Bocsi..
De én a szimplavállas villákról regéltem.
:-*
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
RST tuning
Indította
Bikemag
, 2001. június 02. 02:28
#1
Írta 2002. november 22. - 21:32
#2
Írta 2002. november 22. - 21:26
Halkanjegyzem meg, hogy a DH1-esemnek is 28,6-os a becsúszószára és ugye 150-et mozog.
#3
Írta 2002. november 22. - 20:12
Srácok!
Ne nagyon kísérletezzetek az ilyen alacsonyabb kategóriás telók tuningolásával. Nagyon nem ajánlom, életveszélyes játék! Pl: addig lehet csak húzni, amíg a becsúszó alul is benne van a perselyben!!! Ez a legtöbb telónál a felkoppanásgátló kivételével eléri a maximumot, aminek meg nincs értelme, mert visszafelé idegesítõen koppan. Van egy nagy igazság, amit nem kellemes belátni, és én is inkább a tuningolással próbálkoztam, amíg rá nem jöttem, hogy sz*rból nem lehet várat építeni! 28.6-os becsúszó a 100 mm-nél éri el azt a maximumot, amitõl több már olyan merevségvesztéssel jár, hogy egszerûen értelmetlen, jobban hajlik, mint egy jólszituált lángoltkolbász... Tudom, hogy jön a rizsa, nincs pénzem, de ezt meg azt akarok: egy megoldás van-> gyûjtsd a pénzed. AZ életeddel játszol!!!
Ne nagyon kísérletezzetek az ilyen alacsonyabb kategóriás telók tuningolásával. Nagyon nem ajánlom, életveszélyes játék! Pl: addig lehet csak húzni, amíg a becsúszó alul is benne van a perselyben!!! Ez a legtöbb telónál a felkoppanásgátló kivételével eléri a maximumot, aminek meg nincs értelme, mert visszafelé idegesítõen koppan. Van egy nagy igazság, amit nem kellemes belátni, és én is inkább a tuningolással próbálkoztam, amíg rá nem jöttem, hogy sz*rból nem lehet várat építeni! 28.6-os becsúszó a 100 mm-nél éri el azt a maximumot, amitõl több már olyan merevségvesztéssel jár, hogy egszerûen értelmetlen, jobban hajlik, mint egy jólszituált lángoltkolbász... Tudom, hogy jön a rizsa, nincs pénzem, de ezt meg azt akarok: egy megoldás van-> gyûjtsd a pénzed. AZ életeddel játszol!!!
#4
Írta 2002. november 22. - 15:27
Igen,asszem Ras-nak igaza van...
Nyomórúddal ne próbálkozz!
Viszont ha elvagdosod a le és kikoppanásgátló gumikat,ahogy leírtam,akkor másfél centit kapsz legalább.Az meg már csak elég egy ilyen villától,nem?
Nyomórúddal ne próbálkozz!
Viszont ha elvagdosod a le és kikoppanásgátló gumikat,ahogy leírtam,akkor másfél centit kapsz legalább.Az meg már csak elég egy ilyen villától,nem?
#5
Írta 2002. november 22. - 10:16
szerintem 1,5 centinél többet ne is akarj kihozni belõloe... nem biztonságos... ne akarj úgy járni mint MG...
#6
Írta 2002. november 22. - 08:31
nekem van egy rst 381 tl em. szépen mozog, de valahogy + 3-4 cm jobban izlene...
Dani:A 381 tl is rugó-elasztomer rendszerû?Próbáld meg úgy,ahogy az elõzõ oldalon leírtam!
3-4 centit biztos nem fogsz tudni növelni,de ha csináltatnál egy esztergányossal nagyobb nyomórudat,akkor sztem max 2-2.5-et elérhetnél...
Üdv:Bagi
#7
Írta 2002. november 21. - 21:55
Grazzt!
Jaja!Úgy értettem.Azt hittem,hogy lehet úgy is,hogy csak bedobod a becsúszóba.Mér' tök jó lenne!
Jaja!Úgy értettem.Azt hittem,hogy lehet úgy is,hogy csak bedobod a becsúszóba.Mér' tök jó lenne!
#8
Írta 2002. november 21. - 21:39
#9
Írta 2002. november 21. - 21:36
nekem van egy rst 381 tl em. szépen mozog, de valahogy + 3-4 cm jobban izlene...
#10
Írta 2002. november 21. - 08:21
Ja, az útja annyi (cca 89mm)
A patron pedig a becsúszóban van, mint a rugó. Ugyan azzal a módszerrel van rögzítve, ha jól láttam, de erre ne vegyél mérget, mert ezt csak kívülrõl ítelem meg, nem szedtem még szét. MERT NEM MONDJA MEG SENKI, MI ANNAK A BÜDÖS SZERSZÁMNAK A NEVE >
Léccimáááááááá!
A szelep ugyan ott kandikál ki, mint a rugó elõfeszítés állító tekerentyûje. Még 'Air' felirat is van rajta, nehogy összekeverd a kettõt, és mikor azt hiszed, épp a rugón lazítasz, egyszer csak a kezedben marad a szelepsapka ;D
Hogy értetted, hogy lehet 'nyersen' is? Csak bedobni a lábba?
A patron pedig a becsúszóban van, mint a rugó. Ugyan azzal a módszerrel van rögzítve, ha jól láttam, de erre ne vegyél mérget, mert ezt csak kívülrõl ítelem meg, nem szedtem még szét. MERT NEM MONDJA MEG SENKI, MI ANNAK A BÜDÖS SZERSZÁMNAK A NEVE >
Léccimáááááááá!
A szelep ugyan ott kandikál ki, mint a rugó elõfeszítés állító tekerentyûje. Még 'Air' felirat is van rajta, nehogy összekeverd a kettõt, és mikor azt hiszed, épp a rugón lazítasz, egyszer csak a kezedben marad a szelepsapka ;D
Hogy értetted, hogy lehet 'nyersen' is? Csak bedobni a lábba?
#11
Írta 2002. november 20. - 21:45
#12
Írta 2002. november 20. - 20:18
Grazzt!
Lenne egy kérdésem.A Tonót ugye a becsúszóba kell tenni.Vagy lehet úgy nyersen is?És mit jelent az,hogy 3,5"út,tudod,ami rá van írva.
Kössz!
Lenne egy kérdésem.A Tonót ugye a becsúszóba kell tenni.Vagy lehet úgy nyersen is?És mit jelent az,hogy 3,5"út,tudod,ami rá van írva.
Kössz!
#13
Írta 2002. november 20. - 18:46
Azt meg tudjátok mondani, hogy mi a neve annak a szerszámnak, aminek gyûrû alakú feje van, ami belül recés és ezzel lehet kitekerni a nyomórudat? Meg hogy hol lehet ilyet beszerezni (talán azt is hogy mennyiért?).
Köööösziiiiii
Köööösziiiiii
#14
Írta 2002. november 20. - 16:59
nem hinném hogy a 80-ról 95 re tunningolás óriási problémát okozna,... amúgy is könehezek az RST-k tehát van bennük anyag...
#15
Írta 2002. november 20. - 15:34
Hé figyi! A tuningolással vigyázzatok, hogy ha a becsúszószár kiljebb áll, mert hosszabb a rugóút, akkor ha nem csõtengelyes a villa akkor könnyen csavarodik!
#16
vendég__*
Írta 2002. november 12. - 18:15
Sziasztok!
-Engedjétek meg,hogy közzétegyem RST Gamma El tuningolási tapasztalataimat.Amikre ma délután sikerült szert tennem...
-Elõször is szétszedtem eme taiwani csodát : ,-ami abból áll,hogy a lábrögzítõ csavarok kicsavarásával a lábat elválasztom a becsúszószáraktól ;D úgy,hogy ilyenkor a rugó-elasztomersort még bennehagyom a becsúszókban,mert így a rugóerõ hatására nehezebben forog el a nyomórúd a csavarral együtt.
-Nem árt egyébként ilyenkor még a híd hajlatába is jól belelépni (persze hanyattvágott bringáról van szó),mert így még könnyebb elbánni az elforgó nyomórúddal...
Na bocs,ezt azok kedvéért írtam le,akik még nem csináltak ilyet! :-X
-A nyomórúdon lévõ gumik közül véleményem szerint a lekoppanásgátlónak van kisebb jelentõsége,mert még a közel 90 kilómmal sem tudom teéjesen lenyomni (koppanásig) a szerkezetet.Ezeket kapásból elvágtam (célszerû felmelegített késsel) úgy,hogy csak egy kb.3 mm magas gyûrû maradjon belõlük.Ez eddig kb 1 cm úthossz "növesztés"
-Aztán a kikoppanásgátlókat vettem kezelésbe.Ez úgy néz ki,hogy van egy kb 1,5 centis rugó,körülötte egy 1 centi magas gumigyûrûvel.Ez a rugó a negatív rugó szerepét hivatott betölteni (könnyebben indul tõle a villa).Ezt kivettem.De mivel így a kikoppanásgátló gumi lyötyögne a nyomórúdon,alábéleltem fékkarra húzható szivacs izébõl levágott karikával (na ez má gányolás volt a javából... :-[ ) így nyertem megint minimum fél centit.
-ez elméletileg másfél centi úthossz növekedést eredményez.
-aztán plussz elasztomerekkel kipótoltam a rugózóegységet,de úgy,hogy még a legalul lévõ mûanyag áttéti darab helyett is elasztomer legyen (ez összesen egy egész és egy fél plussz RST elasztomer lábanként.
-visszaszerelés fordított sorrendben a lábcsavarozás miatt... : (>nyomórúd bele a becsúszószárba >rugóelasztomersor a helyére csavar >lekoppanásgátló nyomórúdra ráhúz >láb a becsúszókra ráhelyez >rácsavaroz)
-Tehát így lett a 80 mm útból kb 95 mm.
-A nyomórúdhosszabbítással nem biztos,hogy megéri játszani,mert néztem a láb belsejét és szerintem már így is elég magasan van a becsúszó vége a perselyhez képest... Nekem ennyi asszem elég.
-Bocsánat a sok magyarázásért! :-[
Üdv:Gabee
-Engedjétek meg,hogy közzétegyem RST Gamma El tuningolási tapasztalataimat.Amikre ma délután sikerült szert tennem...
-Elõször is szétszedtem eme taiwani csodát : ,-ami abból áll,hogy a lábrögzítõ csavarok kicsavarásával a lábat elválasztom a becsúszószáraktól ;D úgy,hogy ilyenkor a rugó-elasztomersort még bennehagyom a becsúszókban,mert így a rugóerõ hatására nehezebben forog el a nyomórúd a csavarral együtt.
-Nem árt egyébként ilyenkor még a híd hajlatába is jól belelépni (persze hanyattvágott bringáról van szó),mert így még könnyebb elbánni az elforgó nyomórúddal...
Na bocs,ezt azok kedvéért írtam le,akik még nem csináltak ilyet! :-X
-A nyomórúdon lévõ gumik közül véleményem szerint a lekoppanásgátlónak van kisebb jelentõsége,mert még a közel 90 kilómmal sem tudom teéjesen lenyomni (koppanásig) a szerkezetet.Ezeket kapásból elvágtam (célszerû felmelegített késsel) úgy,hogy csak egy kb.3 mm magas gyûrû maradjon belõlük.Ez eddig kb 1 cm úthossz "növesztés"
-Aztán a kikoppanásgátlókat vettem kezelésbe.Ez úgy néz ki,hogy van egy kb 1,5 centis rugó,körülötte egy 1 centi magas gumigyûrûvel.Ez a rugó a negatív rugó szerepét hivatott betölteni (könnyebben indul tõle a villa).Ezt kivettem.De mivel így a kikoppanásgátló gumi lyötyögne a nyomórúdon,alábéleltem fékkarra húzható szivacs izébõl levágott karikával (na ez má gányolás volt a javából... :-[ ) így nyertem megint minimum fél centit.
-ez elméletileg másfél centi úthossz növekedést eredményez.
-aztán plussz elasztomerekkel kipótoltam a rugózóegységet,de úgy,hogy még a legalul lévõ mûanyag áttéti darab helyett is elasztomer legyen (ez összesen egy egész és egy fél plussz RST elasztomer lábanként.
-visszaszerelés fordított sorrendben a lábcsavarozás miatt... : (>nyomórúd bele a becsúszószárba >rugóelasztomersor a helyére csavar >lekoppanásgátló nyomórúdra ráhúz >láb a becsúszókra ráhelyez >rácsavaroz)
-Tehát így lett a 80 mm útból kb 95 mm.
-A nyomórúdhosszabbítással nem biztos,hogy megéri játszani,mert néztem a láb belsejét és szerintem már így is elég magasan van a becsúszó vége a perselyhez képest... Nekem ennyi asszem elég.
-Bocsánat a sok magyarázásért! :-[
Üdv:Gabee
#17
vendég__*
Írta 2002. november 10. - 20:46
Winethoo:
Igazából én sem tudok más trükkökrõl,de logikusan végéggondolva nem is nagyon lehet más (persze nem zárom ki... )
Mostanában én is sokat agyaltam ezen a témán,mert a Gamma El-t szeretném feljavítani egy kicsit,ugyanis átkerült egy rugós vázba.Én a nyomórúddal fogok próbálkozni egyrészt,mert úgy gondolom,számottevõ úthossz növekedést úgy lehet elérni.Viszont elõtte megpróbálom azért a ki- és felkoppanásgátló félbevágását is.
Ami még nem egyértelmû számomra,az az,hogy a becsúszókban a rugóelasztomersor alatt alapból van egy-egy mûanyag áttéti darab.Ha azt kiveszem és helyettesítem ugyanakkora elasztomerrel vagy rugóval,azzal csak a rugózási karakterisztikát váltouztatom meg,valamint,hogy a teló a "gyári" útját könnyebben kimozogja?
Szerintetek jól gondolom,vagy nagyon tévúton vagyok ??? :
Üdv:Gabee
Igazából én sem tudok más trükkökrõl,de logikusan végéggondolva nem is nagyon lehet más (persze nem zárom ki... )
Mostanában én is sokat agyaltam ezen a témán,mert a Gamma El-t szeretném feljavítani egy kicsit,ugyanis átkerült egy rugós vázba.Én a nyomórúddal fogok próbálkozni egyrészt,mert úgy gondolom,számottevõ úthossz növekedést úgy lehet elérni.Viszont elõtte megpróbálom azért a ki- és felkoppanásgátló félbevágását is.
Ami még nem egyértelmû számomra,az az,hogy a becsúszókban a rugóelasztomersor alatt alapból van egy-egy mûanyag áttéti darab.Ha azt kiveszem és helyettesítem ugyanakkora elasztomerrel vagy rugóval,azzal csak a rugózási karakterisztikát váltouztatom meg,valamint,hogy a teló a "gyári" útját könnyebben kimozogja?
Szerintetek jól gondolom,vagy nagyon tévúton vagyok ??? :
Üdv:Gabee
#18
Írta 2002. november 10. - 20:20
Kööösziiii
rugóut nagyobbításra sajnos tippem sincs, mert nekem elég az a 89mm, amit a Gila AET tud. 8)
rugóut nagyobbításra sajnos tippem sincs, mert nekem elég az a 89mm, amit a Gila AET tud. 8)
#19
Írta 2002. november 10. - 15:00
Ja,és,ha már így leírtam ezeket,a segítségeteket kérem,hogyan tudnám feltuningolni az RST 381R telóm rugóútját 63-ról 90-100 milire.Néhány trükköt már ismerek(kikoppanás gátló, nyomórúd)de még nem próbálltam ki õket.Tudtok még ilyen trükköket?Köszi!
#20
Írta 2002. november 10. - 14:50
A 2002.júliusi számban van a 30. oldalon.
A lényeg:"A Torno légrugós egység.Jó,vagy rossz?Relatív.Ha kettõ van a villában,akkor nagyon rossz,mert nagy nyomásra kell pumpállni,de nagy lesz a megindítási ereje is,ráadásul a nagy nyomást nem szreti a patron,ezért khideg idõben könnyen leereszti a levegõt."
A válltottat nem írom le mert az tudod milyen(legalábbis gondolom,hogy tudod ;D)
A lényeg:"A Torno légrugós egység.Jó,vagy rossz?Relatív.Ha kettõ van a villában,akkor nagyon rossz,mert nagy nyomásra kell pumpállni,de nagy lesz a megindítási ereje is,ráadásul a nagy nyomást nem szreti a patron,ezért khideg idõben könnyen leereszti a levegõt."
A válltottat nem írom le mert az tudod milyen(legalábbis gondolom,hogy tudod ;D)