Na. Kicseréltem a fékeket SRAM 7.0-ra. A hatás lenyûgözõ. Sokkal jobb, de még igy is nyúlik egy kicsit, viszont jobban szabályozható a fékerõ, és ha akarom akkor egy ujjal blokkolni is tudok. A manusz akinek elakartam adni az LX-es váltó+fékkart még 8000.-Ft-ért sem vette volna meg úgyhogy marad.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Nagy baj-e ha a fékkar normál a fék V?
Indította
Titi
, 2001. július 18. 22:47
#21
Írta 2001. július 25. - 12:00
#22
Írta 2001. július 23. - 15:51
#23
Írta 2001. július 23. - 12:22
Na kicseréltem a feleségem fékeivel, ami egy Acera volt, az enyémet meg az övére raktam fel ideiglenesen. Az eredmény ugyanaz: Az Acera fékekel és pofákkal és a régifajta Lx fékkarokkal ugyanúgy nyúlt a fék, míg a másik gépen tök jó volt az én fékem az Acera vátó+fékkarokkal (a felnit itt sem tudom hogy milyen (Caprine Cherokee 10.0)).
Szerintem a karokkal lesz gond.
Szerintem a karokkal lesz gond.
#24
vendég__*
Írta 2001. július 20. - 14:57
Mielött lecserélnéd, szerintem próbálj ki egy másik fajta fékpofát ill. ellenörizd hogy frankóm érintkezik-e a pofa a felni oldalához. Ugyanis akkor nekem is nyúlós volt a fékérzetem mikor elcsesztem a fékpofa beállítást és csak kis felületen érinkezett a felnivel, ezért jól meg kellett bikáznom hogy fogjon valamit, ergo még a vázam is megnyúlt.
Valamint nem igazán kompatibilisek egymással ezek a felnik meg a fékgumik, és ez is okozhatja a fékhatás elmaradásást a várttól. Pl. szerintem a piros és fekete Ritchey Logic LP pofáim csakis esöben fogtak igazán az Alesa Xplorer felnimen, szárazon nem annyira.
Van egy teszt, valamelyik magyar bringás/extrem sportos site-on, talán a www.exit.hu -n, ahol különbözö pofákat párosítottak különféle felnikhez esöben és szárazon. Igazán érdekes eredmények születtek, érdemes lenne megnézned. Én is mindgyárt megnézem mer má engem is érdekel.
Valamint nem igazán kompatibilisek egymással ezek a felnik meg a fékgumik, és ez is okozhatja a fékhatás elmaradásást a várttól. Pl. szerintem a piros és fekete Ritchey Logic LP pofáim csakis esöben fogtak igazán az Alesa Xplorer felnimen, szárazon nem annyira.
Van egy teszt, valamelyik magyar bringás/extrem sportos site-on, talán a www.exit.hu -n, ahol különbözö pofákat párosítottak különféle felnikhez esöben és szárazon. Igazán érdekes eredmények születtek, érdemes lenne megnézned. Én is mindgyárt megnézem mer má engem is érdekel.
#25
Írta 2001. július 20. - 14:26
A bovden az jó, az Lx váltókarokhoz adták, a felni is jó valami duplafalu márkáját nem tudom, viszont a pofa az Richey SuperLogic ami tényleh puha. Hát nem tudom mi tévõ legyek. Lehet hogy megpróbálom lecserélni egyenlõre a fékpofát és a konzolt SRAM 7.0-ra. majd megírom hogy mi történt.
#26
vendég__*
Írta 2001. július 20. - 13:48
#27
vendég__*
Írta 2001. július 20. - 13:47
Sok tényezõje lehet annak hogy nyúlós a fékhatás, nem feltétlen a fék hibája:
-elfáradt a bowden anyaga vagy ritka sz*r, ezért nyúlik mint a takony,
-túl sok a kunkor a bowdenházban, ami igyexik kiegyenesdni mikor megfeszül benne a bowden,
-túl puha a fékgumi, erõ hatására széjjelnyomódik a felni falán,
-nyomorék a felni, összehorpad erõ hatására,
-mind egyszerre vagy csoportosan!!
-elfáradt a bowden anyaga vagy ritka sz*r, ezért nyúlik mint a takony,
-túl sok a kunkor a bowdenházban, ami igyexik kiegyenesdni mikor megfeszül benne a bowden,
-túl puha a fékgumi, erõ hatására széjjelnyomódik a felni falán,
-nyomorék a felni, összehorpad erõ hatására,
-mind egyszerre vagy csoportosan!!
#28
Írta 2001. július 20. - 13:32
#29
Írta 2001. július 20. - 13:28
gyaci: Még csak gondolkodom a dolgon. Nem tetszik hogy nyúlik, nem érzem a fék végét. Ha meg a féket cserélném le, szerintem a normál fékek nem olyan megbízhatók, nem olyan jók a fékhatásai (de lehet hogy rosszúl tudom). Annyi pénzem meg nincs hogy vegyek most egy komplett rendszert, amennyiért meg ezt el tudom adni durván egy Alivio jön ki bellõle, és az sem annyira rossz.
#30
vendég__*
Írta 2001. július 20. - 11:11
Titi:
A mondatok tartalmából gondolom csak hogy az utolsók azok kérdések akartak lenne. Szerintem többet is ér mint egy Alivio szett. Az Alivio olyan brutál városi szett, az LX-el már viszont akár versenyezni is lehet. Szóval sokkal jobb. Miért akarod lecserélni??
A mondatok tartalmából gondolom csak hogy az utolsók azok kérdések akartak lenne. Szerintem többet is ér mint egy Alivio szett. Az Alivio olyan brutál városi szett, az LX-el már viszont akár versenyezni is lehet. Szóval sokkal jobb. Miért akarod lecserélni??
#31
Írta 2001. július 19. - 20:57
Kösz a válaszokat. LX fék+váltószettem van meg valami gagyi fék+Richey SuperLogic pokák. Jól mûködik de nem az igazi, nagyon nyúlik. Mennyit ér egy 1-hetet városban használt (tényleg) aszt hiszem 98' Lx szett. Megér egy új V-fékes Alivió szettet.
Köszi
Köszi
#32
Írta 2001. július 19. - 19:05
én is használok egy altus kart shimano c201 v-fékkel és nagyon király! egy ujjal blokkolható. de ez csak azért OK-s, mert az altus kar jól kifelé áll és sokat lehet húzni rajta.
szerintem is próba, cseresznye
szerintem is próba, cseresznye
#33
vendég__*
Írta 2001. július 19. - 11:07
#34
Írta 2001. július 19. - 01:12
Általában a canti fékek nem húznak elegendõ bowdent a V-fékek számára. Az elsõ féknél még lehet, hogy elfut, de a hátsó féknél, ahol a bowden nyúlása is bejátszik, már gázosabb a helyzet. Én legutóbb egy régi Altus kart próbáltam Vuelta V-fékkel összejátszani (fékváltókar kátrány), de már elöl is kevés sikerrel, hátul így nem erõltettem.
A fék mûködött, de borzasztó nyúlósan, és blokkolni nem sikerült.
Dehát az élet próbája a levés, ezért próbáld meg, elrontani úgy se tudod.
A fék mûködött, de borzasztó nyúlósan, és blokkolni nem sikerült.
Dehát az élet próbája a levés, ezért próbáld meg, elrontani úgy se tudod.