jónak mondható elég könnyû futású, még a racsnitest is 7075-ös aluból van.
Az agyak baromi könnyûek.
Amik a legnagyobb gondot okozzák azok a csapágyak minõségei. Ezek alég szarok, gyanítom valami kínai vagy tajvani gyártmány lehet. A rémisztõ viszont az, hogy ilyen méretû csapágy egyik nagynevû csapágyakat gyártó cég katalógusában sem szerepel, tehát nem is lehet õket kicserélni jobbra. Marad a tuningolás egy másik méretû, de minõségi csapágy beépítésével, és egy másik tengely esztergálásával. (Nem tudom persze még, hogy megéri e vele kínlódni)
Érdekesség: Megújult a cég honlapja érdemes belenézni. 150 gram körüli isis monoblokk hmmm vajon ez meddig bírja?
http://amclassic.com/
Az összes típus megfelelõ erõsségû agytesttel küllõperemmel rendelkezik, tehát a radiális fûzést is bírni fogják ezzel nem lesz gond.
A hatkalapácsos racsni (egy korülfordulás 24 reteszelés) szintén jónak mondható elég könnyû futású, még a racsnitest is 7075-ös aluból van.
Az agyak baromi könnyûek.
Amik a legnagyobb gondot okozzák azok a csapágyak minõségei. Ezek alég szarok, gyanítom valami kínai vagy tajvani gyártmány lehet. A rémisztõ viszont az, hogy ilyen méretû csapágy egyik nagynevû csapágyakat gyártó cég katalógusában sem szerepel, tehát nem is lehet õket kicserélni jobbra. Marad a tuningolás egy másik méretû, de minõségi csapágy beépítésével, és egy másik tengely esztergálásával. (Nem tudom persze még, hogy megéri e vele kínlódni)
Érdekesség: Megújult a cég honlapja érdemes belenézni. 150 gram körüli isis monoblokk hmmm vajon ez meddig bírja?
http://amclassic.com/

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére







