mindig tanul az ombre valamit
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Hátsó váltó buher, csak röviden
Indította
b
, 2002. február 07. 11:46
#1
Írta 2002. február 12. - 16:25
#2
Írta 2002. február 12. - 15:28
A csapágyas váltógörgõnek csak alul van értelme, mert ha felülre veszel egy Acort, akkor az jobbra/balra nem fog mozogni, és ezáltal csökken a váltásteljesítmény. Most szedd szét a váltódat, és nézdd meg, hogy a felsõ görgõ 1-2 mm-t elmozog, még akkor is, ha tökig meg van szorítva. A tengely szélesebb, mint a görgõ.
Ennek akkor van ugye értelme, amikor egyik fogaskerékrõl a másikra váltasz, mert ott ferde lesz a lánc, ami miatt ha egyenes a görgõ (nem mozog) romlik a váltásteljesítmény.
Remélem érted, mit gagyarászok?
Ennek akkor van ugye értelme, amikor egyik fogaskerékrõl a másikra váltasz, mert ott ferde lesz a lánc, ami miatt ha egyenes a görgõ (nem mozog) romlik a váltásteljesítmény.
Remélem érted, mit gagyarászok?
#3
Írta 2002. február 11. - 16:47
Kanálkát a váltótestnél fogva lehet a mostani váltókon állítani annyira, hogy a kanálban van két pici furat és az ott levõ rugót (szétszedés után) egyikbõl a másikba lehet tenni.
Vagy tuning, hogy hosszú kanál helyett rövidet használsz.
Rollamajig és utánzatai valamint a csapágyas görgõk érnek valamit ?
Vagy tuning, hogy hosszú kanál helyett rövidet használsz.
Rollamajig és utánzatai valamint a csapágyas görgõk érnek valamit ?
#4
Írta 2002. február 10. - 22:38
Nekem XTR h. váltóm van és azon állítható a rugófeszesség!!! Jól ki van találva!!! MAúgy elég jó mert szétszedhetõ nagyon apró darabokra szóval pl rugót is igen könnyû benne csrélni! De minek! ;D
#5
Írta 2002. február 10. - 21:25
Az én hátsó váltómban (Dura ace '93) nem rugó van, hanem valami
... az de nem spirál... mint ha egy drótot összehajtanál és annak van feszítõ ereje... aki látott már ilyet az tudja
ja és egy csavarral lehet a feszességét állítani 3 állásban...
A kanálnál lehetne valahogy tuningolni??
... az de nem spirál... mint ha egy drótot összehajtanál és annak van feszítõ ereje... aki látott már ilyet az tudja
ja és egy csavarral lehet a feszességét állítani 3 állásban...
A kanálnál lehetne valahogy tuningolni??
#6
Írta 2002. február 08. - 13:21
megfesziti a láncot.
ha nem lenne, akkor pl. 1-9 fokozatba lógna a lánc. de mindegy, mert ilyet úgyse hasnyálunk.
az én sram plasma váltómban sincs ilyen rugó.
ha nem lenne, akkor pl. 1-9 fokozatba lógna a lánc. de mindegy, mert ilyet úgyse hasnyálunk.
az én sram plasma váltómban sincs ilyen rugó.
#7
Írta 2002. február 08. - 11:56
#8
Írta 2002. február 08. - 11:51
#9
Írta 2002. február 08. - 11:44
#10
Írta 2002. február 08. - 11:30
a csóró meg kókányol amibõl tud ;D nem cikizés, ha tudnék én is vennék eleve jobbat
mongyuk az még érdekelne ha a sram mûködik eggyel kevesebb rugóval mint a simánjó, akkor a simánjó tudná-e ezt ?...
mongyuk az még érdekelne ha a sram mûködik eggyel kevesebb rugóval mint a simánjó, akkor a simánjó tudná-e ezt ?...
#11
Írta 2002. február 08. - 11:22
Mongyuk nekem eleve XT rugó van az XT hátsóváltómban, csak érdekelt. És az enyém még az eredeti lyukban is nagyon feszít, ezért csak szétszedtem, és megzsíroztam.
#12
Írta 2002. február 08. - 11:16
A paralelgramma rugóját, a kanálét csak átettem a másik furatba, ami jobban húzza hátra
#13
Írta 2002. február 08. - 11:11
Melyik rugót cserélted ki, a paralelogrammában levõt, vagy ami a kanalat feszíti?
#14
Írta 2002. február 07. - 11:46
Röviden leírom mit mûveltem a simánjó deore hátsó váltómmal, hátha érdekel valakit, ha nem akkor úgyis elsüllyed
Adott egy normál '00 deore hátsó váltó, ami újkorában még jó aztán egyre inkább nem. Sárban (mecsek maraton) abszólut kampec, a 8 fokozatból maradt 3 amin tudott mûködni.
Újítások: tettem bele egy XT rugót, ami a váltótestet mozgatja /a legnagyobb az összes közül / (köszönet GerMannak ;D )
Macerás a rugót kiakasztani, még macerásabb visszatenni, de egy darab bowden sokat segít a szerelésben egy fogóval együtt. Nekem nem sikerült de sztem nem is lehet úgy kiszedni a rugót hogy ne nyúljon ki a vége. Ezt érdemes visszagörbíteni amikor kezedben van, mert visszatevésnél megint kinyúlik kicsit.
Kis összehasonlítás : a XT és Deore rugó között. Elõbbi kb másfélszer akkora átmérõben, és kb 3mm-rel rövidebb mint a deore rugója, ergo erõsebben húz, valamint jobban tûri talán a gányt is (igaz utóbbit még nem próbáltam.)
A visszatevés közben kicsit kinyúlt vég miatt teljesen összehúzódott állapotában nem volt elõfeszítve a rugó ezért a vázra úgy szereltem vissza a váltót, hogy egy 2mm-es alátétet raktam a váltótartó fül és a váltó közé, így az még messzebb kerül a legkisebb lánckeréktõl (vagyis a rugót feszíteni kell már ahhoz is hogy a legkisebbet elérje)
Rövid állítgatás és próbakör után már érezhetõ volt a különbség, jobb mint újkorában, hosszú távú teszt egyelõre nincs, mivel csak most lett kész.
hmm..nem is lett olyan rövid, de remélem az is megérti aki nem vágja annyira a technikai dolgokat 8)
uff b
ui: a jó müködéshez szükséges a bowdenek akadálymentes mozgása is, stb
Adott egy normál '00 deore hátsó váltó, ami újkorában még jó aztán egyre inkább nem. Sárban (mecsek maraton) abszólut kampec, a 8 fokozatból maradt 3 amin tudott mûködni.
Újítások: tettem bele egy XT rugót, ami a váltótestet mozgatja /a legnagyobb az összes közül / (köszönet GerMannak ;D )
Macerás a rugót kiakasztani, még macerásabb visszatenni, de egy darab bowden sokat segít a szerelésben egy fogóval együtt. Nekem nem sikerült de sztem nem is lehet úgy kiszedni a rugót hogy ne nyúljon ki a vége. Ezt érdemes visszagörbíteni amikor kezedben van, mert visszatevésnél megint kinyúlik kicsit.
Kis összehasonlítás : a XT és Deore rugó között. Elõbbi kb másfélszer akkora átmérõben, és kb 3mm-rel rövidebb mint a deore rugója, ergo erõsebben húz, valamint jobban tûri talán a gányt is (igaz utóbbit még nem próbáltam.)
A visszatevés közben kicsit kinyúlt vég miatt teljesen összehúzódott állapotában nem volt elõfeszítve a rugó ezért a vázra úgy szereltem vissza a váltót, hogy egy 2mm-es alátétet raktam a váltótartó fül és a váltó közé, így az még messzebb kerül a legkisebb lánckeréktõl (vagyis a rugót feszíteni kell már ahhoz is hogy a legkisebbet elérje)
Rövid állítgatás és próbakör után már érezhetõ volt a különbség, jobb mint újkorában, hosszú távú teszt egyelõre nincs, mivel csak most lett kész.
hmm..nem is lett olyan rövid, de remélem az is megérti aki nem vágja annyira a technikai dolgokat 8)
uff b
ui: a jó müködéshez szükséges a bowdenek akadálymentes mozgása is, stb