Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Mitõl függ az irányíthatóság?

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
28 hozzászólás a témában

#21
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.507 hozzászólás
Hello!

AZ egyik haverom egy 15"-os konába tett egy DH1-et, szerintem elég jól irányítható, bár csak egy lejtõn gurultam le vele, de nekem bejött.

SZerintetek egy 16"-os PolarX-be max mekkora telót lehet beletenni?

kislust

#22
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Na errõl beszéltem, amit Jorus kolléga mond

#23
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Egy életszagú példa: épp átalakítom a gépem. Eddig CC-szerû volt, de keménykedik a lamer, ugyi, így a binyó némi metamorfózison kénytelen átesni...Jelenleg félidõben járok, a fele már megvan.
Szal jelenleg egy régi Caprine (merev, leginkább túra váz) a tákolmány alja. Elölre meg beraktam az új szerzeményt, egy DH 1-est. Ami azért 150 mm-t pumpál. És kicseréltem a 100/15-ös stucnit egy 50/5-ösre. Az ejtett felsõcsõ hanyattesett... ;D Leginkább egy chopperhez tudnám hasonlítani az érzést, ami rendkívül laza, meg minden, de kormányozni... :-/ Ez már egészen más kérdés. Kanyarban a jármû nem irányítható. Vagyis kanyarszik, de nem úgy és nem akkor, amikor én szeretném. Igazából asszem balesetveszélyes is lehet némely szituációban. Kis ívû kanyarokat szinte lehetetlen vele véghez vinni, mert NEM fordul! Ráadásul a nem a vázhoz való teló miatt a középcsapágyház kb 3 centit emelkedett, amitõl néha orrbarugom magam.  ;D

#24
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.961 hozzászólás
1. Találd el a villa szöget. Túl meredek könnyen aláfordul! Túl lapos tol kifelé kanyarodáskor! Össztelósnál lényeg, hogy csak dinamikus villaszög van, azaz a hátsóteló keménységétõl is függ a szög. Ez igaz a merevvázra is! Testsúlyáthelyezéssel változtathatsz a villaszögön.
2. Láncvillahossz. Rövid jól kanyarodik, könnyen egykerekezhetõ (némely ugratónál fontos) a hosszú az a Vk pályákra jó!
3. Stucni hossz. Testhelyzetet befolyásol. Próbálj meg lefelé hasalva menni. Hát, elég beszaratós érzés! De beleszól a kormányzás érzésébe is. Szerintem minnél rövidebb, annál jobb!
4. Viszont ne legyen túl rövid miatta a pilótafülke. (felsõcsõhossztól függ) Ok, a nyereg hátratolható, de akkor túl rátelepszel a hátsókerékre, és az nem biztos, hogy jó. (pl. lapos villaszögû monstrum ki fogja tolni az orrát)
5. Középtengelymagasság. Hát igen. A gázos rész az össztelósnál. Ha maga, olyan, mintha leesnél a létráról. Ha alacsony... Az jó, csak nem mindig lehet megcsinálni, úgy, hogy minden elférjen. Szóval vegyük minnél lejebb.
6. Alkatrészek: rugalmas teló, gyenge felni, szar külsõ, kotyogó agy, ugye nem kell tovább folytatnom...

Szóval ezért fontos a jól eltalált gép. Mert minden mindentõl függ, ugye...

#25
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
Nagyon nagyon lényeg a teló!!!

Ds-re akarod használni ? ? ? ?   :o

#26
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Az irányíthatóság függhet rengeteg dologtól.
Legfontosabb a fejcsõszög: minél laposabb (70 fok alatt) annál jobb lesz a bicikli egyenesfutása, csökken a kanyarodásra hajlamossága/fordulékonysága. De a tekerés szempontjából befolyásoló a középcsapágyház magassága is, hiszen ha egy 73 fokos fejcsövû cc verdába beleraksz egy Psylot, aminek a fejcsõ aljától a tengelyig a hossza kb 480-490 mm, akkor a normálisnál kb 20-30 mm-rel lesz magasabban a középcsapágyad, (a cc vázakat 63-80 mm úthosszú telókra tervezik) ami nem elõnyös, sokkal rontja a bicikli egyenesfutási tulajdonságait, és csökken az eméleti láncvillahossz (egyik következik a másikból)
A stucni megint egy fontos tényezõ, egy 50-es és egy 120-as stucni között akkora a különbség, hogy majdnem újra kell tanulnod biciklizni!
És a felsõcsõ hossza is meghatározó kis mértékben, hiszen nem mindegy, hogy milyen messze ülsz a kormánytól.
Egy 670-es rizer kormánnyal megint más kezelni a gépet, mint egy 560-as egyenessel....

#27
Andix

Andix

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.380 hozzászólás
Mikor beraktam a rövid stucnit, azért más lett. Különsen, pl.: mikor az elejét emelgeted, sokkal jobb. Amúgy meg a külsõ gumin is szerintem sok múlni! (nem szeretem, ha csúszkál a gép össze vissza)

#28
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.228 hozzászólás
Hali Wartech!

Bár nem vagyok valami nagy mágus!
Szerintem az irányíthatóság legfõképp a homlokcsõ- (fejcsõ) szögtõl függ, ez pedig fõleg azoktól amit leírtál (villahossz, vázhossz stb.). Meredekebb szög= nagyobb fordulékonyság.  Laposabb szög= nagyobb stabilitás! Pl. ha egy CC-vázba bele teszel egy 125mm-t mozgó FR villát, akkor (mivel ez nem erre lett tervezve hanem max 80mm-re) ez úgy kiemeli az elejét, hogy szinte "írányíthatatlan" lesz.
Persze a kormányszélesség, stucnihossz is nagyon fontos (DS-re: széles kormány, rövid stucni)!
Röviden ennyi!
De ezt azért ne vedd szentírásnak!  ;)
Kérjük ki az okosabbak véleményét is!

Beg

#29
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Kezdõ szlalomos emberke kérdezi,hogy mitõl függ a bringa írányíthatósága.Villahossz,kormánymagasság  STB.Ha tudtok segítsetek.