Tehát nem nyírom el könnyen a négyszögtengelyes hajtókarom ha spd pedált használok. Köszi. De vajon érezhetõen növekszik a teljesítmény? Például azonos erõbefektetéssel sokkal nagyobb távot tudnék megtenni?
Jelentkezz be Regisztrálj
Sima pedál vs. SPD
#1641
Posted 2007. November 21. - 08:19
#1642
Posted 2007. November 21. - 00:58
A sebesség mindent megold.
#1643
Posted 2007. November 20. - 23:25
#1644
Posted 2007. November 20. - 23:17
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#1645
Posted 2007. November 20. - 23:16
#1646
Posted 2007. November 15. - 13:45
#1647
Posted 2007. November 15. - 13:27
Kérdés:
Shimano
PD-A520 az egy oldalas csak?
Erre gondolsz?
Mert akkor igen,nekem ilyen van a fitnesszgépen
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#1648
Posted 2007. November 15. - 13:19
A kevés belsöség miatt gondoltam csak egy oldalas.
#1649
Posted 2007. November 15. - 13:04
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1650
Posted 2007. November 15. - 12:58
#1651
Posted 2007. November 12. - 20:04
Tudtok mondani olyan jól használható pedált, aminek egyik fele SPD, másik pedig platform? Ezidáig ez tûnik a legjo9bb megoldásnak. Jó tartós kéne, meg elég nagy a tappancsom is. Elõre is köszi!
szép bicó!
az általánosan elfogadott tézis nagyjából az, hogy ami mindenre jó kicsit, az nem jó semmire igazán. szóval lehet venni dupla pedált, csak egyik része se teljes értékû, például mert figyelned kell, hogy hogy lépsz bele.
én is gondolkodtam rajta, de inkább lett SPD mindkét gépen..
#1652
Posted 2007. November 12. - 14:10
#1653
Posted 2007. November 08. - 22:58
#1654
Posted 2007. November 08. - 19:10
ez az elengedi téma nem tetszik nekem, régebben egy leharcoltabb 520-assal toltam, többek közt sikerült már olyan szerencsétlenül kitépni a pedálból a csukám, h a hátsó kerék alá esett a lábam, nomeg forgalomban nem szeretnék megcselleni emiatt
Ez nem lehetett a pedál hibája. Nem jól állítod be az erõsségét (emberenként különbözõ, kinek, mi a jó, vagy csak szimplán rossza technikád.
gondoltam már arra is, h az lehet a para, h nagyon gyakran spd csukában mászkálok, de elvileg járáskor csak a stopli alja, magyarul nem a pedálhoz csatlakozó része kopik, és megint csak arra jutok, h az intenzív városi használat lehet a ludas
ez a verzió egészen addig igaz, amíg nem kopott el annyira a cipõd talpa, hogy már minden lépésnél kontaktol a stopli a földdel.
hasonlóképp.Én össze-vissza rakom a bringa farát, bunnyzok, ugrabugrálok és még nem oldott ki se az 540es, se az 520as pedálom.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#1655
Posted 2007. November 08. - 18:37
városi használatra milyen spd pedált ajánlanátok?
sártûrés nem szempont, viszont csilliárd ki-bekapcsolást bírnia kéne, eddig pd m520-ast használtam, nem nyûgözött le
Talán meg kéne tanulni tekerni... Az 520-as ugyanaz mint az 540-es és az XT/XTR pedál, különbség csapágyazásban és az XTR-nél a stoplit fogó karmok bevonatában van. Valószínûleg abnormális irányban/erõvel rángatod a lábad, erre kellene odafigyelni. Ne a pedállal rántsd a gépet, hanem úgy ugorj mintha taposó pedállal csinálnád. Én össze-vissza rakom a bringa farát, bunnyzok, ugrabugrálok és még nem oldott ki se az 540es, se az 520as pedálom.
#1656
Posted 2007. November 08. - 12:26
akkor egyenlõre megpróbálok leszokni a túl durva elindulásokról, állítólag ez a hajtást és térdeket is baromira igénybeveszi
Ottapont, pont ezért nem kellene az elindulásoknál széjjelterhelni az ízületeket. Huszonévesen nem is kell túl sok hülyeséget elkövetni ahhoz, hogy negyvenévesen elõre köszönjenek a reumatológián
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1657
Posted 2007. November 08. - 11:43
a régi, problémásabb pedálal azt éreztem, h nem fog eléggé, laza, nem szorít, az egész olyan volt, mintha.. na mindegy nem teszek hasonlatokat, sok itt a fiatalkorúhát igen... én erre tippelek, amúgy azzal pedállal szerintem semmi baj nincs.
én is inkább leszoktam a túl durva (ami a csövön kifér) elindulásokról, és azóta nem tépem ki, meg visszább is vehettem a rugóerõt.
ez csak elméleti agyalás,de mivel az összes shimanyó SPD pedál azonos felépítésû, ez a probléma lehet hogy neked mindegyiknél fennálna... nemtom.
bár a drágább cucc pontosabb megmunkálást is szokott jelenteni, csak az nem tudom, itt számít-e.
amúgy én is rég fényesre koptattam a stopli alját betonon, de szerintem ez nem gond.
kár, h nincs már meg ez a pedál, elcsórták bringástul-mindenestül, érdekes lett volna megnézni, h a rugó gyengült-e el, és esetleg egy kis rugó tuninggal lehetett volna-e segíteni rajta, vagy esetleg az általad emlegetett megmunkálási pontosság, mérettûrések lehettek-e a ludasok, így a csatlakozó rész kophatott-e el idõ elõtt, és ezt már egy egyszerû rugómepiszkálással nem lehetett volna orvosolni
mintha egy boltos srác motyogott volna nekem olyat, h a felsõbbkategóriájú shimano spd pedálok csatlakozórésznél anyagukban is különböznek, így kopásálóbbak, viszont az ebike.hu-t végignyálazva nem nagyon láttam ilyen külömbségeket, errõl tudtok vmit?
no mind1, akkor egyenlõre megpróbálok leszokni a túl durva elindulásokról, állítólag ez a hajtást és térdeket is baromira igénybeveszi /végén még megtanulok bringázni/
#1658
Posted 2007. November 08. - 10:23
vagy egyszerûen ez a technika nem való arra, h pl montival 42/13 vagy 42/11-es áttételel induljak el izomból nyomva-húzva
hát igen... én erre tippelek, amúgy azzal pedállal szerintem semmi baj nincs.
én is inkább leszoktam a túl durva (ami a csövön kifér) elindulásokról, és azóta nem tépem ki, meg visszább is vehettem a rugóerõt.
ez csak elméleti agyalás,de mivel az összes shimanyó SPD pedál azonos felépítésû, ez a probléma lehet hogy neked mindegyiknél fennálna... nemtom.
bár a drágább cucc pontosabb megmunkálást is szokott jelenteni, csak az nem tudom, itt számít-e.
amúgy én is rég fényesre koptattam a stopli alját betonon, de szerintem ez nem gond.
#1659
Posted 2007. November 08. - 09:54
ez az elengedi téma nem tetszik nekem, régebben egy leharcoltabb 520-assal toltam, többek közt sikerült már olyan szerencsétlenül kitépni a pedálból a csukám, h a hátsó kerék alá esett a lábam, nomeg forgalomban nem szeretnék megcselleni emiattmiért nem jó a pdm 520?nekem csak az agyag szorult bele, minden keresztülfolyik rajta, szép is, nekem még bajom se volt vele, bár néha kiállva tekerésnél elengedi, és akkor térd a kormányba, pedig elég nagya rugóerõsség.bár 5000-ért ne várjon el sokat tõle az ember.amugy próbáld ki a pdm 515-öt.
most egy újabb 520-assal tolom, rugóerõ szintén a maxon, és megint kezdem érezni a bizonytalankodását, nem is érzem rajta magam biztonságban, stoplit cseréltem, így már fasza, de akkor is fél éve használok spd-t, max 3000 km lehet benne, itt meg az 520-as kapcsán 2-3év-örökéletet emlegetnek, Lord_Leslie 5-6 éve használt stoplijáról nem is beszélve
gondoltam már arra is, h az lehet a para, h nagyon gyakran spd csukában mászkálok, de elvileg járáskor csak a stopli alja, magyarul nem a pedálhoz csatlakozó része kopik, és megint csak arra jutok, h az intenzív városi használat lehet a ludas
vagy egyszerûen ez a technika nem való arra, h pl montival 42/13 vagy 42/11-es áttételel induljak el izomból nyomva-húzva, és mindezt a rengeteg ki-be kapcsolással rontsabb tovább, és ilyen használat mellett természetes dolog a kitépés?