Sírhatnékom van
Volt egy TREK vázam. Sajnos magára hagytam a kedvenc sógorommal a vázat merthogy "légyszi segíts kiszedni a nyeregcsövet". Rendes ember- nem várt rám és kis forróságot adott neki, hogy így kiolvad az alu. O.K. csakhogy egy szép lyuk is lett az ûléscsövön ja és persze deformálódott a felsõcsõ is.Rollernek még elmegy, de a csúf a dologban, hogy már mindent megvettem, hogy szép kis gép legyen belõle.+ a farmavittol, hogy a telója semelyik nálam heverõ vázba se passzol nem átméröre, hanem hosszra .
Ennyit sírtam most már vidám vagyok, hisz ez csak egy amcsiktól idevánszorgott cool váz volt.
Konkluzió: ne bízd másra a nyeregcsõ kiszedést, de legalább legyél ott, mert ami idõt sajnálsz rá az semmi ahhoz amekkora pénzt bukhatsz rajta.
Madred
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Hogy lehet kiszedni egy alu ücsövet crmo vázból?
Indította
Vendég
, 2001. december 07. 10:23
#1
Írta 2001. december 19. - 21:59
#2
Írta 2001. december 08. - 10:43
Jóapámnak tavaly volt ilyen problemája egy METRO-s gagyibájon. Vagy egy fél napig csavargatta csõfogóval meg a legspeckóbb lazító, rozsdamaró, stb... szerekkel, aztán megcsúszott a csõkulcs ergó a kezét jól leütötte, az idegeit felbaszta, majd nekiált egy flex-el. Na ez segített. Mivel a nyeregcsõ vége a vázban maradt, a belsõ átmérõ leszûkült, igy már csak házilag esztergált nyeregcsõvel mûködött (tömör vas nútokkal + a vázba egy pillangófejû csavar, hogy rögzíteni lehessen a csövet), igy lett vagy 3 kilóval nehezebb az amúgyis 20 kilós gép. A röhely az volt hogy ez az egész anyám kedvéért volt mert nem érte fel a nyerget, de ahogy meglátta a végeredményt, azt mondta hogy erre nem ül fel, rá vagy 2 hétre valaki pofánbaszta a bringát a ház elõl. Úgy kell neki.
#3
Írta 2001. december 08. - 02:25
Ugyanilyen kalandja volt egy barátomnak. Nem hasznélt semmilyen vegyszer, ezért elõször lefûrészelte a nyeregcsõ tetejét, befogta satuba, ellapította, majd a vázat kezdte el tekerni. Ez baromi nagy erõkart jelent, szóval amit így nem lehet kiszedni, ott már a Terminátor sem segíthet. Márpedig így sem tudta megmozdítani a csövet. Végül a Mandred által is említett módszer segített: üléscsõ újra levág, majd egy egyszerû fûrészlappal belülrõl nyeregcsõ hosszában elnyes. Kb 1 hétig fûrészelt a komám üres óráiban... Szóval mire kész leszel 16 centivel megnõ a bicepszed kerülete is!
#4
Írta 2001. december 07. - 22:27
Nekem, amikor összeragadtak, úgy sikerült szétszednem, hogy beleöntöttem olajat, hagytam állni fél napig, utána a nyeregcsövet befogtam a satuba (itt vigyázni kell, hogy ne nyomódjon össze, én ott fogtam be, ahol az üléstartó van), és a vázat kezdtem el óvatosan forgatni. Elõször kicsit féltem, hogy törik, de nem kell izgulni, elég jól bírja, amikor már megmoccan, utána simán kijön.
#5
Írta 2001. december 07. - 22:20
Üdv
Pár vázzal küzdöttem már és nyeregcsõ roncsolás nélkûl még nem sikerûlt sikert elérnem. Ha mákod van akkor relative nem régi az oxidáció+rozsda és némi bilincs szétfeszítés(csak finoman) +csav lazító a legjobb fajtából- de így eredményt elérni ritka, mint a fehér holló. Major technikája közel áll a szerintem legjobbhoz, de pl.20 cm bentmaradt résznél hetek kellenek a rozsdamarónak, vagy csavarlazítónak. Mikor már semmi sem segít el kell fûrészelni a váztól pár centire a nyeregcsövet és függõleges befûrészeléssel min 3 helyen eredményt érhetsz el ( én állítható dörzsárra esküszöm, mert az fog, mint a beton+2 ember ) Az eredmény üres váz és teniszkönyök.
Madred
Pár vázzal küzdöttem már és nyeregcsõ roncsolás nélkûl még nem sikerûlt sikert elérnem. Ha mákod van akkor relative nem régi az oxidáció+rozsda és némi bilincs szétfeszítés(csak finoman) +csav lazító a legjobb fajtából- de így eredményt elérni ritka, mint a fehér holló. Major technikája közel áll a szerintem legjobbhoz, de pl.20 cm bentmaradt résznél hetek kellenek a rozsdamarónak, vagy csavarlazítónak. Mikor már semmi sem segít el kell fûrészelni a váztól pár centire a nyeregcsövet és függõleges befûrészeléssel min 3 helyen eredményt érhetsz el ( én állítható dörzsárra esküszöm, mert az fog, mint a beton+2 ember ) Az eredmény üres váz és teniszkönyök.
Madred
#6
Írta 2001. december 07. - 14:59
Nekem is volt ilyenem a régi vázammal!!! Öszerozsdásodtak!!!
Azt csináltuk, hogy fogtuk a vázat kicsavaruk belõle a 2. kulacstartó csavarjait és beleöntöttünk a vázba rozsdaoldót!!!
Ezek után egy brutál kétoldalas franciakulcsal ráfogtunk az üléscsõ felsõ rászáre és ráhóztunk a francia kucsra egy 2m-es vas csövet!!! Ezek után én huztam a csõvet Apu meg a vázat és egyszer csak megindult!!! ;D
Ezek után a vázat jól le kell mosni kívülrõl belûlsõl és vedd ki a MONOBLOCK-o is, mert különben szétmarja a bennemaradt olaj, meg rozsdaoldó!!!
Azán jól zírozd be a vázat belülrõl nomeg az alu üléscsövet is!!!
Ennyi!! ;D
Azt csináltuk, hogy fogtuk a vázat kicsavaruk belõle a 2. kulacstartó csavarjait és beleöntöttünk a vázba rozsdaoldót!!!
Ezek után egy brutál kétoldalas franciakulcsal ráfogtunk az üléscsõ felsõ rászáre és ráhóztunk a francia kucsra egy 2m-es vas csövet!!! Ezek után én huztam a csõvet Apu meg a vázat és egyszer csak megindult!!! ;D
Ezek után a vázat jól le kell mosni kívülrõl belûlsõl és vedd ki a MONOBLOCK-o is, mert különben szétmarja a bennemaradt olaj, meg rozsdaoldó!!!
Azán jól zírozd be a vázat belülrõl nomeg az alu üléscsövet is!!!
Ennyi!! ;D
#7
Írta 2001. december 07. - 14:16
Melegites, hutes?
Az alu hotagulasi egyutthatoja kb. ketszerese az acelenak.
A vazat melegited, a csovet meg hutod. Az egyetlen gond az, hogy nagyon le kene huteni
Esetleg jol fel kene melegiteni. Az alu olvadaspontja 660 fok, az vase pedig 1536, szoval az alu szepen ki fog folyni, mikozben az acel meg csak jol felmelegedett A festes az tuti tonkremegy
Esetleg beszappanozni az ulescsovet?
Vannak meg otleteim 8)
Az alu hotagulasi egyutthatoja kb. ketszerese az acelenak.
A vazat melegited, a csovet meg hutod. Az egyetlen gond az, hogy nagyon le kene huteni
Esetleg jol fel kene melegiteni. Az alu olvadaspontja 660 fok, az vase pedig 1536, szoval az alu szepen ki fog folyni, mikozben az acel meg csak jol felmelegedett A festes az tuti tonkremegy
Esetleg beszappanozni az ulescsovet?
Vannak meg otleteim 8)
#8
Írta 2001. december 07. - 13:01
Ja, ezt arra az esetre irtam, ha a csavarlazító nem válna be. (Volt már rá példa.)
#9
Írta 2001. december 07. - 13:00
Eccerû. Fogsz egy akkora fúrófejet, ami pár tized mm-rel kisebb az üléscsõ méreténél, oszt adj neki. Utána már nem nehéz az üléscsövet hosszában szétfeszíteni.
#10
Írta 2001. december 07. - 11:22
Hali...
a csavarlazító és WD40-et Én is ajánlani tudom...
sajna mindkét elem roncsolás nélküli eltávolítására nem tudok más ötlete...
cs&h+tsai
a csavarlazító és WD40-et Én is ajánlani tudom...
sajna mindkét elem roncsolás nélküli eltávolítására nem tudok más ötlete...
cs&h+tsai
#11
Írta 2001. december 07. - 11:15
#12
vendég__*
Írta 2001. december 07. - 10:23
Azt szeretném ha segítenétek nekem, jó lenne, ha a csõ és a váz is egyben maradna. :-[