Jelentkezz be Regisztrálj

Sima pedál vs. SPD
#2841
Írta 2005. október 12. - 18:22

Vagy csak mindenki elõszeretettel vásárol Shimano termékeket.
Mit mondjak?
Sajnos most én is ezen márkát nyúzom.
Azért sajnos,mert volt szerencsém 1.5 évig egy használt Ritcheyt nyúznom.
(Szerintem nemsokáig )
Akik próbáltak már egymás után a fent említett két márkával tekerni:szerintem érezhették a gigászi különbséget.
Szvsz AZ.
Mármint a különbség.
Persze lehet,hogy most ez OFF volt,hiszen nem a sima vs.SPD pedál volt a téma.
Mondjuk ez számomra nem kérdés.
De nekem akkor is marhára csípi a szemem,hogy ennyire"nagyszerû" a nagy"S".
Pedig pedálban szerintem...
Ha akartok kövezzetek.
Ez is egy vélemény.
Az enyém.
#2842
Írta 2005. október 12. - 18:20

Én is gondolkozom az SPD-n, csak van (még) egy kis "fóbiám".
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#2843
Írta 2005. október 12. - 18:06

#2844
Írta 2005. október 12. - 11:58

Múlt héten rákerült a bicóra egy Shimano 520-as pedál, a lábamra meg egy Shimano M038 cipõ... én meg fölszaladtam Dobogókõre! Nagy királyság, patentpedállal teljesen más a tekerés, fõleg a mászásnál nagy segítség!
Nagy sok plusz a patentpedálnak!
#2845
Írta 2005. október 06. - 20:24

#2846
Írta 2005. október 06. - 16:45

McGywer:
elvileg úgy kellene megkonstruálni egy pedált, hogy a dokkolómechanika kopásállóbb abyagból legyen mint a cipõre szerelt ellendarabja...szóval az utóbbinak kéne kopnia.
ELVILEG...
Valahogy jó érzékem van kifogni a selejtes darabokat.
#2847
Írta 2005. október 06. - 09:45

Eldõlt, végülis amint lesz cipõ, le is kerül az 520-ról a rátét, tegnap jól megvettem (nem reklám, de a ProBike-ban most akciósan 8900 pénz), szvsz nekem jó lesz. Most kezdõdik a cipõnézegetés (akciókeresés ezerrel)

THX for help :prosze:
#2848
Írta 2005. október 06. - 08:57

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2849
Írta 2005. október 06. - 08:51

elvileg úgy kellene megkonstruálni egy pedált, hogy a dokkolómechanika kopásállóbb abyagból legyen mint a cipõre szerelt ellendarabja...szóval az utóbbinak kéne kopnia.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2850
Írta 2005. október 05. - 20:14


Aha... köszi az infóat! Ezek után már eléggé leszûkült a kör, ha lesz téli akció, akkor 540, ha nem, akkor 520. Kell zsé cipõre is...
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak
#2851
Írta 2005. október 05. - 20:13

#2852
Írta 2005. október 05. - 19:56

Értem. Akkor gondolom, hogy a Shimano mintájára piacon lévõ darabok (Wellgo WAM-M19, B+ M717 és M919) is kónuszosak. Vagy nem? Ezek milyenek élesben?
Láttál már az említett pedálok közül egyet is élõben??? Kb. annyi a hasonlóság a Shimanoval, h. mindegyik patentpedál... A shimano 540/520, ricsi V3 mind fix karmos elõl, csak a hátsó karom mozdul belépésnél. B+ M717/919-nél mindkét karom mozog. M717: 1 ipari és 1 sikló csapágy (az enyémbe már a réz alapon fut a tengely, pedig csak 2500km van benne, és a karmok között lötyög a stopli, még ha baromira megfeszitem a rugót, akkor is, szóval most csak úgy jó, hogy alig birok belelépni. Ellenben öcsémé 15000km után is rendben van. pedig még szét sem szedte...) M919, ugyanaz a belépõmechanika, mint a 717nél, de sima golyó-kónusz rendszerû csapágyazás.
Tûgörgõs csapágy is valószínûleg ipari, de kormánycsapágynál láttam már nem iparis kivitelben is.
#2853
Írta 2005. október 05. - 19:12

#2854
Írta 2005. október 05. - 18:23

egyébiránt a tûgörgös az nem ipari ?A Shimanonál még az XTR pedálja sem iparis, hanem ügyesokos megoldású, de kónuszos. Ennek a olcsóbb változata az 540es, ezt simán szét lehet bontani, míg az 520as a még jobban lebutított verzió, ezt már csak spéci szerszámmal lehet bontani.
Más: a Ritchey Pro V4-re azt írták a Velotrade honlapján, hogy van benne 1 ipari, 1 tûgörgõs ésegy siklócsapágy is, nem rossz! Kérdés, hogy mennyi idõ alatt kopik ki a dokkolómechanika, mivel az elsõ fix karom a pedáltest része, mégha acél is.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2855
Írta 2005. október 05. - 18:18

Üdv!
Az ebike-on olvastam, hogy az M520 és M540 ipari csapágyasak, korábban egy boltban azt mondták, hogy a Shimanonak csak kónuszos pedáljaik vannak. Na most akkor mi van?
Még egy kérdés: bármilyen legyen is a csapágy, cserélhetõ? Mert olvastam a topicban, hogy ritka méretû golyó, vagy szabványon kívüli méret az ipari.
Köszi a válaszokat!
A Shimanonál még az XTR pedálja sem iparis, hanem ügyesokos megoldású, de kónuszos. Ennek a olcsóbb változata az 540es, ezt simán szét lehet bontani, míg az 520as a még jobban lebutított verzió, ezt már csak spéci szerszámmal lehet bontani.
Más: a Ritchey Pro V4-re azt írták a Velotrade honlapján, hogy van benne 1 ipari, 1 tûgörgõs ésegy siklócsapágy is, nem rossz! Kérdés, hogy mennyi idõ alatt kopik ki a dokkolómechanika, mivel az elsõ fix karom a pedáltest része, mégha acél is.
#2856
Írta 2005. október 05. - 17:37

Az ebike-on olvastam, hogy az M520 és M540 ipari csapágyasak, korábban egy boltban azt mondták, hogy a Shimanonak csak kónuszos pedáljaik vannak. Na most akkor mi van?
Még egy kérdés: bármilyen legyen is a csapágy, cserélhetõ? Mert olvastam a topicban, hogy ritka méretû golyó, vagy szabványon kívüli méret az ipari.
Köszi a válaszokat!
#2857
Írta 2005. október 05. - 16:03

a 324 es..15 körül van, és az "öszvérek" közül a legjobb17ért vagy mennyiért van Shimano, aminek az egyik fele platform, a másik SPD. Az úgy-ahogy használható, de én inkább vennék egy nyolcezres SPD-t meg egy kétrugós platformot (klipsz még egy ezres), és cserélgetném, ha kell. 1 perc egy 15-ös kulccsal, és Nagyságrendekel jobban használható mindkettõ, mint az öszvér.
Nesze: http://ebike.hu/term...edal/patent/231
Az a rákattintós mûanyagszarság sztem mindenképp felejtõs.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2858
Írta 2005. október 05. - 15:51

c-t meg nem venném 20 fölötta legdrágább S 27 ezer:)
A mallet c meg 24 szóval az simán jó.

#2859
Írta 2005. október 05. - 15:35

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2860
Írta 2005. október 05. - 15:33

A diadora cipõmön lévõ bütykök fél centivel túl lógnak a stoplin és lehet hogy a bütykök miatt nem lehet bekapcsolni keretes pedálba?MJani: a pedálhoz kapod a stoplit. A többi mindegy.
Nem akarom keretes pedállal használni csak mégis kiváncsi vagyok.
A sebesség mindent megold.