Jelentkezz be Regisztrálj
Sima pedál vs. SPD
#1981
Posted 2007. March 24. - 19:36
#1982
Posted 2007. March 24. - 19:35
#1983
Posted 2007. March 24. - 19:28
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#1984
Posted 2007. March 24. - 19:22
Azokra lekorlátozódva amik árban beleférnek szûkült a kör, és megpróbálnék olyat kereni ami haszálható rendes cipõvel is.
Nem tudom hogy iparis csapágy ajánlott, vagy elég agolyós ha tömítve van rendesen?
Másik hogy milyen olyan cipõt nézzek, amit túrázósabb jellegû, és sárban is használható mintája van; relatíve hajlékony a talpa és ér le a stopli? Shimano
SH-M021?
És ugye hogy akkor melyik pedál... ha tûrhetõ sártûrése lenne az igen jó lenne, meg ne legyen drága, és sima csukával használható legyen, de ahogy elnézem csak olyan keret legyen hogy ne cophassam be egyes stoplisokkal - egy oldalas SPD legyen hogy a másik oldala legyen platform és akkor nem lesz gond? Ill vannak a keretesek, amik nem tudom hogy a cipõ jobb felfekvése vagy vegyes használatmiatt vannak?
Amiket néztem:
BikePositive Half SPD egyoldalas Nem kõnehéz (472g) Egyoldalas, Shimano kompatíbilis patentpedál (Kerékpáros és utcai cipôvel is használható),Golyós csapágyazás,Állítható kioldónyomaték 5K
Shimano PD-M505 415g,Kétoldali SPD kötés,Tömített csapágyak + Venni mûanyag keretet hozzá ha kapni ( és elég erõs, nem bóvli ami hamar eltörik/szúszik mint atom) 6,5K
Shimano PD-M520 Ipari csapágyas,Állítható, kijelzett rugóerõ Fényvisszaverõ: SM-PD22 (ez az a keret) Tömeg: 380g (pár)
Vagy keretes, ami nem tudom hogy ha úgy áll az SPD akkor jó-e sima cipõvel:
Wellgo WPD-981 (egyoldalas patentpedál,Alu pedáltest, acél keret,Golyóscsapágy) 6K
Shimano PD-M424 9,3K
Ill direkt másik multipedál, bár a B+ fele ennyibe kerülõjénél nem nagyon tûnik bizalomgeresjesztõbbnek az a 4 kig gumi akármi...
BBB BPD-20 DualChoice egyoldalas SPD
:: 4 PONTOS RENDSZER: Állítható gumipárnák a normál cipõ maximális tapadásáért még nedves idõben is.
:: stoplis és normál cipõvel is használható. A 4 fokos lengés kíméli a térdet.
:: könnyen használható belépõ mechanizmus. Nagy szilárdságú Crmo tengely.
:: karbantartásmentes, teljesen vízálló, zárt csapágyazás.
:: SPD kompatibilis BBB Click & go stoplit tartalmaz. 10K
Az 520+SM-PD22 tûnik alegjobbnak, viszont a tartóssága és csúszásállósága ébreszt bennem némi kételyt... ebbõl a szempontból a B+ tûnik a nyertesnek.
Szerintetek?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#1985
Posted 2007. March 24. - 17:42
#1986
Posted 2007. March 24. - 17:34
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#1987
Posted 2007. March 24. - 17:33
Így néz ki a talp:
akkor a keret miatt lehet a probléma sztem.
edit: sztem a mintázat széle és a stopli van túl közel egymáshoz és emiatt ne mtudsz bele"csattintani" mert elakad a keretbe.
#1988
Posted 2007. March 24. - 17:26
#1989
Posted 2007. March 24. - 17:11
nem teljesen értem a kérdést. ha befelé nem tudod a bokád mozdítani, akkor kifelé teszed.Nana! :-) A klipsz 400 forint, és nem 20 ezer, mint a pedál plusz cipõ kombó. És a belépéstõl eltekintve pont ugyanolyan jól mûködik.
Még mindig nem válaszolt senki arra a kérdésemre, hogy hogyan lép ki a pedáljából, amikor a hajtókar az alsó-hátulsó pozícióban van (jobbról nézve kb. 6 és 9 óra között). Amíg itt beakad a cipõm a hajtókarba, addig terepre alkalmatlan az SPD (és az országútin is folyton figyelni kell, hogy mikor lépek ki).
Várom az _érdemi_ hozzászólásokat.
Klipsz - SPD
elöbbinél hátrafelé tudod csak kivenni a lábad (erre nem mindig van elegendõ idõd, nem tudod végigjátszani a mozdulatot) utóbbinál meg egy apró bokamozdulat.
pirosnál elvesztett egyensúlynál néha már az spd-s bokamozdulat is túl sok idõ, nemhogy.
#1990
Posted 2007. March 24. - 17:09
Lehet, hogy nagyot szívtam. A kombináció: pd-m545 (keretes) pedál + adidas el moro. Nem tudom bepattintani a stoplit hátul, mert a cipõ talpa felül a kereten.
kz
Használtam ezt a kombinációt mindenféle probléma nélkül. Ezek szerint változtattak a talpon.
#1991
Posted 2007. March 24. - 16:55
elképzelhetõ végülis..
ha picit pedálhoz "igazitanád" a cipõ talpát?
Ahogy nézem, nem is annyira picit. Mondjuk legyen ez a C-terv. Inkább elboltolnám a pedált egy másikra, vagy leszedem a keretet, vagy mittudomén.
#1992
Posted 2007. March 24. - 16:48
ha picit pedálhoz "igazitanád" a cipõ talpát?
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#1993
Posted 2007. March 24. - 16:36
köszi,
kz
#1994
Posted 2007. March 24. - 16:07
Még mindig nem válaszolt senki arra a kérdésemre, hogy hogyan lép ki a pedáljából, amikor a hajtókar az alsó-hátulsó pozícióban van (jobbról nézve kb. 6 és 9 óra között). Amíg itt beakad a cipõm a hajtókarba, addig terepre alkalmatlan az SPD (és az országútin is folyton figyelni kell, hogy mikor lépek ki).
Várom az _érdemi_ hozzászólásokat.
nekem nem akad be a lábam a hajtókarba.. (mondjuk 39es lábbal nehéz is beakadni:) )
egyszerûen elfordítom a lábam, és már nincs is a pedálhoz kötve a cipõm.
#1995
Posted 2007. March 24. - 12:56
klipsz: tõlem nyugodtan használja aki csak akarja, biztos csak az én fóbiám, hogy nem tudom levenni a lábam a pedálról amikor csak akarom.
#1996
Posted 2007. March 24. - 12:53
Múltkor jöttem le az egyetem márványlépcsõjén stoplis cipõben. Nyálcsorgatva vártak lenn az erdész srácok, azt hitték csaj jön tûsarkú topánkában...volt nagy öröm, amikor megláttak
Hát ja, ha bent hagyja az ember a mászófogakat akkor még viccesebb a hangja, de ha nincsenek bent elõl a fedõcsavarok és a mintázat sincs elkopva annyira h. leérjen maga a stopli akkor kussol a cipõ.
#1997
Posted 2007. March 24. - 12:48
nem esel elég nagyot, ha hirtelen le kell tenned a lábad. vagy ha esel legalább nem veszíted el a bringát. klipszet oútira raknék maximum, vagy ez itt a 80-as évek? meg egyáltalán, mire jó a klipsz?
Nana! :-) A klipsz 400 forint, és nem 20 ezer, mint a pedál plusz cipõ kombó. És a belépéstõl eltekintve pont ugyanolyan jól mûködik.
Még mindig nem válaszolt senki arra a kérdésemre, hogy hogyan lép ki a pedáljából, amikor a hajtókar az alsó-hátulsó pozícióban van (jobbról nézve kb. 6 és 9 óra között). Amíg itt beakad a cipõm a hajtókarba, addig terepre alkalmatlan az SPD (és az országútin is folyton figyelni kell, hogy mikor lépek ki).
Várom az _érdemi_ hozzászólásokat.
#1998
Posted 2007. March 24. - 11:49
#1999
Posted 2007. March 24. - 09:47
mennyibõl lehet spd-síteni?olyan pedál kellene hogy van egy alukeret még körülötte mert nem mindig tekernék cipõbe.
köszi csáó
Kb. 7ért veszel pl. egy 520as shimanot, cipõ meg lehetne 16e körül Diadora Cosmo, ebben még mászkálni is viszonylag kényelmes (szóval amennyit egyetemen kell gyalogolni arra bõven jó).
#2000
Posted 2007. March 24. - 09:17
Eggbeater tulajok,
az volna a kérdésem, hogy mindegy a stopli iránya? Az tiszta, hogy nem mindegy melyik stoplit melyik cipõre teszem, de annak is van hatása, hogy melyik fele néz a cipõ orra felé?
köszi
Szerintem azok a stoplik teljesen szimetrikusak és egyformák. Én mind a 4 cipömre teljesen véletlenszerüen tettem fel öket és nincs gond.