Jelentkezz be Regisztrálj
Teló tuning
#461
Írta 2006. január 20. - 14:07
a rugóútnövelés alapvetõ eleme, hogy megfelelõ becsúszóhossz legyen a villán belül ahhoz, hogy az a kivánt utnövekedéssel együtt is az alsó persely alá érjen.
készitettem egy egyszerû ábrát, (a reklámért elnézést semmi közöm a céghez, ilyen papirt találtam)
nos a képen pirossal jelölt csillapitófej a lábba alul bele van csavarozva, ha azt kicsavarod, értelemszerûen szétjön a villa. annak a hosszabbra gyártásával lehet csalni felfelé a villát, azaz hogy többet mozogjon, hiszen ha hosszabb, akkor jobban kiemelkedik = többet mozog. rugós villánál hosszabb rugó is kell.
szerencsés esetben a 100-as és a 80-as villák ugy észülnek, hogy a becsúszó hossza egyenlõ (a 100-aséhoz való) és lebutitják 80-ra ugy, hogy a nyomórud feje alá (csillapitófej) betesznek 2 centi alátétet. én egy olyan esetet rajzoltam, hol még van esélye a tuningnak. de ahol a becsúszó az alsó szimmering aljáig ér alapból, ott csak becsúszócserével ÉS nyomórudhosszabbitással lehet utat növelni.
érthetõ?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#462
Írta 2006. január 20. - 13:54
#463
Írta 2006. január 20. - 13:24
#464
Írta 2006. január 20. - 12:46
megtámadta a monstit, és legyalulta a teflont meg a vállakat:-\
de már rendes becsúszóval fut, gyári vállal.
#465
Írta 2006. január 20. - 12:45
#466
Írta 2006. január 20. - 12:38
a perselyezést hogyan csináltad? Ugyanis kúpos a külsõszár belseje. Nekem még az Óbudabringában is azt mondták, hogy nem érdemes vele foglalkozni...pedig ott aztán van minden.....(többekközött 2.5 kilós alsó váll Monsteren)
nem akartak vele foglalkozni, az én szakim simán megcsinálja, de bármelyik nehogy probléma legyen már egy kúpot esztergálni berakás után meg hónolni...
#467
Írta 2006. január 20. - 11:03
#468
Írta 2006. január 20. - 10:43
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe
#469
Írta 2006. január 20. - 09:40
Egy R500 ast szeretnék kicsit feljavítani...
Azért érdeklõdnék, hogy kicsit nagyobb és puhább rugót, milyen telóból lehetne adoptálni?
esetleg még valami ötlet jó csillapításra??
Köszi a segítséget mindenkitõl!!
ha még érdekel:
mz vagy simó rugót keress motoross boltban, méretre rudod vágni stb esztergátatsz hozzá rugóvégeket ha igényes vagy.
ha a 2 oldal belsejét megcseréled több utad lessz és finomabban fog mozogni.
a mozók problémája a kenés amiatt nagyon beszorulnak, ha újonnan jó volt a keménysége akkor kenni kell és ennyi.
gyárilag levejõs csillapítás van benne. énkicseréltem a saját levegõs csillapítófejre és mûkszik gyors és nem koppan csak szuszog..
07aszp: a zoom ot pedig azért szeretemmmert usd-s emiatt pofonegyszerû bele csillit tenni legyen az levegõs, vagy nyílolaj; vagy a kettõ kombinációja, mostmár olyan tuning van a 1100-asban, hogy hujjuj!! Sebességérzékeny dinamikus igénybevételnél mint pl letörésugrásnál keményebb lessz de lieáris mint az állat egyébként.
a tisztán csak levegõs rendszernek annyi baja van, hogy kenésigényesebb, de nyíltolajfürdõvel kombinálva nekem a versenyeken is kivállóan teljesített.
Edit: mindenki szarozza a zoomot pedig jó. (ilyen áron) egyedüli baja a súlya 4300g az enyém a komplett rendszerrel olajjal eggyütt. ja meg a perselyezése ami 500 forintból megvan ha szétment.
ja és persze az hogy zoom a márkajelzése.
#470
Írta 2006. január 19. - 21:13
nem kell valami ami átmegy a rúgó belsejében a rgó teljes hosszában, és belülrõl tartja?
nem kell.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#471
Írta 2006. január 19. - 20:51
#472
Írta 2006. január 19. - 19:56
latnat: nem árt alulra-felülre egy központositó darabot esztergáltatni. (gyáriakban van!) csak simán nem tenném bele.
Okké köszi rob mi is valami ilyesmire gondoltunk, csak azt nem tom hogy akkor elég lesz-e úgy, hogy csak alulra és felülre teszünk ilyen központosító darabot? nem kell valami ami átmegy a rúgó belsejében a rgó teljes hosszában, és belülrõl tartja?
meg ha valaki tudna linkelni egy robbantott ábrát rúgós MXC rõl Vagy MX comp ról azt megköszönném (a gyártó honlapján nem találtam)
a zsenik átlátják a káoszt
#473
Írta 2006. január 18. - 22:13
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe
#474
Írta 2006. január 18. - 21:48
peak: nem lehet javitani sajnos. az öntött magnézium láb nem hegeszthetõ. csak az uj vásárlása jöhet szóba, ajánlom az apro.bikemag.hu-t
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#475
Írta 2006. január 18. - 21:31
VAgy Lábcsere ami szóbajön. Lábscere esetén a régibõl a szimeringet át lehet tenni az uj lábba? Egyáltalán jó a 2003ashoz mondjuk egy ujabb láb? Sztem stimmel de nincs ilyen irányú tapasztalatom.
JA és nincs valakinek véletlen egy skareb lába? Megvenném:)
#476
Írta 2006. január 18. - 20:59
Adott egy marzocchi mxc air teló amibe a levegõ helyett szeretnénk rúgót tenni. A rúgó már megvan és szerintem ha beletesszük a szárba és rázárom a kupakot (alul felfekszik arra a bizbaszra-nemtom a nevét- amin keresztül az olaj áramlik, felül peidg felfeküdne a kupak belsõ részére)
Szerintetek ha csak így simán beletesszük akkor mikor benoymódik a teló akkor nem fog egy kicsit oldalra is játszani, mozogni a rúgó? a rúgó meg a becsúszzó belseje között 2 mm van. Vagy szeirntetek érdemes lenne esztergáltatni hozzá egy másik kupakot, esetleg valamit ami az egész rúgót fogja belülrõl, hoyg ne tudjon mozogni?
Mûködõképes-e ez szeirntetek így?
remélem érthetõ voltam, a válaszokat elõre is kösz
a zsenik átlátják a káoszt
#477
Írta 2006. január 18. - 18:21
Amugy az ugynevezett nyomórud felsõ korong részére fúrj lyukat. Meg persze nem árt ha az a bizonyos korong nem kotyog 1 kilómétert a becsúszó belsejében. Ugyanis akkor nem kell lyuk csak finomítatlan kõolaj
Az egészben a legfontosabb, hogy ott jól tömítsen a nyomórúd, meg a szimering, és alul se follyon. Csak ennyi.
"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor
#478
Írta 2006. január 17. - 15:23
#479
Írta 2006. január 17. - 14:22
#480
Írta 2006. január 17. - 08:46
nem a.s AHS!vagy sufniba fúróval, azt a.s tûrés??
Egyébként szimmering, furó, olaj! És alulra talán O gyûrû!
"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor