Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Hogy ne lopjanak bájkot! Zárak, lakatok, láncok, ellopott bringák ...

- - - - -

  • Please log in to reply
1319 replies to this topic

#441
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

hiába az ötcenti vastag edzett acél lakat, ha csak 1centis kerítéshez, vagy vékonyfalú csõhöz tudsz lakatolni...
egy szint felett szerintem már tökmindegy a zár. ugyis az lesz a gyenge pont, amihez ödakötöd.


Hát ja, ez így van.

És tudjátok mi a vicces. A havanna lakótelepen hónapokig tárolta a bicaj tulajdonosa lent az utcán a bringáját egy darab 500 Ft-os teszkós sodronnyal. Reggel ment vele melóba, délután meg leparkolta :)

Dupla lakattal én is otthagyom a városban is mindehol a kerót. Nem örülnék ha ellopnák, de ennél többet nem tudok tenni a védelme érdekében, és azt nem tartom megoldásnak, hogy majd busszal megyek bicaj helyett.

#442
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts

Szerintem az is célszerû, ha az u lakat átmérõjét simán csak megnöveljük, mondjuk 2,5-3 cm átmérõre. Ha ezt elcsiped, akkor kezet csókolok.

Lehet itt ilyen-olyan ötletes, meg túlbpnyolított dolog, de a legstabilabb azért mégiscsak az edzett acél.


hiába az ötcenti vastag edzett acél lakat, ha csak 1centis kerítéshez, vagy vékonyfalú csõhöz tudsz lakatolni...
egy szint felett szerintem már tökmindegy a zár. ugyis az lesz a gyenge pont, amihez ödakötöd.

#443
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
A gramm mániára visszatérve. Azért azt nem olyan bringákon csinálják, amit városban itt-ott, akár lekötve is ott hagynak..

#444
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

hát nyilván. közterületen lezárva én se hagyok/hagynék 100e-nél drágább bringát. de amit ott kell hagyni az ideális esetben egy erre rendszeresített városi gép, ami meg ízléstõl függõen bõven vagy csak simám ezalatt az érték alatt van.

Ez meg a másik fele a védelemnek. Ha ránézésre elég riasztó akkor lezárva már ott lehet hagyni.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#445
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
hát nyilván. közterületen lezárva én se hagyok/hagynék 100e-nél drágább bringát. de amit ott kell hagyni az ideális esetben egy erre rendszeresített városi gép, ami meg ízléstõl függõen bõven vagy csak simám ezalatt az érték alatt van.

#446
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Vettem egy jó lakatot mikor megvettem a bringát egyszer használtam mikor 6 méterre voltunk tõle a Reketyésben Decemberben -3fok volt és 10méteres tejfel más elvetemült a környékre se jött. Ott hagyni lakattal se merném.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#447
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Szerintem az is célszerû, ha az u lakat átmérõjét simán csak megnöveljük, mondjuk 2,5-3 cm átmérõre. Ha ezt elcsiped, akkor kezet csókolok.

Lehet itt ilyen-olyan ötletes, meg túlbpnyolított dolog, de a legstabilabb azért mégiscsak az edzett acél.

Csak az a kellemetlen amikor a lakat már közel bringa súlyban van, fõleg gramm mániásoknak.
Kiadnak néhány grammal könnyebb alkatrészekért súlyos ezreket, aztán jön a lakat..




Én már elég paranoid vagyok. Ha 5 percnél tovább kell leparkolni a bringát, akkor viszek u lakatot, plusz láncot. És a nyerget is kiszedem.

Súly ide vagy oda, ha úgy készül az ember, hogy le kell tenni valahol, akkor tényleg megéri a dupla lakat, egy jó erõs és egy gyengébb. Azt már meggondolják, hogy nekiálljanak. Sz'tem a nyereg viszont nem számít, állva is lehet tekerni.

Amikor meg egy jót akarsz menni akkor nem kell lakat, nem kell letenni a gépet sehol és annyi.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#448
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Nyeregcsövem nekem nem gyors zár fogja, az a biztos!


Nekem egy régi országutin úgy be volt rohadva, hogy én se tudtam kinyitni, na az volt a tuti :) Igaz egy selle rolls nyereg volt rajta, bár az amatõrök tuti nem tudták mi az értéke :)

#449
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
Nyeregcsövem nekem nem gyors zár fogja, az a biztos!

#450
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Én már elég paranoid vagyok. Ha 5 percnél tovább kell leparkolni a bringát, akkor viszek u lakatot, plusz láncot. És a nyerget is kiszedem.

#451
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

de most még ott tartunk, hogy eddig _egy_ db erõvágóval elcsípett Abus Sinus-ról lehet tudni, meg esetleg elfûrészelt tescosokról.
elég védelmet nyújtanak a márkás U-lakatok a piacon. pláne ha sodronyos bringa mellé lakatolunk :D


Így van, jelenleg is kapni elég jó u lakatokat.

A vastagot is ezért írtam, nem hiszem, hogy a betonzott, gázsprés, riasztos lakatok egyszerûbbek és hatékonyabbak lennének.

#452
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
de most még ott tartunk, hogy eddig _egy_ db erõvágóval elcsípett Abus Sinus-ról lehet tudni, meg esetleg elfûrészelt tescosokról.
elég védelmet nyújtanak a márkás U-lakatok a piacon. pláne ha sodronyos bringa mellé lakatolunk :D

#453
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts

Szerintem az is célszerû, ha az u lakat átmérõjét simán csak megnöveljük, mondjuk 2,5-3 cm átmérõre. Ha ezt elcsiped, akkor kezet csókolok.

Lehet itt ilyen-olyan ötletes, meg túlbpnyolított dolog, de a legstabilabb azért mégiscsak az edzett acél.


Pont ez az.... Méretezési gondok. Egy olyan lakat elég nagy + súly... A másik meg, hogy attól még lehet elfûrészelgetné...

#454
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Utánfutóra rakod azt az u-lakatot?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#455
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Szerintem az is célszerû, ha az u lakat átmérõjét simán csak megnöveljük, mondjuk 2,5-3 cm átmérõre. Ha ezt elcsiped, akkor kezet csókolok.

Lehet itt ilyen-olyan ötletes, meg túlbpnyolított dolog, de a legstabilabb azért mégiscsak az edzett acél.

#456
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
Am egyre több rendõr van az utakon és egyre több lesz. Ezzel azt akarom mondani, hogy bevezethetnének valami bicós forgalmit vagy jogsit, vagy valamit, amiben lenne kép a bringáról, esetleges 'váz számmal'. Így ha netán rendõr veszi észre, le tudja igazoltatni övé-e. De mondjuk ez még attól függetlenül nem megoldás. A sziréna mozdításra meg gond, mert az a baj vele, hogy véletlen meglökik a bringát, ha olyan helyre van kötve, vagy ha bicó tárloóba van és mozdítanak rajta, hogy más is oda tudja tenni, akkor bejelezhet.

A másik megoldás, hogy nem a magban futna a vágásjelzõ, hanem a mûanyag külsõ rétegbe lenne ilyen vékony szálas szövet, ugyanezzel a funkcióval...

#457
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
A hang hatással csak az a baj, hogy szirénázva ugyanúgy elviszi a bringát.
Régebben volt nekem egy riasztóval egybe épített km órám, amit számkombinációval lehetett törölni.
A baj csak akkor volt (mint utólag kiderült), amikor menet közben megmozdult benne az egyik elem.
Ettõl elfelejtette a kódot és beállt az a gyári alapértelmezett 1111-re.

Közben bementem egy bringa boltba az Erzsébet kir.né útján és egy gomb nyomással beélesítettem a rendszert.
Arról persze fogalmam sem volt, hogy a kód elõtte nemrég vissza állt alapértelmezettre a zökkenõnél.

Amikor kijöttem a bringás üzletbõl, benyomom a feloldó kódot, amit legutoljára beállítottam és semmi, majd elkezd visítani.
Miközben próbáltam szétszedni és leállítani, kb 10 perc múlva kinéztek a boltból, hogy mi zajong odakint.
Aztán a következõ 3-4 perc múlva megint jól megnézték mit csinálok ott.

Ha illetéktelen nyúlt volna hozzá annak legalább 10 perce van arra, hogy elvigye a gépet. Addig rám se bagóztak.
Menet közben viszont már nem sokan érdeklõdnének, ugyan miért is szirénázik.


Akkor már induljon el a hangjelzás mozdításra. Akkor legalább meggondolja a tolvaj, hogy nyugodtan dolgozzon-e rajta. Habár, ezekben semmi gátlás nincs. Ha valaki szól, akkor is kitalál valami magyarázatot, mint amikor én tényleg a sajátomat szereltem.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#458
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts

Kívül mégegy réteg rugalmas mûanyagból, amin belül paprika kivonat van nyomás alatt..
Ha valami csípi a szemét akkor inkább azzal foglalkozik káromkodások közepette, mint fûrészeljen.


Hehe, ez már kicsit túlbonyolított. :D Ha meg a mûanyag réteg sérül, mert odacsapod valamihez és rád megy, akkor meg finom lesz. :D Ezek a nyomás alatti dolgok azért érdekesek.


Én olyanon gondolkodtam, hogy a belsõ szálban menne egy minimál feszültség, ami arra szolgálna, hogy ha szakadás lenne (amikor elvágnák, azt érzékelné szakadásnak), a házban, ahol a zárszerkezet van, lenne egy kicsi de hangos vinnyogó. Amikor szakadást jelez, akkor elkezdene vinnyogni. Elég feltûnõ lenne és ugye ha a 'szakadás' úgy történne, hogy a zárat kulccsal(!!!) nyitják, akkor az kikapcsolná a csipogót.

Másik megoldás, hogy a kulcsot felváltani egy jól kódolt iButtonnal. Digitálisra alakított nyitószerkezet. Csak ezzel megint méretezési problémák lennének, mert akkor kellene a kicsi motornak hely, ami a nyitási mechanizmus miatt kell, kell a csipogó, ami alapvetõen kicsi, kell az ibutton olvasó és kell az akku hozzá, meg ugye kábelezés. Ennek mindnek beférni egy házba és még költséghatékonynak is maradni.

Nem olyan egyszerû ez. :D De majd kidolgozom. :D Van még ~2 évem dipolomáig. :D

#459
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Mondjuk U-lakatnál lehet megoldható lenne, hogy egy vastag acél ház, benne ez a beton szerû szemcsés réteg és abban még egy vas mag pl...

Kívül mégegy réteg rugalmas mûanyagból, amin belül paprika kivonat van nyomás alatt..
Ha valami csípi a szemét akkor inkább azzal foglalkozik káromkodások közepette, mint fûrészeljen.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#460
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts

A fémbe valamilyen kemény szemcséket kellene ágyazni, hogy kivegye az élét, elkoptassa az anyagát a fûrészelõ köszörülõ eszközöknek. Na meg ha elég vastag akkor elcsípni sem lehet mert nem tudják befogni.


Ezzel aza gond, hogy a szemcsék azok gyengítik az anyagot.. Bár lehet ki lehetne mérni/röntgenezni, hogy törésre milyen hatással lenne. Mondjuk vmi 3 réteges dolgot lehetne, hogy egy külsõ ház, benne gyûrûnként ilyen beton szerû szemcsés réteg és azon belül menne még a sodrony mint 'összefogó elem'.

De mindezt összehozni úgy, hogy ne legyen túl súlyos, viszonylag alakítható legyen, úgy értem, hogy a zárat lehessen vmennyire hajlítani.

Mondjuk U-lakatnál lehet megoldható lenne, hogy egy vastag cél ház, benne ez a beton szerû szemcsés réteg és abban még egy vas mag pl...