azért kíváncsi lennék magyarhonban miként kezelik az élettartam garanciákat...pl raceface cuccok, fsa hajtókarok stb.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

American Classic agyak
Indította
B._Szabi
, 2002. május 23. 14:08
#181
Írta 2002. július 31. - 22:56

#182
Írta 2002. július 31. - 22:55

mellesleg gari VAN rá, ez törvény által téged megillet, idõtartama 6 hónap vag több ha õk mondják, szóval a magyar nagyker igazán bek@phatja, mert sajnos az a nyers igazság, hogy LUSTÁK foglalkozni vele. (meghibásodás körülményeinek vizsgálata stb...)
bocsánat, ha egy kicsit nyers voltam
sajnos a "gari nincs rá" az tipikus példája a magyar balkán hozzáállásnak
bocsánat, ha egy kicsit nyers voltam
sajnos a "gari nincs rá" az tipikus példája a magyar balkán hozzáállásnak
#183
Írta 2002. július 31. - 09:30

#184
vendég__*
Írta 2002. július 31. - 07:22

Na akkor az american classic agyakat belerakom az asszony kerójába. Neki tökéletes. Én meg gyûjtök valami jobbra.
A boltba nekem azt mondták felejtsem el a garit mer nincs rá.
A boltba nekem azt mondták felejtsem el a garit mer nincs rá.
#185
Írta 2002. július 30. - 16:22

Aha, C !!!
"Beázott..."
Holnap kimegyek a nagykerbe elbeszélgetni azzal az észlénnyel, aki ezt mondta. Mert hát ugye adott egy ipari csapágyas agy zsírzólyuk nélkül, amivel az elmúlt három hónapban talán kétszer tekertem esõben. + háromszor lemostam ronggyal, és nem vízsugárral...
Nemrég szedtem szét egy két éves 105-ös elsõ agyat, ott figyelt benne a gyári zsír. És ugye az nem ipari csapágyas, és ment vagy 10000km-t (télen is).
>
"Beázott..."
Holnap kimegyek a nagykerbe elbeszélgetni azzal az észlénnyel, aki ezt mondta. Mert hát ugye adott egy ipari csapágyas agy zsírzólyuk nélkül, amivel az elmúlt három hónapban talán kétszer tekertem esõben. + háromszor lemostam ronggyal, és nem vízsugárral...
Nemrég szedtem szét egy két éves 105-ös elsõ agyat, ott figyelt benne a gyári zsír. És ugye az nem ipari csapágyas, és ment vagy 10000km-t (télen is).
>

#186
Írta 2002. július 29. - 21:52

sajna a cserélgetést sehol nem szeretik...garancia ide vagy oda, mindig morognak
mert ugye nyilván
-A- versenyeztél ;D
-B- több vagy mint 60 kg
-C- nem rendeltetésszerû használat ???
mert ugye nyilván
-A- versenyeztél ;D
-B- több vagy mint 60 kg

-C- nem rendeltetésszerû használat ???
#187
Írta 2002. július 29. - 12:32

Mindegy, egy év garancia van rá, max cserélgetjük...
Csak én az X faktorban vettem, ajjaj!
Nem lesz egyszerû!
Csak én az X faktorban vettem, ajjaj!
Nem lesz egyszerû!
#188
vendég__*
Írta 2002. július 29. - 10:19

Na, ez frankó. Inkább vettem volna alutengelyes bike+ agyakat. Ezekrõl van valami infótok?
Mindegy most már megfûzöm az american classic agyakat és ha tönkremennek, akkor szólok. Ez a racsni görbülés nagyon elszomorított. Szóval nem csak a csapágyai gyengék.
Mindegy most már megfûzöm az american classic agyakat és ha tönkremennek, akkor szólok. Ez a racsni görbülés nagyon elszomorított. Szóval nem csak a csapágyai gyengék.
#189
Írta 2002. július 29. - 00:15

#190
Írta 2002. július 28. - 15:20

egy kis tapasztalat - elhajlik a racsni a brutális hajtástól!!!
magyarul 8-as lesz a fogaskoszorúban!
magyarul 8-as lesz a fogaskoszorúban!
#191
Írta 2002. július 27. - 23:29

Szóval több ember tapasztalata:
[glow=red,2,300]Hamar tönkremegy...[/glow]
Sajnos...
Nem bírja az erõs igénybevételt.
Inkább csak túrázóknak való szerintem.
:'(
[glow=red,2,300]Hamar tönkremegy...[/glow]
Sajnos...
Nem bírja az erõs igénybevételt.
Inkább csak túrázóknak való szerintem.
:'(
#192
vendég__*
Írta 2002. július 26. - 07:23

Ja meg ott van a honlapjukon, hogy az agy 4 mm-es küllõpereme ideális radiális fûzéshez. Akkor csak bírja.
#193
vendég__*
Írta 2002. július 26. - 07:20

Egyébként van tengely az elsõ agyban, mégpedig a két csapágy között egy 15 mm-es belsõ átmérõjû alu csõ. Amikor megszorítjuk a kereket a gyorszárral, akkor ez a csõ összeszorul a csapágyak belsõ forgó részével (nem tudom mi a hivatalos neve), így létrehozva egy kvázi 15 mm-es csõtengelyt. Tehát rögzítésnél nem terhelõdik a csapágy oldalirányban. A csonkok feladata a kapcsolat megteremtése a villa és a csapágyak között. Egyébként úgy tudom, hogy a Magura pro agyak is ilyenek.
#194
Írta 2002. július 26. - 00:44

ha mégegyszer elolvasod mit írtam akkor ha szerencséd van felfedezheted, hogy én arra próbálok rámutatni, hogy a hatvan kilómmal én is tettem már tönkre rkalapácsmûvet.
a küllõperemrõl meg annyit, hogy mindent arra kell használni amire a gyártó szánja és ha minden jól megy akkor annak meg is fog felelni a cucc. hiába akarom én radiálisan fûzni az lx-emet ha egyáltalán nem olyan anyagból készült nem olyan eljárással, hogy bírja azt..
ja és egy szóval sem említettem, hogy ezek a dolgok nem fontosak. mellesleg a tengely sem teljesen lényegtelen tényezõ.
a küllõperemrõl meg annyit, hogy mindent arra kell használni amire a gyártó szánja és ha minden jól megy akkor annak meg is fog felelni a cucc. hiába akarom én radiálisan fûzni az lx-emet ha egyáltalán nem olyan anyagból készült nem olyan eljárással, hogy bírja azt..
ja és egy szóval sem említettem, hogy ezek a dolgok nem fontosak. mellesleg a tengely sem teljesen lényegtelen tényezõ.
#195
Írta 2002. július 25. - 21:08

más - a tengely tényleg paromság, nem nagyon számít a hossza/átmérõje - szóval az a két csonk is van olyan jó mint a hagyományos...
#196
Írta 2002. július 25. - 21:06

én ellenben a 78 kilómmal már szakítottam apró fémes darabokra racsnit (egy stx-rc parallax hátsóagy volt) ;D
más küllõperem - azért kurva fontos, mert sokan az elsõt radiálba fûzik, s ekkor kegyetlen radiálirányú nyíróerõ lép fel a peremre - ezt speciel a shimano agyak nem is nagyon bírják (lásd shimano kifejezetten megtiltja a radiálfûzést az agyaihoz)
más küllõperem - azért kurva fontos, mert sokan az elsõt radiálba fûzik, s ekkor kegyetlen radiálirányú nyíróerõ lép fel a peremre - ezt speciel a shimano agyak nem is nagyon bírják (lásd shimano kifejezetten megtiltja a radiálfûzést az agyaihoz)
#197
Írta 2002. július 25. - 09:31

ez elég durván hangzik. így elsõre ha ezeknél nincs csapi akkor nem is lesz.
jó hogy szóbakerült a kalapácsmû mert úgy nagyáltalánosságban agyak esetén 90 %-ban mindig a csapágyazásról és a küllõperemrõl illetve a tengelyrõl van szó ha erõsséget említünk. pedig én a hatvan kilómmal még nem találkoztam olyan gagyi aggyal aminek a testében , csapágyazásában tudtam volna maradandó károsodást elõidézni. a racsnitestben annál inkább.
no ennyi voltam
a használat közbeni tapasztalatokról pedig írj
jó hogy szóbakerült a kalapácsmû mert úgy nagyáltalánosságban agyak esetén 90 %-ban mindig a csapágyazásról és a küllõperemrõl illetve a tengelyrõl van szó ha erõsséget említünk. pedig én a hatvan kilómmal még nem találkoztam olyan gagyi aggyal aminek a testében , csapágyazásában tudtam volna maradandó károsodást elõidézni. a racsnitestben annál inkább.
no ennyi voltam
a használat közbeni tapasztalatokról pedig írj
#198
vendég__*
Írta 2002. július 25. - 09:00

Úgy néz ki lement az ára a tárcsafékes hátsó agynak. Tegnap 17 eFt-ért vettem egyet. Baromi érdekes, a hatkalapácsos racsni a küllõperembe van beépítve. Na majd meglátom mit bír. Apropó: ebbe az agyba (az elsõbe is) 15X26X7 mm-es csapágy kell. Ilyen csapágy se az SKF-nél, se a FAG-nál nincs. Honnan lehet ilyet szerezni? Ha tönkremegy az egyik, akkor dobjam ki az egész agyat? ??? ??? ???
#199
Írta 2002. május 28. - 18:33

Tárcsafékes elsõt megnéztem belülrõl is, kár hogy csak 32lyukas, a kidolgozás baromi igényes, a gyorszárat amibe be kõ tenni csak két kupak egy termetes méretû alu tengely végein.
Hátsó agyat sajna nem láttam szétszedve, de kivûlrõl is látszik hogy a racsnis rész kapcsolódása jóval nagyobb mint a megszokott. Hogy milyen tartós az jó kérdés...
Hátsó agyat sajna nem láttam szétszedve, de kivûlrõl is látszik hogy a racsnis rész kapcsolódása jóval nagyobb mint a megszokott. Hogy milyen tartós az jó kérdés...
#200
Írta 2002. május 28. - 17:54
