Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Hátsó váltó buher, csak röviden

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
13 hozzászólás a témában

#1
b

b

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
mindig tanul az ombre valamit  ;)

#2
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
A csapágyas váltógörgõnek csak alul van értelme, mert ha felülre veszel egy Acort, akkor az jobbra/balra nem fog mozogni, és ezáltal csökken a váltásteljesítmény. Most szedd szét a váltódat, és nézdd meg, hogy a felsõ görgõ 1-2 mm-t elmozog, még akkor is, ha tökig meg van szorítva. A tengely szélesebb, mint a görgõ.
Ennek akkor van ugye értelme, amikor egyik fogaskerékrõl a másikra váltasz, mert ott ferde lesz a lánc, ami miatt ha egyenes a görgõ (nem mozog) romlik a váltásteljesítmény.

Remélem érted, mit gagyarászok?

#3
b

b

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
Kanálkát a váltótestnél fogva lehet a mostani váltókon állítani annyira, hogy a kanálban van két pici furat és az ott levõ rugót (szétszedés után) egyikbõl a másikba lehet tenni.
Vagy tuning, hogy hosszú kanál helyett rövidet használsz.

Rollamajig és utánzatai valamint a csapágyas görgõk érnek valamit ?

#4
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
Nekem XTR h. váltóm van és azon állítható a rugófeszesség!!! Jól ki van találva!!! MAúgy elég jó mert szétszedhetõ nagyon apró darabokra szóval pl rugót is igen könnyû benne csrélni! De minek!  ;D

#5
KMT

KMT

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Az én hátsó váltómban (Dura ace '93) nem rugó van, hanem valami
... az de nem spirál...  mint ha egy drótot összehajtanál és annak van feszítõ ereje... aki látott már ilyet az tudja
ja és egy csavarral lehet a feszességét állítani 3 állásban...

A kanálnál lehetne valahogy tuningolni??

#6
GerMan

GerMan

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 445 hozzászólás
megfesziti a láncot.
ha nem lenne, akkor pl. 1-9 fokozatba lógna a lánc. de mindegy, mert ilyet úgyse hasnyálunk.
az én sram plasma váltómban sincs ilyen rugó.


#7
b

b

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
akkor csak feleslegesen van benne ? nem igazán látim mi a szerepe...   ::)

#8
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
A Suntour váltókban sincs rugó a felfogatásnál.

#9
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Mert akkor már nem Shimano lenne, hanem Sram!

#10
b

b

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
a csóró meg kókányol amibõl tud  :P  ;D nem cikizés, ha tudnék én is vennék eleve jobbat

mongyuk az még érdekelne ha a sram mûködik eggyel kevesebb rugóval mint a simánjó, akkor a simánjó tudná-e ezt ?...

#11
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Mongyuk nekem eleve XT rugó van az XT hátsóváltómban, csak érdekelt. És az enyém még az eredeti lyukban is nagyon feszít, ezért csak szétszedtem, és megzsíroztam.

#12
b

b

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
A paralelgramma rugóját, a kanálét csak átettem a másik furatba, ami jobban húzza hátra

#13
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Melyik rugót cserélted ki, a paralelogrammában levõt, vagy ami a kanalat feszíti?

#14
b

b

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
Röviden leírom mit mûveltem a simánjó deore hátsó váltómmal, hátha érdekel valakit, ha nem akkor úgyis elsüllyed  ;)

Adott egy normál '00 deore hátsó váltó, ami újkorában még jó aztán egyre inkább nem. Sárban (mecsek maraton) abszólut kampec, a 8 fokozatból maradt 3 amin tudott mûködni.
Újítások: tettem bele egy XT rugót, ami a váltótestet mozgatja /a legnagyobb az összes közül / (köszönet GerMannak  ;D )
Macerás a rugót kiakasztani, még macerásabb visszatenni, de egy darab bowden sokat segít a szerelésben egy fogóval együtt. Nekem nem sikerült de sztem nem is lehet úgy kiszedni a rugót hogy ne nyúljon ki a vége. Ezt érdemes visszagörbíteni amikor kezedben van, mert visszatevésnél megint kinyúlik kicsit.
Kis összehasonlítás : a XT és Deore rugó között. Elõbbi kb másfélszer akkora átmérõben, és kb 3mm-rel rövidebb mint a deore rugója, ergo erõsebben húz, valamint jobban tûri talán a gányt is (igaz utóbbit még nem próbáltam.)
A visszatevés közben kicsit kinyúlt vég miatt teljesen összehúzódott állapotában nem volt elõfeszítve a rugó ezért a vázra úgy szereltem vissza a váltót, hogy egy 2mm-es alátétet raktam a váltótartó fül és a váltó közé, így az még messzebb kerül a legkisebb lánckeréktõl (vagyis a rugót feszíteni kell már ahhoz is hogy a legkisebbet elérje)
Rövid állítgatás és próbakör után már érezhetõ volt a különbség, jobb mint újkorában, hosszú távú teszt egyelõre nincs, mivel csak most lett kész.

hmm..nem is lett olyan rövid, de remélem az is megérti aki nem vágja annyira a technikai dolgokat  8)

uff b

ui: a jó müködéshez szükséges a bowdenek akadálymentes mozgása is, stb