Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Nagy baj-e ha a fékkar normál a fék V?

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
34 hozzászólás a témában

#1
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Titi
Frankón igazad van, eddig eszembe se jutott a mûanyag fékkar elõny. Régebben én is másodpercekig ide-oda mozgattam az ujjaimait hogy ne fagyjon má ugyan oda a karhoz, most meg frankó szobahõmérséklet vár mindig.
Csak tudnám mi lesz ha majd megveszem a 9.0 tárcsaféket oszt a hideg fékkart köll majd fognom. ??? Vajh akkor mit fogok mondani??  :-/

;D

#2
Titi

Titi

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Itt az eredmény egy hét után:
A 9.0-ás fékkar egyszerûen zseniális. Nagyon szép kidolgozás, tökéletes illesztések jellemzik. Külsõleg nagyon masszív, és robosztus (ha fémbõl lenne, biztos nyomna vagy fél kilót).
A fékhatás námber van, de egy jobb fékpofa elkelne mint amit az SRAM 7.0-hoz adtak. Elõsször nagyon féltem a "mûanyagos" kidolgozástól, mert felszerelés után a tartó konzol kicsit hajlott, rugalamas volt, de a késõbbiekben a fékezés során nem jelentett semmit. Egyébbként tetszik hogy ha ráülök a kerékpárra, a kezemet nem az a fémes érzés fogad amihez hozzáfagy az újjad.
gyaci köszia biztatást, nélküled "CSAK" egy Deore lett volna pénzembõl, ráadásúl utánna néztem alaposabban, hogy más helyeken ugyanúgy 10000.-Ft körüli áron adják ezt a fékkart mint az ideit.

#3
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Titi
Utána jártam, és kiderítettem hogy mire jó az a mütyür a fékedben. Fékerõ adagoló, mégpedig oly módon hogy ha kiveszed akkor kevésbé adagolható jól a fékerõ, de ezzel együtt a max.-ot tudod kihozni a fékekbõl (vagyis satufék),  alapállapotban a markolattól távolabb van bedugva, ekkor jól adagolható a fékerõ (utcai felhasználás), a második pozícióban a markolathoz közel már durvábban fog.
A 2000 és 2001-es modellekben ezt helyettesítették egy ki- be mozgatható nyelvvel, amit egy csavarral lehet fokozatmentesen pozícionálni. Szerintem nem sok értelme van, mind2 holtpontnál ugyanolyan fék6ást érzékeltem, de ez az én szegénységi bizonyítványom nem a SRAM-é. ;D

#4
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Titi
Elõször is gratula a karhoz!! A szám a gyártási idõ, 1998.10.21.
Ha jól tudom azzal a piros a mütyürrel lehet beállítani a behúzott bowden mennyiségét. Az újabbakon ez már egy fokozatmentesen állítható valami, enyémen is olyan van már.

#5
Titi

Titi

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Na. Megvettem a kicsikét. 5400.-Ft/pár. Nem láttam még SRAM 9.0 fékkart csak képen a 2001-es modellt, ez tuti nem az. A típusszám vagy gyártási idõ (nemtudom):981021. Elsõ véleményem: nemcsak könnyû, jó, de szép is. A szine elég jellegzetes: fekete-sötétszûrke pepita mintás. Ti biztos láttatok már ilyet. A többit majd használat után (kb 1 hét) leírom.Köszi a tippeket, azt hiszem jók voltak.
Ja, mi a fékkarban az a piros kis stift aminek két állása van. Van ilyen az újjakban is?

#6
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Azt megkérdezted hogy 1 pár annyi-e, vagy 1 db?? Nehogy pofára essél a boltban!! Én kb. 4000 körül vettem tavaly a 2000-esemet DARABRA, de haveri alapon!!

#7
Titi

Titi

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Sziasztok. Onnan tudom hogy a Speedmetal-nál van akciós 9.0-ás fékkar 5400.-Ft-ért. Megkérdeztem telefonon hogy miért ennyi, õk meg azt mondták hogy tavaj elõtti modell. Honap felmegyek BP.-re, ha tetszik lehet hogy megveszem.
Köszi a segítségeteket.

#8
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Titi:
Ha engem kérdezel  ;D akkor 9.0, utána a 7.0. Azt hogy 99-es az a 9.0 azt honnan tudod? Tudtommal tök olyan mint a 2000-es. A 2001-es viszont fekete. Nem tudom hogy másban is különbözik-e a 99-es és a 2000-es, de szerintem érdemesebb egy újabb kiadásút venni, mert -a Shimanoval ellentétben- a SRAMnál az újabb az jobb.

#9
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
titi: a barátnõm '99/9.0-t használ a hozzá való koolstop fémházas betéttel, úgyhogy ezt ajánlom. Kibeb.....ttul jó fék igazi klasszikus tönkretehetetlen darab, gyakorlatilag ugyanaz mint az LX'98 csak feléért és szebb és jobb a betét bele.

lcs

#10
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Ha gyacit kérdezed, akkor biztos meg kell venned, de ha engem, akkor is a 9.0 a nyerö! Én sokkal jobban bízok benne, mint a Deore-ban, és szerintem sokkal májerabb is egy 9.0, mint egy snassz Deore... ;)

#11
Titi

Titi

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Igen azért kérdeztem mert mégis lecserélem a Kantis LX-et, csak nemtudok dönteni:  egy 99-es SRAM 9.0 , 2001-es SRAM 7.0, vagy 2001-es Deore-t tudok venni a pénzembõl. A Deoret ismerem a többit nem, de a legjobbat akarom 5500.-Ft-os max áron. Milyen ez a 99-es 9.0 modell?

#12
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Egy másik topicban már mondottam, de itt is megismétlem: jó az a fékkar, ne foglalkozz vele hogy mûanyag, vedd meg! Ráadásul nem is mûanyag, hanem kompozit!  ;D

#13
Titi

Titi

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Sziaszto. Megint egy kérdés: mennyire erõs a 7.0 SRAM fékkar, úgy tudom mûanyagból van.

#14
vendég__*

vendég__*
  • vendég
rob
Hopsz, mostan látom hogy lemaradt a fék szócska a szett elejérõl. Szóval csak 2 pár féket vettem neki pipával. Ennyi pézem azé nincs hogy eccerre megvegyek egy 9.0 szettet.
Az én parimámról a lehetõségekhez mérten már csak a kazi és az agyak nem 9.0-ák. Az agyakkal meg vagyok elégedve, hiszen a SRAM leánya a SACHS csinálta Quarzból  ;D , de a Suntour kazim nem igazán pontos lánckerékkiosztás és váltás dolgában. Nem egyenlõ a távolság a lánckerekek között, ezért bizonyos kerekre nehezebb váltani ill. könnyebb leváltani, a nagyobb kerékre váltás (alacsonyabb fokozatra váltás) is elég hosszadalmas viszonylag, pedig a 9.0 váltókar mindent megtesz ennek érdekében.
Szóval alig várom má hogy legyen pézem és egy 11-32-es 9.0-ás kazit vegyek!!!   8)

#15
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
gyaci

Fanatizmus? Szerintem nem. Mindenki keres valamit, csak valakinek meglesz elöbb, valakinek meg késöbb  ;)

Ha lehetek indiszkrét, akkor a barátnQdnek vett 9.0 család mlyen alkatrészekböl áll, és mennyit hagytál érte a Probike-ban?

#16
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Titi
Hát mostanában nem nagyon, de régebben 5 évig odajártam. A Marikoo-ban még eddig semmit se tudtam venni, akármit kértem nem volt nekik. ??? Pedig tele a bolt. :-X
Én most vettem a bartánõmnek is egy 9.0-ás szettet, hadd kostóljon bele a jóba õ is!!!  ;D
Magamat pedig megleptem egy 9.0-ás elsõváltóval!! Már tavaly õsz óta hajtom és még csak most sikerült megvennem. Nem semmi a fanatizmusom mi?? ;D Örök hála a Probikenak!!

#17
Titi

Titi

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
2800.-Ft/pár*2=5600.-Ft. Pipát meg ilyeneket nem adtak hozzá. A fékpofát nem tudom milyen majd megnézem de úgy emlészem hogy nem cserélhetõ. Egyébbként ha jól olvastam valahol, te Miskolcon sokat forgolódsz. A Marikooban vettem.

#18
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Titi
Szívesen SRAM testvér!!! ;D
A stucni elfordulhat szerintem azért ha a villanyak 1"-os, de a stucni 1 1/8"-os, így ha ráteszed a stuicnit a villanyakra meghúzatlan csavarokkal 1.5-2 mm-t kotyog. Ha meghúzod a stucniban a csavarokat, akkor az ráfeszülhet a nyakra így is, de ha összezár a stucnin lévõ hasítás akkor már nem lehet jobban meghúzni a csavarokat és nagy esélyel nem fogja rendesen fogni a nyakat. Meg kellene mérni a nyak külsõ átmérõjét ill. a stucni belsõ átmérõjét. Ha a nyak 25,4 mm körüli akkorû az 1"-os, ha 28,6 akkor 1 1/8"-os.
Az nem hiszem hogy a stucnid lenne 1 1/4"-os (31.75mm) és a nyak 1 1/8-os, de ennek is van esélye, ezt is érdemes lenne ellenõrzni.
Ha minden méret stimmel akkor az is lehet hogy a stucniban lévõ csavarok menetei elnyíródtak és már nem lehet meghúzni õket eredményesen. Más tippem nincs.
Mennyiért vettél 1 pár (1 pár=jobb és baloldali féktest) a 7.0 féket? Adtak hozzá breakcrawlert (pipa+mûanyag kütyü+gumi harmónika)? Milyen fékpofát adtak hozzá, cserélhetõ betétest??

#19
Titi

Titi

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Köszi gyaci, ez jól esett. Tudsz nekem abban tanácsot vagy tippet adni abban hogy: miért fordul el lassan a stucni menet közben. A csavarok meg vannak húzva rendesen. A villa egy régi Manithou. Lehet hogy nincs síkban a két villaszár?

#20
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Titi
Sok gratula a SRAM-hoz!!!! Nagyon frankó választás volt!!  Titokban eleinte ezt akartam tanácsolni egybõl, de nem mertem!  ::)  ;D