Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Sachs/SRAM D.I.R.T. váltók - vélemények ?
Indította
GerMan
, 2001. szeptember 12. 17:48
#1
vendég__*
Írta 2001. szeptember 26. - 17:00
b
Egykezes váltás
A SRAM új DualDrive rendszere egyesít egy 3 fokozatú agyváltót és egy 8 vagy 9 fokozatú kazettát, amelyeket egyetlen váltóval mûködtethetünk. A biciklista az ujjváltóval választhat az agyváltó üzemmód fokozatai közül (hegy-, normál-, gyorsfokozat), a markolatváltót forgatva pedig a hátsó váltót mûködteti amely kazettán vált. Ezzel az új váltó kialakítással állva vagy nagy terhelés alatt is lehet váltani, a hátsó agy tömített és minimális karbantartást igényel.
Igen erõsen szabadon fordítva, mer amúgy tiszta hüjeség lett vóna az egész. Szerintem.
Egykezes váltás
A SRAM új DualDrive rendszere egyesít egy 3 fokozatú agyváltót és egy 8 vagy 9 fokozatú kazettát, amelyeket egyetlen váltóval mûködtethetünk. A biciklista az ujjváltóval választhat az agyváltó üzemmód fokozatai közül (hegy-, normál-, gyorsfokozat), a markolatváltót forgatva pedig a hátsó váltót mûködteti amely kazettán vált. Ezzel az új váltó kialakítással állva vagy nagy terhelés alatt is lehet váltani, a hátsó agy tömített és minimális karbantartást igényel.
Igen erõsen szabadon fordítva, mer amúgy tiszta hüjeség lett vóna az egész. Szerintem.
#2
Írta 2001. szeptember 26. - 13:50
Mos lesz hétvégén az interbike 2001, ennyi elõzetest találtam
www.interbike.com/ibike/pages/vegaspages/lv_newproducts.htm
és ami ide kapcsólódik :
a szöveg hozzá, ha valaki lefordítaná szép magyarosra az jó lenne
"Single-handed Shifting
SRAM’s new DualDrive pairs a three-speed internal hub with 8- and 9-speed cogsets for one-handed, single-side shifting. The rider picks the hub mode (“Hill, Standard, Fast”) with a thumb shifter. Twisting the same shifter switches cogs via a rear derailleur. The new drive train can be shifted while stopped or under a heavy load, and the rear hub is sealed, demanding minimal maintenance. "
www.interbike.com/ibike/pages/vegaspages/lv_newproducts.htm
és ami ide kapcsólódik :
a szöveg hozzá, ha valaki lefordítaná szép magyarosra az jó lenne
"Single-handed Shifting
SRAM’s new DualDrive pairs a three-speed internal hub with 8- and 9-speed cogsets for one-handed, single-side shifting. The rider picks the hub mode (“Hill, Standard, Fast”) with a thumb shifter. Twisting the same shifter switches cogs via a rear derailleur. The new drive train can be shifted while stopped or under a heavy load, and the rear hub is sealed, demanding minimal maintenance. "
#3
vendég__*
Írta 2001. szeptember 26. - 10:55
Szeretem a SRAM-ot, sõt..., de én se hiszek abban a trigger shifterben. Szerintem kínyjukban csinálták úgy mint a tárcsafékeket, az pedig nem szokott jó lenni. Megpróbálnak megfelelni õk is az összes igénynek, csak hát ez lehetetlen egyrõl a kettõre. Viszont a markolatváltóik kafák!!!!!
#4
Írta 2001. szeptember 25. - 23:04
Nu! Belepofázkodok ebbe is mer ellenállni nem tudok hogy okoskoggyak itten is 1 kicsikét.
Kislust: tamáska is ismeri a triggert, vmelyik tavaly nyári német bike foglalkozott részletesebben a témával.Asszem 4 verziója volt. 5.0, 7.0, 9.0, és GEMINI. A .0 végüek értelemszerüen csak sram kompatibilisek, a GEMINI viszont a shimano monopóliumát volt hivatott megtörni.Háááát... szerintem nem jött be igazán nekik, õszintén, Ti láttatok már ilyet élõben? Na ugye. Egyébként a mechanikája biztos pipec, csak ember legyen az spd-n aki azt meg tuja szokni. Szerintem nem csak annyi mint a Rapid-rise. Olyan, mint egy rapidfire, csak nyomni kell mindkét pöcköt. Nade mutatóujjal, a kormány alól, tovább a fékkar irányába?! Oszt az hogy kényelmes??? No szerintem itt van halálraítélve a kicsike.Ennyi a mese mára, bocs a mennyiségért.
Kislust: tamáska is ismeri a triggert, vmelyik tavaly nyári német bike foglalkozott részletesebben a témával.Asszem 4 verziója volt. 5.0, 7.0, 9.0, és GEMINI. A .0 végüek értelemszerüen csak sram kompatibilisek, a GEMINI viszont a shimano monopóliumát volt hivatott megtörni.Háááát... szerintem nem jött be igazán nekik, õszintén, Ti láttatok már ilyet élõben? Na ugye. Egyébként a mechanikája biztos pipec, csak ember legyen az spd-n aki azt meg tuja szokni. Szerintem nem csak annyi mint a Rapid-rise. Olyan, mint egy rapidfire, csak nyomni kell mindkét pöcköt. Nade mutatóujjal, a kormány alól, tovább a fékkar irányába?! Oszt az hogy kényelmes??? No szerintem itt van halálraítélve a kicsike.Ennyi a mese mára, bocs a mennyiségért.
#5
Írta 2001. szeptember 25. - 21:08
..most esik le!!
Tolni kell mindkettõt? Nem zavaró ez? Mondjuk ha a markolat alatt van mindkettõ, akkor még Ok, de különben!
Tolni kell mindkettõt? Nem zavaró ez? Mondjuk ha a markolat alatt van mindkettõ, akkor még Ok, de különben!
#6
Írta 2001. szeptember 25. - 21:05
#7
Írta 2001. szeptember 25. - 21:03
rob véletlenül ismeri a Triggert, és van infoja róla, anno irt is egy cikket errõl, de a BikeMag honlap lenyelte eztet. Annyi a lényeg, hogy van mindkét rendszer kompatibilis, és 2 változata: egyiken mindkét kar feléd, mindkettõt tolni kell, mint a régi GS300-at. A másikon a felfelé váltó kar elöl van, de a mutatóujjadal azt is TOLNI kell, kifelé. Használni nem sokan használják. Állitólag preciz, meg minden. Majd lenyomom ide is a cikket, ha megtalálom otthon
#8
vendég__*
Írta 2001. szeptember 25. - 20:55
Sajnálom kislust, de dunsztom sincs a SRAM trigger váltójáról. Annyit tudok, hogy tán van ESP-s és van Shimano változatat is, de inkább a www.sram.com -on nézz utána.
#9
Írta 2001. szeptember 25. - 20:29
Leginkább Gyaci+mindenki!!
A váleményedre(etekre)volnék kíváncsi! Az a helyzet, hogy kacérkodom a sram Trigger shifter nevû váltójával, mert mostanság sok jót hallottam sraméktól.
légyszí írajtok tapasztalatokat/véleményeket, egyszóval mindent amit tudni érdemes róla(kompatibilitás,ár, stb)
köszi,
kislust
A váleményedre(etekre)volnék kíváncsi! Az a helyzet, hogy kacérkodom a sram Trigger shifter nevû váltójával, mert mostanság sok jót hallottam sraméktól.
légyszí írajtok tapasztalatokat/véleményeket, egyszóval mindent amit tudni érdemes róla(kompatibilitás,ár, stb)
köszi,
kislust
#10
vendég__*
Írta 2001. szeptember 24. - 11:16
Srácok! Lenne két kérdésem!:
- Van-e a SRAM-ank olyan rendszere ami nem marokváltós?
- Van-e olyan elsõváltója mint az XTR, azaz olyan mint egy láncvezetõ, csak mozog, és monoblock-ra rögzítendõ?
- Mindenképpen 3+9es!!!!
Bár lehet hogy megkésve, de sose lehet tunni:
1. van, Trigger shifter a neve. lásd a www.sram.com -on
2. nincs olyan elsõváltója
3. Mindenképpen!!! ;D
#11
Írta 2001. szeptember 24. - 00:01
Üdv MAJOR!
Nézz szét a SRAM.COM.-on,mert a 9.0 szettben láttam egy fékváltókar szerû cuccot,ami nem markolatváltó hatását keltette
UI.: egy kicsit "off" a dolog,de a mútkorában kérdeztél a nyírség 100-ról.Szóval megnéztem az útvonalat,de még így is elég zûrösnek hat,mivel valami mocsaras részt is láttam a térképen,ahol még gyalogút sincs jelölve ;D
De majd inkább a történések után részletesebben...
Nézz szét a SRAM.COM.-on,mert a 9.0 szettben láttam egy fékváltókar szerû cuccot,ami nem markolatváltó hatását keltette
UI.: egy kicsit "off" a dolog,de a mútkorában kérdeztél a nyírség 100-ról.Szóval megnéztem az útvonalat,de még így is elég zûrösnek hat,mivel valami mocsaras részt is láttam a térképen,ahol még gyalogút sincs jelölve ;D
De majd inkább a történések után részletesebben...
#12
Írta 2001. szeptember 23. - 23:17
Srácok! Lenne két kérdésem!:
- Van-e a SRAM-ank olyan rendszere ami nem marokváltós?
- Van-e olyan elsõváltója mint az XTR, azaz olyan mint egy láncvezetõ, csak mozog, és monoblock-ra rögzítendõ?
- Mindenképpen 3+9es!!!!
#13
Írta 2001. szeptember 23. - 21:57
Helló GYACI!
Köszi az infókat. Lehet,hogy elsõ hallásra soknak tûnik ez a közel 50 ezres összeg,de ha bekalkulálod a lecserélendõ alkatrészek árát,akkor mindjárt nem annyi az annyi
A SHIMANO XT árakat ismerem.
Szóval,ha tavasszal láttok az apróhirdetések között egy kupac SHIMANO cuccot,akkor átnyergeltem ;D ;D ;D
Köszi az infókat. Lehet,hogy elsõ hallásra soknak tûnik ez a közel 50 ezres összeg,de ha bekalkulálod a lecserélendõ alkatrészek árát,akkor mindjárt nem annyi az annyi
A SHIMANO XT árakat ismerem.
Szóval,ha tavasszal láttok az apróhirdetések között egy kupac SHIMANO cuccot,akkor átnyergeltem ;D ;D ;D
#14
vendég__*
Írta 2001. szeptember 18. - 10:53
Helló KOGA!
Honnan az infóid a 2001-es SRAM 9.0 váltó áráról?
Én csak régebbi modelleket( 1999 )láttam és nem tetszettek.DE mióta Egerben a maratonon a kiállított Hungary-A Bikén egy 5.0 váltót láttam,hát az valami brutális és nagyon szuper. A 9.0 szériára már nem is merek gondolni .
Erõsen rendül a hitem a SHIMANO-ban.
Lehet,hogy átnyergelek???
Már számolgatom,hogy mennyibõl jönne ki ;D ;D ;D
Ralph
A régebbi 9.0 váltók télleg elég bénák voltak, és valszeg nem is jött be az akkori elképzelés a bowdenbehúzásról, de a mostaniak már nagyon kultúráltak!! ;D
A Shimano-ban ne rendüljön a hited mert az még mindig egy nagyon kafa cuccos.
Ha 9.0 váltószettben gondolkodol akkor kb.:
-11-32 kazi=12.000
-hátsóváltó=11.000
-elsõváltó=7.000
-markolatváltók=12.000
-lánc(PC99 a legjobb!!)=7.000
Vagyis kb. 49.000FT ami így egyszerre elég drágának tûnik, de figyelembe véve hogy a 9.0-val ekvivalens (már akinek ekvivalens, nekem az!!) XT-t ennek többszöröséért vennéd meg.
#15
vendég__*
Írta 2001. szeptember 18. - 10:45
Talán az elõbbi durva volt.Egyébként hol lehet,és mennziért 9.0sl hátsó váltót találni(fõleg a 99/2000-es érdekelne)A 2001-es 24000HUF,kicsit sok,9.0 meg a haveromnak van.
Koga
Célszerûbb az újabbat megvenni a 9.SL-bõl mert sok módosítás -javítás- volt rajta a régebbi típusokhoz képest. A 2000 pl. tökre más bowden bevezetést használ mint a 2001-es.
De miért kell neked pont a 9.0SL? Nem elég a 9.0? Az is verseny cuccos.
#16
Írta 2001. szeptember 18. - 03:09
#17
Írta 2001. szeptember 17. - 22:30
Helló KOGA!
Honnan az infóid a 2001-es SRAM 9.0 váltó áráról?
Én csak régebbi modelleket( 1999 )láttam és nem tetszettek.DE mióta Egerben a maratonon a kiállított Hungary-A Bikén egy 5.0 váltót láttam,hát az valami brutális és nagyon szuper. A 9.0 szériára már nem is merek gondolni .
Erõsen rendül a hitem a SHIMANO-ban.
Lehet,hogy átnyergelek???
Már számolgatom,hogy mennyibõl jönne ki ;D ;D ;D
Honnan az infóid a 2001-es SRAM 9.0 váltó áráról?
Én csak régebbi modelleket( 1999 )láttam és nem tetszettek.DE mióta Egerben a maratonon a kiállított Hungary-A Bikén egy 5.0 váltót láttam,hát az valami brutális és nagyon szuper. A 9.0 szériára már nem is merek gondolni .
Erõsen rendül a hitem a SHIMANO-ban.
Lehet,hogy átnyergelek???
Már számolgatom,hogy mennyibõl jönne ki ;D ;D ;D
#18
Írta 2001. szeptember 17. - 17:02
Talán az elõbbi durva volt.Egyébként hol lehet,és mennziért 9.0sl hátsó váltót találni(fõleg a 99/2000-es érdekelne)A 2001-es 24000HUF,kicsit sok,9.0 meg a haveromnak van.