Jelentkezz be Regisztrálj
Sima pedál vs. SPD
#801
Posted 2010. August 05. - 20:58
_____________________________________________
AM rlz
#802
Posted 2010. August 04. - 14:07
1. Shimano SPD stopli SH-56. A Shimano SPD pedáljaihoz városi, utcai használatra tervezett stopli. Könnyebb kioldást, nagyobb mozgásszabadságot biztosító típus. Kompatibilis a PD-M959, PD-M540, PD-M520 típusokkal.
2. Shimano SPD stopli SM-SH55. Többirányú koldást tesz lehetõvé. Használható a PD-M585 típus kivételével, az összes Shimano SPD típussal.
gyanús, hogy 1. kompatibilis persze az xt pedálommal is, ha már alatta és felette az összes típussal.
köszi, errõl még nem is hallottam
#803
Posted 2010. August 04. - 13:40
#804
Posted 2010. August 04. - 13:17
sziasztok!
van egy pár pedál témájú kérdésem: városi / aszfaltos túrázós bringára keresek spd-t (sártûrés nem szempont). Milyen tapasztalatok vannak a Ritchey pedálokkal? Használok xt-t, ahhoz képest milyen lehet a R. Pro vagy a Comp?
használati értékét tekintve mi a különbség az xtr és az xt pedál között?
vannak-e tapasztalatok városi shimano stoplival?
kösz a választ, tg
Maradj az xt-nél, vagy pd-a530.
A "városi" stoplit évekig használtam terepen is, persze hétvégi harcos használat csak. Tanuláshoz ideális, mert nem ragad be a lábad eséskor, vagy a oldalra dõlésénél (ami 100%-ban mindenkinél egyszer elõfordul ). Hátránya, hogy külön kell megvenni, mert a pedálokhoz nem ezt adják. Kompatibilis az xt-vel (ami = 540). Most csak azért nem használom, mert elkopott és lusta voltam újat venni, kukáztam az elfekvõböl hagyományos fekete stoplit.
A manual az írja a stoplira, hogy oldalt rézsút tekerve (a természetes mozdulat ahogy lelépnénk a pedálról) illetve hátra felfelé is old. Az utóbbi nem igaz. Biztonságos terepen is, ugratásra nem alkalmas, veszélyes mert véletlenül oldhat.
#805
Posted 2010. August 04. - 09:05
2. Shimano SPD stopli SM-SH55. Többirányú koldást tesz lehetõvé. Használható a PD-M585 típus kivételével, az összes Shimano SPD típussal.
gyanús, hogy 1. kompatibilis persze az xt pedálommal is, ha már alatta és felette az összes típussal.
#806
Posted 2010. August 03. - 21:47
nekem az 520-asomhoz amit adtak, azzal majd minden nap gyalogoltam aszfalton az elmúlt 2 évben, és 13000 km tekerés is van benne.
most tart ott, hogy maximumra van húzva a pedál rugóereje és így van normális kioldási erõn
#807
Posted 2010. August 03. - 18:11
olvastam mostanában német tesztet, nyert az xtr (meg time carbon?), kauftipp xt. de ott kiemelt szempont volt a sártûrés / tisztulás, aszfaltos bringán meg legfeljebb vizes lesz azt megszárad.
nem cserélnék, csak kiprobáltam volna xt mellett mást is, ami kompatibilis és nem kell stoplit csereberélni.
városi stopliról info esetleg?
#808
Posted 2010. August 03. - 17:25
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#809
Posted 2010. August 03. - 16:46
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#810
Posted 2010. August 03. - 16:42
szinte zéro ár/pár gramm
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#811
Posted 2010. August 03. - 16:36
van egy pár pedál témájú kérdésem: városi / aszfaltos túrázós bringára keresek spd-t (sártûrés nem szempont). Milyen tapasztalatok vannak a Ritchey pedálokkal? Használok xt-t, ahhoz képest milyen lehet a R. Pro vagy a Comp?
használati értékét tekintve mi a különbség az xtr és az xt pedál között?
vannak-e tapasztalatok városi shimano stoplival?
kösz a választ, tg
#812
Posted 2010. June 29. - 21:14
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#813
Posted 2010. June 29. - 20:36
#814
Posted 2010. June 28. - 16:38
Sziasztok! Szóval az Eggbeater tulajdonosok figyelmét kérném. Már 3 bringámon is használom ezt a pedáltípust, s tudok róla sok jót, s sok rosszat, de most egy olyan hibát tapasztaltam, amit még sohasem. Betaposáskor a pedál kinyílt, de valahogy megakadt, s nem tudom miért, nem húzódott össze. Magyarul a kereszt alakú oldalnézet nem állt helyre, helyette olyan 60-120-60-120 sokos szögekben állt be. Megállás és visszafeszegetés után helyrerázódott, de késõbb még egyszer megcsinálta. Ez mitõl lehet? Mi a teendõ? Mit tudok csinálni vele? Külsérelmi nyomot nem látok...
Nem vagy egyedül. Nekem a jobb oldali Mallet csinálta néha ezt. Megoldást nem tudok, egyébként nem használom.
#815
Posted 2010. June 28. - 14:25
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#816
Posted 2010. June 25. - 14:45
#817
Posted 2010. June 25. - 14:01
Te váltottál vagy párhuzamosan használod õket két bringán?
Ha váltottál, akkor miért tetted?
Az összes montis spd-t használtam az elmúlt 15 évben (kivéve az õs 959-et és a jelenlegi xtr-t illetve a keretes dh-ra szánt spd-et).
Mûködésben nem éreztem különbséget.
Technikai probléma csak a legelsõ pedálommal volt, az 525-össel (ez ment a 959-el práhuzamosan remélem jól emlékszem a típus számra). A pedál fél év után rendszeresen kotyogott, szervízben könnyen utána állítottak. Még mindig megvan: fémtisztára lekoptatva
Váltani azért váltottam mert az új bicajokra mindig vettem egy új pedált, így használok most 540-et.
Tökmindegy melyiket veszed.
#818
Posted 2010. June 25. - 11:06
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#819
Posted 2010. June 25. - 09:23
Szóval olyasmitõl nem kell tartani, hogy nehezebb kilépni az 520-ból, esetleg megakad oldáskor stb.?
Valami egyedi eset lehetett (ezt gyanítom az én M324-esemnél is), vagy rosszul beállított oldási küszöb/feszítés (ha így nevezik). 520-as már piszokjó pedál és csak 7-8e Ft újan; teljesen rendben van. Enyém: 1.5 éves és 6000 km van benne nulla karbantartással, rendszeres téli használat mellett pár apró rozsdafolton kívül semmi gond vele.
_____________________________________________
AM rlz
#820
Posted 2010. June 25. - 08:57
Használat közben semmiben, kidolgozásban persze eltér.
Szóval olyasmitõl nem kell tartani, hogy nehezebb kilépni az 520-ból, esetleg megakad oldáskor stb.?
Asszem a testbike-on olvastam valami ilyet, de nem tudom, mennyire volt egyedi eset.
Te váltottál vagy párhuzamosan használod õket két bringán?
Ha váltottál, akkor miért tetted?
Az XLC-t szeretném lecserélni, de nem tudom eldönteni, érdemes-e majd' kétszerannyit az 540-re költenem vagy bõven jó az 520 is...
(elméletileg elég az 520, csak kérdés, hogy bírja a 110 kilómat, hogy úgy tûnik, sûrûn járok agyagos, sáros talajon, ami beleragad a stopliba és utána gondokat okoz kilépéskor a jelenlegi pedálomnál)