Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Mire jó a monoblockra rögzített elsõ váltó ? ? ? ?

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
6 hozzászólás a témában

#1
GerMan

GerMan

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 445 hozzászólás
kiscsango,
bocs csak most észleltem a kérdésed, hát lehet benne valami, hogy ha pl. jól belerúgsz, akkor elhajlik az egész. aztán meg dobhatnád ki nagy valószínûséggel. de most igy kapásból nem tudnék olyan esési formát elképzelni, amikor az elsõ váltónak baja lesz. ahhoz elég speciálisan kell elesni, azt hiszem. másrészt meg - miért rúgnék bele ??  ;D
nálam ez azért sem probléma, mert a váz olyan, hogy a váltó fölött van a lengõkar és az tulajdonképpen védi azt, viszont egy rémálom a szélsõhelyzet állitó csavarjaihoz hozzáférni.


#2
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Mi a véleményed a rögzítés tartósságáról? Nem szakad le egy nagyobb ütéstõl az egész váltó, vagy legalábbis elgörbül?

#3
GerMan

GerMan

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 445 hozzászólás
nem egészen úgy van az, hogy csak a monoblokkra felteszed ezt a váltót, aztán mûködik...van még egy plusz csavar, amivel a vázra fel van erõsitve a váltó (tehát a vázon van még egy furat adott helyen), lehet, hogy enélkül elmozdulna a váltó. de mivel ott van az a csavar, ezért nem hiszem, hogy a merevségével gond lenne.
nekem ilyen váltóm van a trek-en, és szerintem van elõnye!
1. nem kell a láncvonalhoz egyenesbe állitgatni a váltót.
2. nem kell a magassági beállitásával tökölni, mert fix. (mondjuk az gáz lehet, ha pl. egy 46-os nagytányért szeretnél, mert azt lehet, hogy nem fogja birni)
3. a tartólap miatt a lánc nem fog leesni a kistányérról a középcsapágyházhoz.

hátránya már amit irtam (nagytányér..), meg, hogy spéci középcsapágy kell hozzá.

én jó ötletnek tartom ezt a megoldást és szerintem kár, hogy nem terjedt el.

ja és elõnye még, hogy az xtr elsõ váltónak karbon a tartólapja, ami állatul néz ki :)


#4
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
JAJAJA

Ezek semmivel nem valók többre, mint hogy ha nem akarsz vázcserénként elsõváltót is cserélni, akkor OK. (ez szerintem ritka indok :)) Meg olyan gépekre, ahol nincs helye a bilincsnek. De nehezebbek, és kevésbbé merevek, felejtõs kategória......

#5
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Ja, kihagytam, mire jó. Lásd Trek Y. Nincs hagyományos üléscsõ, ahova felrögzíthetnéd a normál elsõváltót. Ekkor jól jön a monoblokkos verzió, ha mégis akarsz elöl több tányért.

#6
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Pár éve emlékezetem szerint az alcsonyabb kategóriában is gyártott ilyet a Shimano (pl. alivio). Az olcsóbb Trek Y -t is ilyennel szerelték.

#7
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
MA VALAMI KORSZAKALKOTÓ FELFEDEZÉST TETTEM!!!!!!
Nem csak XTR-bõl van monoblockra rögzíthetõ elsõ váltó!!!!
Hanem: XT és LX is van:
Ehez kapcsolódan a kérdésem is ismét! Igazából mire is jó ez ? Mármit, hogy monoblockra és nem csõre rögzítik a váltót! ÉS jó e nekem DS-re 3 tányérral ?