kiscsango,
bocs csak most észleltem a kérdésed, hát lehet benne valami, hogy ha pl. jól belerúgsz, akkor elhajlik az egész. aztán meg dobhatnád ki nagy valószínûséggel. de most igy kapásból nem tudnék olyan esési formát elképzelni, amikor az elsõ váltónak baja lesz. ahhoz elég speciálisan kell elesni, azt hiszem. másrészt meg - miért rúgnék bele ?? ;D
nálam ez azért sem probléma, mert a váz olyan, hogy a váltó fölött van a lengõkar és az tulajdonképpen védi azt, viszont egy rémálom a szélsõhelyzet állitó csavarjaihoz hozzáférni.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Mire jó a monoblockra rögzített elsõ váltó ? ? ? ?
Indította
Major
, 2001. október 02. 02:07
#1
Írta 2001. október 08. - 18:52
#2
Írta 2001. október 03. - 22:33
Mi a véleményed a rögzítés tartósságáról? Nem szakad le egy nagyobb ütéstõl az egész váltó, vagy legalábbis elgörbül?
#3
Írta 2001. október 03. - 17:50
nem egészen úgy van az, hogy csak a monoblokkra felteszed ezt a váltót, aztán mûködik...van még egy plusz csavar, amivel a vázra fel van erõsitve a váltó (tehát a vázon van még egy furat adott helyen), lehet, hogy enélkül elmozdulna a váltó. de mivel ott van az a csavar, ezért nem hiszem, hogy a merevségével gond lenne.
nekem ilyen váltóm van a trek-en, és szerintem van elõnye!
1. nem kell a láncvonalhoz egyenesbe állitgatni a váltót.
2. nem kell a magassági beállitásával tökölni, mert fix. (mondjuk az gáz lehet, ha pl. egy 46-os nagytányért szeretnél, mert azt lehet, hogy nem fogja birni)
3. a tartólap miatt a lánc nem fog leesni a kistányérról a középcsapágyházhoz.
hátránya már amit irtam (nagytányér..), meg, hogy spéci középcsapágy kell hozzá.
én jó ötletnek tartom ezt a megoldást és szerintem kár, hogy nem terjedt el.
ja és elõnye még, hogy az xtr elsõ váltónak karbon a tartólapja, ami állatul néz ki
nekem ilyen váltóm van a trek-en, és szerintem van elõnye!
1. nem kell a láncvonalhoz egyenesbe állitgatni a váltót.
2. nem kell a magassági beállitásával tökölni, mert fix. (mondjuk az gáz lehet, ha pl. egy 46-os nagytányért szeretnél, mert azt lehet, hogy nem fogja birni)
3. a tartólap miatt a lánc nem fog leesni a kistányérról a középcsapágyházhoz.
hátránya már amit irtam (nagytányér..), meg, hogy spéci középcsapágy kell hozzá.
én jó ötletnek tartom ezt a megoldást és szerintem kár, hogy nem terjedt el.
ja és elõnye még, hogy az xtr elsõ váltónak karbon a tartólapja, ami állatul néz ki
#4
Írta 2001. október 02. - 20:30
JAJAJA
Ezek semmivel nem valók többre, mint hogy ha nem akarsz vázcserénként elsõváltót is cserélni, akkor OK. (ez szerintem ritka indok ) Meg olyan gépekre, ahol nincs helye a bilincsnek. De nehezebbek, és kevésbbé merevek, felejtõs kategória......
Ezek semmivel nem valók többre, mint hogy ha nem akarsz vázcserénként elsõváltót is cserélni, akkor OK. (ez szerintem ritka indok ) Meg olyan gépekre, ahol nincs helye a bilincsnek. De nehezebbek, és kevésbbé merevek, felejtõs kategória......
#5
Írta 2001. október 02. - 17:03
Ja, kihagytam, mire jó. Lásd Trek Y. Nincs hagyományos üléscsõ, ahova felrögzíthetnéd a normál elsõváltót. Ekkor jól jön a monoblokkos verzió, ha mégis akarsz elöl több tányért.
#6
Írta 2001. október 02. - 17:01
Pár éve emlékezetem szerint az alcsonyabb kategóriában is gyártott ilyet a Shimano (pl. alivio). Az olcsóbb Trek Y -t is ilyennel szerelték.
#7
Írta 2001. október 02. - 02:07
MA VALAMI KORSZAKALKOTÓ FELFEDEZÉST TETTEM!!!!!!
Nem csak XTR-bõl van monoblockra rögzíthetõ elsõ váltó!!!!
Hanem: XT és LX is van:
Nem csak XTR-bõl van monoblockra rögzíthetõ elsõ váltó!!!!
Hanem: XT és LX is van:
- XTR:http://www.shimano-e...d=10189&psid=29
- XT:http://www.shimano-e...id=10002&psid=1
- LX:http://www.shimano-e...d=10203&psid=24