Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ipari csapágyas agyak

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
36 hozzászólás a témában

#1
flyer

flyer

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Nagyon érdekes és tanúlságos ez a topic!
Csak azt mondja meg valaki mi az az Ipari csapágy?
Mert ha jobban megy tõle a kerékpár, akkor vennék egyet! Vagy annyit ahányra szükség van!

Köszönöm a segítséget!

#2
MaRTiNuS

MaRTiNuS

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
Milyen 9mm-es belsõ átmérõjû csapágyat ajánlanátok montis agyba?
Gondoltam rá nem kell nekem szigetelt csapágy, mert le tudom frankón szigetelni, de nem mindegy a terhelés se.

#3
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Okey, kûggyed.

#4
MaRTiNuS

MaRTiNuS

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
lerajzolom ma a tengelyt!

#5
vendég__*

vendég__*
  • vendég

Akkor megint gáz van.
Ebben az agyban úgy van az egyik csapágy külsõ gyûrûje alá van támasztva meg a belsõ is. A másik csapágynál meg csak a külsõ, de így ment tönkre a csapágyboltban azt mondták akkor egy mélyhornyú és egy beálló kéne egymásmellé, ha távtartó van akkor lehet két golyós.


Hát még jó hogy alá van támasztva, hogy mûködne akkor?? Még mindig nem értem mi hogy volt.... bocs hogy nehéz fejû vagyok... :-X

#6
MaRTiNuS

MaRTiNuS

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
Akkor megint gáz van.
Ebben az agyban úgy van az egyik csapágy külsõ gyûrûje alá van támasztva meg a belsõ is. A másik csapágynál meg csak a külsõ, de így ment tönkre a csapágyboltban azt mondták akkor egy mélyhornyú és egy beálló kéne egymásmellé, ha távtartó van akkor lehet két golyós.

#7
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Jujj! Kicsi gyûrû: belsõ gyûrû, nagy gyûrû: külsõ gyûrû!!  :'( A többit még mindig nem értem, mirül van itt szól? A csapágy megtámasztássáról?
Ha igen akkor köztudottan az egyiknek fixnek kell lenni a másiknak lengõnek, elõször is a túlhatározottság démonának leközdése céljából, másodsorban a hõtágulás miatt. Esetünkben a megoldás az, hogy a csapágyakat rögzítjük a tengelyeken elmozdulás és és a belsõ gyûrûket elfordulás ellen, majd az egyik csapágy külsõ gyûrûjét rögzíttyük a házban elmozdulás ellen a másikat meg nem.

#8
MaRTiNuS

MaRTiNuS

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
A csapágynak van a belsõ fele amit nem látunk és van a külsõ amit látunk a belsõ felénél alá kell támasztrani a kicsi gyûrût és a nagy gyûrût aztán húzhatjuk a csavart kívülrõl, mert úgyse tudjuk összeroppantani a csapágyat :)

#9
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Haljak meg ha eszt értem!!  ;D

#10
MaRTiNuS

MaRTiNuS

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
Különben az agyban az a rossz, hogy az egyik csapágy belsõ oldalának csak a felsõ részénél van alátámasztás közbe kell mind a két helyen.

#11
vendég__*

vendég__*
  • vendég
A lényeg hogy hülyeség volt rámondania, hogy annyit bír az a csapágy anyaga fárasztó iv.-nél.  Ennyinél azé többet kéne tunnia egy boltosnak.  :-X

#12
MaRTiNuS

MaRTiNuS

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
Voltam az SKF boltban, tervezési hiba miatt ment szét a csapágy (nem én terveztem), ebbõl kifolyólag a ruszki amúgy is lötyögös csapágya kompenzálja ezt :)

MEgkérdeztem a Pu értéket egybõl katalógust felcsapta és lám Kifáradási határérték mondom neki erre még én is rájöttem, de mit jelent ez. Mondja, hát amit az anyag elbírhat. Utána meg mondja a C-t kell figyelembe vennem szóval helybõl ellentmondást mondott, de megmutatta, hogy kell jól beépíteni a csapágyat és akkor amit én tervezek már szupi lesz :)

#13
vendég__*

vendég__*
  • vendég
No problem, mással is elõferdül!!!

A FAG-nak is van egy saját méretezõ eljárása, mely során minden fajta dolgot figyelembe véve (olajtisztaság, tönkremeneteli valószínûség, olajviszkozitás stb.)egy névleges élettartamra akár 30-szoros élettartamot hoz ki!!! Tehát a hagyományos módon kiszámolt élettartam órákban a FAG egy példája szerint pl. Lh=11 500h, az az új számító eljárással Lhna=322 000h is lehet ha mindent figyelembe veszünk!!!

#14
MaRTiNuS

MaRTiNuS

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
"itt azt irják, hogy a Pu csak módosítja az L értékét." Te kiszámolsz egy P értéket ami kell az L kiszámolásához. Akkor pont arról van szó amirõl én beszélek.

Kijön neked 250N a P-re, de a Pu csak 83N (Kifáradási határérték) akkor itt már helybõl látszik átlépte a limitet értelmetlen L-t számolni, mert törni fog.

(2 tonnáért bocsi)

#15
MaRTiNuS

MaRTiNuS

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
Megkérdeztem a volt tanáromat aki tanította a csapágyakat nekünk és azt mondta, hogy a Pu-ról úgy igazán nem hallott, de a legújabb SKF katalógusban megnézhetjük mi lehet az. Amikor mondtam neki, hogy lefordítva Kifáradási határértéket jelent arra azt mondta, hogy a tengely méretezésnél is van ilyen, de nem tanultok, hogy azért van egy érték amit maga az anyag nem bír el is itt is ilyen lehet.

#16
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás

Na végre egy okos ember!! Szóval a Pu nem a DIN-es méretezésben van benne, hanem az SKF saját számító eljárásában. Szóval nem egy figyelembe veendõ határérték mint ahogy Martinus kolléga gondolta.

Még hogy okos. Ááááááá, nem. Ha megkérdeznétek a régi gépelemek tanáromat...
Nem mondom, hogy ne vegyük figyelembe, ha alaposak akarunk lenni, csak szerintem átlagos esetben nem számottevõ a módosítása. Ott van pl. a sok alaktényezõ, mérettényezõ, stb. Feltoljuk a biztonsági tényezõt 1,8-ról mondjuk 2,5-re, és már el is felejthetjük õket. (De ezt nem én mondtam ám, ha a Zsáry tanár úr kérdezi.) ;D

Az eredeti kérdésre visszatérve, ha nem felejtem el  :-/, megnézem tesóm agyát (csontfúró meg szike, mikroszkóp van otthon, nem gond ;D), oszt jövõ hétre megírom, milyen a csapágy benne.

#17
vendég__*

vendég__*
  • vendég

Aztért mondtam ezt, mert akkor mért tört össze szerintem az agy jó nincs semmi baja.

De én nem tudom elképzelni, hogy bír el ez a csapágy 2 tonnát.


Nem elképzelni kell, hanem elhinni. Amúgy nem 2 tonnát bír el statikusan (álló, nem forgó terhelés)  hanem 1960N-ot!!! Az pediglen én akárhogyan kalkulálom 200 kilaj tsak.  

#18
vendég__*

vendég__*
  • vendég

Nagyjából jó, feltéve pl., hogy az Fa a radiális erõ.
http://skfiec.skf.com/c1_e.htmitt azt irják, hogy a Pu csak módosítja az L értékét. De ez nem szabványos számítási eljárás, csak a cégen belül fejlesztették ki. A csapágyak lehet hogy a pontatlan beállítástól törtek össze. Kizártnak tartom, hogy egy hetet bírjon jól beállítva. A tesómnak még egy csapágya sem ment szét, pedig sosem számolta a terhelést.


Na végre egy okos ember!! Szóval a Pu nem a DIN-es méretezésben van benne, hanem az SKF saját számító eljárásában. Szóval nem egy figyelembe veendõ határérték mint ahogy Martinus kolléga gondolta.

#19
MaRTiNuS

MaRTiNuS

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
Aztért mondtam ezt, mert akkor mért tört össze szerintem az agy jó nincs semmi baja.

De én nem tudom elképzelni, hogy bír el ez a csapágy 2 tonnát.

#20
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Nagyjából jó, feltéve pl., hogy az Fa a radiális erõ.
http://skfiec.skf.com/c1_e.htmitt azt irják, hogy a Pu csak módosítja az L értékét. De ez nem szabványos számítási eljárás, csak a cégen belül fejlesztették ki. A csapágyak lehet hogy a pontatlan beállítástól törtek össze. Kizártnak tartom, hogy egy hetet bírjon jól beállítva. A tesómnak még egy csapágya sem ment szét, pedig sosem számolta a terhelést.